طرز تهیه انواع ماسک صورت برای جوش و لک

۰
(۰)

وجود جوش بر روی پوست باعث کم شدن اعتماد به نفس و درگیری فکری برای پیدا کردن راه حل برای آن است. همچنین بودن جای جوش و لک باعث ناراحتی خانم ها است. ماسک صورت برای جوش و لک امروزه یکی از پرفروش ترین ماسک ها در بازار است که مصرف کننده های بی شماری دارد. بهترین ماسک صورت برای جوش و لک، ماسک های طبیعی و خانگی است که با مواد ارگانیک استفاده می شود.

بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد ماسک صورت پیل اف

عوامل موثر در جوش و آکنه

جوش و آکنه در پوست افراد دلایل مختلفی دارد مانند تغییرات هورمون، ژنتیک افراد، استرس و فشارهای روحی و روانی در فرد و تغذیه و در بعضی موارد عفونت در بدن است.

انواع ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک عسل و آبلیمو: یکی از موثر ترین ماسک صورت برای جوش و لک، ماسک عسل و آبلیمو است. عسل ماده ای است که برای ترمیم و بازسازی بسیار مفید است. همچنین عسل برای پاکسازی پوست ماده ای موثر است. لیمو ماده ای پر از ویتامین C است که باعث لایه برداری و روشن کنندگی پوست می شود.

طرز تهیه این ماسک به این صورت است که یک قاشق عسل را با نصف لیمو ترکیب می کنید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این ماسک را با آب ولرم می شویید. از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته می توانید استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی: گوجه فرنگی برای پوست منبع کاملی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و باعث جمع شدن منافذ پوست است.

برای این ماسک گوجه فرنگی را به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را شست و شو دهید. این ماسک را در طی ۱۵ روز متوالی انجام دهید تا معجزه آن را ببینید. این ماسک صورت برای جوش و لک بسیار موثر است.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ: ماسک سفیده تخم مرغ یکی از انواع ماسک صورت برای جوش و لک است که به تدریج به از بین رفتن لایه های مرده پوست و باکتری ها کمک می کند. پروتنینی که در سفیده تخم مرغ وجود دارد باعث از بین رفتن باکتری های پوست است و به مرور به از بین رفتن لک کمک می کند.

برای درست کردن ماسک سفیده تخم مرغ باید سفیده را به تنهایی هم بزنید و به سطح صورت خود بزنید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

انواع ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک صورت آلوئه ورا: این ماسک صورت برای جوش و لک بسیار موثر است. برای استفاده از آن بهتر است بعد از تمیز کردن و شست و شو صورت آن را به روی پوست خود بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

این کار را هر روز تکرار کنید. روش دیگری که می توانید از آلوئه ورا به عنوان ماسک صورت برای جوش و لک استفاده کنید به این صورت است که برگ های آلوئه ورا را بجوشانید و بعد از خنک شدن آن عصاره را بر روی پوست خود بزنید و سعی کنید این عمل را دو بار در هفته انجام دهید تا معجزه آن را ببینید.

ماسک سیب زمینی: ماسک سیب زمینی به کم شدن چربی پوست بسیار کمک می کند. درست است که چربی یاعث کند شدن روند پیری پوست شما است اما باعث ایجاد آکنه و جوش است. چربی پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست شما است.

طرز تهیه این ماسک به این صورت است که یک سیب زمینی نیاز دارید که آن را پوست بکنید و تبدیل به تکه های کوچک کنید. تکه های کوچک شده سیب زمینی را بر روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ان را بشویید. این ماسک را ۲ بار در هفته استفاده کنید تا باعث لیفت و درخشش پوست شما نیز بشود.

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه: یکی از انواع ماسک صورت برای جوش و لک این ماسک است که خاصیت خود را در کوتاهترین زمان نشان می دهد. زردچوبه خاصیت سم زدایی دارد و باعث از بین بردن باکتری های موجود در منافذ می شود. همچنین آلوئه ورا باعث شفافیت، درخشندگی و سفت شدن پوست می شود. این ماسک خشکی پوست شما را از بین می برد. باعث از بین رفتن جوش و لک نیز می شود.

خواص ماسک صورت برای جوش و لک

مطلب پیشنهادی: انواع ماسک کنترل کننده چربی پوست

یک آلوئه ورا تازه را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کنید و این ماسک را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید بماند. این ماسک را می توانید ۳ الی ۴ بار در هفته استفاده کنید.

نکات مهم قبل از استفاده ماسک صورت برای جوش و لک

  1. تمام ماسک های معرفی شده از مواد طبیعی و ارگانیک است و بسیار برای پوست مفید است اما بهتر است قبل از استفاده از ماسک ها مقداری از آن را تست کنید و در صورت بروز حساسیت و خارش از مصرف آن خودداری کنید.
  2. اگر پوست حساسی دارید بهتر است از لیمو در ماسک صورت برای جوش و لک کمتر استفاده کنید.
  3. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک ها ابتدا صورت خود را کاملا تمیز کنید و بشویید.
  4. بعد از استفاده از انواع ماسک صورت برای جوش و لک از مرطوب کننده استفاده کنید.

سوالات متداول

چند بار از ماسکی که درست کردم می توانم استفاده کنم؟

فقط یکبار, بهتر است هربار ماسک را به صورت تازه درست کنید.

استفاده از این ماسک ها برای پوست های حساس امکان پذیر است؟

بله فقط قبل از استفاده مقدار کوچکی از آن را بر روی دست خود امتحان کنید, در صورت بروز علائمی مانند خارش و قرمزی پوست از مصرف آن خودداری کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *