طرز تهیه ۵ نوع ماسک صورت انار+ خواص آن!!

۰
(۰)

ماسک صورت انار یک جوانساز کامل برای پوست شما است. ماسک صورت انار به زیبایی و شفافیت پوست شما کمک می کند و باعث از بین رفتن جوش و آکنه از روی پوست شما می شود. ماسک صورت انار یک محصول کاملا طبیعی و ارگانیک برای جوانسازی پوست شما است. انار خواص درمانی زیادی دارد که امروزه از این خواص در لوازم های بهداشتی و مراقبت پوست استفاده می شود.

جوانسازی با ماسک صورت انار

خواص ماسک صورت انار

  • آبرسانی پوست:

انار باعث رطوبت رسانی پوست است. انار منبع بسیار قوی ویتامین C است و باعث از بین رفتن خشکی پوست و ایجاد نرمی . لطافت و شفافیت پوست است. این ماسک، به دلیل روغن موجود در دانه های ترکیب شده انار باعث احیای لایه بیرونی پوست یا اپیدرم است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد.

  • خاصیت ضد چروک و پیری پوست:

ماسک صورت انار باعث ایجاد کلاژن در پوست و افزایش آب در پوست است. این ماسک توانایی این را دارد که اثرهای مخرب اشعه ایکس و عکسبرداری را کم کند.

  • محافظت از پوست:

اشعه ماورا بنفش، اشعه ای بسیار مضر برای پوست است. ماسک صورت انار باعث جلوگیری از مضرات اشعه ماورا بنفش است. ماسک صورت انار خاصیت ضد التهاب دارد به دلیل وجود آنتوسیانین ها، تانن ها و آنتی اکسیدان ها، که باعث کاهش آسیب اشعه UVB به پوست است.

  • لایه بردار پوست:

این ماسک یک لایه بردار ملایم برای پوست است که باعث حذف آلودگی ها و پوست های مرده از روی پوست است. این ماسک یک مبارز قوی با جوش و آکنه می باشد که به مرور زمان معجزات آن را می بینید.

انواع ماسک صورت انار

ماسک صورت انار: این ماسک را در زمانی که احساس می کنید پوستی گرفته و خسته دارید استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک شما به دو انار احتیاج دارید؛ انار ها را به دو قسمت تقسیم کنید و بعد در درون ظرفی بریزید و کمی له کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و ماساژ دهید. از این ماسک می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

خواص ماسک صورت انار

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد ماسک کنترل کننده چربی پوست

  • ماسک صورت انار با خامه ترش و آبلیمو: این ماسک خاصیت روشن کنندگی و شفاف کردن پوست را دارد. برای درست کردن این ماسک دو قاشق آب انار، کمی خامه ترش و کمی آبلیمو نیاز دارید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به روی پوست خود بزنید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.
  • ماسک صورت انار با چای سبز و آبلیمو: این ماسک به روشن شدن پوست بسیار کمک می کند. این ماسک با چهار قاشق آب انار، دو قاشق آبلیمو و سه قاشق چای سبز تازه دم شده درست می شود. ماسک صورت انار را به حالت دورانی به صورت و گردن بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. از این ماسک یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.
  • ماسک صورت انار با ماست: این ماسک برای رطوبت رسانی بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک از یک عدد انار و شش قاشق ماست استفاده کنید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را با آب گرم ملایم بشویید. برای دیدن تاثیر بیشتر از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.
  • ماسک صورت انار با روغن بادام: این ماسک خاصیت ضد پیری دارد و باعث کاهش چین و چروک پوست شما است. انار خود به مرطوب کنندگی پوست کمک می کند، روغن بادام هم نیز خاصیت رطوبت رسانی و حفظ رطوبت در پوست را دارد که باعث از بین بردن و کاهش روند چین و چروک است. برای تهیه این ماسک به نصف فنجان آب انار و ۴ قطره روغن بادام نیاز دارید. این ماسک را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. برای بهتر شدن تاثیر این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

مراقبت ماسک صورت انار

وجود دانه های انار در ماسک ها مانند لایه بردار و اسکراب عمل می کند.

انواع ماسک صورت انار

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه ماسک صورت آرد برنج

بعد از استفاده از ماسک ها بلافاصله حمام نروید چون این ماسک باعث نازک شدن و حساس شدن پوست می شود. قبل از استفاده از این ماسک ها، در تکه کوچکی بر روی پوست خود آن را امتحان کنید تا در صورت بروز حساسیت و خارش از استفاده آن خودداری کنید. ماسک صورت انار در انواع مختلف تاثیرات خود را به مرور زمان نشان می دهد. قبل از استفاده از این ماسک ها صورت خود را کاملا تمیز کنید تا عاری از آرایش و آلودگی باشد و سپس با شوینده آن را بشویید.

سوالات متداول

آیا ماسک صورت انار خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد؟

بله ماسک صورت انار آبرسان و مرطوب کننده قوی است.

از انواع ماسک صورت انار چند بار در هفته استفاده کنیم؟

از انواع ماسک صورت انار بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید تا تاثیر زیاد آن را ببینید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *