لیزر فرکشنال CO2 جای جوش

۰
(۰)

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های مقابله با جوش‌های صورت است. لیزر فرکشنال co2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصین پوست یا پوست برای کاهش ظهور جوش‌های آکنه، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. لیزر فرکشنال CO2  یک روش غیر تهاجمی است که با استفاده از لیزر، به‌خصوص از دی‌اکسیدکربن، برای ازبین‌بردن لایه‌های خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند. 

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش یک مرحله بالاتر از لیزر فرکشنال است که مورد علاقه بیماران و پزشکان بوده است. لیزر CO2 یک درمان عالی برای بیمارانی است که از آسیب شدید به آفتاب‌سوختگی، چین‌وچروک‌های عمیق‌تر، رنگ و ناهموار بودن بافت و همچنین جوش‌های آکنه رنج می‌برند.

 همچنین مزایای سفت شدن پوست، رنگ صاف و یکدست و درخشش درخشان فقط با یک جلسه را فراهم می‌کند. امروزه لیزرهای CO2 بهترین روش‌های محافظت از سطح پوست در بازار هستند و می‌توانند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با لیزر فرکشنال CO2 جای جوش به گفتگو بپردازیم. اگر شما از جوش‌های ناخواسته رنج می‌برید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. پس در این مقاله از ویکی درمان همراه باشید.

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش چگونه عمل می‌کند؟

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش لایه‌های بافت پوست را به روش تکه‌تکه شده از بین می‌برد (بافت‌های پوست برداشته می‌شوند، بافت‌های جدید جایگزین می‌شوند تا به بهبود آن کمک کند در نتیجه جوش‌ها از بین می‌روند) تا به کاهش لکه‌های پیری و جوش‌ها کمک کند. 

 همچنین سته به نوع لیزر می‌تواند به بهبود خطوط ریز، چین‌وچروک، اسکار، شلی پوست، بی‌نظمی‌های بافت پوست، کلاژن نازک صورت، گردن و سینه کمک کند.

لیزر co2

لیزر فرکشنال CO2 چه چیزی را درمان می‌کند؟

طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی ارائه شده توسط روش لیزر CO2 برای درمان بیماری های پوستی وجود دارد. این شامل:

  • چین‌وچروک‌های عمیق صاف و خطوط ظریف مانند خطوط اخم روی ابرو، خطوط پوکر اطراف پلک‌ها را سفت میکنید
  • جای زخم و بافت ناهموار پوست را ترمیم میکند
  • رنگ‌دانه‌های ناهموار پوست و لکه‌های قهوه‌ای 
  • باعث جوانسازی پوست می شود.
  • علائم کشش و سایر اسکارها 
  • خال‌های گوشتی
  • جوش‌های صورت

جلسه درمان لیزر فرکشنال CO2 جای جوش چگونه است؟

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش نور بسیار پرانرژی را با انفجارهای کوتاه به پوست منتقل می‌کنند. این نور پوست شما را لایه‌برداری کرده و سلول‌های پوستی مرده و آسیب‌دیده را از بین می‌برد، در نتیجه جای جوش را از بین می‌برد. همچنین امکانات لیزر فرکشنال CO2 جای جوش به تکنسین و پزشکان این امکان را می‌دهد تا عمق درمان را کنترل کند و این امر را به گزینه‌ای مناسب برای مناطق حساس مانند صورت تبدیل می‌کند.

برخی از بیماران امکان دارد در طول درمان با لیزر ناراحتی خود را تجربه کنند، اما امکان دارد یک بی‌حس‌کننده موضعی به آن‌ها ارائه می‌شود و می‌توان از یک آرام‌بخش خوراکی برای راحتی بیشتر حتی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: هزینه لیزر فرکشنال co2

چه انتظاراتی می توانم از لیزر جای جوش داشته باشم؟

بسته به میزان خرابی پوست و اهداف خود، ممکن است به بیش از یک جلسه درمان نیاز به لیزر فرکشنال CO2 جای جوش داشته باشید. ممکن است بعد از جلسه درمان شما حدود یک هفته طول بکشد، بدین معنی که شما باید حداقل ۱۴ روز از کارهای روزمره خود را برنامه‌ریزی کنید.

 شما باید در دوران پس از درمان از پوست خود به‌خوبی مراقبت کنید و دستورات مراقبت‌های پس از آن را با دقت دنبال کنید. مهم است که پوست خود را مرتباً تمیز کنید و همچنین آن را مرطوب نگه دارید. بیشتر بیماران حس می‌کنند پوست آنها به رنگ قرمز یا صورتی تغیر رنگ داده است. این یک امر کاملاً طبیعی است. 

برای اینکه لیزر فرکشنال CO2 جای جوش برای شما مفید واقع شود و نتیجه آن را به‌خوبی احساس کنید تا زمان بهبودی کامل، باید روزانه با استفاده از ضدآفتاب، پوست خود را در برابر نور آفتاب محافظت کنید. ممکن است پوست شما برای چند هفته هنوز کمی صورتی باشد، اما بعد از دوره نقاهت اولیه می‌توانید به‌راحتی این مواد را با مواد آرایشی بپوشانید.

با نگهداری خوب و محصولات مناسب با و حرفه‌ای برای پوست، نتایج لیزر CO2 جای جوش شما می می‌تواند سالها طول بکشد.

لیزر فرکشنال co2

عوارض لیزر فرکشنال CO2 جای جوش  

لیزر فرکشنال CO2 جای جوش ممکن است عوارضی داشته باشد. این عوارض شامل پوسته‌پوسته شدن یا قرمزی پوست است که البته با استفاده از رهنمودهای متخصص می‌توانید این عوارض را کاهش دهید.

 سایر عوارض جانبی بالقوه لیزر فرکشنال CO2 جای جوش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • زخم پوست
  • عفونت
  • اسکار
  •  کاهش رنگ‌دانه 
  • قرمزی پوست

قبل از درمان، تمام خطرات و عوارض احتمالی توسط اارائه‌دهنده خدمات زیبایی و پزشکی و هماهنگ کننده لوازم آرایشی و بهداشتی با شما در میان گذاشته می شوند.

به چه تعداد جلسه درمان CO2 نیاز داریم؟ 

بیشتر بیماران برای خلاص شدن از شر جوش‌ها فقط به یک جلسه درمان لیزر فرکشنال CO2 جای جوش نیاز دارند. بااین‌حال، برخی از بیماران با چین‌وچروک عمیق‌تر یا جوش‌های بیشتر ممکن است به درمان‌های متعدد برای دیدن نتایج خوب نیاز داشته باشند.

سخن پایانی

اگر به دنبال رفع جوش‌های صورت و بدن خود هستید، امکانات و درمان‌های مختلفی وجود دارد. اما استفاده از لیزر فرکشنال CO2 جای جوش می‌تواند روند بهبود شما را سرعت ببخشد. قبل از اینکه که شما این کار را انجام دهید، حتماً با یک متخصص پوست و زیبایی هماهنگ شوید.

ممکن است استفاده از لیزر فرکشنال CO2 جای جوش برای شما مناسب نباشد. اما اگر شما واجد شرایط استفاده از آن هستید، یک روش کاملاً خوب را برای خلاص شدن از شر جوش انتخاب کرده‌اید.

سوالات متداول در مورد لیزر فرکشنال CO2 جای جوش

انجام لیزر فرکشنال CO2 چند دقیقه طول می کشد؟

یکی از اهداف ابداع دستگاه لیزر فرکشنال CO2 از بین بردن جای جوش و زخم آکنه و هر نوع زخم دیگری است که روی پوست اثری باقی گذاشته است. نفوذ چندین اشعه کوچک لیزر CO2 داخل پوست و تخریب سلولهای پوستی به صورت ستونی موجب می‌شود آن قسمت از پوست که دچار مشکل شده ترمیم گردد و در عین حال سایر نواحی پوست دست نخورده باقی بماند. به این ترتیب لیزر سی او دو فرکشنال به خوبی برای درمان زخم های آکنه و سایه زخم مناسب است.

بعد از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن CO2 میتوان کرم هایی مثل ضد جوش یا ضد چروک را استفاده کرد؟

در صورتی که پیش از شروع درمان با لیزر فرکشنال CO2 متخصص پوست و مو برای شما کرم هایی مانند ضد جوش و ضد چروک تجویز کرده می توانید یک هفته بعد از لیزر شروع به استفاده از محلول یا کرم های قبلی خود نمایید. البته اگر محل مورد نظر را با لیزر فرکشنال CO2 درمان کرده‌اید معمولاً دیگر نیازی به استفاده از کرم‌ها نخواهید داشت چون جای جوش یا زخم از بین رفته است. با این وجود اگر احساس می کنید به استفاده از کرم ها نیاز دارید؛ حداقل یک هفته منتظر بمانید.

آیا شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال CO2 ایجاد مشکل می کند؟

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن به مدت ۲۴ ساعت حتی با آب ممنوع است. چون با استفاده از لیزر فرکشنال بخشی از لایه اپیدرم پوست برداشته می شود تا عمل لایه برداری و جوانسازی به خوبی انجام گیرد. به همین علت پوست حساس شده و دچار التهاب شدیدی می شود. البته برای کاهش التهاب می توانید از کیسه یخ استفاده کنید اما باید مراقب باشید که پوست شما مرطوب نشود. از روز دوم به مدت یک هفته فقط باید پوست ناحیه لیزر شده را با آب بشویید و از هیچ گونه مواد شیمیایی یا شوینده های آرایشی و پاک کننده ها، لایه بردار ها و کرم های معمولی استفاده نکنید. همچنین استفاده از محلول های حاوی الکل به منظور پاک کردن آرایش یا حتی پاکسازی پوست صورت بعد از جلسه لیزر ممنوع است.

آیا میتوان در خلال درمان با این روش، داروهای درمان آکنه و یا چروک پوست را مصرف نمود؟

بیمار یک هفته بعد از مداوا با لیزر فرکشنال میتواند از کرم ها، لوسیون ها و داروهایی که قبلا استفاده می کرده، مجددا استفاده نماید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. سلام من حدودا ۵ماه پیش یکبار این نوع لیزر انجام دادم، بعد از گذشت این همه وقت اثر شر دستگاه که به صورت چهار خونه های ریز هست روی پوست صورتم باقی مانده برای از بین بردن این اثر چیکار کنم؟
    اگر جلسات لیزرمو ادامه داده بودم بهتر بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *