کربوکسی تراپی شکم و پهلو، رفع ترک های شکم و لاغری

۰
(۰)

کربوکسی‌تراپی تکنیکی است که در آن با افزایش متابولیسم و تامین خون در ناحیه مورد نظر باعث از بین رفتن سلولیت و چربی‌های موضعی، حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها و ترک‌های پوستی می‌شوند. این روش آسان و بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی است و زمان زیادی برای انجام آن لازم نیست.

استفاده از کربوکسی تراپی اثراتی مانند کاهش وزن، جوان‌سازی پوست، سفت‌کردن و بسیاری از مزایای دیگر را برای فرد متقاضی انجام آن دارد. یکی از موارد استفاده آن، کربوکسی تراپی شکم است که  به منظور کاهش چربی و سلولیت شکم و پهلو و رفع ترک‌های پوستی شکم استفاده می‌شود. در ادامه نحوه انجام کربوکسی تراپی برای شکم و مزایا و چالش‌های آن را بررسی می‌کنیم.

کاربردهای کربوکسی تراپی شکم چیست؟

علائم کشش پوست و ایجاد ترک در آن با بروز نوارهای خطی کشیده شده روی پوست و تغییر رنگ یا چروکیده‌شدن آن مشخص می‌شود. این ترک‌ها بیشتر در زنان (بویژه پس از بارداری) و اغلب در شکم، باسن، ران‌ها و سینه‌ها دیده می‌شوند. کربوکسی تراپی یکی از معدود روش‌های درمانی ترک پوست بارداری در شکم است که با ترمیم کلاژن شکسته عمل کرده و برای انواع پوست‌ها روشی بی‌خطر می‌باشد. کربوکسی تراپی در شکم باعث تشکیل کلاژن جدید و متعاقبا ضخیم‌شدن پوست شده تا با بازسازی ماتریکس کلاژن ظاهر لک‌ها بهبود پیدا کند.

مورد دیگر کاربرد کربوکسی تراپی ناحیه شکم رفع سلولیت زیر پوستی در ناحیه شکم و پهلو است. پزشک در این روش گاز کربن‌دی‌اکسید را به سلول‌های چربی ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و در نتیجه این کار سلول‌‌های چربی ترکیده و از بدن دفع خواهند شد. کربوکسی تراپی شکم برای درمان سلولیت روشی بی خطر و موثر است.

کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام می‌شود؟

ویژگی‌های کربوکسی تراپی بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود اما مکانیک آن یکسان است. در این روش مخزنی از گاز دی‌اکسیدکربن با لوله پلاستیکی به یک تنظیم‌کننده جریان گاز وصل است و پزشک بوسیله این تنظیم‌کننده، میزان ورود جریان گاز از مخزن به ناحیه مورد نظر را با دقت کنترل می‌کند.

گاز از طریق تنظیم‌کننده جریان به لوله‌های استریل فیلتردار، فرستاده می‌شود. این فیلتر مانع رسیدن هر گونه ناخالصی گاز به بدن می‌شود. در ادامه گاز از طریق سوزنی بسیار کوچک به طرف مقابل فیلتر رسیده و پزشک گاز را بوسیله سوزن به زیر پوست تزریق می‌کند.

این روش تقریباً بدون درد است و به استراحت بعد نیز نیاز ندارد. برخی از پزشکان قبل از اینکه سوزن را زیر پوست وارد کنند مقداری کرم بی‌حسی روی محل تزریق می‌ما‌لند. کربوکسی‌تراپی شکم در اصطلاح سرپایی انجام می‌شود و اصولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چگونگی کربوکسی تراپی شکم
چگونگی کربوکسی تراپی شکم

ماندگاری کربوکسی شکم چقدر است؟

کربوکسی تراپی ناحیه شکم حدود ۶ ماه ماندگاری دارد که البته این زمان دوام بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی از مهمترین فاکتورها در ماندگاری این روش سن افراد است. بدین صورت که افراد بین ۲۰ تا ۴۰ ساله، برای شروع دومین دوره درمان ۴ تا ۶ ماه بعد از اولین تزریق زمان دارند. افرادی بالای ۴۰ سال باید هر ۳ تا ۴ ماه یکبار کربوکسی تراپی شکم را انجام دهند. بنابراین هرچه سن بالاتر باشد، فاصله بین جلسات درمانی کمتر خواهد بود.

معمولا همه افراد به ۴ تا ۶ جلسه درمانی برای کربوکسی تراپی برای شکم نیاز دارند که فاصله این جلسات معمولا ۲ الی ۴ هفته یکبار است. با افزایش فاصله بین جلسات، زمان دوام و نتایج حاصل از این روش هم بیشتر می‌شود.

مزایای کربوکسی تراپی شکم چیست؟

انجام کربوکسی تراپی شکم مزایای زیادی دارد که افراد را تشویق به استفاده بیشتر از این روش زیبایی نسبت به سایر شیوه‌ها می‌کند. این مزایا عبارتنداز:

  • متقاضیان با هر نوع رنگ پوست می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • هزینه درمان کربوکسی تراپی ناحیه شکم از سایر روش‌های درمانی برای این مورد کمتر است.
  • در این شیوه نیاز به بیهوشی، بستری شدن و استراحت بعد نیست.
  • سلولیت‌های زیر پوست از بین می‌رود.
عوارض کربوکسی تراپی شکم
معایب کربوکسی تراپی شکم

عوارض کربوکسی تراپی شکم چیست؟

کربوکسی‌تراپی شکم یک روش نسبتاً ایمن است و تقریباً عارضه جانبی ندارد و اگر دارد کمتر از مزایای آن است. گاهی ممکن است در محل تزریق اثرات کبودی دیده شود که ظرف یک هفته از بین خواهد رفت. افرادی که این روش را برای کاهش چربی یا سلولیت انجام می‌دهند نباید تا ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور شوند مانند شنا یا ماندن در وان. از سایر عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس خارش داشتن در ناحیه انجام تزریق بعد از ۱ الی ۲ هفته
  • قرمزی و التهاب در ناحیه مورد تزریق بعد از ۲ روز

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی شکم

برای ماندگارتر شدن نتایج کربوکسی‌تراپی شکم توجه به برخی نکات لازم است. با توجه به این موارد و رعایت آن‌ها می‌توانیم مدت زمان دوام درمان را برای خود افزایش دهیم. این موارد عبارتند از:

  • تا یک روز بعد از انجام کربوکسی تراپی شکم، دوش نگرفته و از تماس مستقیم آب با بدن و شنا در استخر اجتنا کنیم.
  • سعی کنیم تا یک ماه بعد از انجام کربوکسی تراپی برای شکم، در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیریم.
  • داروها یا پمادهای تجویز شده توسط پزشک را سر وقت در محل مورد نظر بمالیم.
  • برای مدت مشخص شده توسط پزشک ورزش‌های سنگین انجام ندهیم.

عکس قبل و بعد کربوکسی تراپی شکم

عکس قبل و بعد از کربوکسی تراپی شکم
قبل و بعد از کربوکسی تراپی شکم

هزینه کربوکسی تراپی شکم در سال ۱۴۰۲

هزینه کربوکسی تراپی شکم بستگی به تعداد جلساتی دارد که برای هر فرد انجام می‌شود که در مشاوره اولیه با پزشک مشخص خواهد شد. اصولا برای دستیابی به نتایج مطلوب و قابل مشاهده، انجام ۷ الی ۱۰ جلسه درمانی با فاصله ۱ هفته نیاز است. البته مقدار گاز دی‌اکسیدکربن مورد استفاده و شدت عارضه پوستی، انجام آن توسط پزشک یا اپراتور و نوع کلینیک نیز در برآورد هزینه این روش درمانی موثر خواهند بود.

اما اگر به دنبال این هستید که این درمان را به بهترین شکل و با کمترین عارضه انجام دهید و در عین حال در تهران سکونت دارید، پیشنهاد ما این است به بهترین دکتر پوست تهران مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از روش کربوکسی تراپی برای موارد متعددی انجام می‌شود که می‌توان به جوانسازی پوست، لاغری بدن، از بین بردن هاله سیاه زیر چشم، رفع ترک‌های پوستی و… اشاره کرد. یکی از موارد پرکاربرد و پرطرفدار این روش کربوکسی تراپی شکم است که برای لاغری موضعی شکم و پهلو  و رفع ترک پوستی شکم استفاده می‌شود.

کربوکسی‌تراپی شکم در مقایسه با سایر روش‌های جراحی زیبایی حساس‌تر است بنابراین توصیه می‌شود برای انجام آن از یک پزشک ماهر در این کار وی کلینیک معتبر استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا کربوکسی تراپی شکم ترک های پوستی را هم از بین می‌برد؟

روش کربوکسی تراپی موجب کلاژن‌سازی در سطح پوست می‌شود بنابراین با گذشت زمان ترک‌های پوستی را از بین خواهد برد.

آیا کربوکسی شکم درد دارد؟

این روش درمانی کمی درد دارد که اصولا پزشک قبل از انجام کار، با مالیدن کرم بی‌حسی باعث کاهش احساس درد در فرد می‌شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *