هزینه میکرودرم ابریژن و قیمت هر جلسه چقدر است؟

۰
(۰)

هزینه میکرودرم ابریژن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. ممکن است در هر شرایط یا منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید، فرق کند. قبل از اینکه به هزینه‌های مربوط به میکرودرم ابریژن را بررسی کنیم، کمی در رابطه‌ با آن به گفتگو می‌پردازیم.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند آفتاب‌سوختگی، چین‌ و چروک، خطوط ظریف، لکه‌های پیری، اسکار آکنه و سایر نگرانی‌ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد. در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده استفاده می‌شود تا لایه جوان و ضخیم پوست را به‌آرامی سمباده زده تا جوان شود.

یک تکنیک میکرودرم ابریژن ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم را با خلا / مکش پاشش می‌کند تا نتیجه مشابه سطح ساینده را به دست آورد. میکرودرم ابریژن یک روش ایمن برای اکثر انواع پوست و رنگ‌ها به‌حساب می‌آید. اگر افراد نگرانی پوستی زیر را داشته باشند، ممکن است تصمیم بگیرند که این روش را انجام دهند. از جمله موارد استفاده آن:

  • رفع چین‌ و چروک پوست
  • لکه‌های پیری و لکه‌های قهوه‌ای
  • منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه
  • جوش و آکنه
  • علائم کشش
  • رنگ پوست مات و مبهم
  • رنگ و بافت پوست ناهموار
  • ملاسما
  • آسیب‌های آفتاب‌سوختگی

عوامل موثر در هزینه میکرودرم ابریژن

هزینه میکرودرم ابریژن به عواملی از جمله:

  • میزان میکرودرم ابریژن مورد نیاز بیمار
  • تعداد درمان‌ها یا تعداد جلسات
  • هزینه‌های پزشک معالج
  • منطقه جغرافیایی محل درمان
  • هزینه کلینیک
  • نوع و روش میکرودرم

بستگی دارد. هزینه میکرودرم ابریژن نسبت به برخی دیگر از گزینه‌های آرایشی برای جوانسازی پوست، به‌ویژه روش‌های جراحی مانند لیفت صورت، کمتر است. یک نکته دیگر این است که، میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است. بیمه پزشکی معمولاً هزینه را تأمین نمی‌کند. پس در هزینه میکرودرم ابریژن این نکته را نیز در نظر بگیرید.

هزینه-میکرودرم-ابریژن

کاندیدای مناسب میکرودرم ابریژن

اگرچه میکرودرم ابریژن یک روش بسیار ایمن است، اما بهترین گزینه برای همه نیست. برخی از انواع و شرایط پوستی می‌توانند تحت تأثیر درمان قرار بگیرند. برای برخی از بیماران، میکرودرم ابریژن حتی می‌تواند باعث ایجاد زخم قابل‌توجه شود. بیمارانی که آکنه فعال، اگزما یا درماتیت دارند، افراد مناسبی برای انجام میکرودرم ابریژن نیستند.

پس شما قبل از اینکه دررابطه‌با هزینه میکرودرم ابریژن تحقیق کنید و از تعرفه‌های آن باخبر شوید، باید ابتدا با یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت کنید که آیا چنین کاری اصلاً برای شما مناسب است یا خیر.

کارهای لازم قبل از میکرودرم

میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی، کم تهاجمی است. برای آماده‌شدن برای انجام این کار باید کارهایی انجام دهید. این کارها برای آن مناسب است که شما اثرات آن را به‌صورت کامل در خود نمایان کنید. در غیر این صورت هزینه میکرودرم ابریژن شما و کارهایی که انجام شده است بی‌اثر خواهد بود.

بهتر است ابتدا در مورد مشکلات پوستی خود با یک متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید تا بفهمید آیا میکرودرم ابریژن مناسب شماست یا خیر. درباره هرگونه عمل زیبایی و جراحی گذشته و همچنین آلرژی و شرایط پزشکی بحث کنید.

ممکن است به شما گفته شود که حدود یک هفته قبل از درمان از قرارگرفتن در معرض آفتاب، کرم‌های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود تقریباً سه روز قبل از درمان از استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های لایه بردار خودداری کنید. قبل از شروع عمل، هرگونه آرایش را پاک‌کرده و صورت خود را تمیز کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می‌کند؟

میکرودرم ابریژن یک روش داخلی است که معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد. البته بسته به این‌که فرد متقاضی چقدر به این درمان نیاز داشته باشد. هر چقدر حجم کار و درمان بیشتر باشد، طبیعتاً هزینه میکرودرم ابریژن نیز بالا می‌رود. این کار معمولاً توسط یک متخصص مراقبت از پوست با مجوز انجام می‌شود که ممکن است تحت نظارت یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی باشد یا نباشد. بهتر است که آن را توسط کلینیک‌های معتبر انجام دهید.

استفاده از بیهوشی یا عامل بی‌حسی برای میکرودرم ابریژن ضروری نیست. در حین انجام کار، شما در یک صندلی دراز کشیده یا نشسته‌اید. ارائه‌دهنده خدمات شما از دستگاه دستی برای اسپری ملایم بر روی ذرات یا سمباده زدن لایه خارجی پوست در مناطق مورد نظر استفاده خواهد کرد. در پایان درمان، یک مرطوب‌کننده و همچنین ضدآفتاب روی پوست شما قرار می‌گیرد.

میکرودرم ابریژن برای اولین‌بار توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ تأیید شد. از آن زمان، صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است.

میکرودرم-ابریژن-چیست؟

چند روش مختلف برای انجام میکرودرم وجود دارد؟

روش‌های متفاوتی که از نوع میکرودرم وجود دارد. این روش‌ها ممکن است از دستگاه‌های خاصی برای انجام این کارها استفاده کنند. ممکن است هزینه میکرودرم ابریژن با هرکدام از این روش‌ها حتی متفاوت باشد. این روش‌ها را در زیر به‌صورت کامل تشریح می‌کنیم:

هندپیس نوک الماس

یک دستگاه نوک الماسی برای لایه‌برداری ملایم از سلول‌های مرده در پوست شما طراحی شده است. در همان زمان، آنها را بلافاصله مکش می‌کند. عمق سایش ممکن است تحت تأثیر فشار وارد شده به هندپیس و همچنین مدت‌زمان باقی‌ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع از اپلیکاتورهای میکرودرم ابریژن به‌طورکلی در نواحی حساس‌تر صورت، مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود. ممکن است به‌خاطر حساسیت نقاط هدف این روش هزینه میکرودرم ابریژن با این روش کمی بالاتر باشد،

میکرودرم ابریژن کریستال

میکرودرم ابریژن کریستال با استفاده از یک دستگاه ساطع کننده کریستال، به‌آرامی روی بلورهای ظریف اسپری می‌کند تا لایه‌های خارجی پوست را از بین ببرد. سلول‌های مرده پوست همانند هندپیس نوک الماس، بلافاصله مکش می‌شوند. انواع مختلفی از بلورهایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل اکسید آلومینیوم و بی‌کربنات سدیم است. بسته به نوع بلور نیز ممکن است که هزینه میکرودرم ابریژن متفاوت باشد.

هیدرودرم ابریشم

Hydrodermabrasion یک روش جدیدتر است. این شامل ترکیب تزریق هم‌زمان پوستی محصولات و لایه‌برداری بدون کریستال است. کل فرایند تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون در پوست شما را به حداکثر می‌رساند. این روش به علت اینکه روش جدیدی است، ممکن است که تعرفه‌های آن بالا باشد.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

خوب است که قبل از اینکه تصمیم بگیرید میکرودرم ابریژن را راوی خود امتحان کنید، کمی دررابطه‌با عوارض آن بدانید. شاید شما به‌خاطر عوارض آن دوست نداشته باشید هزینه میکرودرم ابریژن را بیخودی بپردازید. عوارض جانبی شایع میکرودرم ابریشم شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. این موارد معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند.

ممکن است به شما توصیه شود از مرطوب‌کننده برای به‌حداقل‌رساندن پوست خشک و پوسته‌پوسته استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است رخ دهد. علت این امر بیشتر فرایند مکش در طول درمان است.

اقدامات و انتظارات بعد از میکرودرم ابریژن

پس از انجام میکرودرم ابریژن دردی و نشانه خاصی وجود ندارد و کم است. باید بتوانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید و از محصولات ملایم مراقبت از پوست استفاده کنید. حداقل یک روز پس از درمان از استفاده از داروهای موضعی آکنه خودداری کنید. محافظت از پوست با ضدآفتاب بسیار مهم است. در طی چند هفته پس از درمان، پوست شما می‌تواند نسبت به آفتاب حساس‌تر باشد. این کارها برای آنکه هزینه میکرودرم ابریشم شما بیهوده صرف نشده باشد لازم است.

می‌توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله بعد از عمل نتایج محسوسی را مشاهده کنید. تعداد جلسات میکرودرم ابریژن به‌شدت نگرانی پوستی و همچنین انتظارات شما بستگی دارد.

ارائه‌دهنده خدمات یا متخصص شما به‌احتمال زیاد تعداد جلسات اولیه و همچنین درمان‌های دوره‌ای نگهداری را برای شما در نظر می‌گیرد. ممکن است هزینه میکرودرم ابریژن شما به تعداد جلسات نیز بستگی داشته باشد.

سوالات متداول شما در رابطه هزینه میکرودرم ابریژن

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای میکرودرم ابریژن هستند؟

میکرودرم ابریژن در رفع جای جوش، رفع لکه های پیری یا کبدی و از بین بردن جای اسکار و آبله مرغان بسیار تاثیر گذار می باشد و افرادی که با این مشکلات مواجه هستند می توانند با استفاده از این روش ظاهر زیبایی را در پوست خود ایجاد نمایند و به پوست شاداب و جوانی دسترسی پیدا کنند. انجام این روش از جوانسازی پوست در افرادی که مبتلا به درماتیت پوستی، اگزما، آکنه فعال و روز آسه هستند توصیه نمی شود .

آیا میکرودرم دردناک است؟

درمان مشکلات پوستی سطحی به کمک این روش ابداً دردناک نیست. میکرودرم ابریژن کریستال غیر تهاجمی، بدون درد است و پس از درمان نیازی به ریکاوری و استراحت ندارد. تنها توصیه های مراقبتی محدود و لازم در این زمینه در نظر گرفته می شود.

هر جلسه درمانی با میکرودرم ابریژن چه مدت زمان طول می کشد؟

به طور معمول بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هر جلسه میکرودرم ابریژن طول می کشد . اما ممکن است با توجه به وسعت ناحیه ای که نیاز به میکرودرم ابریژن دارد این مدت زمان بیشتر طول بکشد.

آیا بعد از میکرودرم ابریژن لازم است که مراقبت خاصی صورت گیرد؟

تا جایی که ممکن است باید از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب خودداری نمایید و از کرم های لایه بردار و ضد لک استفاده ننمایید و به مدت ۱ تا ۲ روز توصیه می شود که آرایش نکنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۱۲ دیدگاه

    1. با سلام
      متاسفانه این روش های درمان با توجه به موقعیت هر شخص تاثیر خواهد داشت. بنابراین بهتر است که به پزشک مراجعه کنید و یا مطالعه دقیق داشته باشید تا تصمیم درست بگیریدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *