ماندگاری نتایج و مدت اثر مزوتراپی صورت

۳
(۲)

یکی از دغدغه‌های افرادی که برای درمان مشکلات پوستی به پزشک مراجعه می‌کنند، مدت اثر مزوتراپی صورت است. هرچند وقت یکبار با ایجاد روش‌های جوان‌سازی جدید، جامعه پزشکی با فناوری‌های مدرن‌تری برای درمان مشکلات پوستی روبرو می‌شود. مزوتراپی یکی از این درمان‌ها است که برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع در درمان عوارض پوست و مدت اثر مزوتراپی صورت باعث محبوبیت این درمان زیبایی پزشکی شده است.

مزوتراپی یکی از درمان‌های سریع پوست و مو است که معمولاً در کم‌ترین زمان ممکن اثرات بهبودی ناحیه تحت درمان را بروز می‌دهد. اما چه روش مزوتراپی و چه هر درمان پزشکی دیگر برای زیباسازی پوست خصوصاً ناحیه صورت باید با تحقیق زیادی انجام شود.

اگرچه مدت اثر مزوتراپی صورت و نتایج بهبودی آن اغلب برای افراد خوشایند و رضایت‌بخش خواهد بود، اما به دلیل ساختار متنوع پوست یک شخص با دیگری، ممکن است میزان جواب‌دهی این شیوه در همه افراد یکسان نباشد. از طرف دیگر پزشک معالج و میزان تبحر آن در انجام مزو هم تأثیر زیادی در اثربخشی این درمان پرفایده خواهد داشت.

مدت اثر مزوتراپی صورت اگر به شکل حرفه‌ای انجام شود، قابل‌توجه خواهد بود. هرچند که هیچ‌کدام از درمان‌ها همیشگی نیستند و پس از مدتی نیاز به شارژ یا درمان جایگزین دارند. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای این روش درمانی و مدت اثر مزوتراپی صورت آشنا کنیم.

ماندگاری نتایج مزوتراپی صورت

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک درمان ضد پیری و جوان‌سازی پوست است که به‌عنوان یک روش درمانی فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت اثر مزوتراپی صورت و دیگر نواحی بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در مزوتراپی پزشک معالج با استفاده از روش‌های تزریقی مخصوص مواد مختلفی را به پوست تزریق می‌کند که در نهایت طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

این مواد شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های مختلف گیاهان و حتی آنزیم‌ها می‌شوند که در نهایت باعث بهبود کیفیت پوست، رفع مشکلات پوستی و افزایش مدت اثر مزوتراپی صورت می‌شوند. این درمان می‌تواند منجر به ازبین‌رفتن چربی‌های اضافی صورت، رفع غبغب، چین و چروک دور چشم، سفت شدن پوست و حتی بهبود کیفیت مو و رشد آن‌ها شود.

امروزه برخلاف گذشته افراد تمایل کم‌تری به درمان‌های زیبایی با مواد شیمیایی دارند. همین مسئله باعث شده است که درمان‌های جوان‌سازی با روش‌های طبیعی و هومیوپاتی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرند. مواد آلی استفاده شده در این روش باعث افزایش مدت اثر مزوتراپی صورت و در بسیاری از مواقع درمان مزوتراپی مو می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت مزوتراپی این است که به شما اطمینان داده می‌شود که در طی روند درمان تنها مواد طبیعی به شما تزریق می‌شوند.

این روش در واقع با این ایده ابداع شد که با تزریق مواد طبیعی مشکلات مربوط به گردش خون ضعیف برطرف شوند. با بهبود جریان خون و رفع التهاب بسیاری از مشکلات پوست و مو خودبه‌خود برطرف خواهند شد. همین مسئله می‌تواند در مدت اثر مزوتراپی صورت مفید واقع شود. یعنی اگر شما بتوانید پس از درمان همچنان به بهبود گردش خون بدن و خصوصاً پوست خود کمک کنید، می‌توانید شاهد ماندگاری این روش درمانی شوید.

میزان ماندگاری و مدت اثر مزوتراپی صورت

قبل از پرداختن به مدت اثر مزوتراپی صورت، باید عرض کنیم که این نوع درمان زیبایی، برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی، از چین و چروک و رفع لک گرفته تا روشن کردن و جوان‌سازی پوست موثر خواهد بود. این روش درمانی باید بین ۴ تا ۶ جلسه، بسته به نظر پزشک و میزان مشکل پوستی ادامه داشته باشد. فاصله بین هر جلسه نیز باید کم‌تر از یک ماه باشد. البته تخمین این زمان هم به عهده پزشک خواهد بود.

اگرچه مدت اثر مزوتراپی صورت به وضعیت پوست، توانمندی پزشک و مواد مصرفی بستگی دارد، اما چون روند پیری پوست همیشه جریان دارد، بهتر است هر سال یکبار این شیوه تجدید شود. هر جلسه درمانی نهایت تا نیم ساعت ادامه خواهد داشت. برای دیدن نتایج این روش مدت‌زمان زیادی لازم نیست و طی چند هفته قابل‌مشاهده خواهد بود.

به طور کلی فرایند مزوتراپی صورت دارای ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

فراتر از مدت اثر مزوتراپی صورت که سؤال پرتکراری است، اطلاع از میزان ایمن بودن این روش است. باید عرض کنیم که با خیال راحت روند مزو خود را انجام دهید؛ زیرا آنچه به شما تزریق می‌شود، چیزی جز مواد طبیعی مفید مورد نیاز بدن شما نیست. اما بااین‌وجود برخی از افراد مثل زنان باردار و شیرده، افراد تحت درمان با شیمی‌درمانی، کسانی که دچار بیماری صرع هستند و بیماران قلبی نباید از این روش استفاده کنند.

ماندگاری نتیجه مزوتراپی صورت

انواع مزایای مزوتراپی

زمانی می‌توان از مدت اثر مزوتراپی صورت مطمئن شد که نتایج آن آشکار و واضح باشند. بلافاصله پس از انجام مزوتراپی، می‌توان شاهد رفع چروک‌های سطحی پوست بود و رنگ کدر آن‌ها را از بین ببرد. از طرف دیگر با بهبود یافتن جریان خون، باعث دفع سموم بدن و بهبود کیفیت پوست می‌شود. از این درمان پوستی همچنین می‌توان برای درخشان کردن پوست و رفع جوش و آکنه یا جای آن‌ها استفاده کرد. البته ناگفته نماند که مدت اثر مزوتراپی صورت برای مشکلات پوستی مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال شاید در رفع لک اثربخشی کم‌تری داشته باشد تا درخشان شدن رنگ پوست و یا رفع چین و چروک پوست که البته به نوع پوست و تسلط پزشک معالج هم بستگی دارد. ویتامین‌هایی که با این روش به پوست تزریق می‌شوند، می‌توانند باعث افزایش کلاژن سازی پوستی شوند. برخی از این ویتامین‌ها با تأثیرات مثبت روی سلول‌های پوستی موسوم به فیبروبلاست منجر به ایجاد چنین شرایطی می‌شوند.

عمده مواد مورد استفاده در روش مزوتراپی از مواد آلی و عنصرهای کمیاب است که روند پیری را به تاخیر می‌اندازند. هرچه مواد به‌کار رفته در این روش باکیفیت‌تر باشند، مدت اثر مزوتراپی صورت بیشتر خواهد بود.

روند انجام مزوتراپی صورت به چه شکلی است؟

در هنگام اجرای هر جلسه پزشک معالج بسته به تشخیص خود ممکن است از داروی بی‌حسی بر روی سطح پوست شما استفاده کند. در مرحله بعد با استفاده از سوزن مخصوصی که بسیار ریز است، تزریق مواد آلی به نقاط تحت درمان انجام خواهد شد. انتخاب نقطه درمان هم می‌تواند بر مدت اثر مزوتراپی صورت اثر بگذارد.

تعداد دفعات تزریق می‌توانند زیاد باشند و این به مشکل پوستی شما و درصد آن بستگی خواهد داشت. سوزن توسط پزشک می‌تواند به شکل زاویه‌دار و تا حدود ۴ میلی‌متر در عمق پوست فرو برود. معمولاً برای دریافت نتیجه رضایت‌بخش یک جلسه کافی نخواهد بود. تعداد جلسات حتی می‌توانند به ۱۵ مرتبه هم برسند. در صورت دیدن نتایج احتمال افزایش فاصله بین هر جلسه تزریق هم وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله مدت اثر مزوتراپی صورت را بررسی کردیم و از مزایا و کاربردهای این روش درمانی زیبایی سخن گفتیم. از این شیوه نه‌تنها می‌توان برای جوانسازی پوست استفاده کرد، بلکه درمان ریزش و کم‌پشتی مو نیز با مزوتراپی امکان‌پذیر است. این شیوه همچنین درمانی امیدبخش برای کانتورینگ بدن و حذف چربی‌های ناخواسته است. ازآنجایی‌که پزشکان از هیچ فرمول خاصی برای درمان با این شیوه استفاده نمی‌کنند، ممکن است روش درمانی یک پزشک با دیگری متفاوت باشد.

برای درمان و دیدن نتایج رضایت‌بخش از مدت اثر مزوتراپی صورت، حتماً تحت‌نظر متخصصین با سابقه درخشان قرار بگیرید.

کدام نوع پوست نامزد مناسبی برای مزوتراپی است؟

همه انواع پوست کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی هستند.

نتایج مزوتراپی چه زمانی مشخص می شود؟

مشاهده نتایج مزوتراپی بستگی به شرایط بالینی فرد و میزان اختلال دارد. اما به طور معمول فرد پس از ۳ جلسه شاهد نتایج مثبت مزوتراپی می شود گاها برخی افراد پس از یک جلسه نیز شاهد تغییرات مثبت می شوند.

زمان بهبودی مزوتراپی چه مدت است ؟

بر خلاف عمل جراحی ، مزوتراپی نیاز به زمان بهبودی بعد از عمل ندارد ، نیازی به بانداژ سنگین ندارد و نیازی به بیهوشی نیست. در حالی که بسیاری از اقدامات جراحی نیاز به یک تا دو هفته بهبودی دارند ، بیمارانی که تحت مزوتراپی قرار دارند هیچ وقفه ای در زندگی روزانه خود ندارند ، در حالی که جوان سازی زیبایی طبیعی را دریافت می کنند.

چگونه مزوتراپی باعث کاهش وزن و کاهش لکه می شود؟

فرمول ما از ذخیره سلول ها در ایجاد چربی ، جلوگیری می کند و به تجزیه سلول های چربی موجود کمک می کند. که این امر باعث کاهش لکه ها و کاهش وزن می شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *