هرآنچه که باید درباره علائم بارداری پسر بدانید

۴
(۷)

از اتفاقات زیبا و هیجان‌انگیز در بارداری میتوان به تشخیص جنسیت جنین اشاره کرد. عجله داشتن زوج ها برای دانستن این موضوع بدیهی است. دلیل آن هم این است که بتوانند هرچه زودتر اسم فرزند، وسایل اتاق و لباس‌های او را به راحتی انتخاب کنند.

هنگامی که از طریق علائم اولیه متوجه بارداری میشوید و با آزمایش خون بارداری از این موضوع مطمئن میشوید، داشتن یک فرزند سالم مهمترین نکته برای شماست. بعد از این مورد جنسیت جنین و فهمیدن تفاوت علائم بارداری پسر و دختر از موارد حائز اهمیت و کنجکاوی برای شما میشود.

در این مقاله قصد داریم به علائم و باورهایی که در مورد علائم بارداری پسر، شایع است و همچنین نحوه علمی تشخیص جنسیت در بارداری بپردازیم.

علائم بارداری پسر چیست؟

قطعا پدر و مادر ها در هنگام بارداری، درکنار دغدغه های دیگر، به مطلع شدن از جنسیت جنین و فرزند خود نیز فکر میکنند. با وجود اینکه جنسیت جنین بعد از تقریبا ۴ ماه یا ۱۶ هفته از طریق سونوگرافی به صورت قطعی قابل فهمیدن است، اما با این حال اغلب پدر مادر ها شوق آن را دارند که در هفته های آغازین از این موضوع مطلع شوند.

از این رو نشانه هایی وجود دارند که میتوان به کمک آنها به طور نسبی از جنسیت جنین در هفته اول بارداری یا هفته دوم بارداری و سوم و… ، مطلع شد.

ولی لازم به ذکر است که این نشانه ها تاکنون از لحاظ علمی ثابت نشده اند. به این دلیل که به طور قطعی جنسیت جنین را مشخص نمیکنند، فقط در اغلب موارد این حدس و گمان ها درست میباشند.

جنین-پسر-در-15-هفته
علائم جنین پسر در ماه اول

علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری که در صورت بروز آنها احتمال پسر بودن جنین زیاد میشود، شامل موارد زیر میباشد:

  • خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن نیز میتواند از علائم بارداری پسر در ماه اول باشد.
  • تهوع بارداری اکثرا از علائم بارداری دختر است و جز علائم بارداری پسر در ماه اول نمیباشد.
  • ایجاد حس سردی در قسمت پاها از علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری است.
  • در صورتی که جنین شما پسر باشد، شما به سمت غذاهای ترش و شور رو می آورید که این نشانه، جزء علائم واضح جنین پسر در ماه دوم میباشد.
  • تغییر رنگ ادرار را نیز میتوان از علائم واضح جنین پسر در ماه دوم دانست؛ زمانی که جنین پسر باشد معمولا ادرار مادر به رنگ تیره متمایل میشود و این مورد از علائم بارداری پسر در هفته ۷ میباشد.
  • گاهی در مواردی که جنین پسر باشد، سرعت رشد موها در مادر افزایش می یابد و از این طریق میتوان متوجه شد که جنین پسر است.
  • یکی دیگر از علائم بارداری پسر در هفته ۷ این است که شخصیت مادر تا حد زیادی تغییر میکند و در این صورت میتوان حدس زد که جنین پسر میباشد.
  • ضربان قلب جنین هم گاها میتواند تعیین کننده جنسیت آن و جزء علائم بارداری پسر در ماه چهارم بارداری باشد؛ در صورتی که ضربان کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، میتوان حدس زد که جنین پسر است.
  • وزن گیری زیاد هم در دوران بارداری از نشانه های پسر بودن جنین به شمار میرود.
شکل-شکم-در-بارداری-پسر
شکل شکم باردار جنین پسر

علائم بارداری پسر در طب سنتی

علائم بارداری پسر در طب سنتی شامل نشانه ها یا شاخص هایی میشود که از طریق آنها میتوان جنسیت جنین را حدس زد؛ به خصوص اگر پسر باشد. به طور کلی اعتبار و قطعی بودن این نشانه ها به صورت علمی ثبت نشده است و تنها از طریق تجربه و باور های سنتی، به صورت نسبی قابل تایید هستند.

برخی افراد در طب سنتی به نشانه هایی چون شکل شکم مادر، موقعیت جنین در رحم، یا تمایل مادر و ترجیحات غذایی در دوران بارداری تکیه میکنند و از طریق این ها پسر بودن جنین را حدس میزنند. اقدامات دیگری که از نوع ظاهری و فیزیکی میباشند نیز عبارتند از رنگ ادرار، برخی بیماری های پوستی و… .

با این حال این نکته حائز اهمیت است که این نشانه ها و علائم بارداری پسر در طب سنتی بر اساس باور های فرهنگی میباشد و نباید آنها را معیار های قطعی تشخیص جنسیت در نظر گرفت. فقط میتوان به کمک آنها حدس و گمان هایی در خصوص پسر بودن جنین زد.

چه زمانی برای بارداری پسر مناسب است؟

یکی از مواردی که در خصوص بارداری پسر مطرح میشود، این است که چه زمانی برای بارداری پسر مناسب و بهتر است که چه موقع رابطه جنسی صورت بگیرد تا احتمال پسر شدن جنین افزایش یابد. از آنجایی که اسپرم های مرد که حاوی کروموزوم Y (مسئول فرزندان پسر) هستند، نسبت به اسپرم های ماده که حاوی کروموزوم X میباشند، سرعت بیشتر اما طول عمر کمتری دارند. بنابراین نزدیک بودن رابطه جنسی و عمل لقاح به تخمک گذاری، احتمال پسر شدن جنین زیاد میکند.

با همه این ها لازم به ذکر است که زمان مقاربت برای تعیین جنسیت جنین به هیچ عنوان قطعی نیست و این احتمالات صرفا طی تجارب به دست آمده است.

تعیین-جنسیت-صددرصد-پسر
زمان مناسب برای بارداری پسر

مقاله پیشنهادی: علائم سقط جنین

علائم صد در صد بارداری پسر چیست؟

آزمایش خون

علائم بارداری پسر در اوایل بارداری به طور قطعی مشخص کننده جنسیت جنین نیستند و تاییدیه علمی ندارند. از این رو استفاده از روش های دقیق و علمی که به طور قطعی جنسیت جنین را مشخص میکنند، بهتر است. یکی از این روش ها آزمایش خون بارداری میباشد که با اطمینان بالا و قبل از سونوگرافی میتوان جنسیت جنین را متوجه شد.

سونوگرافی

یکی از ابزار های تشخیص جنسیت جنین که بسیار رایج است، سونوگرافی میباشد. در این روش با استفاده از دستگاه های پیشرفته تصویر نسبتا دقیقی از ساختار های داخلی ایجاد میشود و جنین در حال رشد قابل مشاهده میشود. به وسیله این تصاویر دریافت شده، متخصصان با تجربه، اغلب جنسیت جنین را از ناحیه تناسلی آن تشخیص میدهند.

نمونه برداری (CVS)

یکی دیگر از آزمایشاتی که جنسیت جنین را تعیین می‌کند، آزمایش نمونه‌برداری از پرزهای جفتی است که نوعی آزمایش ژنتیکی است و کارکرد اصلی آن مشخص کردن اختلالات ژنتیکی یا ناهنجاری‌های کروموزومی است. آزمایش CVS از هفته دهم تا هفته سیزدهم بارداری انجام می‌شود.

علائم صد در صد بارداری پسر
علائم قطعی بارداری پسر

جمع بندی

نشانه ها و علائم بارداری پسر در ماه های نخستین بارداری کاملا نسبی و تنها برای حدس زدن جنسیت میباشند و درست نیست که به طور قطعی به آنها اکتفا کرد. برای تشخیص قطعی جنسیت جنین خود میتوانید از روش های علمی مانند سونوگرافی استفاده کنید.

در این مطلب از ویکی درمان در رابطه با علائم بارداری پسر صحبت شد. امیدواریم مطالبی که در اختیارتان قرار دادیم، مفید بوده باشد. لازم به ذکر است، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع بارداری و جنین، می‌توانید به صفحه مادر و کودک مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا لکه بینی در بارداری نشانه پسر است؟

خیر، لکه بینی در دوران بارداری نشانه خاصی از حمل پسر نمیباشد. لکه بینی یا خونریزی خفیف در دوران بارداری ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و به جنسیت جنین مربوط نمی شود.

رنگ ادرار در اوایل بارداری پسر چگونه است؟

زمانی که جنین پسر باشد معمولا ادرار مادر به رنگ تیره متمایل میشود.

حاملگی پسر چطوریه؟

اغلب در دوران بارداری پسر مادر شرایط زیر را تجربه میکند: • خشکی پوست • سردی پاها • میل به غذاهای ترش و شور • تیرگی رنگ ادرار • رشد موهای زائد • تغییر شخصیت مادر • وزن گیری زیاد

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۴ / ۵. تعداد رای: ۷

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *