۸ خاصیت ماسک صورت با قرص ویتامین c !!

۱
(۱)

ویتامین c یکی از مهمترین ویتامین های شناخته شده است که اغلب شنیده ایم برای بدن بسیار مفید است. امروزه محبوبیت ماسک صورت با قرص ویتامین C در بین بانوان بسیار افزایش یافته. ماسک صورت با قرص ویتامین c باعث تقویت کلاژن های پوست و رشد آنها، روشنایی، جلوگیری از روند چین و چروک و شفافیت پوست است.

ویتامین c در مواد طبیعی مانند پرتقال و لیمو پیدا می شود. یکی از ویژگی های بسیار قابل توجه ماسک صورت با قرص ویتامین c مبارزه آن با جای لک و جوش است.

مطلب پیشنهادی: خواص ماسک صورت با عسل

فواید ماسک صورت با قرص ویتامین c

فواید ماسک صورت با قرص ویتامین c

افزایش رشد و تقویت کلاژن ها:

ماسک صورت با قرص ویتامین c باعث بهبود روند چین و چروک توسط کلاژن های پوست است. کلاژن در پوست ما پروتئینی است که به صورت ساختاری برای پوست عمل می کند. تولید کلاژن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند و به مرور کمتر می شود. زمانی که روند تولید کلاژن کاهش پیدا می کند، رفته رفته پوست نرمی خود را از دست می دهد.

کاهش علائم پیری:

یکی از ویژگی های ماسک صورت با قرص ویتامین c که باعث محبوبیت در بین بانوان شد، قدرت این ماسک در بهبود و صاف کردن چین و چروک ها است. ماسک صورت با قرص ویتامین ث دارای خاصیت ضد پیری بسیار قوی است.

نرم کردن پوست:

ویتامین ث باعث نرمی و لطافت پوست شما است و کم شدن آن باعث خشکی پوست است. ماسک صورت با قرص ویتامین c به خشکی پوست و ترمیم پوست کمک می کند.

کاهش علائم کششی:

این ماسک به کاهش علائم کشش کلاژن پوست بسیار کمک می کند و باعث بهبود آن می شود.

محافظت از پوست در برابر UV:

ویتامین ث وظیفه مقابله با رادیکال های آزاد را دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی از آن یاد می شود. اشعه ماورا بنفش باعث افزایش تشگیل رادیکال های آزاد شود. ویتامین ث که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است به کم شدن تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کند و باعث محافظت از پوست ما در برابر آفتاب شود.

روشن کردن پوست:

ماسک صورت با قرص ویتامین ث باعث روشن شدن پوست می شود. ویتامین ث باعث کاهش روند تولید ملانین پوست می شود. ملانین یک رنگ طبیعی است که رنگ پوست انسان را تعیین می کند. اگر در پوست ملانین زیادی داشته باشید پوست شما تیره تر می شود. ویتامین ث باعث کاهش تولید ملانین می شود به این دلیل پوست روشن تر می شود.

مطلب پیشنهادی: همه چی در مورد ماسک صورت پیل اف

کاهش آکنه با ماسک صورت

کاهش آکنه:

ماسک صورت با قرص ویتامین c باعث کاهش التهاب است. باکتری های پوست را از بین می برد و به همین دلیل از بروز آکنه، التهاب و قرمزی پوست جلوگیری می کند.

درمانی برای آفتاب سوختگی:

ماسک صورت با قرص ویتامین c به درمان آفتاب سوختگی به دلیل وجود آنتی اکسیدان و کلاژن بسیار کمک می کند. از مضرات آفتاب بسیار جلوگیری می کند و باعث کاهش اثر اضعه ماورا بنفش می شود. از ویتامین ث در ضد آفتاب های امروزی بسیار استفاده می کنند.

ماسک صورت با قرص ویتامین ث با مواد مختلفی مثل شیر، ماست، زردچوبه و عسل و … ترکیب کرد.

یکی از انواع آن که بسیار رایج است ماسک صورت با قرص ویتامین c با عسل است. به صورتی که دو عدد قرص را کامل خرد می کنیم و بعد با یک قاشق عسل ترکیب می کنیم. بعد از ده دقیقه به روی پوست تمیز می زنید. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه باید بر روی پوست بماند و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.

بعد از استفاده از آن از مرطوب کننده خود استفاده کنید. از این ماسک میتوانید ۳ بار در هفته استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع ماسک صورت آرد برنج

نکات استفاده ماسک صورت با ویتامین ث

نکات مهم استفاده از ماسک صورت با قرص ویتامین c

  • قبل از استفاده از ماسک از آن تست حساسیت یا آلرژی بگیرید. به اندازه یک دایره کوچک از آن را به گوشه ای از دستتان بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. اگر سوزش و خارشی داشتید از استفاده ماسک خودداری کنید.
  • پوست دور چشم نازک است به هیچ عنوان از ماسک را به دور چشم خود نزنید.
  • از این ماسک در نزدیکی دهان خود استفاده نکنید.
  • پوست شما باید تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی و آلودگی باشد. قبل از استفاده از ماسک با یک پد آرایشی پوستتان را تمیز کنید و بعد شست و شو دهید.
  • از انواع ماسک صورت با قرص ویتامین c نمی توانید هر روز استفاده کنید. بهتر است ۲ بار تا ۳ بار در هفته از آنها استفاده شود.

سوالات متداول

امکان استفاده از ماسک صورت با قرص ویتامین c چندبار در یک هفته است؟

دو تا سه بار در هفته می توانید از ماسک صورت با قرص ویتامین c استفاده کنید

از هر یک ماسک که درست می شود چندبار می توان استفاده کرد؟

فقط یکبار و بهتر است هربار تازه تهیه شود

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *