نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت

۰
(۰)

پوست صورت با توجه به آنکه در معرض نور خورشید و آلودگی قرار دارد؛ نسبت به دیگر اعضای بدن نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این مراقبت در مورد خانم‌هایی که آرایش روزانه انجام می‌دهند بیشتر هم می‌شود. یکی از روش‌های مراقبت از پوست صورت، استفاده از ماسک‌ها می‌باشد. هنگام استفاده از این ماسک‌ها باید به نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت توجه کرد.

در این مقاله نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت بررسی‌ شده‌اند. پس اگر شما هم برای مراقبت از پوستتان از ماسک‌های صورت استفاده می‌کنید. در این مقاله با ما همراه باشید.

ماسک خانگی یا صنعتی

یکی از نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت انتخاب بین ماسک‌ صورت خانگی و صنعتی است. خیلی از افراد با تصور این‌که ماسک‌ های خانگی منشأ گیاهی دارند و به‌صورت دستی تهیه می‌شوند. عوارض کمتری داشته و مناسب‌تر می‌باشند. در این مورد باید توجه داشت استفاده از بعضی از گیاهان مانند کرفس، لیمو، پرتقال و انبه می‌تواند باعث بروز حساسیت پوستی شوند.

همچنین در مورد ماسک‌هایی که به‌صورت صنعتی تولید می‌شوند، باید گفت هرکدام از این نوع ماسک‌ها بنا به هدف و کاربرد خاصی تهیه می‌شوند. به‌طور مثال یک ماسک فقط برای آب‌رسانی و ماسک دیگر فقط برای باز کردن منافذ پوست تولید می‌شود. در ضمن مواد مورداستفاده در این ماسک‌ها با بهترین فرمول، برای بهبود شرایط پوست با هم ترکیب می‌شوند.

به‌صورت کلی در مقایسه ماسک‌ های خانگی و صنعتی می‌توان با اطمینان گفت ماسک‌های صنعتی مفیدتر بوده و اثر دهی بیشتر و سریع‌تری دارند؛ و همچنین اگر پوست شما فقط نیاز به یک مراقبت خاص دارد. می‌توانید ماسک صنعتی با اثر دهی مختص به آن را استفاده کنید. ماسک‌های خانگی به جوانسازی پوست شما کمک می‌کند.

ماسک‌ های صورت چه کاربردی برای پوست دارند؟

شناخت کاربرد مناسب یکی از نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت می‌باشد. چراکه اگر شما قصد ایجاد یک شرایط خاص برای پوستتان دارید باید ماسکی با کاربرد متناظر با همان شرایط را تهیه کنید. در کل ماسک‌ها می‌توانند چند کاربرد مختلف داشته باشند که در ادامه این کاربردها آورده شده است.

  • آب‌رسانی.
  • لایه‌برداری.
  • پاک‌سازی.
  • بر طرف کردن آکنه.
  • بر طرف کردن لک‌های پوستی.
  • کنترل چربی پوست
  • کوچک کردن منافذ پوست.
  • بر طرف کردن پین و چروک.

شما با در نظر داشتن کاربردهای ذکرشده و نیاز پوستتان می‌توانید بهترین ماسک را برای صورتتان انتخاب کنید.

دیگر نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت که باید به آن توجه شود.

در ادامه هفت مورد از نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت را که هنگام استفاده از آن‌ها باید در نظر داشته باشید را باهم بررسی می‌کنیم.

  1. یکی از نکات مهم در استفاده از ماسک‌ های صورت این است که باید توجه داشته باشید این است که استفاده از این ماسک‌ها معمولاً با کثیف کاری همراه است. به همین خاطر توصیه می‌شود که هنگام استفاده از این ماسک‌ها لباسی بپوشید که کثیف شدنش برای شما اهمیت نداشته باشد. موهای خود را به‌خوبی ببندید تا هنگام مالش ماسک به صورتتان اذیت نشوید.
  2. برای آنکه ماسک‌ها اثر بیشترین اثر را بر پوستتان داشته باشند قبل از استفاده حتماً صورتتان را به‌خوبی بشورید.
  3. قبل از استفاده از انواع ماسک، پوست صورت و دستتان را به مرطوب کنید. برای این کار می‌توانید از بخور یا دوش آب گرم استفاده کنید.
  4. یکی دیگر از نکات مهمی که در استفاده از ماسک‌ها خیلی مهم است این است که باید توجه داشته باشید به‌هیچ‌وجه ماسک را در ناحیه اطراف چشم استفاده نکنید چراکه این قسمت پوست نازکی دارد و بسیار آسیب‌پذیر است.
  5. برای آنکه ماسک بهترین عملکرد را داشته باشد بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان لازم است. همچنین به نکات و دستور عمل‌هایی مربوط به هر ماسک توجه کنید
  6. یکی از نکات مهم که در استفاده از ماسک‌ های صورت باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام استفاده پوست گردن خود را نیز با ماسک آغشته کنید.
  7. برای پاک کردن ماسک یک پارچه یا حوله نرم و آب استفاده کنید و دقت داشته باشید که به پوست فشار نیاورید. در آخر نیز صورتتان را با یک حوله تمیز خشک‌کنید.

تهیه ماسک صورت

جمع بندی

قبل از استفاده از ماسک های صورت باید نکات استفاده از ماسک های صورت را بدانید، قبل از هرکاری تحقیق انجام دهید. پوست بدن بسیار حساس است جوری که اگر مواد نادرستی جذب آن شود به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

موثر ترین ماسک های طبیعی صورت کدام اند؟

ماسک شیرو عسل، ماسک سفیده تخم مرغ و خیار،ماسک صورت گندم، جو و عسل و ماسک توت فرنگی

بهترین ماسک برای پیشگیری از پیری پوست کدام است؟

ماسک گوجه فرنگی، برای استفاده از این ماسک صورت لازم است در ابتدا شکر و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقداری از آنها را روی لایه گوجه بمالید و گوجه را روی صورت قرار دهید. این ماسک صورت را در تمام قسمت‌های صورت لایه به لایه قرار دهید.

بهترین ماسک برای رفع آکنه و سفیدی پوست کدام است؟

ماسک سیب زمینی، سیب زمینی تاثیرات متعددی را روی پوست ایجاد می‌کند. علاوه بر خود سیب زمینی در بسیاری از موارد توصیه می‌شود که از آب سیب زمینی برای پوست استفاده شود.

کاربرد ماسک رس چیست؟

برخی از انواع پوست صورت، شامل ترکیبی از پوست چرب، خشک و معمولی هستند. برای این نوع از پوست‌ها لازم است تا ماسکی تهیه کرد که بتواند کنترل و متعادل سازی موثری را ایجاد کند و ماسک خاک رس برای ای نوع از پوست ها مناسب است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

    1. قبل از اینکه روی کل پوستتون بزارید نه تنها جوش شیرین، بلکه هر نوع ماسکی، قبلش روی ناحیه کوچیکی از پوستتون تست کنید ببیند حساسیت نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *