عمل زاویه سازی صورت و فک یا مادلینگ چهره

۵
(۱)

صورت افراد دارای فرم‌های متفاوتی هستند. ما در این مقاله انواع فرم و نحوه زاویه سازی صورت را بررسی می‌کنیم. پوست قابلیت تغییر دارد؛ به گونه‌ای که در برخی از افراد با لاغر شدن و چاق شدن، پوست شل شده و حالت افتادگی پیدا می کند؛ در نهایت نیاز به درمان و رسیدگی پیدا می‌کند. عمل زاویه سازی صورت برای برخی افراد امکان‌پذیر نیست و راه و روش‌های مختلفی دارد که میتوانید برای آن از پزشکان متخصص این زمینه که در بهترین دکتر مادلینگ صورت به آنها اشاره کردیم، بهره ببرید؛ در ادامه همراه ویکی درمان باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم!

زاویه سازی صورت مستلزم شناخت فرم صورت تان است در تمامی فرم‌ها به جز فرم بیضی که اول راجع به آن صحبت کردیم نیازمند تغییراتی است. حتی در فرم بیضی نیز ممکن است نیاز به زاویه سازی صورت داشته باشیم. برخی با این تصور اشتباه که زاویه سازی صورت تنها در نواحی فک انجام می‌شود و به منظور داشتن زاویه و خط در آن نواحی است با مراجعه به پزشک و تغییر اشتباه در صورتشان، پشیمانی به بار می‌آورند. 

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر زاویه سازی صورت

به برطرف کردن عیب‌های صورت که در چهره تمامی ما یافت می‌شود و به گونه‌ای اکثریت ما نیاز به انجام این کار خواهیم داشت، زاویه سازی صورت می‌گویند. برای مثال افرادی که دارای صورت گرد با چانه فرو رفته هستند با تزریق مقدار مناسب ژل در این ناحیه می‌توانند صورتشان را کشیده‌تر کنند. در ادامه به معرفی انواع فرم صورت میپردازیم!

انواع زاویه سازی صورت

انواع فرم صورت در افراد

آیا تا به حال به زاویه سازی صورت و فرم صورت خود فکر کردید؟ ۷ فرم اصلی صورت و سبک‌های خاص وجود دارد، می‌خواهیم جزئیات بیشتری در مورد هر شکل و مواردی را که ممکن است هنگام انتخاب یک ظاهر جدید در نظر داشته باشید، بیان کنیم. ۷ شکل اصلی صورت شامل بیضی، گرد، مربع، الماس، قلب، گلابی و مستطیل است.

  • بیضی: شکل صورت بیضی شکل بیشتر از عرض است، دارای فک باریک‌تر از استخوان گونه است. این فرم صورت به دلیل متناسب بودن تقریباً با هر مدل موی زیبایی به نظر می‌رسد. در این فرم اگر لایه‌های نزدیک استخوان گونه، لب ها یا چانه را پر کنید تا این قسمت ها برجسته‌تر شود نتیجه خوبی خواهید گرفت.
  • گرد: فرم صورت گرد با خط موی پهن و پر بودن در زیر استخوان گونه مشخص می‌شود. این فرم‌های صورت با موهای بلند که صورت را کشیده‌تر می‌کنند، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. موهای کوتاه می‌تواند گردی صورت را برجسته و نمایان‌تر کند. موهای چتری نیز  زاویه سازی صورت را با حالتی گردتر نمایش می‌دهند.
  • مربع: فرم صورت مربعی شکل با خط مو و فک گسترده‌ای مشخص می‌شود. صورت مربع شکل به ارتفاع از بالا و باریک بودن در کناره‌ها نیاز دارد. قسمت‌های جانبی عمیق، بافت مو و موی چتری به تعادل شکل صورت مربع کمک می‌کند. طول بیشتر با آرواره زاویه دار و قدرتمندتر، عالی به نظر می‌رسد. در این فرم باید از زاویه‌ سازی صورت جلوگیری کند.

انواع فرم صورت برای زاویه سازی صورت

  • الماس: شکل صورت الماسی با چانه و پیشانی باریک با استخوان گونه‌های گسترده مشخص می‌شود. مدل‌های مویی که با این فرم صورت می‌نشیند، موهای چتری صاف است که به کوتاه دیده شدن صورت کمک می‌کنند. همچنین سعی کنید موهای خود را پشت گوش خود جمع کنید تا برجستگی گونه‌های شما بیشتر مشخص شود!
  • قلب: این فرم صورت با پیشانی پهن و چانه باریک مشخص می‌شود. افزودن موی چتری به این سبک، به پنهان شدن عرض پیشانی کمک خواهد کرد. پر نگه داشتن مو در اطراف فک به برجسته تر شدن چانه باریک کمک می‌کند.
  • گلابی: شکل صورت گلابی که گاهی به صورت مثلثی نیز شناخته می‌شود، با پیشانی کوچک یا باریک و خط فک بزرگتر مشخص می‌شود. موهای بلندتر می‌توانند به برجستگی فک کمک کنند. هنگامی که موهای‌تان را کوتاه می‌کنید حجم موهای‌تان را در قسمت بالا بیشتر کنید تا به بالای صورت اضافه شود.

روش های خانگی برای زاویه سازی صورت 

صورت شما بیش از ۵۰ عضله مختلف دارد و برخلاف اعضای بدن، بسیاری از این عضلات صورت به ندرت استفاده می‌شوند. با انجام تمرینات منظم صورت، گردش خون را در مناطق مختلف صورت تقویت می‌کنید. بنابراین با این کار اکسیژن رسانی به عضلات و پوست را دوباره افزایش می‌دهید. این کار منجر به یک رنگ روشن و درخشش پوست می‌شود.

انجام مکرر تمرینات لاغری و تقویت کننده صورت، در دراز مدت چهره شما را متناسب نگه می‌دارد؛ انگار که زاویه سازی انجام داده‌اید. علاوه بر این، تمرینات منظم عضلات صورت جریان خون را بهبود می‌بخشد و بنابراین سلول‌های پوستی شما را با مواد مغذی تأمین می‌کند که منجر به تحریک بازسازی سلول‌های پوستی و جلوگیری از چین و چروک می‌شود.

ورزش برای زاویه سازی صورت

روش های پزشکی برای زاویه سازی صورت

روش های زیادی برای زاویه سازی فک و چهره به وجود آمده است. برای اینکه بدانید کدام روش مناسب شما است میبایست از پزشکان متخصص و معتبر مشاوره بگیرید. پزشک متخصص با در نظر گیری المان های صورت شما و بررسی انواع روش ها، میتواند نتیجه مطلوبتان را به روشی مطمئن به شما ارائه کند. برخی از انواع روش های پزشکی به شرح زیر است:

زاویه سازی با تزریق چربی

در این روش، پس از استخراج چربی از برخی نواحی بدن، چربی جهت آماده سازی تحت فرآیند های مختلفی قرار گرفته و سپس به محل دلخواه تزریق می شود. در این روش ممکن است بعد از تزریق، صورت فرد حالت ورم کرده بگیرد که این مورد طبیعیست و به مرور زمان از بین میرود؛ چربی خاصیت برجسته کردن دارد و به عنوان یکی از بهترین روش های زاویه سازی صورت شناخته می شود. از معایب آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال آسیب به رگ ها
  • ظاهر غیرطبیعی به دلیل تزریق زیاد چربی
  • لخته شدن خون
  • خونریزی
  • امکان تزریق اشتباه در رگ

زاویه سازی فک با تزریق ژل چگونه انجام میگیرد؟

تزریق ژل یکی از بهترین روش های زاویه سازی صورت است؛ ژل های حاوی هیدروکسی آپاتیت ماندگاری بیشتری دارند و موجب فرم دهی و زاویه سازی بهتری میشوند. لازم به ذکر است در بازار برند های تقلبی بسیار زیادی پیدا میشوند که سبب عوارض جبران ناپذیری برای شما میگردد، پس سعی کنید از برند هایی که مورد تایید FDA هستند استفاده کنید. برخی از عوارض این روش:

  • ایجاد تقارن کمی مشکل است
  • امکان عفونت
  • احتمال کبودی و ورم
  • احتمال حساسیت به برخی مواد
  • آسیب به رگ های خونی

زاویه سازی از طریق لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

زاویه سازی با نخ جدیداً طرفدارهای زیادی پیدا کرده که بصورت روشی غیرتهاجمی است. این روش یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به سبب افزایش سن و پیری پوست آنها چروکیده شده و خواهان از بین بردن این چروک ها هستند. این الیاف کلاژن چین و چروک های پوست را از بین میبرند و شادابی و جوانی را به شما بازمیگردانند.

لازم به ذکر است این روش فاقد هرگونه عارضه جانبی است!

کلام آخر 

اگر از روش های خانگی، برای زاویه سازی صورت جواب نگرفتید، با انتخاب پزشک متخصص در زمینه زاویه سازی صورت مشورت بگیرید. چون تزریق فیلر و چربی برای زاویه سازی صورت باید در نواحی درست انجام شود و اگر غیر از این اتفاق بی‌افتد قطعا فرم دلخواه را به شما نمی‌دهد و از تزریق انجام شده ناراضی خواهید بود. البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات با جراحی فک بالا جلو آمده، زاویه سازی صورت به طور خودکار درست می‌شود.

سوالات متداول شما عزیزان

چه سنی برای زاویه سازی صورت مناسب است؟

محدودیتی برای این کار وجود ندارد و از سن ۱۸ سالگی به بعد در صورت باردار نبود میتوانید از این درمان بهره ببرید.

چه چهره ایی برای زاویه سازی مناسب است؟

تقریبا همه ی فرم های صورت میتوانند از زاویه سازی صورت استفاده کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *