جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

۵
(۱)

داشتن پوستی با طراوت و شاداب به وسیله جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد. چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوستشان هستند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ از جمله روش های موثری است که در این مطلب به آن می پردازیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یکی از مهم‌ترین عملیات زیباسازی پوست است. امروزه بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی پوست و صورت خود اهمیت می‌دهند، از این روش استفاده می‌کنند. میکرونیدلینگ که به‌عنوان درمان القایی کلاژن نیز شناخته می‌شود، یک درمان زیبایی ابتکاری است که محبوبیت زیادی دارد. دستگاهی مانند قلم که در انتها حاوی سوزن‌های ظریف و استریل است، برای ایجاد سوراخ‌های ریزی در اپیدرم استفاده می‌شود.

با ایجاد زخم‌های “کنترل شده” بدن شما را فریب می‌دهد تا فیبروبلاست را به همه سوراخ‌های کوچک بفرستد و کلاژن بیشتری ایجاد کند. این روش ایمن و مؤثر برای انواع پوست بسیار مناسب است. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک عمل غیر تهاجمی است. می‌توان از آن در سراسر بدن از پوست سر تا مچ پا برای بهبود ظاهر زخم، تقویت کلاژن یا تشویق رشد مو استفاده کرد.

میکرونیدلینگ چگونه کار می‌کند؟

میکرونیدلینگ با ایجاد ضربه به پوست، تولید کلاژن و سایر عوامل بهبودی را افزایش می‌دهد. کلاژن یک پروتئین ضروری است که به پوست کمک می‌کند تا دارای بافتی صاف، جوان و کش‌دار باشد. افزایش سن باعث کاهش کلاژن در پوست می‌شود و در ایجاد چین‌وچروک و سایر علائم پیری نقش دارد. پوست همچنین می‌تواند کلاژن را به دلیل آسیب‌دیدگی، مانند زخم آکنه، کشیدگی یا سایر زخم‌ها از دست بدهد.

مهم است که بدانیم که جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک راه‌حل سریع نیست، زیرا شامل رشد پوست جدید است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فرد بتواند نتایج کامل این روش را ببیند. پس در جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ انتظار نداشته باشید بعد از چند روز شما به نتیجه برسید.

عوارض میکرونیدلینگ

درمارولر چیست؟

میکرونیدلینگ باعث ایجاد سوراخ‌های میکروسکوپی در پوست می‌شود. میکرونیدلینگ عبارت است از قراردادن سوزن‌های کوتاه بسیار ظریف به پوست برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. محبوب‌ترین دستگاه (و مقرون‌به‌صرفه) میکرونیدلینگ، معروف به درمارولر، شامل سوزن‌های ریز است که قطر آنها از ۰.۵ و ۲.۵ میلی‌متر است. اما، اگر احتمال زخم‌های متعدد سوزن برای شما کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد، بدانید که سوراخ‌ها بیشتر شبیه خارهای سوزنی است که فقط در سطح پوست وارد می‌شوند.

میکرونیدلینگ روشی است که برخی از متخصصان پوست از آن برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌کنند. این روش شامل استفاده از چندین سوزن ریز و استریل برای سوراخ شدن پوست و ایجاد ضربه فیزیکی است. این ضربه‌ها باعث ایجاد مجدد لایه عمیق‌تر پوست می‌شود. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ ممکن است به رفع بسیاری از مشکلات مربوط به پوست کمک کند، از جمله:

  • چین و چروک پوست
  • جای زخم
  • آکنه
  • آلوپسی
  • مسائل مربوط به رنگ‌دانه سازی پوست
  • علائم کشش
  • پوست شل

علاوه بر این، افراد حرفه‌ای می‌توانند از میکرونیدلینگ برای رساندن داروها مانند ترتینوئین موضعی یا ویتامین C در اعماق پوست استفاده کنند. این می‌تواند درمان انواع موضوعات، از جمله اسکار آکنه را تقویت کند.

فواید جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که میکرونیدلینگ یک روش ایمن و مؤثر برای جوانسازی پوست و درمان جای زخم و رفع چین‌ و چروک پوست است. محققان اذعان کردند تعیین اینکه آیا میکرونیدلینگ یک گزینه درمانی مناسب در همه موارد است، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. در بیانیه مطبوعاتی آکادمی پوست بسیاری از مجله‌های معتبر نیز آمده است که افراد با جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ می‌توانند انتظار کاهش ظاهر منافذ بزرگ، خطوط ریز و چین‌وچروک، زخم‌ها و علائم کشش را داشته باشند.

می‌توانید آن را در خانه انجام دهید

فایده انجام میکرونیدلینگ توسط متخصص پوست این است که می‌توان آن را با PRP انجام داد که باعث کارایی بیشتر آن می‌شود. اما اشکال این است که شما باید برای درمان زمان‌بندی کنید و ممکن است گران‌تر باشد. اما شما می‌توانید جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را در خانه انجام می‌دهید. این کار از تاثیر کمتری برخوردار است، اما می‌توانید هرطور که دوست دارید این کار را انجام دهید.

میکرونیدلینگ نتایج کاملاً فوری را ارائه می‌دهد.

از طریق میکرونیدلینگ به‌تنهایی، شما چاق‌وچله، صورتی و درخشان به نظر می‌رسید. به طور کوتاه‌مدت جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ بیماری‌های پوست را هضم کرده و باعث درخشندگی پوست از التهاب و تورم بسیار سطحی می‌شود. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸، پوستی که با چهار جلسه میکرونیدلینگ به فاصله یک ماه از یکدیگر درمان شد، شش ماه پس از اتمام درمان تا ۴۰۰٪ افزایش کلاژن و الاستین ایجاد کرد.

همچنین در بسیاری از مجله‌های معتبر رو این موضوع تمرکز شده است که جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ افزایش کلاژن و الاستین را در آینده به دنبال دارد.

درمارولر چیست

عوارض جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جامعه پزشکی به‌طورکلی میکرونیدلینگ را ایمن و مؤثر می‌داند، اما هنوز هم خطرات زیادی وجود دارد. خطر اصلی تحریک پوست پس از عمل است. سایر عوارض جانبی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ورم
  • ناراحتی در ناحیه صورت
  • سرخی
  • کبودی
  • خشکی
  • پوسته‌پوسته شدن پوست

خونریزی یک واکنش غیرمعمول در عمل میکرونیدلینگ است، اگرچه ممکن است با یک درمان عمیق‌تر، این احتمال وجود داشته باشد. خونریزی ممکن است برای افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند و یا داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند خطر بیشتری داشته باشد. قبل از دریافت این روش درمانی، گفتن این اطلاعات به پزشک مهم است. همچنین خطر عوارض جانبی جدی‌تر وجود دارد، از جمله:

  • عفونت
  • تغییر رنگ‌دانه‌های پوستی
  • واکنش به داروهای موضعی که در طول درمان استفاده می‌شود

برخی از دستگاه‌ها در جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ خطرات اضافی دارند. کسانی که از انرژی یا گرما استفاده می‌کنند می‌توانند احتمال سوختگی را افزایش دهند. سرانجام، برخی افراد مناسب عمل جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ نیستند، از جمله افرادی که دارای موارد زیر هستند:

  • یک عفونت فعال پوست
  • آکنه فعال
  • اسکار کلوئیدی
  • یک نوع پوست ناپایدار

مراجعه به یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست پزشکی که در این نوع روش‌ها تجربه دارد به‌حداقل‌رساندن خطرات کمک می‌کند.

دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی

بسیاری از دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی برای جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ در دسترس هستند. گرچه هزینه آن‌ها بسیار کمتر از جلسات با یک متخصص پوست است، اما تفاوت‌های اساسی بین این روش‌ها وجود دارد. سوزن‌های بی‌صدا دستگاه‌های مورد استفاده در منزل کوچک‌تر از دستگاه‌های تهیه شده برای متخصصان پوست و سایر متخصصان پزشکی است. دستگاه‌های خانگی به‌اندازه دستگاه‌های تخصصی موجود در کلینیک‌ها امکانات ندارند و همچنین به‌اندازه آن‌ها دردآور نیستند.

این همچنین بدان معنی است که یک درمان خانگی پاسخ و نتایج محدودی خواهد داشت. بااین‌حال، حتی دستگاه‌هایی خانگی نیز جریان خون را افزایش می‌دهند که ممکن است به طور موقت پوست را روشن کند. برای جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ اگر وقت و هزینه آن را داشته باشید، همیشه به یک متخصص مراجعه کنید، این کار بهتر است و شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. برای مشاهده بهترین دستگاه‌ها برای انجام این پروسه زیبایی، به صفحه دستگاه میکرونیدلینگ خانگی مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

این ماده باعث تشکیل کلاژن می‌شود و کانال‌هایی را برای جذب سرم‌های موضعی در سطح پوست فراهم می‌کند. با انجام مداوم این روند بهبودی به همراه یک سری درمان‌های میکرونیدلینگ، بدن مرتباً ترمیم پوست را به صورت تدریجی و تجمعی انجام می‌دهد تا نتیجه‌ای مشابه درمان‌های لیزر فرکشنال یا لایه‌برداری‌های شیمیایی را ارائه دهد اما بدون عوارض جانبی و آسیب طولانی مدت. در نتیجه میکرونیدلینگ پوستی نرم‌تر، محکم‌تر و جوان‌تر خواهید داشت. پس از دستیابی به نتیجه مطلوب، مهم است که برای حفظ تحریک کلاژن هر سه ماه یک بار این درمان را انجام دهید.

میکرونیدلینگ بر روی پوست ها چه تاثیراتی دارد ؟

بر انواع گوناکون پوست و با هر رنگی از پوست میکرونیدلینگ تاثیر بسزایی دارد و هیچگونه عوارضی ندارد .

آیا می‌توانم میکرونیدلینگ را در خانه انجام دهم؟

میکرونیدلینگ می‌تواند ابزاری عالی برای استفاده در خانه باشد. با این حال، بیشترین نتایج حاصل از درمارولرهای جراحی است که فقط در مراکز بهداشتی و درمانی خاص یافت می‌شوند. دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی معمولاً خیلی عمیق نیستند و نیازی به بی‌حسی ندارند زیرا خیلی دردناک نیستند.

آیا اگر در صورت خود فیلر تزریق کرده باشم می‌توانم میکرونیدلینگ را نیز انجام دهم؟

بله. در صورت گذشتن زمان کافی پس از تزریق فیلر، می‌توانید از درمان میکرونیدلینگ نیز استفاده کنید. اکثر پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۳ هفته پس از تزریق فیلر منتظر بمانید تا بتوانید میکرونیدلینگ را انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۷ دیدگاه

  1. به نظر من میکرونیدلینگ باید خیلی خوب باشه و گرنه کیم کارداشان رو صورت خودش انجام نمی داد.اگه بخوام کاری کنم برای پوستم حتما اول این کار رو میکنم اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *