طرز تهیه ماسک صورت با عسل+ ۹ خواص بینظیر این ماسک

۰
(۰)

ماسک صورت با عسل یکی از ماسک های پر خاصیت و پر فروش امروزه محسوب می شود. عسل ماده ای است در مواد غذایی که پر از خواص است. این خواص در برابر پوست هم واکنش خیلی خوب نشان داده است.

بهترین برندهای جهانی در حال تهیه ماسک با عسل هستند. هم استفاده عسل در ماسک ها و هم استفاده عسل در محصولات مراقبت از پوست. ترکیب عسل با سایر مواد غذایی مانند لیمو و زردچوبه خواص بی نظیری را بر روی پوست می گذارد.

اما سوالی که برای کاربران پیش می آید این است که ماسک صورت با عسل برای چه پوستی خوب است؟

خواص ماسک صورت با عسل

مطلب پیشنهادی: قیمت پروتز لب چقدر است؟

خواص ماسک صورت با عسل

همیشه گفته شده است که عسل با اختلالات پوستی مبارزه می کند و خاصیت از بین بردن آنها را دارد. خواص ماسک صورت با عسل:

  • آنتی اکسیدان موجود در عسل برای پیشگیری از چین و چروک بسیار تاثیر است.
  • برای از بین بردن لک، سیاهی، سوختگی و زخم بسیار مفید است.
  • به علت وجود هیدروژن پراکسید به روشن شدن پوست کمک می کند.
  • عسل باعث آبرسانی و رطوبت پوست می شود.
  • ماسک صورت با عسل به علت آنتی باکتریال بودن و ضد قارچ بودن آن باعث از بین بردن جوش و آکنه بر روی پوست می شود.
  • از نفوذ میکروب و باکتری به منافذ پوست جلوگیری می کند.
  • عسل خاصیت لایه برداری یا اسکراب ملایم صورت را دارد. لایه برداری باعث پاکسازی پوست و از بین بردن سلول های مرده آن می شود.
  • برای کسانی که قرمزی در پوست دارند ماسک صورت با عسل بسیار مفید خواهد بود به علت اینکه عسل خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش آن است.
  • عسل تنظیم کننده PH است و تغذیه کننده عمیق پوست است.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با عسل

ماسک صورت با عسل و لیمو و جوش شیرین:

برای برطرف کردن لک های پوستی استفاده می شود. با ترکیبات یک دوم قاشق غذاخوری لیمو و ۲ قاشق غذاخوری عسل. این ماسک را هر دفعه به صورت تازه مصرف کنید. بعد از استفاده از این ماسک از مرطوب کننده خود استفاده کنید. سعی کنید به صورت ۲ روز در میان از این ماسک استفاده کنید تا تاثیر آن بر از بین بردن لک های صورتتان را ببینید. خواص این ماسک صاف کردن پوست، جمع کنندگی منافذ، درمان و خشک کردن آکنه و جوش، از بین بردن خشکی پوست و درمان زخم ها و لک ها است.

بهتر است راجب ماسک صورت با قرص ویتامین سی بدانید و از خواص بی نظیر آن هم بهرمند شوید.

ماسک صورت با عسل و دارچین:

برای برطرف کردن التهاب پوست و آکنه ها و لک ها و همچنین جوش های سرسیاه استفاده استفاده می شود. آکنه ها در زیبایی تاثیر زیادی می گذارند. بعضی وقت ها این آکنه ها باعث ایجاد زخم های عمیق می شود که برای برطرف کردن این لک و آکنه ها این ماسک موثر است. این ماسک را به صورت سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین استفاده کنید. بعد از ده دقیقه بشویید و از محصولات مراقبت پوستی خود استفاده کنید. خاصیت این ماسک برای پوست برطرف کننده بیماری های پوستی مانند زخم و سوختگی، عسل و دارچین خاصیت ضد باکتری دارند، کاهش التهاب است.

مطلب پیشنهادی: راه های جوانسازی پوست

ماسک صورت با عسل

ماسک صورت با عسل و جوش شیرین:

در بین ماسک صورت با عسل، ماسک جوش شیرین و عسل یکی از محبوبترین ها است.  مانند تمامی ماسک ها آن را باید امتحان کنید تا از عدم حساسیت به پوستتان مطمئن شوید. به اینصورت که مقداری از این مواد را بر روی دستان خود بگذارید و بعد از چند دقیقه که واکنشی نشان نداد از آن می توانید استفاده کنید. این ماسک باعث شفافیت پوست شما می شود. باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست است.

ماسک صورت با عسل و آلوئه ورا:

این ماسک صورت با عسل و آلوئه ورا با مخلوط یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری عسل به دست می آید. این دو ماده را باید به خوبی با هم مخلوط کنید تا ماسک بدست بیاید. این ماسک را به صورت تازه درست کنید و هر ۳ روز یکبار امتحان کنید. یک لایه از این ماسک را بر روی ناحیه هایی از پوست که آکنه و جوش دارند بزنید. این ماسک باعث رطوبت پوست، آنتی اکسیدان و ضد باکتری پوست، برای پوست های حساس مناسب است و ضد التهاب است.

ماسک صورت با عسل و روغن درخت چای:

این ماسک با دو قطره روغن درخت چای و دو قاشق غذاخوری عسل درست می شود. این ماسک برای پوست های آکنه دار و چرب بیشتر مناسب است. این ماسک را به تمام نواحی صورت بزنید. بعد از پانزده دقیقه با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید. ماسک صورت با عسل و روغت درخت چای را دو بار در هفته امتحان کنید. خاصیت ماسک صورت با عسل و روغن درخت چای ضد باکتری و ضد عفونت، ضد قارچ، حاوی انتی اکسیدان و ضد التهاب است.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر بوتاکس

ماسک صورت با عسل و آلوئه ورا

نکات مهم قبل از استفاده از ماسک صورت با عسل

  • اگر از ماسک صورت با عسل استفاده می کنید بهتر است از آن قبل از خواب استفاده کنید تا باعث آرامش و حس صافی پوست شما شود.
  • برای استفاده از ماسک صورت با عسل هر بار ماسکی تازه تهیه کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک ها بهتر است صورت خود را کاملا شست و شو دهید و با حوله ای تمیز آن را خشک کنید.
  • بهتر است برای درست کردن ماسک ها از مواد کاملا طبیعی و ارگانیک برای اثر بخشی بهتر استفاده شود.
  • مواد تشکیل دهنده برای ماسک صورت با عسل موادی در دسترس و تقریبا ارزان قیمت هستند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *