روش های تشخیص بارداری در منزل + تست بارداری خانگی ❤

۰
(۰)

تست بارداری خانگی می‌تواند قبل از انجام هرگونه آزمایش و انجام تست‌های مدرن، در روزهای اول به روش سنتی انجام شود. روش‌های بسیار جالبی که از زمان‌های دور به جا مانده و در گذشته با این روش‌های طبیعی متوجه بارداری یا عدم آن در خانه می‌شدند.

حال در این مقاله برخی از روش‌های کارآمد برای تست خانگی بارداری (تست بارداری در خانه) را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها متوجه شوید که آیا باردار هستید یا نه. به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از این روش‌ها به اندازه آزمایش خون در تشخیص بارداری دقیق و درست عمل نمی‌کنند.

نشانه های اولیه بارداری

از زمان اولین اقدام برای بارداری و معاینات قبل از بارداری تا باردار شدنتان، یکی از دغدغه‌های اصلی شما اطلاع از موفقیت آمیز بودن این اقدام است. این دغدغه شیرین، فقط یک شروع دوست داشتنی برای ۹ ماه پیش روی شماست.

زمانی که تخمک بارور می شود تغییراتی در بدن شما شروع به ظاهر شد میکند. شدت این نشانه ها در بدن هر خانمی متفاوت است. با دیدن این نشانه ها و اقدامات زیر، می توانید به حاملگی در خودتان شک کنید. استفاده از بیبی چک و دادن آزمایش خون می تواند شک شما را به یقین تبدیل کند. برخی از نشانه های اولیه بارداری به شرح زیر می باشد:

  • عقب افتادن عادت ماهانه
  • تغییرات در ناحیه پستان (حساس شدن سینه ها و تغییر در سایز)
  • دردهای شکمی و لکه بینی: این دردها مشابه با درد پریودی است اما خون این لکه بینی نسبت به پریودی روشن تر است.
  • احساس حالت تهوع و استفراغ
  • خستگی و بیحالی زیاد

نشانه های اولیه بارداری

 معمولا اغلب زنان عقب افتادن پریود را به عنوان اولین نشانه بارداری تجربه می‌کنند. علائم بارداری ممکن است در هر هفته متفاوت باشد. در ادامه به بررسی علائم حاملگی در ۸ هفته اول بارداری می‌پردازیم:

  • نشانه‌های بارداری در هفته اول: در اولین هفته، به لحاظ تکنیکی شما هنوز باردار محسوب نمی‌شوید. در این هفته معمولا شما علائم قائدگی مانند: خونریزی، گرفتگی عضلات، سینه درد را تجربه می‌کنید.
  • نشانه‌های بارداری در هفته دوم: در این هفته تخمک گذاری اتفاق می‌افتد. علائم تخمک گذاری شامل: درد زیر شکم، حساس شدن سینه‌ها، افزایش ترشحات و همچنین افزایش دمای پایه بدن است.
  • نشانه‌های بارداری در هفته سوم: در این هفته تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه گزینی می‌کند. برخی افراد گرفتگی شکم یا لکه بینی را تجربه می‌کنند.
  • نشانه‌های بارداری در هفته چهارم: در این هفته تست بارداری انجام می‌شود. بعضی از زنان ممکن است در این هفته هنوز حالشان خوب باشد. اما حدود یک سوم از زنان در این هفته تهوع را تجربه می‌کنند.
  • نشانه‌های بارداری در هفته پنجم: در زمانی که جنین با سرعت زیادی در رحمتان رشد می‌کند، ممکن است با عوارض شایعی مانند: خستگی، درد و ورم سینه و تهوع مواجه شوید.
  • نشانه‌های بارداری در هفته ششم: یکی از ترسناک‌ترین علائم در این هفته، تهوع است. همچنین به شدت نوسانات خلقی را تجربه می‌کنید.
  • نشانه‌های بارداری در هفته هفتم: در این هفته سایز رحم دو برابر پنج هفته پیش است. به دلیل افزایش فشار جنین در حال رشد، نیاز به دستشویی رفتن بیشتر حس می‌شود.
  • نشانه‌های بارداری در هفته هشتم: تغییرات بارداری در این هفته، شما را بی حال و خسته می‌کند. سایز سوتین شما ممکن است تنگ‌تر شده باشد؛ زیرا با افزایش سطح هورمون‌ها در حال آماده کردن سینه‌ها برای شیردهی هستند.

تست حاملگی خانگی با بیبی چک (BABY CHECK)

برای تشخیص بارداری در خانه، کیت های خانگی بیبی چک وجود دارد که شما می توانید با انجام یک آزمایش ادرار کوچک در خانه از حامله بودن خود مطمئن شوید. این کیت ها را می توانید به راحتی از داروخانه تهیه کنید. برای دریافت نتیجه بهتر و دقیق تر، بیبی چک را یک هفته بعد از تاریخ پریودی تان استفاده کنید. برخی از کیت های بیبی چک می توانند میزان هورمون بارداری در ادرار را تا پنج روز قبل از تاریخ پریودی تشخیص دهند. اما نتیجه مطمئن تر یک هفته بعد از تاریخ پریودی است.

مراحل انجام و نتیجه بیبی چک

ابتدا مقداری ادرار را با کمک قطره چکان موجود در داخل بسته بندی، روی کیت بریزید. و منتظر نتیجه باشید. (ظرف یک یا دو دقیقه نتیجه نمایش داده می شود)

نتیجه با نشان داده شدن یک یا دو خط روی کیت مشخص می شود.

  • اگر هیچ خطی مشاهده نکردید: یا تست را اشتباه انجام داده اید یا کیت خراب است.
  • دو خط واضح در محدوده T و C: نتیجه مثبت و باردار بودن شما
  • یک خط در محدوده c: جواب بارداری منفی است.
  • یک خط در ناحیه T: جواب آزمایش قابل استناد نیست و آزمایش دوباره انجام شود.

انواع روش های تشخیص بارداری در منزل (به شیوه سنتی)

برای شروع تست بارداری خانگی شما باید در ابتدای صبح، اولین ادرار خود را جمع آوری کنید. چراکه ادرار شما در این زمان، نسبت به دیگر مواقع غلیظ‌تر می‌باشد و این ادرار می‌تواند بهترین نتیجه را به شما ارائه دهد. البته لازم است که شما مقدار زیادی آب بنوشید تا مثانه‌تان پر شود. در واقع مثانه باید آنقدر پر باشد که بتوانید فشار وارد شده را احساس کنید.

در ادامه به برخی از تست‌های بارداری خانگی اشاره می‌کنیم که خودتان می‌توانید در خانه انجام دهید. همه ترکیباتی که احتیاج دارید در آشپزخانه‌تان پیدا می‌شوند.

ترکیباتی که برای انجام تست بارداری خانگی نیاز دارید نه گران هستند و نه به صرف زمان برای تهیه احتیاج دارند. شما می‌توانید هر موقع که احتیاج داشتید، آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: غربالگری اول بارداری

 تست بارداری خانگی با سرکه

در این روش کافیست شما سرکه را با ادرارتان در یک ظرف مخلوط کنید؛ سپس آن را خوب هم بزنید تا حباب‌های ایجاد شده را مشاهده کنید. البته نگران نشوید؛ زیرا این حباب‌ها برای شما بی‌ضرر هستند و فقط یک واکنش شیمیایی اتفاق افتاده است. حال اگر در این مرحله، رنگ مخلوط تغییر کند نتیجه آزمایش شما مثبت است.

 تست-بارداری-خانگی-چگونه-انجام-می‌-شود؟

تست بارداری خانگی با خمیر دندان

شما در این روش باید خمیر دندان سفید را با ادرارتان در یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید و اجازه دهید خمیر دندان در آن حل شود. سپس منتظر واکنش شیمیایی این ترکیب بمانید. حال اگر رنگ خمیر دندان سفید به رنگ آبی تغییر کند، تبریک! شما مادر شده‌اید؛ زیرا تست بارداری شما مثبت است. البته به نظر می‌رسد که مشکل این روش، مشخص نبودن میزان ادرار و زمان تغییر رنگ خمیر دندان می‌باشد.

تست بارداری خانگی با برگ قاصدک

تحقیقات ثابت کرده که این تست بارداری خانگی بسیار دقیق است. بنابراین اگر شما در حیاط خانه خود گیاه قاصدک دارید، می‌توانید این آزمایش را انجام دهید. تمام آنچه که نیاز دارید برگ‌های قاصدک، یک ورق پلاستیکی و نمونه ادرار صبحگاهی است.
کافیست چند برگ قاصدک را روی یک ورق پلاستیکی قرار دهید و مطمئن شوید که مستقیما زیر نور خورشید قرار نداشته باشند. سپس نمونه ادرارتان را روی برگ‌ها بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. حال اگر برگ‌ها به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر کردند یا تشکیل حباب دادند، شما باردار هستید!

تست بارداری خانگی با قند

در این روش لازم است تا قند را در ظرفی بگذارید و ادرارتان را روی آن اضافه کنید. حال اگر قند شروع به ساختن توده کند (تجزیه نشود) تست بارداری شما مثبت است.

تست بارداری خانگی با جوش شیرین

تنها چیزی که در این روش نیاز دارید؛ جوش شیرین، نمونه ادرار و یک فنجان تمیز است. کافیست شما یک فنجان تمیز بردارید و جوش شیرین را در آن بریزید؛ سپس نمونه ادرارتان را به آن اضافه کنید. حال اگر ببینید که جوش شیرین با ادرار شما واکنش می‌دهد و حباب و گاز از آن بیرون می‌آید، نشانه این است که شما باردار هستید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ نکته طلایی برای بارداری سالم

تست-بارداری-خانگی-با-نمک

تست بارداری با گندم و جو

برای انجام این روش به دانه‌های جو و گندم، نمونه ادرار و یک کاسه تمیز نیاز دارید. شما باید یک کاسه تمیز بردارید، نمونه ادرارتان را در آن بریزید و مقداری گندم و دانه جو نیز به آن اضافه کنید و سپس منتظر بمانید تا جوانه بزنند. اگر بذرها طی چند روز جوانه زدند، تست شما مثبت است.

 تست بارداری خانگی با وایتکس

این تست بسیار ساده است، اما باید با احتیاط انجام شود. لازم است که شما ادرارتان را در یک ظرف با وایتکس مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید. حال اگر ترکیب وایتکس و ادرار شما شروع به ایجاد فوم کرد، تبریک! شما مادر شده‌اید.

تست بارداری خانگی با کلم قرمز

این آزمایش بسیار ساده و راحت انجام می‌شود و به عقیده قدیمی‌ترها؛ نتیجه این آزمایش علاوه بر بارداری، جنس نوزاد را نیز مشخص می‌کند.

برای انجام این روش شما کافیست؛ یک ظرف بر روی اجاق گاز قرار داده و کلم قرمز را در آن بریزید. سپس آب را به آن اضافه کنید تا کلم کاملا در آن فرو رود. اجازه دهید تا آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و بعد آن را در دمای اتاق خنک کنید. پس از اینکه آب کلم خنک شد، آن را در ظرف دیگری بریزید.
حال نمونه ادرارتان را به آب کلم اضافه کنید و منتظر واکنش بمانید. مهم نیست چه نوع تغییری رخ دهد، تغییر رنگ و یا تغییر در مواد به معنای بارداری است.

اما اگر رنگ ترکیب به صورتی قرمز تبدیل شود، پس احتمال داشتن یک پسر بچه وجود دارد و اگر رنگ آن ارغوانی باقی بماند، شما به احتمال زیاد صاحب یک دختر بچه شده‌اید.

جواب-تست-بارداری-خانگی

تست بارداری خانگی با آب گوجه فرنگی و سرکه

برای انجام این روش شما باید آب گوجه فرنگی را بگیرید و در ظرفی بریزید. حالا ¼ فنجان سرکه را به آب گوجه فرنگی اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. در این مرحله، ادرارتان را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید واکنش شیمیایی رخ دهد تا مشاهده کنید که ترکیب چه رنگی میشود. حال اگر رنگ ترکیب به رنگ سبز تبدیل شود، پس شما باردار هستید.

مطلب پیشنهادی: روش های تسکین خارش سینه در دوران بارداری

تست بارداری خانگی با ذخیره ادرار

در این روش شما باید مقداری از ادرار صبحگاهی‌تان را ذخیره و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا نتیجه مشخص شود. حال اگر پس از گذشت یک روز، یک لایه نازک روی سطح ادراری که در ظرف است تشکیل شده باشد، تبریک! شما باردار هستید.

تست بارداری خانگی با شامپو

در این روش، ادرارتان را در یک ظرف پلاستیکی بریزید. در یک ظرف دیگر‌، کمی ‌شامپو را با آب مخلوط کنید تا کف درست شود. ادرار خود را به این مخلوط اضافه کنید. اگر کف کند و جوش و خروش داشته باشد، یعنی نتیجه تست مثبت است.

مطلب پیشنهادی: زایمان سزارین

سخن نهایی

بخاطر داشته باشید که ممکن است نتوانید با استفاده از روش‌های ذکر شده؛ نتایج دقیق و درستی کسب کنید. چراکه شما باید در چنین مواقعی حتما آزمایش خون بارداری دهید که نه تنها باردار بودن یا نبودن شما را تشخیص می‌دهد، بلکه مدت زمان بارداری شما را هم مشخص می‌کند. امیدواریم این مطلب از ویکی درمان نیز مورد پسندتان بوده باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه بارداری، به صفحه مادر و کودک مراجعه کنید.

سوالات متداول

تست بارداری چقدر دقیق است؟

دقت تست بارداری که در آزمایشگاه انجام میشود ۱۰۰٪ است

آیا با وجود پریود شدن، امکان بارداری وجود ندارد؟

بله، ممکن است خونریزی دوران بارداری با پریود اشتباه گرفته شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۱۰ دیدگاه

    1. تست بارداری خانگی با قند یک روش سنتی، غیرعلمی و غیرقابل استناد است. برای اطمینان از نتیجه تست بارداری بهتر است از آزمایش خون، آزمایش ادرار و بی بی چک استفاده کنید.

  1. سلام من با شوهرم دو هفته پیش رابطه داشتم و نزدیک پریودمم بود و علائم پریودم دارم
    ولی الان پریودم عقب افتاده چون مشکل کیست هم دارم طبیعیه این عقب افتادنا
    الان میترسم حامله باشم البته جلوگیری به صورت طبیعی انجام شد ولی خب میترسم
    باید حتما تست بدم؟

  2. سلام ببخشید من الان ار آخرین پروییدیم اقدام به بارداری کردم و همه علائم بارداری دارم ولی لکه بینی دارم بنظرتون بارداریم مثبت یا نه؟

  3. سلام وقت بخیر
    من یک هفته پیش رابطه جنسی داشتم ولی دخول صورت نگرفت..پریودم عقب افتاده و روی زبونم هم مزه‌ی اهن احساس میکنم
    امکان بارداری هست؟ و اینکه بیبی چک رو چندوقت بعد باید استفاده کرد که از جوابش مطمئن باشم؟

  4. سلام خوب هستین ببخشید من و همسرم رابطه داشتیم
    اما هر بار که سکس داشتیم ایشون چیزی رو درون من خالی نکردن الان من ماهه قبلی عادت ماهیانم دو روز بود و در این ماه کلا عادت ماهیانه نشدم احتمال بارداری هست ؟؟ ? البته مامانم الان درگیر مشکلات هورمونی هستن این احتمال هست که منم به خاطر مشکلات هورمونی عادت ماهیانه نشدم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *