لیفت صورت با نخ چگونه است؟

۰
(۰)

روش های جوان سازی بسیاری برای پوست وجود دارد که دارای قدمت زیادی هستند ولی تا چند سال پیش تنها راه حذف پوست اضافه استفاده از تیغ جراحی بود. این روش جراحی علی رغم نتایج بسیار مثبت، خطرات و هزینه های زیادی دارد که به دلیل همین موارد بسیاری از متقاضیان از جراحی امتناع می‌کردند. برای کاهش عوارض جراحی، روش های کمتر تهاجمی متعددی به وجود آمده که لیفت صورت با نخ از جمله این روش ها است.

نتایج استفاده از لیفت صورت با نخ چیست؟

در این متد از نخ های بخیه موقت (جذبی) استفاده می‌شود که در زیر پوست قرار داده شده و دو تاثیر عمده خواهند داشت:

سفت کردن پوست

به جای بهره گیری از تیغ و یا برش از پوست، جراح تغییراتی در زیر پوست ایجاد می‌کند که پوست بالا آمده، سفت شود. جراح به کمک نخ های بخیه، پوست اضافه را جمع و سفت کرده تا افتادگی قابل مشاهده نباشد.

ساخت کلاژن

کلاژن پروتئینی در پوست است که از عوامل اصلی جوانی و زیبایی صورت محسوب می‌شود. بخیه ها با شروع فرآیند ترمیم پوست باعث می‌شوند که در نزدیکی مناطق تحت درمان، مقدار زیادی کلاژن تولید شود. این مقدار کلاژن، ضخامت و قدرت پوست را افزایش داده و سرعت پیر شدن را کاهش می‌دهد.

مادامی که نخ ها در مکان خود باشند، تولید کلاژن ادامه داشته و حجم و سفتی پوست بهبود خواهد یافت. نخ های بخیه ظریف هستند و فرد اتفاقاتی را که زیر پوست او رخ می دهد حس نمی‌کند.

انواع نخ های مناسب برای لیفت

نخ های جذبی:

از جنس مواد سازگار با بدن هستند و پس از مدتی جذب‌می شوند. حساسیت زا نیستند و بعد از جذب نیز اثرات آن ها قابل مشاهده است.

نخ های غیر جذبی:

نخ های ساخته شده از طلا یا برخی فیبر های سنتتیک. زیر پوست می‌مانند و جذب نمی‌شوند. بیشتر برای مشکلات حاد مثل لیفت قوی گردن از این نخ ها استفاده می‌کنیم.

نخ های ترکیبی:

نخ هایی مثل نخ Silhouette instalift هستند که بخشی از آن ها جذب می‌شوند. بخش جذب نشده شکل مخروط مانند دارد که از بیرون بدن قابل مشاهده نبوده و بعد از مدتی زیر پوست احساس نمی‌شوند. تنها عیب آن ها این است که به سختی جا به جا می‌شوند.

لیفت صورت با نخ و انواع آن

مزایای لیفت صورت با نخ

  • نتایج طبیعی: در مقایسه با جراحی که انحنای ذاتی صورت را از بین می‌برد و حجم برخی نقاط مثل لب را کاهش می‌دهد، لیفت با نخ ویژگی های صورت را حفظ کرده، آن را زیباتر می‌سازد.
  • ایمنی بالا
  • ریکاوری سریع: حداکثر ۵ روز برای ریکاوری مناسب است.مراقبت ویژه ای نیاز نیست و فرد می‌تواند فعالیت های روتین خود را انجام دهد اما فعالیت های پر فشار مثل حضور در محل کار یا ورزش توصیه نمی‌شود
  • از بین رفتن تمامی آثار درمان طی دوران ریکاوری
  • هزینه مناسب: در حالی که جراحی نیاز به اتاق عمل بیمارستانی، بی هوشی عمومی، کادر جراحی و بی هوشی دارد، لیفت صورت با نخ این مشکلات را نداشته و باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می‌شود.

معایب لیفت صورت با نخ:

  • تغییرات محدود: جوان سازی حاصل از لیفت گسترده نیست به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد جوانتر (۲۰ تا۵۰ سال) از این روش استفاده کنند.
  • درد: لیفت صورت با نخ روشی بدون درد نیست ولی با استفاده از مواد بی حسی و مسکن ها این درد به حداقل می‌رسد.
  • ماندگاری نتایج: تاثیرات حاصل از جراحی بین ۵ تا ۱۰ سال دوام دارد در حالی که لیفت صورت با نخ بین ۱ تا ۲ سال تاثیر خود را حفظ می‌کند. نخ های جذبی و نیمه حداکثر بعد از ۲ ماه جذب می‌شوند و کلاژن حاصل از آنها پس از ۲ سال تخریب شده و از بین می‌رود.البته برای ادامه اثرات مثبت، می‌توان همان درمان یا درمان مشابه را دریافت کرد.

روش انجام و محل درمان

نواحی ای که نیاز به لیفت دارند مشخص شده و ابتدا بی حس می‌شوند. سپس سوراخ های کوچکی روی پوست ایجاد می‌شود. سوزن و نخ وارد سوراخ شده، نخ به پوست متصل شده و آن را بالا می‌کشد. بعد از قرار گیری نخ، پزشک پوست را فشار می‌دهد تا شکل مورد نظر را ایجاد کند.

معمولا در مناطق زیر از لیفت با نخ استفاده می‌شود:

  • ابرو ها
  • خط فک
  • گردن
  • گونه ها و قسمت میانی صورت

مراقبت های قبل و بعد از عمل:

قبل از عمل:

  • یک رژیم غذایی سالم یک هفته قبل از عمل طبق تجویز یک پزشک متخصص ضروری است.
  • نباید از داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین استفاده شود زیرا مصرف این داروها باعث ایجاد کبودی خواهد شد.
  • بیمار همچنین از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند زیرا باعث تاخیر در مراحل بهبودی خواهد شد.

بعد از عمل:

  • از کمپرس های آب سرد و آب گرم استفاده نشود تا بافت تازه تشکیل شده تخریب نشود.
  • فعالیت هایی که باعث افزایش فشار خون می‌شوند موقتا ترک شود.
  • بیمار از سیگار استفاده نکند تا جریان خون محل درمان دچار افت نشود.

 بالاخره جراحی یا لیفت صورت با نخ؟

فاکتور های زیر می‌تواند بر پاسخ به این سوال موثر باشد:

هدف از انجام این عمل:

لیفت با نخ تغییرات گسترده ای ایجاد نمی کند و بیشتر جنبه ترمیمی دارد ولی جراحی بخشی از ساختار صورت را تغییر می‌دهد.

ماندگار و سخت در برابر موقت و آسان:

همانطور که اشاره شد جراحی نیاز به شرایط و تمهیدات ویژه ای دارد و دوران ریکاوری طولانی تری (حداقل ۲ هفته) خواهد داشت ولی تاثیر آن بسیار طولانی مدت تر از لیفت با نخ است.

قیمت و هزینه تمام شده:

جراحی چندین برابر لیفت با نخ هزینه خواهد داشت و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بیمار می‌داند که هیچ کدام از این دو روش فقط با یکبار جواب نمی‌دهند و لازم است که برای حفظ اثرات مثبت، تکرار شوند.

لیفت صورت با نخ و مزایای آن

سن و سایر عوامل:

فاکتور سن در مدت زمانی که اثرات درمان باقی می‌مانند موثر است. انتظار می‌رود در افراد دچار پیری شدید بعد از ۴ ماه حدود ۶۰ درصد اثرات درمانی حذف شوند.

عوامل دیگر مانند شغل و سبک زندگی نیز تاثیرات خودشان را دارند. در حالی که برای افراد جوان لیفت با نخ مناسب است، به افراد مسن تر جراحی لیفت پیشنهاد می‌شود.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگار است؟

لیفت صورت با نخ تقریبا ۶ماه تا ۱ سال ماندگار است.

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

بستگی به انواع لیفت صورت با نخ و پزشک منظقه دارد.

آیا لیفت صورت با نخ محدودیت سنی دارد؟

در هر سنی کخ پوست شل شود یا افتادگی پیدا کند نمی تواند استفاده شود و البته بیشتر افراد در سن ۳۵ سال به بالا به این عمل نیاز پیدا خواهند کرد

عوارض لیفت صورت با نخ چیست؟

امکان تورم بیش از حد یا فرورفتگی های پوست جود دارد، وقوع عفونت خونریزی طولانی مدت بی حسی حساسیت به لمس تشکیل زخم قابل ملاحظه

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *