علت جوش کمر (درمان خانگی) + پیشگیری از جوش های التهابی

۰
(۰)

علت جوش کمر این است که چربی، کثیفی، سلول های مرده پوست و باکتری ها منافذ پوست شما را مسدود کنند. زمانی که عرق زیر پیراهن یا وسایل ورزشی در حین ورزش یا فعالیت‌های شدید باقی بماند یک علت جوش کمر است. لباس بر روی پوست عرق کرده شما ساییده می شود که منجر به جوش می شود یا آنها را بدتر می کند.

چندین درمان خانگی و بدون نسخه وجود دارد که می تواند جوش کمر را از بین ببرد. اما ممکن است چند ماه طول بکشد تا پوست شفاف شود. با ویکی درمان همراه باشید.

بررسی ۹ علت جوش کمر 

جوش کمر همانطور که گفته شد زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست شما (سوراخ های ریز) با کثیفی، سلول های مرده پوست و عرق مسدود می شود. علت جوش کمر می تواند موارد زیر باشد:

مطالعه بیشتر : جوش پریودی

علت جوش کمر چیست

  • علت جوش کمر در اثر سابقه خانوادگی: در صورت داشتن سابقه خانوادگی جوش و آکنه، احتمال ایجاد جوش کمر در شما بیشتر است.
  • علت جوش کمر در اثر اصطکاک: پیراهن ها، کوله پشتی ها، تجهیزات ورزشی و سایر لباس هایی که بر روی پوست عرق کرده ساییده می شوند، می توانند علت جوش کمر باشند.
  • هورمون‌ها: افرادی که باردار هستند و جوانانی که در سن بلوغ هستند، با تغییر سطح هورمون‌ها بیشتر در معرض جوش کمر هستند.
  • علت جوش کمر در اثر داروها: برخی داروها، از جمله کورتیکواستروئیدها، می توانند باعث جوش کمر شوند یا آن را بدتر کنند.
  • علت جوش کمر در اثر بهداشت ضعیف: افرادی که نظافت موهای خود را رعایت نمی کنند، ممکن است چربی  موهایشان به پشت آنها مالیده شود و یک علت جوش کمر باشد. جوش کمر همچنین می تواند ناشی از ملحفه ها، حوله ها یا لباس های کثیف باشد. 
  • علت جوش کمر در اثر محصولات مراقبت از پوست: برخی از لوسیون ها و کرم ها می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به جوش کمر شوند.
  • استرس و اضطراب: وقتی اضطراب یا استرس زیادی دارید، بدن شما هورمون کورتیزول بیشتری تولید می کند. افزایش سطح کورتیزول یک علت جوش کمر است.
  • علت جوش کمر در اثر عرق حبس شده: عرق می تواند بین پوست و لباس شما گیر کند. وقتی این کار انجام شود، منافذ شما می توانند مسدود شوند. افرادی که تعریق بیش از حد دارند (هیپرهیدروزیس)، بیشتردر معرض ابتلا به جوش کمر هستند.
  • علت جوش کمر در اثر رژیم غذایی: تحقیقات نشان می دهند که نوع رژیم غذایی شما نیز می تواند علت جوش کمر باشد مانند مصرف برخی کربوهیدرات‌های خاص (نان سفید و چیپس سیب‌زمینی) که سطح قند خون شما را افزایش می‌دهند. برخی محصولات لبنی نیز ممکن است علت جوش کمر باشند.

درمان خانگی جوش کمردرمان خانگی جوش کمر

درمان خانگی جوش کمر اصولا آسان است و می توان با رعایت و انجام موارد زیر، آن را برطرف کرد:

مطالعه بیشتر : ۱۲ روش جوانسازی پوست

  • از ترکاندن یا فشار دادن جوش ها خودداری کنید:

می توانید با بیرون زدن جوش ها به پوست خود آسیب برسانید. فشار دادن یا بیرون زدن آنها نیز می تواند منجر به زخم شود که می تواند شدید باشد. برداشتن و دستکاری جوش کمر می تواند منجر به ایجاد جوش عفونی شود.

  • پوست خود را تمیز نگه دارید:

از یک شوینده بدن بدون روغن استفاده کنید که منافذ شما را مسدود نمی کند. بعد از ورزش دوش بگیرید و لباس تمیز بپوشید. در برابر تمایل به شستشوی پوست خود با پاک کننده های خشن مقاومت کنید. اسکراب می تواند جوش کمر را بدتر کند.

  • کرم ها، ژل ها و پاک کننده های موضعی را امتحان کنید:

محصولات بنزوئیل پراکسید می توانند جوش کمر درمان کنند. هنگام استفاده از پاک کننده بنزوئیل پراکسید، اجازه دهید دارو تا پنج دقیقه روی جوش کمر بماند و سپس آن را بشویید. 

  • از ملحفه های تمیز استفاده کنید:

استفاده از حوله، ملحفه و روبالشی تمیز بسیار مهم است تا باکتری ها در محل کمر تجمع نکنند. سعی کنید حداقل یک بار در هفته ملحفه و حوله خود را بشویید.

  • لایه برداری کنید:

از یک اسکراب لایه بردار ملایم با موادی مانند اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا کثیفی و چربی اضافی را از روی پوست خود پاک کنید. این می تواند به کاهش میزان پوست مرده که می تواند منافذ را مسدود کند، کمک کند.

  • لباس های گشاد بپوشید:

عادات پوشش شما می تواند علت جوش کمر باشد. به عنوان مثال، لباس‌های تنگ می‌توانند کثیفی و عرق را به دام بیندازند و به منافذ پوست بمالند. لباس های گشاد بپوشید که به پوست شما اجازه تنفس می دهد و به دفع عرق کمک می کند. ورزش کردن بدون پیراهن در برابر دستگاه بدنسازی عرق کرده یا روی زمین کثیف نیز می تواند، مشکلاتی ایجاد کند. 

  • روغن درخت چای را امتحان کنید:

روغن درخت چای از برگ های یک درخت در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال ها از آن برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می کنند. امروزه می‌توانید لوسیون‌ها، پاک‌کننده‌ها و کرم‌های زیادی را با استفاده از این ترکیب پیدا کنید.

رژیم غذایی مناسب برای جوش کمر

  • موها را تمیز نگهدارید:

موهای بلند ممکن است به پوست پشت شما روغن و کثیفی اضافه کند و علت جوش کمر باشند. موهای خود را به طور منظم بشویید و در طول ورزش و فعالیتی که در آن عرق می کنید، موها را با کش ببندید. اجازه ندهید نرم کننده یا شامپو روی پشت شما جاری شود زیرا مواد تشکیل دهنده این محصولات می تواند به مسدود شدن منافذ کمک کند.

  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید:

برخی غذاها علت جوش کمر هستند، پس داشتن یک برنامه غذایی سالم می تواند کمک به درمان خانگی جوش کمر کند. در ژریم غذایی خود از سبزیجات، میوه ها، پروتئین بدون چربی و غلات کامل استفاده کنید.

اگر جوش کمر باقی ماند یا دوباره عود کرد، به بهترین دکتر پوست مراجعه کنید. آنها ممکن است سایر محصولات مراقبت از پوست را برای درمان جوش کمر شدید توصیه کنند یا ممکن است شما به آنتی بیوتیک یا سایر داروهای خوراکی نیاز داشته باشید.

مطالعه بیشتر : مزونیدلینگ جای جوش

سوالات متداول

انواع جوش‌های التهابی و غیر التهابی کدامند ؟

جوش سرسیاه و سرسفید از جوش های التهابی و جوش های غیرالتهابی شامل پاپول، پاسچول، ندول و کیست می باشد.

آیا درمان خانگی خاصی برای جوش کمر وجود دارد ؟

بله استفاده زیر نظر پزشک دارو هایی نظیر آلوئه‌ورا، روغن درخت چای، نمک اپسوم، آب لیموترش، ویتامین D، سرکه‌ سیب، جوش شیرین، روغن نارگیل، ماست، سیر، چای سبز، هیدروژن پراکسید، زردچوبه، اسکراب شکر و عسل.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *