اصلاح صورت بعد از بوتاکس و مراقبت های بعد از آن

عوارض اصلاح صورت بعد از بوتاکس

۰
(۰)

یکی از دغدغه های بانوان پس از تزریق بوتاکس، دانستن عوارض اصلاح صورت بعد از بوتاکس است که مسئله ی مهمی نیز در مراقبت های تزریق بوتاکس به حساب می‌آید؛ چرا که اکثرا نادانسته اصلاح صورت بعد از بوتاکس را انجام داده و باعث گسترش مایع بوتاکس در نواحی دیگر از صورت می‌شوند که این موضوع چندان خوشایند نیست.

در این مطلب از ویکی درمان با بوتاکس و باید‌ها و نباید‌های آن بیشتر آشنا می‌شوید.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل های پرطرفدار در ایران است که با تزریق یک سم به نام بوتولینوم که به بوتاکس معروف است، باعث فلج موقتی عضلات در نواحی مورد نظر می‌شود. بوتاکس باعث رفع چین و چروک پوست به صورت موقت و به مدت ۳ الی ۶ ماه می شود که این مدت بسته به نوع تزریق و میزان آن متغیر است. همچنین ممکن انجام آن از یک ربع تا نیم ساعت طول کشیده و شما بتوانید تاثیر آن را در یک هفته ی آینده بر صورت خود ببینید. در این مطلب از ویکی درمان قصد داریم روش درمانی بوتاکس را به شما معرفی کرده و با عوارض اصلاح صورت بعد از بوتاکس آشنا کنیم.

علل ایجاد چین و چروک چیست؟

همانطور که می‌دانید، یکی از علل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت، افزایش و کهولت سن است. با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش یافته و اصطلاحا پوست شل شده و بستر ایجاد چین و چروک در آن فراهم می‌شود. اما این فرآیند می تواند با توجه به ارثی بودن ایجاد چین و چروک و همچنین میزان استرس و مشکلات ژنتیکی و هورمونی، می‌تواند متغیر باشد. افرادی که بیش از اندازه اخم می‌کنند، می‌خندند یا از عضلات صورت خود بیش از بقیه افراد استفاده می‌کنند نیز مستعد چین و چروک هستند.

شما می‌توانید با روش بوتاکس برای حل این دسته از مشکلات و جوانسازی پوست استفاده کنید، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اصلاح صورت بعد از بوتاکس، یکی از نباید هاییست که بعد از انجام بوتاکس توصیه نمی‌شود

بوتاکس چیست

استفاده از بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست؟

استثا‌هایی در تزریق بوتاکس وجود دارد که در آن‌ها استفاده از بوتاکس برای صورت توصیه نشده و پزشک متخصص این کار را انجام نمی‌دهد. این موارد شامل توصیه های زیر می‌شود:

  • تزریق بوتاکس در افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند
  • افرادی که دارای بیماری های التهابی در محل تزریق بوتاکس و اطراف آن هستند
  • بیمارانی که از داروهایی استفاده می‌کنند که ضد انعقاد خون هستند
  • افرادی که سابقه حساسیت دارند
  • بیماران کلیوی گزینه های خوبی برای تزریق بوتاکس نیستند
  • بیماران قلبی و دارای آسم نمی توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند
  • افرادی که مشکل انعقاد خون دارند
  • کسانی که در یک ماه اخیر واکسن کرونا یا دیگر واکسن‌ها را تزریق کرده اند
  • افرادی که نسبت به پروتئین های گاوی دچار حساسیت هستند
  • کسانی که ضعف ایمنی در بدن دارند نیز تزریق بوتاکس را به تعویق بیندازند
  • بوتاکس برای زنان باردار و همچنین بوتاکس در دوران شیردهی نیز ممنوع است

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

در خصوص اصلاح صورت بعد از بوتاکس نمی‌توان نظر قطعی داد، اما به گزارش اکثر کارشناسان، معمولا اصلاح صورت بعد از بوتاکس توصیه نمی‌شود. چرا که ممکن است به پوست صدمه وارد کرده و باعث کم شدن تاثیر بوتاکس بر چین و چروک‌ها شود.

متخصصان حوزه زیبایی معتقدند: معمولا برای انجام کارهایی مانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس، مرتب کردن ابروها و وکس صورت، باید حداقل یک هفته به نواحی مورد نظر زمان داده تا بوتاکس تاثیر صد‌در‌صدی خود را روی آن‌ها گذاشته و سپس نسبت به انجام آن‌ کارها اقدام کنید.

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

مزایای بوتاکس

هر عمل زیبایی که انجام می‌دهیم قطعا مزایایی دارد که غیر‌قابل انکار است، در ادامه به برخی از مزایای تزریق بوتاکس اشاره می‌کنیم

  • تزریق بوتاکس به صورت سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد
  • بوتاکس هزینه های مناسب تری نسبت به سایر عمل ها دارد
  • دوره ی استراحت کوتاه تری دارد
  • معمولا درد کمی را احساس می‌کنید
  • می‌توانید بعد از تزریق بوتاکس نتایج آن را در محل تزریق مشاهده کنید.

 مزایای بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بعد از اصلاح صورت بعد از بوتاکس که تا یک هفته توصیه نمی‌شود، بهتر است موارد زیر را نیز تا چند روز رعایت کرده تا بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس صورت خود بگیرید.

۱: انجام فعالیت های سخت بدنی

عموما توصیه می‌شود برای نفوذ هرچه بیشتر مایع بوتاکس در میان چین و چروک ها، حداقل تا ۲۴ ساعت استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین بدنی نیز اجتناب کنید.

۲: ماساژ دادن ناحیه مورد‌نظر

برای اینکه مطلوب ترین نتیجه را از تزریق بوتاکس خود دریافت کنید نیاز است که از ماساژ دادن ناحیه مورد نظر و همچنین اعمال ضربه و فشار بر آن خودداری کنید. چرا که این کار باعث جا‌به‌جا شدن مایع بوتاکس شده و می‌تواند تزریق را عملا بی فایده کرده و همانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس عمل می‌کند.

۳: اعمال فشار و خوابیدن روی محل تزریق

اثرات اعمال فشار و خوابیدن روی محل تزریق بوتاکس همانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس عمل کرده و موجب حرکت مایع بوتاکس و درنتیجه عدم تقارن صورت و کسب نتیجه ی دلخواه می‌ گردد.

۴: نوشیدن مشروبات الکی

مصرف مشروبات الکلی در زمان پس از تزریق بوتاکس می‌تواند باعث ایجاد کبودی در ناحیه مورد نظر شده و این کبودی تا چند روز ماندگار است. پیشنهاد می‌شود پس از تزریق بوتاکس از استعمال مشروبات الکلی تا حد امکان پرهیز کنید.

۵:مصرف داروهای رقیق کننده خون

از مصرف هرگونه داروی مسکنی که باعث رقیق شدن خون می شود از جمله ژلوفن، ایبوپروفن و غیره تا چند رو اجتناب کنید.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه های پزشکی و زیبایی به علت تورم و گران شدن محصولات، روز به روز در حال افزایش هستند اما در خصوص تخمین هزینه های بوتاکس باید ذکر کنیم که یکی از فاکتور‌های اصلی تعیین هزینه های بوتاکس، مقدار مایع تزریق شده و تعداد نواحی مورد نظر بیمار است، همچنین نوع مارک بوتاکس، پزشک متخصص و کلینیک انتخابی نیز در تعیین قیمت بی تاثیر نیستند. اما به طور کلی، هزینه های تزریق بوتاکس خط اخم و پیشانی از رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان شروع شده و با توجه به فاکتور‌های اعلام شده افزایش میابد.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین دکتر بوتاکس

جمع بندی

اگر از چین و چروک در نواحی مختلف صورت خود رنج می‌برید، بهترین گزینه برای شما تزریق بوتاکس است. در این مقاله از ویکی درمان سعی کردیم شما را با باید‌ها و نباید‌های بوتاکس آشنا کرده و به عوارض اصلاح صورت بعد از بوتاکس نیز اشاره کردیم. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم

آیا تزریق بوتاکس با تزریق بوتاکس باز هم پوست به حالت اولیه برمی گردد؟

بله، معمولا انجام اکثر تزریق های زیبایی تاریخ انقضا دارند و ماندگاری تزریق بوتاکس نیز با توجه به مارک و میزان مایع تزریق شده متغیر است.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

خیر، تنها مقداری سوزش احساس خواهید کرد آن هم به دلیل وارد شدن سوزن به پوست است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *