فیشیال در خانه: چگونه ماسک پاکسازی پوست در خانه بسازم؟

۰
(۰)

امروزه سلامت پوست یکی از مسائلی است که خیلی مورد توجه قرارگرفته است. برای سلامت پوست مراقبت‌ها و درمان‌های مختلفی معرفی می‌شود؛ که یکی از این روش‌های مراقبتی، پاکسازی پوست می‌باشد. پاکسازی پوست علاوه بر خاصیت درمانی بر زیبایی فرد هم تأثیر ویژه‌ای دارد از همین رو خیلی از افراد و به‌ویژه خانم‌ها به دنبال استفاده از انواع کرم و ماسک پاکسازی پوست هستند.

در این مقاله تأثیر ماسک‌های پاکسازی را باهم بررسی کرده و چند مورد ماسک خانگی را برای شما معرفی می‌کنیم تا جوانسازی پوست را هم تجربه کنید. پس اگر شما هم قصد پاکسازی پوست خود را دارید با ما همراه باشید.

تاثیرات ماسک پاکسازی پوست 

ماسک پاکسازی پوست یکی از روش‌های پاکسازی پوست است. در کل روش‌های پاکسازی پوست با چهار کارکرد به دنبال مراقبت از پوست هستند این چهار کارکرد عبارت‌اند از:

    • رفع سلول‌های مرده: سلول‌های قسمت رویین پوست به‌طور مداوم هر ۳۰ روز می‌میرند و با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. اما بعضی‌اوقات سلول‌های مرده روی پوست باقی می‌ماند و باعث می‌شوند پوست شادابی خود را از دست بدهد و تیره‌تر به نظر برسد. ماسک پاکسازی پوست این سلول‌های مرده رفع می‌کند. و شادابی پوست را بازمی‌گرداند.
    • پاکسازی چربی و رفع آکنه: روی پوست ما به‌ طور طبیعی با چربی پوشانده شده است. این چربی‌ها علاوه بر خاصیت ضد میکروبی که دارند باعث آب‌رسانی پوست می‌شوند. اما بعضی‌اوقات این چربی‌ها روی پوست تجمع کرده و با بستن منافذ پوست، موجب جوش و آکنه می‌شوند. یکی از کارهایی که ماسک پاکسازی پوست انجام می‌دهد رفع این چربی‌ها است.
    • رفع آلودگی‌ها: امروزه با پیشرفت صنعتی میزان آلاینده‌ها در هوا افزایش‌یافته، ازآنجاکه پوست به‌طور مستقیم در تماس با هوا است این آلاینده‌ها بر روی پوست می‌نشینند و باعث التهاب و آسیب پوست می‌شوند. ماسک‌های پاکسازی به فرد کمک می‌کنند تا این آلودگی‌ها را از پوست خود رفع کنند و پوستی سالم داشته باشند.
    • بهبود خون‌رسانی، تغذیه و آب‌رسانی پوست: ماسک‌های پاکسازی پوست خاصیت آبرسانی مناسبی دارند و از آنجا که باید روی صورت ماساژ داده شوند باعث خون‌رسانی و تغذیه بهتر پوست می‌شوند.

آموزش فیشیال در خانه

چگونه در خانه یک ماسک پاکسازی پوست بسازیم؟

شاید برای شما جالب باشد بدانید که با مواد طبیعی که در منزل دارید می‌توانید یک ماسک پاکسازی صورت خانگی درست کنید. در ادامه چند مورد از این ماسک‌ها را معرفی می‌کنیم:

ماسک لیمو و عسل:

نصف لیمو را آب بگیرید و در دو قاشق غذاخوری عسل حل کنید. سپس ماسکی را که تهیه کردید روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک نمک و روغن‌ زیتون:

هفته‌ای یک‌بار به‌ اندازه ته یک استکان روغن‌ زیتون بردارید و قدری نمک در آن حل کنید تا نسبتاً غلیظ شود. ماسک پاکسازی صورت به‌ دست‌ آمده را به‌صورت خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه به‌صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

خیار:

هر شب قبل از خواب یک خیار را خرد کنید و روی صورت خود قرار دهید. اگر می‌توانید بگذارید تکه‌های خیار تا صبح روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک به رفع چین و چروک پوست هم کمک خواهد کرد.

آب گوجه‌فرنگی و ماست:

دو قاشق غذاخوری شکر را با مقداری آب گوجه‌فرنگی و یک قاشق غذاخوری ماست غلیظ مخلوط‌ کنید. تا یک ماسک غلیظ ایجاد شود. ماسک پاکسازی پوست تهیه‌شده را روی صورت بمالید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین:

دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری دارچین به‌ خوبی مخلوط‌ کنید. سپس ماسک پاکسازی تولیدشده را به ‌صورت خود بمالید و بگذارید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه عمل کند. پس از این مدت ماسک را با کمک آب ولرم از صورت خود پاک کنید.

ماسک خانگی پوست - فیشیال

کلام آخر

اگر شما هم از جوش‌های سرسیاه، جوش و چین و چروک پوست رنج می‌برید باید به دنبال ماسک پاکسازی پوست بروید. با ماسک پاکسازی پوست از شر چربی‌های زیر پوستی اضافه برای همیشه راحت شوید. شما نیاز نیست حتما ماسک پاکسازی پوست از بیرون خریداری کنید، در خانه هم می‌توانید این ماسک را تهیه کنید.

پاکسازی در هفته چندبار باید انجام شود؟

اگر دارای پوست چرب هستید و از لوازم آرایشی استفاده می کنید باید ۳ بار در هفته پاکسازی صورت را انجام دهید.

پاکسازی بهتر است چه موقع انجام شود؟

پاکسازی معمولا برای از بین بردن پوست های مرده صورت انجام می شود، بهتر است بعد از شستشو پوست انجام شود.

استفاده از بلک ماسک برای پاکسازی صورت چه مزایایی دارد؟

پاکسازی عمیق منافذ، از بین برنده جوش های سر سیاه و افزایش لطافت پوست

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *