ماسک مناسب لک صورت

۰
(۰)

در ایجاد آکنه عوامل زیادی می‌تواند نقش داشته باشد. علت اصلی آن افزایش چربی و مسدود شدن منافذ پوست است، اما دلایل تولید بیش از حد روغن و التهاب آن با سوخت باکتری می‌تواند از هورمون‌ها گرفته تا عفونت‌های کوچک باشد. در برخی موارد مشاهده شده که این جوش اثراتی بعد از بهبودی به جا می‌گذارند که به آنها لک گفته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ماسک مناسب لک صورت، لک‌های ملایم را بهبود ببخشید.

از بین بردن لک با ماسک مناسب لک صورت

لک، غلظت های بی ضرری از ملانین است که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می‌شود. لکه های تخت کوچک برنزه یا قهوه ای روشن روی پوست که در معرض آفتاب به وجود می‌آیند و یا لک های کمرنگ که بر اثر کندن جوش به جا می‌مانند. بعضی از لک ها نیز هستند که به دلایل ارثی وجود داردن و در برخی از افراد بیشتر می‌شود.
برای مثال بیشتر در صورت افراد با موی قرمز، رنگدانه ضعیف تر دیده می‌شود. کک و مک های رایج کاملاً بی ضرر بوده ولی به ندرت به سرطان پوست تبدیل می‌شوند.

روش های درمانی لک های پوست

اگر کک و مک دارید و می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، در اینجا هفت روش برای بررسی وجود دارد.
با استفاده از کرم ضد آفتاب از شر کک و مک موجود خلاص نمی‌شوید، اما به جلوگیری از تشکیل موارد جدید کمک می‌کند.

  • لیزر درمانی.
  • جراحی بینی.
  • کرم محو موضعی.
  • کرم رتینوئید موضعی.
  • لایه برداری شیمیایی.

در این میان برخی به دنبال راه ها و روش های ارزان و بی دردسر می‌گردند که از آن می‌توان به روش های درمانی خانگی از قبیل استفاده از ماسک مناسب لک صورت اشاره کرد ما در اینجا به این روش درمانی خانگی (ماسک مناسب لک صورت) می‌پردازیم.چندین روش درمانی طبیعی وجود دارد که مردم برای خلاص شدن از شر لک های صورتشان به آن رجوع می‌کنند.

روش های درمانی لک های پوست

 روش های درمانی ماسک مناسب لک صورت

از ماسک مناسب لک صورت می‌توان به آب لیمو اشاره کرد: آب لیمو را مستقیماً با پنبه روی پوست خود بمالید و سپس آن را بشویید. تصور می‌شود که آب لیمو باعث روشن شدن و از بین رفتن لک پوست می‌شود.

عسل: از دیگر ماسک مناسب لک صورت ترکیب عسل با نمک یا شکر است به این ماسک اسکراب نیز می‌گویند. عسل ممکن است به کمرنگ شدن رنگدانه ها کمک کند.

دوغ: دوغ را مستقیم روی پوست خود بمالید. قبل از شستشو با آب گرم باید آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. همچنین می‌توانید با ترکیب دوغ و بلغور جو دوسر ماسک مناسب لک صورت درست کنید. دوغ دارای اسید لاکتیک است که به طور بالقوه میتواند به سبک شدن لک روی پوست شما کمک کند.

خامه ترش: خامه ترش از موادی است ک ترکیبات اسیدی دارد. این ماده را مستقیم روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. مانند دوغ، خامه ترش نیز حاوی اسید لاکتیک است.

ماست: ماست را نیز روی پوست خود بمالید از تجربه ای که در استفاده از این ماسک مناسب لک صورت دارم به شما بگویم که بعد از گذاشتن این ماسک مناسب لک صورت روی پوست احساس خنکی خواهید کرد و بعد از گذاشتن متداول این ماسک تغییرات مثبتی را تجربه خواهید کرد. ماست همچنین حاوی اسید لاکتیک است.

پیاز: پیاز را روی پوست خود بمالید، و سپس پوست خود را در آب گرم بشویید. پیاز می‌تواند مانند یک لایه بردار برای پوست شما باشد و همچنین ممکن است به روشن شدن لکه های روی پوست نیز کمک کند.

آیا استفاده از ویتامین موجب از بین رفتن لک صورت می‌شود؟

ویتامین C / k / a اسید سیتریک، یک آنتی اکسیدان کاملاً طبیعی، دارای اثر جوانسازی پوست است که می‌تواند کک و مک ها را محو کند. و بسیاری از تولید کننده محصولات زیبایی از این ویتامین ها در محصولات خود استفاده می‌کنند در پایین دستور ساخت برخی از ماسک مناسب لک صورت را می‌گوییم.
ماسک مناسب لک صورت (چوب صندل): یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل و لیمو ترش را مخلوط کنید این ماسک علاوه بر ایجاد رطوبت و نرمی در پوست خاصیت روشن کنندگی را نیز دارد.

ماسک مناسب لک صورت (چای سبز، لیمو،زردچوبه): این مواد را با هم ترکیب کرده تا به شکل خمیر در بیاید سپس به پوست خود مالیده و صبر کنید تا خشک شود سپس با آب گرم صورتتان را بشویید. این ماسک خاصیت از بین بردن لک های صورت را دارد.
ماسک مناسب لک صورت (گلیسیرین و پودر ویتامین سی):این دو ماده را با هم ترکیب کرده و یک لایه نازک از آن را روی صورت خود بگذارید. و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به طور کامل آن را پاک کنید.

توجه کنید که تمامی ماسک مناسب لک صورت که در بالا به آنها اشاره شد را نباید اطراف چشم خود بمالید و توجه کنید که به مواد تشکیل دهنده آنها حساسیت نداشته باشید و به مدت زمان ماندن ماسک بر روی صورت دقت کنید.

آیا استفاده از ویتامین موجب از بین رفتن لک صورت می‌شود؟

نتیجه گیری

لک های به وجود آمده روی صورت اگر کامل از بین بروند با استفاده از ماسک مناسب لک صورت کمرنگ خواهند شد. تمامی سعی خود را بر این بگذارید که با استفاده از ضد آفتاب و ماسک های خانگی از بروز این لک ها جلوگیری کنید تا درگیر روش های پر هزینه و زمان بر نشوید.

آیا تمامی لک های جای مانده را با ماسک مناسب لک صورت می‌توان از بین برد؟

در حالی که آکنه های شدید معمولاً از نظر درمان به لیفتینگ دارویی و درمانی سنگین تری نیاز دارند، که لک های به جای مانده از آنها نیز به وسیله ماسک مناسب لک از بین نخواهند رفت و نیازمند روش های درمانی شدیدتری هستند.

علت لکه های تیره روی پوست صورت چیست؟

لکه‌های تیره صورت ممکن است به واسطه ترشح بیش از اندازه ملانین در پوست شکل گرفته باشند. احتمال ایجاد لک بر روی صورت بیش‌تر است چرا که صورت بیش‌تر از سایر نقاط بدن در معرض نور آفتاب قرار دارد اما تنها عامل بروز لک، آفتاب نیست. عوامل مختلفی نظیر وراثت، استرس، بی‌خوابی، تغذیه‌ نامناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های خورشید و مصرف دخانیات روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *