ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست

۵
(۱)

پوست از مهمترین اجزای صورت ماست در برخی افراد چربی این پوست با توجه به میزان رسیدگی و ژنتیک و مواردی از این قبیل متغیر است که همین میزان چربی پوست می‌تواند ارتباط مستقیم با منافذ باز پوست داشته باشد ما در ویکی درمان به بررسی راه‌های درمان از جمله ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست و جوانسازی پوست اشاره خواهیم کرد.

پوست چگونه در شادابی ما تاثیر می‌گذارد.

قطعا شما هم از آن دسته افرادی هستید که تا جلوی آینه قرار می‌گیرند شروع به دست زدن به پوست خود می‌کنند. همه ما دلمان می‌خواهد پوست صاف و بدون نقص داشته باشیم در بعضی از افراد این رویا به واقعیت می‌پردازد چرا که دست از تنبلی برداشته و برای به دست آوردن خواسته خود تلاش می‌کنند. دستیابی به پوست خوب برای همه افراد قابل اجرا است. اما احتیاج به زمان و توجه و پشتکار دارد، چون در صورت عدم توجه مجدد امکان از دست دادن پوست صاف وجود دارد.

پوست چگونه در شادابی ما تاثیر می‌گذارد.

علل اصلی باز شدن منافذ پوست

پوست دارای منافذ کوچک سوراخ مانند است که در افراد دارای پوست ترکیبی تا چرب ظاهر می‌شوند. داشتن منافذ باز پوست می‌تواند صورت شما را کسل و پیر نشان دهد. جمع شدن آلودگی در این منافذ و مسدود شدن آنها منجر به عوارضی مانند جوش، جوش‌های سرسیاه و تولید بیش از حد سبوم می‌شود. اشتباهی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها برای پوشاندن منافذ باز از لایه های زیادی کرم پودر و آرایش بر روی پوست خود استفاده می کنند. همین امر باعث بزرگ و باز شدن بیشتر منافذ می‌شود.

منافذ پوست برای آبرسانی پوست و دفع سموم حیاتی هستن، ولی بزرگ شدن این منافذ نمی‌تواند جالب باشد. در ادامه ما راه‌هایی مثل ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست برای خلاص شدن از شر منافذ باز پوست به شما ارائه می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی: ماسک آبرسان پوست

علت بزرگ شدن منافذ پوست چیست؟

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون حفاظت، آسیب به کلاژن پوست وارد می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد.
  •  از دلیل اصلی بزرگ شدن منافذ وراثت است.
  • با گذشت زمان و افزایش سن سلول‌های پوست، کلاژن و الاستین را از دست می‌دهند، که باعث کشش پوست شما و بزرگ شدن منافذ پوست می‌شود.
  • ترشح زیاد از غدد چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.
  • اگر صورت خود را به طور مرتب نشورید، ممکن است از منافذ باز پوست رنج ببرید.
  • ارایش، استفاده از آرایش بیش از حد از تنفس پوست جلوگیری کرده و منافذ پوستی را مسدود می‌کند. آرایش همچنین کثیفی و روغن را به خود جلب می‌کند که باعث افزایش درخشش در منافذ پوست می‌شود.
  • برخی از شوینده و مواد آرایشی صورت می‌توانند برای پوست شما نامناسب و سنگین باشند، این امر موجب می‌شود خاصیت ارتجاعی پوست کم شود و منافذ باز پوست به وجود آید.
  •  تغییرات در هورمون می‌تواند روغن ترشح شده پوست را افزایش داده و در نتیجه منافذ باز به وجود بیاد.
  • کشیدن سیگار نیز علاوه بر آسیب به دندان و کدری پوست منافذ را نیز باز می‌کند.انواع ماسک افتادگی پوست

چند نوع ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست

ماسک آلوورا

از ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست آلوئه ورا را می توان نام برد، زیرا به آبرسانی پوست و سفت شدن آن کمک می‌کند. آلوئه ورا را روی صورت خود بمالید و به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید این ژل به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند و سپس با آب بشویید. تکرار این روش هر روز به جمع شدن منافذ پوست کمک قابل توجهی می‌کند. این ماسک به این دلیل موثر است که آلوئه ورا پوست را تمیز، تغذیه و آبرسانی می‌کند و منافذ پوست را از بین می‌برد.

تونر طبیعی با سرکه سیب

استفاده از تونرهای خانگی برای تمیزی پوست نیز می‌تواند همان ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست باشد. سرکه سیب یکی از شناخته شده ترین تونرهای پوستی است که در صورت استفاده درست می‌تواند منافذ پوست را کوچک کند. سرکه سیب را با آب با نسبت ۱ به ۱ ترکیب کرده سپس بعد از شستن صورت خود قبل از خواب با پنبه آغشته به سرکه صورت خود را تمیز کنید این کار باعث سفت شدن پوست و کوچک شدن منافذ پوست می‌شود.

ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست با سفیده تخم مرغ

ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست، ساخته شده از سفیده تخم مرغ که به سفت شدن پوست و بهتر شدن قابلیت ارتجاعی آن کمک کند. سفیده تخم مرغ یک قاشق غذاخوری، دو قاشق پودر بلغور جو دوسر، دو قاشق غذاخوری آب لیمو، همه مواد را ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس خمیر را روی صورت خود مالیده و به طور یکدست پخش کنید. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند و با آب معمولی بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده از این خمیر دوبار در هفته مجاز است. سفیده تخم مرغ می‌تواند پوست را سفت‌تر کرده و کیفیت آن را بهبود بخشد.

ماسک پاپایا برای شفافیت پوست

میوه پاپایا به دلیل خاصیت پاک کنندگی می‌تواند منافذ باز را از بین ببرد. ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست پاپایا به این گونه است که باید این میوه را خرد و له کنید سپس به صورت خود بمالید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با آب بشویید. پاپایا به علت داشتن آنتی اکسیدان و آنزیم پایین، ماسک مناسب لک صورت است و بر روی منافذ باز پوست تاثیر گذار خواهد بود.

ماسک موز و جوانسازی پوست

موز چگونه می‌تواند ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست باشد؟ لوتئین و آنتی اکسیدان موجود در  پوست موز که همراه با پتاسیم می‌تواند باعث جوان سازی پوست و سفت شدن منافذ پوست شود. داخل پوست موز را تراشیده و به صورت خود بمالید فقط دقت کنید که استفاده از این ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست را هر روز استفاده نکنید.

روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان یک روش درمانی پوست و مو است، که برای مو ماسک جوان کننده و برای پوست ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست محسوب می‌شود. ۲ الی ۳  قطره روغن را روی صورت خود ماساژ دهید و بعد از گذشت سی دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید برای درخشانی پوست این کار را هر شب انجام دهید. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که پوست را آبرسانی می‌کند و به درخشش آن نیز کمک خواهد کرد و همچنین باعث کاهش منافذ بزرگ پوست می‌شود.

روغن جوجوبا

ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست با روغن جوجوبا، قوام روغن جوجوبا بسیار شبیه به روغن طبیعی پوست است. اندازه منافذ بزرگ شده را کاهش می‌دهد و همچنین آنها را تمیز می‌کند. این یکی از بهترین داروهای خانگی برای منافذ باز پوست محسوب می‌شود. این روغن را هفته ای ۲ الی ۳ بار روی پوست خود ماساژ داده و از مزایای آن بهره ببرید.

آنچه در این مقاله خواندیم

اگر امروز به پوست خود اهمیت ندهید فردا عوارض بدتری رخ خواهد داد که درمان شما را به تعویق خواهد انداخت؛ با خواندن مطالب فوق از چگونگی باز شدن منافذ و راهکارهای درمان آن از قبیل استفاده از ماسک کوچک کننده منافذ باز پوست مطلع شدید و می‌توانید با استفاده از ماسک‌های گفته شده، درمان خانگی پوست خود را شروع کنید.

منافذ باز پوست در کدام قسمت بیشتر دیده می‌شود؟

منافذ باز پوست بیشتر در قسمت‌هایی از صورت که غدد ترشح چربی بیشتر هستند دیده می‌شود. این غدد بر روی بینی و روی گونه اطراف بینی بیشتر دیده می‌شود.

پیشگیری از منافد باز پوست امکان‌پذیر است؟

تمیز نگه داشتن پوست یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه های پیشگیری از منافذ باز پوست است. افرادی که دارای پوست چرب هستند باید با شوینده مناسب پوستشان، پوست خود را بشویند تا چربی پوستشان کنترل شود. افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از شستشوی بیش از حد پوست خود خودداری کنند و از محصولات مناسب پوست خشک استفاده کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *