مزونیدلینگ جای جوش ، آکنه و اسکار ❤️

۳
(۲)

یکی از عوامل موثر در زیبایی چهره، داشتن پوست صورت صاف و بدون لک و جوش است. اما اغلب ما در برهه زمانی خاصی مانند دوران جوانی ظهور جوش و آکنه را در پوست صورت یا برخی نواحی دیگر بدن مانند بازوها و پشت تجربه کرده‌ایم. جای برخی از این جوش‌ها همچنان روی پوست صورت باقی می‌ماند و برای برخی احساسی ناخوشایند نسبت به چهره‌شان ایجاد می‌کند. امروزه اما برای از بین بردن اسکار آکنه و جوش صورت روش‌های مختلفی وجود دارد که مزونیدلینگ جای جوش یکی از این متدهای محبوب است و در ادامه مطلب زیر با این روش درمانی آشنا خواهیم شد.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ که گاهی مزوتراپی نیز نامیده می‌شود، نوعی روش درمانی ترکیبی است که در آن مواد فعال و کوکتل‌ها و سرم‌های مختلف بوسیله سوزن به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شوند. فرایند درمان مزو کاملاً قابل تنظیم و کنترل است و با توجه به نوع و حساسیت پوست فرد بوسیله پزشک تنظیم خواهد شد. در این درمان لایه برداری شیمیایی مناسب انجام می‌شود.

در واقع پوست به عارضه‌های غیرطبیعی مانند اسکار جوش و لک‌ واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی ناحیه آسیب‌دیده می‌کند. مزونیدلینگ جای جوش نیز روشی برای برطرف‌کردن جای زخم قدیمی و نیز بسته‌‌شدن بیشتر منافذ باز پوست است، بنابراین باعث رفع جوش‌های سر سیاه نیز می‌شود. بعلاوه در مزونیدلینگ جای جوش به دلیل تحریک کلاژن‌سازی و ترشح الاستین در پوست، فرایند پیری به تاخیر افتاده و چین و چروک پوست ترمیم خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کلینیک زیبایی در تهران برای انجام مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست
تاثیر مزونیدلینگ و چگونگی آن

فواید و مزایای مزونیدلینگ برای جای جوش چیست؟

مزایای مزونیدلینگ جای جوش باعث شده تا این شیوه درمانی در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مزایای مزونیدلینگ جای جوش و لک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیرتهاجمی بودن این روش
  • موثر در جوانسازی و شادابی پوست با تحریک کلاژن‌سازی
  • کاهش منافذ باز پوست
  • رفع اسکارو جای جوش‌های قدیمی

لازم به ذکر است که برخلاف برخی منابع که اعلام کرده‌اند در مزونیدلینگ جای جوش به اعصاب موجود در صورت آسیب می‌رسد، این اتفاق رخ نخواهد داد زیرا در این شیوه سوزن‌ها به لایه سطحی پوست نفوذ کرده و اصلا به عصب‌ها نمی‌رسد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در ماندگاری اثر مزونیدلینگ جای جوش رعایت موارد توصیه شده توسط پزشک، نوع پوست، ژنتیک و ویژگی‌های وراثتی و شدت آسیب پوستی و عمق جای جوش موثر هستند. همچنین اگر می‌خواهید بدانید که بهترین پزشک برای درمان اسکار کدام است، می‌توانید به صفحه معرفی بهترین دکتر درمان اسکار مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب برای مزونیدلینگ جای جوش

همه افراد با انواع تیپ‌ پوستی که از مشکلات جای جوش‌های قدیمی و آکنه و لک‌های پوستی رنج می‌برند می‌توانند از این روش درمانی برای رفع اسکارها استفاده کنند. تنها کسانی که با یکی از مشکلات زیر درگیر هستند لازم است قبل از انجام مزوتراپی اسکار با پزشک مشاوره کنند:

  • ابتلا به عفونت‌های پوستی مانند تب خال فعال
  • حساسیت به داروهای مورد استفاده در مزونیدلینگ
  • داشتن سیستم ایمنی بدنی ضعیف و بهبود دیرتر زخم‌ها
  • ابتلا به دیابت یا بیماری‌های خاص دیگر
  • استفاده از داروهای رقیق کننده خون
چه کسانی برای مزونیدلینگ مناسب هستند؟
مزونیدلینگ برای چه کسانی نیاز است

عوارض و معایب مزونیدلینگ برای جای جوش

مسلما همه شیوه‌های درمانی علاوه بر مزیت‌هایی که دارند ممکن است عوارض و چالش‌هایی نیز برای فرد به همراه داشته باشند. مزونیدلینگ جای جوش نیز معایبی دارد که البته در مقابل مزایای این شیوه ناچیز به شمار می‌آید و شامل موارد زیر  است:

  • پوسته‌پوسته شدن ناحیه مورد درمان
  • ایجاد قرمزی و التهاب پوست
  • ظهور کهیر، خارش و سوزش پوست ناحیه مورد درمان

لازم به ذکر است که تمام این موارد تنها در صورتی که به توصیه‌های پزشک در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد مزوتراپی توجه نکنید برای شما رخ خواهند داد. همچنین در صورتی که در تهران سکونت دارید، برای کاهش احتمال بروز این عوارض میتوانید به بهترین مرکز مزونیدلینگ تهران مراجعه کنید.

مزونیدلینگ برای جوش صورت چقدر تاثیر دارد؟

در مورد مزونیدلینگ جای جوش می‌توان گفت که این روش قادر است به رفع اثر و کم رنگ شدن اسکار آکنه و جوش در نواحی مختلف بدن بسیار کمک کند و عارضه خاصی نیز به همراه نداشته باشد. تاثیر مزونیدلینگ برای جای جوش به میزان سلامت و مشکلات پوستی فرد بستگی دارد و مسلما هر قدر میزان جوش‌ها و اسکار آن‌ها عمیق‌تر و بیشتر باشد، برای گرفتن نتیجه مطلوب زمان بیشتری مورد نیاز است. فاصله بین تکرار جلسات تقریبا هر یکبار در ماه است و بعد از آن باید سالانه تکرار شود.

بعد از انجام مزونیدلینگ جای جوش، کانال‌های پوستی ناحیه درمان کاملا باز هستند بنابراین توصیه می‌کنیم در این مدت از هیچ لوسین یا کرمی بر روی پوست صورت خود استفاده نکنید. زیرا ممکن است این محصولات حاوی مواد سمی و مضر باشند و از طریق منافذ باز پوست وارد بدن شما شوند. پس با توجه به این موضوع بهتر است در معرض آفتاب نیز قرار نگیرید زیرا نمی‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه مزونیدلینگ جای جوش در ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه دریافتی و قیمت مزونیدلینگ جوش صورت یکی از موارد سؤال‌برانگیز برای متقاضیان این روش درمانی است. در پاسخ به این سؤال باید اشاره کنیم که هزینه این روش، رقم ثابتی نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند تعداد جلسات، وسعت بخشی از پوست که مورد درمان قرار می‌گیرد، پزشک و کلینیکی که انتخاب می‌کنید و… . در مراجعه به کلینیک مورد نظر و مشاوره با پزشک هزینه انجام این روش برای شما محاسبه خواهد شد.

عوارض مزونیدلینگ برای رفع جای جوش
معایب مزونیدلینگ برای پوست

جمع‌بندی

مزونیدلینگ از پرطرفدارترین شیوه‌های درمانی برای رفع جای جوش در نقاط مختلف بدن است. در این روش با استفاده از سوزنی ظریف و خاص، مواد تزریقی برای رفع جای جوش و لک به زیر پوست وارد می‌شوند. البته در این روش ممکن است سطح پوست کمی زخم شود اما جای نگرانی نیست زیرا در مدت کمی و با مالیدن کرم‌های ترمیمی که پزشک تجویز خواهد کرد این زخم‌ها از بین خواهند رفت.

برای گرفتن نتیجه مطلوب از مزونیدلینگ جای جوش حتما مراقبت‌های بعد از آن را به دقت انجام دهید. لازم به ذکر است که هزینه این روش برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود که در جلسه مشاوره با پزشک با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز و سایر موارد، برآورد خواهد شد.

سوالات متداول

برای جای جوش مزونیدلینگ بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

از هر دو روش برای درمان اسکار جوش‌ها استفاده می‌شود و انتخاب آن به نظر پزشک و فرد و نیز نوع جای جوش بستگی دارد.

آیا مزونیدلینگ برای جوش فعال مناسب است؟

خیر زیرا باعث پخش شدن التهاب و عفونت خواهد شد.

دلیل جوش زدن بعد از مزونیدلینگ چیست؟

این جوش‌ها اغلب به دلیل ورود سوزن به پوست و تحریک عفونت‌های پنهان ظاهر می‌شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۱۶ دیدگاه

  1. سلام من درماپن گرفتم و توی خونه با کوکتل مزوتراپی دارم برای جای جوش میکرونیدلینگ انجام میدم ولی بعد از ۷ جلسه پوستم هیچ تغییری نکرده این به این معنیه که رو پوست من جواب نمیده؟

    1. شاید کوکتل مزوتراپی مناسب پوست شما نیست. روش انجام و کوکتل تون را با یک متخصص پوست و مو مطرح کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

    1. معمولا بسته به ناحیه اصلاح از ۳ تا ۶ جلسه درمان مزونیدلینگ توصیه می‌شود. پزشک معالج یک برنامه درمان را بر اساس اهداف و خواسته‌های فردی شما تعیین خواهد کرد. فواصل بین جلسات درمانی معمولا ۴ هفته هستند و پس از اتمام طول دوره نتایج قابل مشاهده است. هرچند در طول دوره هم شما بهبود رو به وضوح حس خواهید کرد.

    1. سلام دوست عزیز در مزونیدلینگ از مواد مزوتراپی استفاده میشه.
      میشه گفت این روش ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی محسوب میشه پیشنهاد میکنم مقالات زیر رو بخونید تا بیشتر متوجه شید
      https://wikidarman.com/%d9%85%d8%b2%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/
      https://wikidarman.com/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%d8%af%d9%84%db%8c%d9%86%da%af/

    1. این روش تا حدی به پوست خراش وارد میکنه اما درد زیادی نداره با این حال برای افراد حساس تر میتوان از پماد بی حسی استفاده کرد. میزان درد به عوامل مختلفی مثل میزان ضخامت پوست و چربی زیر پوست فرد هم بستگی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *