چگونه اثر بوتاکس را از بین ببریم؟

۰
(۰)

با افزایش سن، چین و چروک‌هایی در سطح پوست به خصوص دور چشم و پیشانی پدیدار می‌شود. برای از بین بردن آنها دست به دامن روش‌های جوانسازی پوست مثل تزریق بوتاکس می‌شویم. در این زمینه چالش هایی وجود دارد که به آن می‌پردازیم.

اگر تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص انجام بگیرد با اثرات نامطلوب بوتاکس رو به رو می شویم. توصیه می‌شود برای تزریق بوتاکس به پزشکان متخصص مراجعه کنید. گاهی با تزریق بیش از اندازه ژل بوتاکس، صورت شکل بی روح به خود می‌گیرد. باعث می‌شود در انتقال احساسات با مشکل رو به رو شویم. 

 افرادی که بوتاکس بد را تجربه می‌کنند به فکر از بین بردن اثر بوتاکس می‌افتند. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای از بین بردن اثر بوتاکس راه قطعی وجود ندارد ولی خوشبختانه اثر بوتاکس دائمی نیست؛ با گذشت حدود چهار ماه، اثر بوتاکس از بین رفته و صورت به حالت قبل بوتاکس باز می‌گردد. البته لازم به ذکر است که انجام بوتاکس باید نزد بهترین دکتر بوتاکس انجام گیرد تا با عوارض آن رو به رو نشوید.

بوتاکس بد چه مشکلاتی برای شما به وجود می آرود؟

با تزریق بیش از اندازه ژل بوتاکس، باید منتظر صورت بی روح باشید که نمی تواند عواطف شما را به درستی منتقل کند. از جمله مشکلات اثر بوتاکس می‌توان به ابروهای نامتوازن یا افتادگی پلک اشاره کرد. برای اینکه این مشکلات گریبان شما را نگیرد به کلینیک های تخصصی در این زمینه مراجعه کنید.

افراد غیر متخصص و کم تجربه می‌توانند حس پشیمانی را بعد از تزریق چند برابر افزایش دهند.

آیا می توان اثر بوتاکس را از بین برد؟

آیا می توان اثر بوتاکس را از بین برد؟

به دست نیامدن نتایج دلخواه از تزریق ژل می تواند بسیار ناامید کننده باشد تا جایی که اثر بوتاکس، ما را از انتقال عواطف و احساسات باز می دارد و حس نارضایتی را افزایش میدهد. در این شرایط به فکر از بین بردن اثر بوتاکس خواهیم افتاد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا راه قطعی برای آن وجود دارد؟ پاسخ خیر است. خبر خوب این است که می‌توانید با کمی انتظار که حدود سه الی چهار ماه به طول می‌انجامد با اثر بوتاکس خداحافظی کنید. 

اگر در حال حاضر با این اثرات دست و پنجه نرم می‌کنید. وضعیت چهره شما آن طور که انتظارش را می‌کشیدید نیست و شاید به فکر راه‌های سریع تری برای کم کردن این اثرات باشید. در ادامه به این راه حل‌ها می‌پردازیم.

کاهش اثر بوتاکس

همان طور که گفته شد راه حل قطعی برای از بین بردن اثر بوتاکس وجود ندارد اما می توان اثرات آن را تا حدودی کاهش داد.

  • فیزیوتراپی عضلات می تواند راه حل موثری باشد که خود فرد با حرکت دادن محل تزریق شده به کم شدن اثر بوتاکس کمک می‌کند.
  • می توانید از یک حوله گرم استفاده کنید و همراه آن، صورت خود را ماساژ دهید.
  • استفاده از دستگاه اندرمولوژی، با مراجعه روزانه به کلینیک های زیبایی در مدت دو هفته،می‌توانید اثر بوتاکس را تا حد قابل انتظاری کاهش دهید.
  • اگر دچار افتادگی چشم شدید می‌توانید از قطره چشم آپراکلونیدین یا بریمونیدین استفاده کنید.
  • حرارت و موج تولید شده توسط دستگاه آر اف فراکشنال باعث گردش خون می شود که به کاهش اثرات بوتاکس کمک می‌کند.
  • انجام ورزش؛ این کار با توجه شرایط عضلانی شما احتمالا ماندگاری بوتاکس را کاهش می‌دهد.

چه مدت زمان بوتاکس روی صورت باقی می‌ماند؟

چه مدت زمان بوتاکس روی صورت باقی می‌ماند؟

بوتاکس یک راه حل محبوب برای مقابله با علائم پیری زودرس است که در ضورت رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس عوارضی ندارد. این روش، روند پیری را در نواحی مثل دور چشم و پیشانی کاهش می‌دهد. با شل کردن عضله‌ای به نام هیپر اکتیو که وظیفه بالا نگه داشتن ابرو را دارد، می‌تواند باعث حذف چین چروک شود. 

عوامل تاثیر گذار روی ماندگاری بوتاکس 

مدت زمان ماندگاری بوتاکس هر بار تزریق حدود پنج ماه است و بعد از آن خطوط روی پیشانی و دور چشم، دوباره پدیدار می‌شود. 

عوامل موثر:

  • میزان دز تزریق که پزشک برای شما در نظر میگیرد.
  • اگر چین و چروک روی صورت شما عمیق باشد میزان تاثیر بوتاکس کاهش می‌یابد.
  • تعداد دفعات تزریق بوتاکس؛ اثر بوتاکس برای کسی که اولین بار آن را تزریق می‌کند با کسی که چندین بار تزریق کرده است یکی نیست.
  • بهتر است نکات اصلاح صورت بعد از بوتاکس را بدانید و رعایت کنید.

چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟

  • اگر از کرم های ضد جوش و آکنه استفاده می‌کنید بهتر است تزریق بوتاکس را با کمی تاخیر انجام دهید و با پزشک خود در این باره مشورت کنید.
  • هنگام تزریق بوتاکس از سلامت نواحی مورد تزریق اطمینان حاصل کنید. اگر تبخال دارید باید بدانید که پزشکان، تزریق بوتاکس را برای افراد داری تبخال ممنوع کرده‌اند.
  • افرادی که با مشکل ضعف عضلانی دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر از تزریق بوتاکس خودداری کنند. زیرا بوتاکس از یک سم فلج کننده ضعیف ساخته شده‌است که می‌تواند سبب تشدید بیماری این نوع افراد شود.
  • اگر در دوران بارداری هستید باید تزریق بوتاکس را متوقف کنید. ترکیبات بوتاکس می‌تواند حساسیت‌زا باشد و چون شما نمی دانید جنین به چه چیزهایی حساسیت دارد نباید در این دوران بوتاکس انجام دهید.
  • اگر از داروهایی مثل وارفارین که ضد انعقاد است استفاده می‌کنید بهتر است از تزریق بوتاکس خودداری کنید. اگر از دوزهای پایین تر دارو استفاده می‌کنید با پزشک خود در این باره مشورت کنید. 

آشنایی با مناطق ممنوعه بوتاکس می‌تواند ما را از شر عوارض خطرناک بوتاکس نجات دهد

به طور کلی افرادی که دارای بیماری خاص هستند از انجام بوتاکس خودداری کرده یا با مشورت پزشک خود این کار را انجام دهند.  افرادی که بالای پنجاه سال سن دارند برای اطمینان بیشتر، حتما چکاپ کامل انجام دهید.

از بین بردن اثر بوتاکس

آنچه در این مقاله خواندیم

بوتاکس یک روش درمان موثر برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک است. برای اینکه اثر بوتاکس را آن طور که انتظار دارید ببینید، باید به مراکز و افراد قابل اطمینان یا بهترین دکتر پوست مراجعه کنید. در این صورت لازم نیست به فکر از بین بردن اثر بوتاکس بیوفتید.

آیا می‌توان اثر بوتاکس را از بین برد؟

اثر بوتاکس به طور کامل از بین نمی رود ولی می توان اثرات آن را کاهش داد.

روش های کلینیکی برای از بین بردن اثر بوتاکس؟

استفاده از دستگاه اندرمولوژی و دستگاه آر اف فراکشنال می تواند به کاهش اثر بوتاکس کمک کند.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

حدود ۴الی ۶ ماه

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *