بهترین مدت زمان ماندن ماسک صورت کدام است ؟

۰
(۰)

رسیدگی به پوست یکی از دغدغه های بانوان امروزی است که بسیار برایشان حائز اهمیت است. سوال بیشتر خانم ها این است که ماسک صورت چند دقیقه باید بماند؟ هر ماسک به یک منظور برای پوست استفاده می شود. یک ماسک وظیفه لایه برداری و اسکراب دارد و ماسک دیگر وظیفه آبرسانی و مدت زمان ماندن ماسک ها بر روی پوست متفاوت است. سوال خانم ها معمولا در مورد مدت زمان ماندن ماسک بر روی پوست است.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه انواع ماسک صورت برای جوش و لک

فواید استفاده از ماسک

ماسک ها فواید زیادی دارند و نقش مهم و تاثرگذاری در روتین پوستی خانم ها دارند. ماسک ها وظیفه انتقال ویتامین و مواد های مغذی به پوست را دارند. خانم ها باید با توجه کمبود پوست خود ماسک مورد نظر را انتخاب کنند.

مناسب ترین مدت زمان ماندن ماسک صورت

فواید ماسک را می توان موارد زیر نام برد:

  • آبرسانی و رطوبت رساندن به انواع پوست مخصوصا پوست خشک
  • ترمیم و بازسازی منافذ پوستی
  • تاثیرگذاری در روند بهبود بافت صورت
  • از بین بردن میکروب ها و باکتری ها
  • ضد پیری و چین و چروک
  • افزایش شفافیت و درخشندگی پوست
  • از بین بردن لک های پوستی
  • لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده

مدت زمان ماندن ماسک

مدت زمان ماندن ماسک بستگی به نوع آن ماسک دارد. انواع ماسک و مدت زمان ماندن ماسک در موارد زیر نام برده شده است:

ماسک های کرمی: ماسک های کرمی معمولا برای نرم کردن پوست استفاده می شود. از این ماسک ها افرادی که پوست های خشک و حساس دارند بهتر است استفاده کنند. ماسک های کرمی معمولا باید چند دقیقه بر روی پوست بمانند تا جذب شوند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. ماسک های کرمی را معمولا باید بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید بماند و بعد از آن با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک های ژله ای: ماسک های ژله ای بافتی بسیار نرم و لطیف دارند. معمولا کسانی که پوست های نرمال تا خشک و یا نرمال تا چرب دارند می توانند از این ماسک ها استفاده کنند. اغلب در ترکیبات این ماسک ها از میوه استفاده شده است.

ماسک های ژله ای به آبرسانی و لطافت پوست بسیار کمک می کند. مدت زمان ماندن ماسک ژله ای را می توان بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تخمین زد و بهتر است زمان زدن بر روی پوست خود حدود یک دقیقه آن را ماساژ دهید.

بهترین زمان استفاده از ماسک

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه ۵ نوع ماسک صورت انار

ماسک گل: از ماسک های گلی برای پوست های آکنه دار و مستعد به جوش و یا التهاب دار استفاده می شود. ماسک های گلی باعث از بین رفتن باکتری و میکروب از روی پوست می شود. مدت زمان ماندن ماسک گلی بر روی پوست بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. پس از آن با آب ولرم صورت را کامل شست و شو دهید.

ماسک های لایه بردار: ماسک های لایه بردار معمولا حالت اسکراب دارند و برای از بین رفتن سلول های مرده پوست استفاده می شود. حتی ترکیبات موجود در این ماسک ها باعث از بین رفتن لک و بسته شدن منافذ باز می شود.

از این ماسک ها بهتر است قبل از خواب و بعد از حمام استفاده کنید. مدت زمان ماندن ماسک لایه بردار بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. بهتر است از این ماسک ها ۲ بار در هفته استفاده شود.

ماسک های ورقه ای: یکی از پر قروش ترین ماسک ها در دنیا ماسک های ورقه ای هستند. استفاده از ماسک های ورقه ای بسیار راحت است و آنها فواید زیادی برای پوست دارند. این ماسک ها برای انواع پوست مناسب هستند.

اصلی ترین وطیفه ماسک های ورقه ای رطوبت رسانی، آبرسانی و شفافیت پوست است که در استفاده مداوم متوجه آن خواهید شد. مدت زمان ماندن ماسک ورقه ای بر روی پوست بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

ماسک های خانگی: معمولا ماسک های خانگی طرفداران زیادی دارد و بسیاری از خانم ها از آنها استفاده می کنند. ماسک های خانگی از مواد ارگانیک و طبیعی درست می شود در نتیجه خواص و تاثیر بیشتری دارند. مدت زمان ماندن ماسک های خانگی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

بهترین زمان استفاده از ماسک ها

بهترین زمان استفادد از ماسک را نمی توان فقط گفت در روز و یا در شب است.

بهترین مدت زمان ماندن ماسک

مطلب پیشنهادی: خواص ماسک صورت آرد برنج

ماسک هایی که به کاهش روند چین و چروک و پیری پوست کمک می کنند بهتر است در شب از آن ها استفاده شود. ماسک های ژله ای، کرمی به شفافیت و سرحالی پوست شما کمک می کنند، استفاده آنها زمان مشخصی ندارد و شما در هر زمان می توانید از آنها استفاده کنید. اما بهتر است در زمانی که در آرامش کامل قرار دارید از آنها استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

سوالات متداول

ماسک های لایه بردار را می توانیم روزانه استفاده کنیم؟

خیر بهتر است از لایه بردارها ۲ بار در هفته استفاده شود.

ماسک های گلی برای چه نوع پوست مناسب است؟

ماسک گل برای پوست های چرب و مستعد به جوش و آکنه مناسب است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *