رفع چین و چروک پوست

۰
(۰)

رفع چین و چروک پوست ممکن است دغدغه بسیاری از افراد باشد. چین و چروک که به آن ریتید نیز گفته می‌شود، چین‌هایی در پوست شما است. با افزایش سن، پوست پروتئین‌های کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند. این باعث نازک شدن پوست و مقاومت کم در برابر آسیب می‌شود. برای رفع چین و چروک پوست و جوانسازی پوست با این مقاله از ویکی درمان همراه باشید تا ۱۰ روش اصلی آن را برایتان بگوییم.

راه‌‌های رفع چین و چروک پوست

با افزایش سن، تحرک زیاد پوست افراد دچار چین و چروک پوست می‌شوند و هرکاری می‌کنند تا لحظه‌ای به جوانی خود بازگردند. شما می‌توانید بدون هیچ عمل جراحی با ریسک بالا به رفع چین و چروک پوست خود بپردازید. قرارگرفتن در معرض محیط، کمبود آب بدن و سموم می‌توانند صورت شما را دچار چروک‌های برجسته کنند.

چین و چروک‌ها بخشی طبیعی از پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترس از ایجاد آنها وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید علائم پیری را در صورت خود کاهش دهید، روش‌های طبیعی برای انجام این کار وجود دارد. هرچند روش‌های غیرطبیعی و جراحی‌های پلاستیک نیز برای این کار وجود دارد. ما در این جا به روش‌های طبیعی رفع چین و چروک پوست می‌پردازیم.

روش‌‌های رفع چین و چروک پوست در خانه

روش‌های زیادی برای رفع چین و چروک پوست شما وجود دارد. این روش‌ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی (جراحی پلاستیک) وجود دارند. ما ابتدا روش‌های طبیعی رفع چین و چروک پوست را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این روش‌های طبیعی عبارت‌اند از:

  • استفاده از ضدآفتاب
  • کاهش مصرف قند
  • ترک سیگار
  • استفاده از روغن نارگیل
  • تقویت بتاکاروتن
  • چای برگ بادرنجبویه را امتحان کنید
  • موقعیت خواب خود را تغییر دهید
  • صورت خود را مرتباً بشویید
  • دوری کردن از اشعه‌های فرابنفش
  • آنتی‌اکسیدان‌های خود را بالا ببرید

راه‌های رفع چین و چروک پوست

استفاده از ضد آفتاب برای رفع چین و چروک پوست

اولین روش رفع چین و چروک استفاده از کرم‌های ضدآفتاب تایید شده و با کیفیت است. اکثر مردم می‌دانند که استفاده از کرم ضدآفتاب تأیید شده و عالی با فاکتور محافظت در برابر آفتاب می‌تواند به جلوگیری و رفع چین و چروک پوست کمک زیادی کند.  SPF بیش از ۳۰ می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند.

درحالی‌که احتمالاً قبلاً برای بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب استفاده کرده‌اید، اما استفاده از کرم ضدآفتاب مرطوب‌کننده روی صورت هر روز برای سلامتی پوست در طولانی‌مدت مفید است.

کاهش مصرف قند در ترمیم چین و چروک

جامعه پزشکی همچنان در مورد اینکه چگونه مصرف قند می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد بیشتر در حال تحقیق هستند. قند موجود در بدن برآیندی به نام گلیکاسیون ایجاد می‌کند، این فرایند به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند. سنین بالا کلاژن موجود در بدن شما را تجزیه می‌کند و با گذشت زمان می‌تواند پیرتر به نظر برسد.

روش‌های زیادی برای کاهش مصرف قند وجود دارد، این روش‌ها به روش‌های تهیه غذا مانند کباب کردن و سرخ کردن (در مقابل پخت و جوشاندن) مرتبط کرده‌اند. محدودیت در مصرف قند و غذاهای غنی از روغن به شما کمک می‌کند شکل جوان خود را حفظ کند.

ترک سیگار

سیگار کشیدن به دلایل زیادی برای سلامتی شما مضر است، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌تواند صورت شما را زودرس پیر کند. یک مطالعه جذاب چهره ۷۹ جفت دوقلوی یکسان را مقایسه کرد که در آن‌یکی عادت به سیگار کشیدن داشت و دیگری نداشت. تفاوت چشمگیر سنین آنها روشن ساخت که سیگار کشیدن بر وضعیت پوست صورت شما تأثیر می‌گذارد.

حتی وجود دود سیگار نیز می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر را افزایش دهد و همچنین ممکن است به پوست شما آسیب برساند. پس یکی دیگر از راه‌های رفع چین و چروک پوست و جلوگیری از به‌وجودآمدن این چین و چروک‌ها دوری از سیگار و دخانیات است.

رفع چین و چروک پوست با ترک سیگار

روغن نارگیل در رفع چین و چروک پوست

روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی است. این بدان معناست که وقتی آن را روی پوست خود قرار می‌دهید، شکاف‌های موجود در اپیدرم شما را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست صاف شود. استفاده از روغن نارگیل باعث صاف شدن آن نمی‌شود، بلکه به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند و باعث می‌شود صورت شما پرتر به نظر برسد.

استفاده از روغن نارگیل در چند سال اخیر مورد مطالعه قرار گرفته است و به گفته بسیاری از منابع معتمد و یک درمان موثر برای خشکی پوست است. همچنین یک روش کاملاً طبیعی و بدون خطر رفع چین و چروک است.

 تقویت بتاکاروتن

یک بحث پزشکی در حال انجام است که چرا کاروتن‌های بتا باعث جلوگیری از آسیب اشعه ماورا فرابنفش خورشید به پوست و چشم شما می‌شوند. بتاکاروتن و رتینول ویتامین A اغلب از ترکیبات کرم‌های ضدچروک آرایشی موجود در بازار هستند.

اما برای دسترسی به بتاکاروتن نیازی به خرید کرم یا کالایی نیست. شما می‌توانید به‌سادگی یک مکمل بتاکاروتن مصرف کنید و از مزایای آن در رفع چین و چروک پوست خود استفاده کنید. هر روز به میزان ۳۰ میلی‌گرم بتاکاروتن که به‌صورت خوراکی می‌توانید مصرف کنید.

دمنوش بادرنجبویه در رفع چین و چروک

یکی از جدیدترین استراتژی‌های جامع برای رفع چین و چروک چای برگ بادرنجبویه است. مطالعه‌ای که در مقایسه نمونه کوچکی از افراد که چای برگ بادرنجبویه می‌نوشیدند با گروه دیگری که یک دارونما از چای برگ جو می‌نوشند مقایسه شد و محققان را به این نتیجه رسیدند که منبع معتبر عصاره برگ بادرنجبویه باعث کشش پوست و اصلاح آسیب بافتی می‌شود.

شستن صورت به‌ صورت مرتب

صرف سه تا پنج دقیقه وقت اضافی برای شستن صورت در طول شبانه روز به صورت مرتب خیلی به شفافیت و درخشانی پوست شما کمک می‌کند. هنگامی‌که آرایش را در طول شب روی صورت خود می‌گذارید، پوست بیشتر آن را جذب می‌کند. از آنجا که اکثر مواد آرایشی حاوی مواد شیمیایی سخت هستند، این امر به استرس اکسیداتیو پوست شما کمک می‌کند.

به همین دلیل وقت صرف سه تا پنج دقیقه اضافی برای شستن صورت به رفع چین و چروک پوست و جلوگیری از ایجاد آن ها کاملا توصیه می‌شود. از مالش شدید صورت خودداری کنید. قبل از خواب صورت خود را با یک دستمال مرطوب آب تمیز کنید و شستشوی خود را با مقداری آب سرد که به سطح پوست شما پاشیده شود، به پایان برسانید.

تغییر موقعیت خواب

برخی از چین و چروک‌های صورت شما در واقع می‌تواند ناشی از موقعیتی باشد که در آن می‌خوابید که به آن ها چین و چروک‌های فشرده‌سازی می‌گویند و ناشی از فشار صورت هر شب به بالش به همان روش است.

با گذشت زمان، این فشرده‌سازی باعث می‌شود پوست شما در بعضی از نقاط ضعیف‌تر از جاهای دیگر باشد و چین و چروک ایجاد شود. با خوابیدن به پشت می‌توانید به رفع چین و چروک پوست فشاری جلوگیری کرده و آنها را متوقف کنید.

رفع چین و چروک پوست با لیفت

دوری از اشعه‌ های فرابنفش

نور ماورا بنفش علت اصلی چین و چروک‌های صورت، گردن، بازوها و دست‌ها است و گرچه نمی‌توان به طور کامل از اشعه ماورا بنفش جلوگیری کرد، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش میزان نوردهی دریافت کنید.

در طول در معرض قرار گرفتن آفتاب و محیط‌هایی که این اشعه‌ها وجود دارند، یک لوسیون برنزه کننده بدن انتخاب کنید و کلاه‌هایی بپوشید که صورت شما را در برابر آفتاب برای مدت طولانی در فضای باز محافظت کند. در صورت امکان شلوار بلندتر و پیراهن‌های آستین بلند بپوشید. با این کار به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کنید.

تقویت آنتی‌ اکسیدان

پوست بیش از سایر اعضای بدن در معرض استرس اکسیداتیو قرار دارد. این بدان معناست که امکان دارد فقط با گذراندن کارهای روزمره بازهم پوست شما آسیب می‌بیند. آنتی‌اکسیدان‌ها به صدمه‌ای که استرس اکسیداتیو به سلول‌های شما وارد می‌کند، کمک می‌کنند.

می‌توانید یک کرم ضدآفتاب یا کرم ضد چین و چروک غنی شده با آنتی‌اکسیدان خریداری کنید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن تقویت‌کننده آنتی‌اکسیدان را برای پوست خود تامین کنید. استفاده از یک رژیم غذایی غنی از بلوبری، لوبیای کلیه، انگور، کلم‌پیچ و اسفناج به شما کمک می‌کند تا آنتی‌اکسیدان پوست خود را تقویت کنید و به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: تزریق ژل و بوتاکس

مراجعه به متخصص پوست

اگر نسبت به  چین و چروک‌های پوست خود نگران هستید، بهتر است با یک متخصص پوست صحبت کنید. اگر عادت‌های زندگی مانند سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد قند، قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش دارید، باید مراقب ظاهر پوست خود باشید، زیرا ممکن است در معرض خطر سرطان پوست باشید.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کلینیک پوست در تهران

همچنین برای رفع چین و چروک پوست اگر مایل هستید به روش طبیعی آن‌ها را کاهش دهید، استفاده از روش‌های بالا کاملاً توصیه می‌شود. اما توصیه می‌شود که حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید. برای رفع چین و چروک پوست به درمان‌های طبی مراجعه کنید اگر نتیجه نگرفتید، بعد به سراغ عمل‌های جراحی بروید.

سوالات متداول

چه مناطقی را می‌توان با بوتاکس درمان کرد؟

قسمت های مختلف از چین و چروک‌های صورت، چروک‌های فعال ناشی از انقباضات ماهیچه‌ای هستند که می‌توانند با تزریق بوتاکس مسدود شوند.

آیا بوتاکس در رفع چین و چروک پوست موثر است؟

ابتدا باید ببینیم چین و چروک چه فرقی‌ با هم دارند. چین یا به اصطلاح انگلیسی‌ فلد fold به خطوط عمیق تر گفته میشود مثل خط خنده.چروک به خطوط سطحی تر می‌گویند که اصطلاح انگلیسی‌ آن رینکل wrinkle است.

تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل؟

بوتاکس دارویی است که با اثر بر محل سیناپس عصب و عضله موجب کم شدن حرکات ماهیچه ها میشود و با توجه به اینکه چین و چروکهای پیشانی به دلیل فعالیت بیش از حد عضلات است، با این مکانیسم خطوط باز تر و پوست صاف می‌شود. ژل ها و یا بهتر بگوییم، فیلرها و یا همان پرکننده‌ها برای پر کردن نقاطی که برجستگی خود را به دلایل مادرزادی و یا آب شدن بافت‌هایی مثل چربی از دست داده اند بکار میرود. بنابراین این دو کاملا کاربردشان متفاوت است.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه‌‌های آن بستگی به این دارد که شما به چه میزان بوتاکس نیاز دارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *