تهیه ماسک کنترل کننده چربی پوست در خانه

۰
(۰)

چربی در بدن از نواحی که دارای منافذ هستند خارج می‌شود به عنوان مثال: پوست روی سر چربی ترشح کرده و به همین دلیل است که موهایمان نیز چرب می‌شود همچنین در برخی نواحی بدن به علت چربی زیاد پوست جوش‌های زیادی ایجاد خواهد شد که علاوه بر اینکه نمای بیرونی بدی دارد بعضی از جوش ها عفونی و با درد به وجود می‌آیند.

استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست می‌تواند در جلوگیری از برخی از این جوش‌ها و جوانسازی پوست کمک کند.

آیا جوش فقط از آلودگی روی پوست ایجاد می‌ شود؟

بروز جوش علت‌های زیادی دارد، از این دلایل به تغذیه نامناسب (خوردن چربی و قند زیاد) افزایش چربی پوست دلایل ارثی و مشکلات هورمونی، کبدی می‌توان اشاره کرد. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید با استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست می‌توانید میزان چربی تولید شده پوست را به حداقل برسانید.

علل افزایش چربی پوست چیست؟

از دلایل چربی پوست تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. این غدد در زیر سطح پوست قرار گرفته‌اند. سبوم ماده‌ای است روغنی که از چربی ساخته شده. سبوم برای پوست لازم است زیرا به محافظت و مرطوب سازی پوست کمک می‌کند و موهای شما را براق و سالم نگه می‌دارد.

فواید پوست چرب

گرچه پوست چرب منافذ پوست را مسدود می‌کند و منجر به افزایش آکنه می‌شود، در این صورت شما باید از ماسک برطرف کننده آکنه نیز استفاده کنید. اما فواید زیادی دارد؛ روغن به حفظ پوست کمک می‌کند و افرادی که پوست چرب دارند پوست ضخیم تر و چین و چروک کمتری دارند. نکته اصلی که باید به آن توجه نمود ایجاد تعادل بین داشتن روغن زیاد و حفظ رطوبت طبیعی پوست است، که این کار با ماسک کنترل کننده چربی پوست امکان پذیر می‌باشد.

انواع ماسک کنترل کننده چربی پوست

کنترل کننده چربی پوست بدون ماسک

شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که آیا می‌توانم بدون استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست میزان چربی پوستم را کنترل کنم؟ بله با رعایت بعضی روش های موجود این امر امکان پذیر است. پوست خود را مرتب با آب گرم بشویید، از تونر استفاده کنید، تونرهای حاوی الکل تمایل به خشک کردن پوست دارند.

صورت خود را با حوله تمیز خشک کنید و مرطوب کننده استفاده کنید. ولی ما در نهایت به شما استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست را پیشنهاد می‌دهیم. استفاده از فیس واش می‌تواند به پاکسازی منافذ پوستتان کمک کند.

پوست چرب در ابتدا با تولید سبوم، ساخته می شود و ترشح بیش از حد آن اغلب قابل مشاهده و گاهی اوقات غیر قابل تحمل است، پوستی براق، منافذ بزرگ شده، جوش های سرسیاه همه از نشانه های پوست چرب با چربی بالا هستند که نشان می‌دهد باید راهی برای کنترل آن پیدا کرد.

استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست می‌تواند روش درمانی ارزان و سریع باشد. در اینجا برخی از این ماسک ها(ماسک کنترل کننده چربی پوست) و طریقه ساخت آن را ذکر خواهیم کرد.

انواع ماسک کنترل کننده چربی پوست

عسل بهترین ماسک کنترل کننده چربی پوست

عسل دارای خاصیتی ضد باکتری و ضدعفونی کننده است. این ماده همچنین یک منبع مناسب آبرسان طبیعی نیز است، این به معنی حفظ رطوبت پوست نیز می‌باشد. ماسک کنترل کننده چربی پوست عسل ممکن است باعث کاهش چربی ظاهر آن پوست شود. برای ساختن این ماسک کافی است: یک لایه عسل روی صورت پخش کنید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، عسل را با آب گرم بشویید.

گوجه فرنگی

برای بدست آوردن پوستی صاف و درخشان از گوجه فرنگی استفاده کنید، گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به شما پوستی روشن می‌بخشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک گوجه فرنگی را به تمام صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید تا پوستی صاف و درخشان به شما بدهد. گوجه فرنگی منافذ پوست شما را تمیز کرده و چربی پوست را نیز کنترل می‌کند از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. 

آرد گرم

استفاده از آرد گرم بر روی پوست نه تنها چربی را از بین می‌برد بلکه از آکنه نیز خلاص می‌شوید. شما می‌توانید با استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست صورت خود را از چربی اضافی و سلول های مرده پوست پاک کنید.

تکه های یخ

استفاده از تکه‌های یخ روی پوست آسان ترین راه برای آماده سازی پوست شما در تابستان است. مالیدن یک مکعب یخ بر روی پوست منافذ پوست شما را کوچک کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد که باعث درخشش فوری پوست شما می‌شود. همچنین می‌تواند قرمزی و تورم جوش های صورت شما را کاهش دهد و چربی پوست را کنترل کند.

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی دارد بنابراین می‌توان مقداری از سرکه را در ظرفی ریخت و با استفاده از پنبه آغشته به سرکه پوست صورت را پاک کرد این کار باعث کاهش چربی پوست و کمتر شدن آکنه همچنین روشنی و از بین رفتن لک‌ها می‌شود.

بخور آب گرم دهید

امروزه دستگاه‌های بخور برای صورت به فروش می‌رسند اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید با هزینه کم همین نتیجه را بگیرید کافی است که یک قابلمه را بردارید، درون آن آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید سپس منتظر بمانید تا آب کمی خنک شود؛ اکنون وقت آن است که یک حوله روی سر خود انداخته و بخور دهید.

 فقط حواستان باشد که اگر احساس کردید بخار آب داغ است کمی بیشتر برای خنک شدن آن صبر کنید. بعد از اتمام بخور پوست صورت خود را با دستمال پاک کنید تا چربی های خارج شده از آن را پاک کنید.این کار باعث ایجاد رطوبت در پوست شما و کنترل چربی، در واقع ایجاد تناسب بین رطوبت و چربی پوست خواهد شد.

انواع ماسک کنترل کننده چربی پوست

گلاب:

گلاب نیز می‌تواند یک محلول پاک کننده باشد که به عنوان تونر نیز از آن استفاده می‌شود، گلاب رطوبت پوست شما را حفظ کرده و چربی پوستتان را نیز کنترل می‌کند.

ماسک کنترل کننده چربی پوست خیار پوست

آب خیار برای شادابی و تسکین پوست و کاهش چربی  همچنین هر نوع تحریک یا قرمزی کمک می‌کند. استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست ماسک خیار باعث شادابی و پاک شدن پوست از لک می‌شود پس این ماسک مناسب لک صورت نیز است.

جمع بندی

پوستی بدون روغن و درخشان داشته باشید، با شناخت پوست خود بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید چه محصولات و ماسک هایی مناسب شما هستند. استفاده از ماسک کنترل کننده چربی پوست می تواند بر روی پوست شما تاثیرات مثبتی ایجاد کند تا پوست را از چربی اضافی، جای جوش و لکه های آکنه پاک کند. برای بدست آوردن پوست فاقد چربی و درخشان از ماسک های کنترل کننده چربی پوست استفاده کنید.

ویتامین های مخصوص پوست چرب کدام اند؟

ویتامین آ ، ویتامین ب، ویتامین سی، ویتامین دی و ویتامین ای.

مکمل های مخصوص پوست چرب کدام اند؟

فلز روی، آب آلوئه ورا و جینسینگ

آیا پوست چرب ناخوشایند است؟

از نظر فنی داشتن پوست چرب اصلاً بد نیست. روغن های طبیعی از سلول های پوست محافظت و می کنند. افرادی که پوست چربی دارند معمولاً چین و چروک و خط اخم کمتری دارند. طبق آکادمی پوست آمریکا ، سبوم پوست را مرطوب کرده و آن را سالم و درخشان نگه می دارد.

آیا برای همیشه می توانید از پوست چرب خلاص شوید؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است که شما نمی توانید از پوست چرب برای همیشه خلاص شوید. پوست چرب ژنتیکی است. همانطور که نمی توانید رنگ چشم خود را تغییر دهید ، همچنین نمی توانید نوع پوست خود را تغییر دهید. اما مهم نیست که چقدر آزار دهنده باشد (تقریباً در تمام مدت) ، داشتن پوست چرب نیز مزایای خود را دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *