طرز تهیه بهترین ماسک آبرسان پوست خانگی

۵
(۱)

ماسک آبرسان پوست باعث می‌شود پوست مرطوب و شاداب شود و همچنین قابلیت ارتجاعی پوست نیز حفظ شود. افرادی که مقدار زیادی آب می‌نوشند کمتر دچار زخم، چین و چروک و خطوط نرم می‌شوند؛ علائم پیری در این افراد کمتر از کسانی است که مقدار کمی آب می‌نوشند. در نتیجه نوشیدن آب و استفاده از ماسک آبرسان پوست می‌تواند راهی برای جوانسازی پوست شما باشد.

حداقل ۸ لیوان آب در روز و بیشتر از آن هنگامی که گرم است بنوشید. نوشیدن آب فراوان با دفع سموم باعث بهبود بافت و ظاهر پوست می‌شود. آب تنها ماده طبیعی است که برای پوست شما معجزه می‌کند. آب مملو از مواد معدنی ضروری است که باعث درخشش پوست و رفع چین و چروک پوست شما می‌شود. 

در نتیجه استفاده از ماسک آبرسان پوست و نوشیدن آب هر دو می‌تواند تاثیر مستقیم روی پوست شما بگذارد. برخی از افراد بعد از کاهش وزن خود دچار افتادگی پوست صورت خواهند شد و تصور می‌کنند با نخوردن آب پوستشان سفت می‌شود در حالی که این باور غلط است زیرا با خوردن آب به میزان کافی و استفاده از ماسک آبرسان پوست در روز می‌توان برای سفتی و شادابی پوست تلاش کرد.

بهترین ماسک آبرسان پوست

بهبود خشکی پوست با ماسک آبرسان

با کم شدن آب بدن و یا شرایط جوی سرد و خشک می‌تواند باعث بروز خشکی پوست شود. خشکی پوست در ابتدا معمولا بی ضرر است. اما وقتی از آن در طولانی مدت مراقبت نشود، ممکن است منجر به مواردی مانند: درماتیت آتوپیگ یا اگزما شود، اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید، خشکی بیش از حد می‌تواند منجر به فعال شدن بیماری شود، وجود قرمزی، ترک خوردگی و التهاب نیز از نشانه‌های آن می‌باشد. استفاده از ماسک آبرسان پوست می‌تواند این عوارض را کاهش دهد.

ارتباط PH و آب در پوست چیست؟

 pH هر ماده از ۰-۱۴ می‌باشد، عدد ۱۴ حاوی بیشترین قلیایی و ۰ بسیار اسیدی است. مقدار pH 7 خنثی است و مقدار pH دقیق آب خالص است. دلیل نیاز بدن به نوشیدن آب بیشتر، اطمینان از وجود تعادل pH در بدن و داشتن پوستی سالم است. دلیل مهم این است که پس شستشوی صورت، پوست خود را کاملاً با آب بشویید، در حفظ تعادل pH پوست شما کمک می‌کند.

از دلایل نوشیدن آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دفع سموم بدن از طریق نوشیدن آب

نوشیدن آب باعث دفع سموم از بدن می‌شود، خصوصاً سموم مضر که می‌توانند بر سلامت کلی شما صدمه بزنند. با افزایش مصرف آب، می‌توانید سموم موجود در بدن خود را بیرون بریزید تا سلامت پوست و بدن شما بهبود یابد. بسیاری از افراد برای دفع سموم رژیم آب میوه می‌گیرند، در حالی که این کار سیستم ایمنی بدن را پایین می‌آورد و حفظ یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب به میزان کافی به دفع سموم کمک می‌کند.

کاهش چین و چروک‌

آب پوست شما را مرطوب و شاداب نگه می‌دارد و به پوستتان کمک می‌کند قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کند. استفاده از ماسک آبرسان پوست منافذ باز پوست را از بین می‌برد هرچه رطوبت پوست شما بیشتر باشد، منافذ پوستی شما مسدود می‌شود.

بهترین ماسک آبرسان

معرفی چند ماسک آبرسان خانگی

 ماسک آبرسان پوست زیادی در بازار تولید و عرضه می‌شوند که هر یک قابلیت و کاربرد‌های خود را دارند. در اینجا به برخی از این ماسک‌ها که در منزل نیز به راحتی درست می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

 ماسک آبرسان عسل، هندوانه و سیب‌زمینی

این سه ماده ویژه حاوی انواع مختلفی از عناصر فیتونی و آنتی اکسیدان‌ها برای بهبود و تغذیه پوست شما است، و آن را به سلامتی باز می‌گرداند و باعث درخشش کامل آن می‌شود.

  • ۱ عدد سیب زمینی
  • ۱/۲ تکه هندوانه
  • ۲ قاشق غذاخوری ۱۰۰ درصد عسل خام

 سیب زمینی‌ها را جوشانده تا نرم شوند، بعد آنها را له کنید. هندوانه را نیز له کرده و به آن عسل اضافه کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید تا ماسک آبرسان پوست شما آماده شود سپس به صورت یکدست بر روی صورت خود مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آبرسان پوست و آرام بخش آلوئه ورا

احتمالاً با خواص آرام بخش آلوئه آشنایی دارید، اما آنچه ممکن است شما ندانید این است که از این ماده مرطوب کننده فوق العاده می‌تواند به سایر بیماری‌های پوستی نیز کمک کند. متخصصین می‌گویند استفاده از ماسک آبرسان پوست آلوئه ورا سرعت بهبود را افزایش می‌دهد و یک مرطوب کننده عالی است. همچنین با التهاب مقابله می‌کند و سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه، به کاهش گرما کمک می‌کند ، که آن را به یک گزینه ضد التهابی عالی تبدیل می‌کند.

  • ۱ قاشق غذاخوری پودر آلوئه ورا
  • ۱۲ قاشق غذاخوری عسل مانوکا
  • ۲ تا ۳ قطره روغن اساسی اسطوخودوس

تهیه ماسک آبرسان پوست آلوئه به این صورت است که، عسل و روغن اسطوخودوس را در یک کاسه کوچک قرار دهید و خوب هم بزنید تا عسل در آلوئه و اسطوخودوس ذوب شود. با دستان تمیز به تمام صورت بمالید. بگذارید برای چند دقیقه تا نیم ساعت بماند و سپس بشویید. ماسک آبرسان پوست باقی مانده را در یک ظرف با درب بسته نگهداری کنید.

طرز تهیه ماسک خانگی صورت

 ماسک صورت کدو تنبل

این ماسک آبرسان پوست سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A ، C و E است و با آنزیم‌هایی همراه است تا پوست مرده را از بین ببرد و چهره شما را درخشان کند. به علاوه، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که برای مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد و تقویت گردش سلول است، ماست دارای پروبیوتیک است. 

عسل به مرطوب سازی پوست کمک می‌کند و دارچین باعث افزایش گردش خون می‌شود و به عنوان یک ضد باکتری برای کمک به آکنه خرد می‌شود. کدو تنبل از نظر یک ماده فصلی است، اما می‌توانید از این ماسک آبرسان پوست صورت در تمام طول سال استفاده کنید.

نتیجه گیری

پوست هم مانند دیگر اعضای بدن به علت حساسیت بیش از حد نیاز به رسیدگی و توجه دارد. استفاده از ماسک آبرسان پوست یکی از راه‌های درمانی پوست می‌باشد. ما در بالا در مورد علت خشکی پوست و راه درمانی استفاده از ماسک آبرسان پوست صحبت کردیم. ماسک آبرسان پوست را می‌توان در منزل درست کرد تا از هزینه‌های کمتری برای آبرسانی پوست استفاده کنیم.

از ماسک آبرسان چند بار در هفته باید استفاده کرد؟

ماسک‌ های آبرسان باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می ‌کنید و پوست ‌دچار خشکی شده است باید از ماسک ‌های آبرسان به طور روزانه استفاده کنید.

آیا همه می توانند از ماسک های آبرسان استفاده کنند؟

برای استفاده از ماسک‌های آبرسان محدودیتی وجود ندارد. اما توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر ماسکی ابتدا آن را تست کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *