هزینه لیزر فرکشنال CO2

۰
(۰)

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه‌ با هزینه لیزر فرکشنال CO2 حرف بزنیم، ابتدا یک معرفی کوتاه از لیزر فرکشنال CO2 خواهیم داشت.  در چند دهه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در کاربرد پزشکی لیزر حاصل شده است. اکنون بسیاری از بیماری‌ها در زمینه پوست، واجد شرایط برای درمان با لیزر هستند که برای بسیاری از سیستم‌های بیمه درمانی کشور نیز واجد شرایط بازپرداخت هستند. در میان انواع لیزر، لیزر فرکشنال CO2 همچنان یک روش مهم برای متخصصان پوست است.

لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصین پوست یا پزشکان برای کاهش ظهور جوش‌های آکنه، رفع چین و چروک پوست و سایر بی‌نظمی‌های پوستی استفاده می‌شود. این یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر، به‌خصوص از دی‌اکسیدکربن، برای ازبین‌بردن لایه‌های خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

 هزینه لیزر فرکشنال CO2 در مقایسه با سایر روش‌های ترمیم و جوانسازی پوست مانند جراحی پلاستیک پایین‌تر است، می‌شود گفت که این روش یک روش اقتصادی‌تر و نسبتاً خوب است.

شیوه کار لیزر فرکشنال CO2

لیزر کسری CO2 اغلب با استفاده از کرم بی‌حسی موضعی در منطقه مشکل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل انجام می‌شود. این روش خود فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. این ماده از انرژی نوری پالس کوتاه (معروف به فوق پالس) استفاده می‌کند که به طور مداوم از طریق الگوی اسکن منفجر می‌شود تا لایه‌های نازک و بیرونی پوست آسیب‌دیده از بین برود.

با ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست، این روش تولید میکروگرم در مناطق مختلف صورت را فعال می‌کند که به عمق پوست می‌رسند. از طریق این، می‌تواند روند بهبودی طبیعی بدن شما را تحریک کرده و تولید کلاژن را تقویت کند. این در نهایت جایگزین سلول‌های قدیمی و آسیب‌دیده با پوستی سالم و جدید می‌شود. این در حالی است که هزینه لیزر فرکشنال CO2 در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهد ناچیز است. همچنین در مقایسه با سایر روش‌های جوان‌سازی پوست کم‌خطرتر است. 

هزینه لیزر فرکشنال co2

هزینه لیزر فرکشنال CO2 چقدر است؟

هزینه لیزر فرکشنال CO2 متاسفانه ثابت نمی‌باشد و بستگی به مناطق مختلف دارد. همچنین عوامل بسیار مختلفی هستند که در هزینه لیزر فرکشنال CO2 تاثیر می‌گذارند. بنابراین برای اطلاع از هزینه لیزر فرکشنال توصیه می‌شود با مطب‌ها یا بسیاری از کلینیک‌ها تماس بگیرید. عواملی که در هزینه لیزر فرکشنال CO2 بسیار مهم هستند و تاثیر مستقیمی بر روی هزینه می‌گذارند شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • دستمزد پزشک متخصص لیزر
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • هزینه‌های بعد از درمان
  • هزینه مطب یا کلینیک
  • تعداد نواحی موردنیاز برای لیزر
  • منطقه جغرافیایی شما
  • نوع بیماری پوستی و…

فاکتورهای بالا از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده هزینه لیزر فرکشنال CO2 می‌باشند.

دستمزد پزشک

این فاکتور در هزینه لیزر فرکشنال CO2 بسیار قابل‌توجه است. ممکن است متخصص به متخصص این هزینه‌ها فرق کند. البته این بستگی به تجربه و تخصص آن پزشک دارد. اگر برای شـما هزینه زیاد مهم نیست حتماً به یک متخصص باتجربه مراجعه کنید.

هزینه بعد از درمان

هرچند لیزر فرکشنال CO2 یک روش غیرتهاجمی و بی‌خطر است، اما ممکن است بعد از عمل برای شما هزینه‌هایی به همراه داشته باشد. این هزینه‌ها شامل داروها ما یا کرم‌هایی است که بعد از عمل از آن استفاده می‌کنید؛ بنابراین هزینه لیزر فرکشنال CO2 بعد از عمل نیز شاید ادامه داشته باشد.

هزینه‌های کلینیک 

ممکن است کلینیکی که دکتر شما در آن مشغول به کار است، حق کلینیک را برای شما در نظر بگیرد. می توانید با مراجعه به صفحه بهترین کلینیک زیبایی در تهران، لیست بهترین مراکز زیبایی در تهران را مشاهده کنید.

منطقه جغرافیایی در هزینه لیزر فرکشنال CO2

یکی از فاکتورهای مهم تعیین هزینه لیزر فرکشنال CO2 منطقه جغرافیایی یا شهری است که شما در آن زندگی می‌کنید. این عمل ممکن است در شهرستان‌ها نسبت به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ هزینه کمتری در برداشته باشد.

تعداد نواحی موردنیاز برای لیزر

هرچقدر تعداد نواحی مورد درمان شما بیشتر باشد، طبیعتاً هزینه لیزر فرکشنال CO2 نیز بیشتر خواهد شد. ممکن است افرادی بخواهند علاوه بر صورت، گردن، سینه و… خود را نیز معالجه کنند.

تعداد جلسات

ممکن است شما به جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشید؛ بنابراین هزینه لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند نسبت به تعداد جلسات نیز قابل تغییر است.

 لیزر CO2 فرکشنال چه چیزی را درمان می‌کند؟

لیزر CO2 فرکشنال معمولاً برای درمان جای زخم استفاده می‌شود. بااین‌حال، می‌تواند به طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی مانند:

  • لکه‌های پیری
  • غدد چربی بزرگ شده (به‌ویژه در اطراف بینی)
  • خطوط و چروک‌های ظریف
  • آویزان شدن پوست
  • آسیب‌های خورشید
  • رنگ پوست ناهموار
  • زگیل‌ها

این روش اغلب در صورت انجام می‌شود، اما گردن، دست‌ها و بازوها تنها برخی از مناطقی است که لیزر می‌تواند آنها را درمان کند. بسته به نوع بیماری پوستی و تعداد نواحی نیز هزینه لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند نیز فرق کند.

co2 لیزر فرکشنال co2

 لیزر فرکشنال CO2 برای چه کسی مناسب است؟

لیزر CO2 فرکشنال برای افرادی که دوست دارند ظاهر زخم آکنه، خطوط ریز، رنگ‌دانه و سایر بیماری‌های پوستی ذکر شده در بالا را به حداقل برسانند ایده‌آل است. متخصصان پوست همچنین توصیه می‌کنند اگر بعد از لیفت صورت از پوستی غیر واکنش‌پذیر رنج می‌برید، این روش را انجام دهید. پس برای این‌که هزینه لیزر فرکشنال CO2 برای شـما بیهوده هدر نرود حتماً قبل از هر کاری یک مشاوره بگیرید. 

 لیزر فرکشنال CO2 برای چه کسی مناسب نیست؟

متأسفانه، لیزر کسری CO2 برای همه مناسب نیست. به افرادی که دچار شکستگی گسترده، زخم باز یا هرگونه عفونت در صورت هستند، توصیه می‌شود از این روش پوستی دور باشند. افرادی که ایزوترتینوئین خوراکی مصرف می‌کنند نیز باید از این روش اجتناب کنند زیرا خطر سلامتی و ایمنی را به همراه دارد.

اگر به بیماری‌های مزمن پزشکی (مانند دیابت) مبتلا هستید، باید احتیاط بیشتری نیز داشته باشید و این نکته مهم است که ابتدا با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید. با گفتن همه این موارد، بسیار مهم است که شما با یک متخصص پوست مشاوره کنید تا آنها ارزیابی کنند که آیا شما برای انجام این عمل صلاحیت دارید یا خیر. در غیر این صورت هزینه لیزر فرکشنال CO2 شما بیهوده صرف خواهد شد و عوارض آن نیز گریبان‌گیر شما خواهد شد.

قبل از لیزر فرکشنال CO2 چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2، توصیه می‌شود این قوانین قبل از درمان را دنبال کنید.

  • از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید زیرا می‌تواند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارد.
  • از قرارگرفتن در معرض آفتاب بیش از حد ۲ هفته قبل از لیزردرمانی خودداری کنید.
  • مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و حتی ویتامین E را متوقف کنید 
  • با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بفهمد آیا شما فرد مناسبی برای لیزر کسری CO2 هستید.

همه این کارها به‌خاطر این است که شما بهترین نتیجه را از لیزر فرکشنال CO2 بگیرید. همچنین از طرف دیگر هزینه لیزر فرکشنال CO2 برای شما مناسب واقع شود.

عوارض جانبی لیزر فرکشنال CO2؟

از آنجا که با روش لیزر CO2 کسری گرما (از طریق لیزر) به پوست وارد می‌شود، بیماران ممکن است قرمزی یا تورم در ناحیه تحت درمان پیدا کنند. حتی ممکن است برخی از آنها ناراحتی و دلمه را تجربه کنند.

در برخی موارد بسیار نادر، احتمال مواجه شدن با این نوع عوارض‌های جانبی پس از درمان پوست را دارید:

  • اریتم طولانی‌مدت – قرمزی پس از عمل لیزر CO2 کسری امکان دارد اما معمولاً به مدت ۳ یا ۴ روز احتمال بهبود وجود دارد. اگر بعد از یک ماه قرمزی متوقف نشده باشد، ممکن است از اریتم طولانی‌مدت رنج ببرید.
  • التهاب معمولاً توسط بیمارانی که پوست تیره دارند، تجربه می‌شود. این عوارض معمولاً پس از آسیب یا التهاب پوست رخ می‌دهد.
  • عفونت‌ها – ابتلا به عفونت‌های باکتریایی نادر است و فقط در ۰.۱٪ احتمال در تمام موارد درمان شده وجود دارد.

خوشبختانه با رعایت برخی نکات پس از مراقبت که متخصصان پوست توصیه می‌کنند خطر ابتلا به این عوارض جانبی به حداقل رسیده و کاملاً برطرف می‌شود.

 بعد از روش لیزر CO2 فرکشنال چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از عمل لیزر کسری CO2، برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، باید از ضدآفتاب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دو بار در روز از یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده ملایم نیز استفاده کنید. بهتر است استفاده از محصولات آرایشی نیز محدود شود زیرا می‌توانند پوست را بیش‌ازپیش تحریک کنند.

برای کاهش تورم در اطراف صورت، می‌توانید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از درمان با لیزر فرکشنال CO2، کیسه یخ یا کمپرس را به محل تحت درمان قرار دهید. در آخر، ممکن است لازم باشد فعالیت‌های روزمره خود را تنظیم کرده و از شرایطی مانند شنا و تمرینات که می‌توانید به آن عفونت بزنید، اجتناب کنید.

سخن پایانی

هزینه لیزر فرکشنال CO2 همان‌طور که گفتیم تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. اگر برای شما مهم است که هزینه لیزر فرکشنال CO2 چقدر باشد، در این زمینه تحقیق بیشتری و به متخصصین گوناگونی مراجعه کنید. ممکن است این هزینه کلینیک به کلینیک و یا متخصص به متخصص برای شـما تفاوت ایجاد کند. همچنین می‌توانید برای جای جوش صورت از لیزر فرکشنال CO2 جای جوش صورت استفاده کنید. آنچه در این مطالب اشاره شد درباره هزینه لیزر فرکشنال CO2 و کاندید‌های مناسب آن نیز بود. امیدواریم این مطلب از ویکی درمان برای شما بسیار مفید بوده باشد.

سوالات متداول

روش میکرودرم برای رفع جای جوش مناسب است یا لیزر؟

هر دو روش به کاهش اسکارها کمک می کند ولی اثر لیزر به مراتب چشمگیرتر از میکرودرم است.

فرق لیزرCO2 Fraxel و CO2 fractional در چیست ؟

CO2 Fractional یک روش تهاجمی است ولی CO2 Fraxel یک روش غیر تهاجمی است ؛ در مقایسه روش Fractional نتایج بهتر و چشمگیرتری داردوبرای فردی که به دنبال نتایج بهتری است مناسب تر است ؛ ولی مراقبت Fraxel ساده تر است و برای فردی که نمی تواند یک هفته در منزل باشد مناسب تر است

میزان ماندگاری اثر لیزر چقدر است؟

این روش تنها روش غیر تهاجمی است که اثر آن حداقل چندین ماه تا چندین سال ماندگار است و با توجه به تشخیص پزشک معالج در صورت نیاز، بعد از یک سال یا حتی چند سال، یک جلسه درمان مجدد می توان در نظر گرفت.

آیا می توان برای برداشت خال از لیزر فرکشنال استفاده کرد ؟

برای برداشت خال لیزر فرکشنال گزینه مناسبی نمی باشد .

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. سلام. من صورتم سبزه و چرب هست و جای جوش روی گونه هام دارم که به صورت گودی های ریز پوستموناهموارکردن.ایا لیزر co2 باعث ازبین رفتن وصاف شدن پوستم میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *