لیفت بینی بدون جراحی (تغییر شکل بینی بدون جراحی)

۰
(۰)

بینی زیبا آرزوی بسیاری از افراد است، ولی به دلایل مختلف مثل ترس از عمل بینی، بیهوشی و مشکلات سیستمیک بدن همگان به سمت جراحی نمی‌روند. در حال حاضر روش‌های دیگری هم برای فرم دادن به ظاهر بینی وجود دارد. مثل: لیفت بینی بدون جراحی، فیلر بینی یا لیفت با نخ.

در گذشته اگر شخصی قصد داشت عیوب بینی خود را برطرف کرده و آن را به فرم دلخواه درآورد، تنها راه استفاده از روش رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی بود. این روش شاید از محبوبیت های فراوانی برخوردار باشد، اما خیلی از افراد به دلیل ترس از بیهوشی یا دوره نقاهت بسیار طولانی و سایر عیوب این روش سنتی، ترجیح می‌دادند برای دست‌یابی به بینی خوش فرم در جست وجوی روش‌های بدون جراحی و مدرن‌تری باشند که استفاده از آن‌ها عوارض و هزینه کمتری را برایشان به همراه داشته باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال روش‌های کم‌خطر و مدرن‌تری برای فرم‌دهی به دماغ خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تمامی روش‌های انجام لیفت بینی بدون جراحی یا همان تغییر شکل بینی بدون جراحی و مزایای آن‌ها آشنا کنیم.

لیفت بینی بدون جراحی با ژل

امروزه لیفت بینی بدون انجام جراحی، سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود. یک لیفت بینی بدون جراحی جدید ۱۵ دقیقه‌ای بدون نیاز به عمل جراحی باعث افزایش زیبایی بینی و همچنین کل صورت فرد شده و اعتماد به نفس وی را نیز افزایش می‌دهد. حین انجام این لیفت غیرجراحی ۱۵ دقیقه‌ای، بیماران تحت یک درمان با فیلر قرار می‌گیرند که به نوع فیلری که جراح به کار می‌برد، بستگی دارد.

این تزریق‌ها معمولاً برای کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم، قسمت‌های دیگر صورت و از بین بردن برجستگی‌های بینی به کار می‌رود. لیفت بینی بدون جراحی ۱۵ دقیقه‌ای بینی نسبتاً بدون درد بوده و در یک جلسه کوتاه در مطب پزشک انجام می‌شود. جراح حین درمان، فیلرهای صورت را در ناحیه تحت درمان بینی تزریق می‌کند تا ناهنجاری‌های آن برطرف شود.

با اینکه ممکن است برخی بیماران فکر کنند که بینی آنها پس از درمان، بزرگ‌تر می‌شود ولی جای نگرانی وجود ندارد؛ درمان باعث هموار شدن برجستگیهای بینی و صاف‌تر شدن ظاهر آن می‌شود. ممکن است بیمارانی که به عمل جراحی بینی علاقه‌مند هستند، زمانی که متوجه می‌شوند در واقع کاندیدای عمل غیر جراحی بینی بوده‌اند، متعجب شوند. این درمان جدید محبوب جایگزین بسیار خوبی برای روش عمل جراحی زیبایی سنتی بینی است.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح بینی در تهران

لیفت بینی بدون جراحی با ژل

عوارض لیفت بینی با ژل

عوارض روش‌های مختلف لیفت بینی کمی متفاوت است.

  • در لیفت بینی با جراحی معمولاً بعد از عمل ممکن است مقداری تورم و کبودی در صورت به خصوص اطراف چشم مشاهده شود، که پس از یکی دو روز به تدریج بهبود می‌یابد. این مشکل کاملا طبیعی است و مدت کوتاهی پس از عمل برطرف می‌شود.
  • همچنین بینی شما ممکن است تا چند ماه پس از انجام جراحی، همچنان کمی متورم باشد. این تورم زیاد محسوس نیست و حداکثر شش ماه بعد از عمل برطرف می‌شود.
  • در برخی موارد، نتایج عمل لیفت بینی ممکن است چندان رضایت بخش نباشد و یا باعث نامتقارن شدن بینی شما شود. اما نگران نباشید! حتی اگر این اتفاق برای شما هم بیفتد، می‌توان با برخی جراحی‌های اصلاحی، سبک آن را برطرف کرد.
  • به جز این مورد، سایر عوارض لیفت بینی عمومی بوده و پس از مدتی، بدون اقدامات خاصی برطرف می‌شود. شایع ترین عوارض جانبی این روش درد، بی حسی، کبودی، تورم و جای زخم در بینی است.

مزایای لیفت بینی بدون جراحی با ژل

در عمل بدون جراحی بینی، شکل و کانتور بینی با استفاده از فیلرها تغییر داده می‌شود. زمانی که عدم تعادل در بینی جزئی باشد، این عمل، نتایج خوبی به دنبال داشته و ظاهر کلی صورت بیمار را نیز بهبود می‌بخشد. همه عمل‌های زیبایی دارای خطرات احتمالی و ریسک هستند اما عمل‌های جراحی ذاتاً ریسک بیشتری نسبت به عمل‌های کم‌تهاجمی دارند.

اگر شما تحقیق خود را انجام داده‌اید، یک جراح رینوپلاستی معتبر پیدا کرده‌اید و دستورالعمل‌های پس از تزریق آنها را رعایت کرده‌اید، دیگر جای نگرانی وجود ندارد. به علاوه، رینوپلاستی سیال موقتی است و نتایج آن معمولاً بین ۶ ماه تا دو سال باقی خواهد ماند. در حالی که این بدان معنی است که شما باید برای حفظ نتایج، عمل را تکرار کنید اما اگر از نتایج آن نیز راضی نبودید پس از حدود ۶ ماه به حالت اول خود بازمی‌گردد.

لیفت بینی بدون جراحی به وسیله نخ

لیفت بینی بدون جراحی با نخ، یکی از روش‌های پرطرفدار برای لیفتینگ بینی به شمار می‌رود. این روش نسبت به روش تزریق ژل از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و مراجعه کننده می‌تواند بینی خود را کاملا به شکل دلخواه خود درآورد، همچنین استفاده از نخ یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم بینی اشخاصی است که پس از عمل رینوپلاستی از فرم بینی خود راضی نبوده و قصد تغییر آن را دارند.

در این روش پزشک پس از تزریق آمپول بی‌حسی به بینی فرد، چند سوراخ بسیار کوچکی در نوک بینی ایجاد می‌کند تا از طریق آن‌ها بتواند نخ‌ها را زیر پوست شخص قرار ‌دهد. این نخ ها از جنس پروتئین‌ بوده و کاملا سازگار با بافت بدن انسان طراحی و تولید شده اند، به همین دلیل در حدود ۲ سال پس از این عمل، نخ‌ها بدون هیچ عوارضی جذب بدن شخص شده و بینی شخص به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. پس از بازگشت کامل ظاهر بینی، می‌توان به راحتی با یک عمل بینی ترمیمی فرم جدیدی را برای بینی تعیین نمود.

از این روش نیز علاوه بر لیفتینگ بینی، برای برطرف نمودن افتادگی سر بینی یا قوز بینی استفاده می‌شود. دوران نقاهت این عمل کمی بیشتر از لیفت بینی بدون جراحی با ژل است و شخص باید در حدود سه روز طبق توصیه‌های پزشک خود برخی مراقبت ها را انجام دهد.

مزایای روش لیفت بینی بدون جراحی با نخ

  • ماندگاری بالاتر از روش تزریق ژل
  • ایجاد تغییرات دلخواه بر روی بینی
  • عدم نیاز به بیهوشی کامل
  • کوتاه بودن زمان عمل
  • نقاهت کوتاه مدت

انجام لیفت بینی بدون جراحی با استفاده از فیلر

ماندگاری لیفت بینی بدون جراحی

نخ‌های جایگذاری شده، ۶ تا ۸ ماه پس از درمان به طور کامل جذب می‌شود و بینی به مدت ۸ تا ۱۲ ماه در وضعیت بالاتر قرار می‌گیرد. اگر ۹ تا ۱۲ ماه پس از درمان اولیه، عمل دوباره تکرار شود، نتایج مدت طولانی‌تری باقی خواهند ماند. با تحریک و تولید منظم کلاژن در بینی، برخی قسمت‌های لیفت به طور دائمی باقی خواهند ماند.

لازم به ذکر است، از آن‌جایی که در روش لیفت بینی با نخ، از نخ‌های قابل جذب استفاده می‌شود، نتایج درمان دائمی نیست. نخ‌ها از ماده‌ای به نام PDO (پلی دیوکسانون) ساخته شده‌اند. PDO یک ماده قابل جذب است که در نخ‌های جراحی استفاده می‌شود. این ماده به مرور زمان تجزیه شده و به طور طبیعی جذب بدن می‌شود.

لیفت بینی بدون جراحی به روش پلاسما جت

روش پلاسما توسط دستگاهی با نام Plexer (پلکسر) انجام می‌شود که یک دستگاه وارداتی است که از کشور ایتالیا وارد ایران می‌شود. پلاسما جت یکی از مدرن‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که با نام «بلفاروپلاستی دینامیک» نیز شناخته می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، پلاسما نوع چهارم یک ماده بوده و نه جامد و نه مایع و نه گاز است.

اساس کار روش لیفتینگ بوسیله پلاسما جت بینی ، این است که پلاسما جت با یونیزه کرده گاز میان اپلیکاتور و پوست، لایه سطحی پوست (اپیدرم) را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند؛ این عمل در نهایت باعث تحریک سلول‌های پوستی و بهبود بافت پوست می‌گردد. از این روش علاوه بر لیفت بینی بدون جراحی می‌توان برای رفع افتادگی پلک، رفع چین و چروک پوست، برطرف نمودن خال‌ و انواع اسکار استفاده کرد.

استفاده از روش پلاسما جت نیز به جراحی یا بیهوشی نیاز ندارد اما بنابر صلاحدید پزشک و نیاز مراجعه کننده، ممکن است مراحل درمان شما تا پنج جلسه نیز به طول بیانجامد، البته فاصله بین این جلسات در حدود یک ماه است.

  • لیفت بینی بدون جراحی در این روش پس از پاک‌سازی کامل صورت فرد از مواد آرایشی، به مدت یک ساعت پماد ضد عفونی کننده را روی سطح پوست شخص قرار می‌دهند.
  • پس از این مرحله پوست بینی به صورت نقطه‌ای سوزانده خواهد شد که با کمی احساس درد یا گرما همراه خواهد بود.
  • در آخر نقاط سوختگی کوچکی در جایی که پلاسما انجام شده، باقی می‌مانند که چهار الی ده روز طول می‌کشد تا اثر آن از بین برود. برای بهبود سریع تر این آثار بهتر است که از دست زدن به این ناحیه، مالیدن آن و قرار گرفتن در زیر نور خورشید خودداری کنید.

استفاده از پلاسما جت بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که بینی گوشتی داشته و می‌خواهند به جای عمل بینی گوشتی، بدون جراحی یا بی‌هوشی فرمی دلخواه را برای بینی خود ایجاد کنند؛ البته زمانی که پلاسما جت در کنار روش‌هایی همچون اسیدهیالورونیک استفاده شود، می‌تواند نتایج به مراتب بهتری را برای شخص به همراه داشته باشد. در این روش لیفت بینی بدون جراحی، عمل شما کمتر از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

لیفت بینی بدون جراحی با کمک پلاسما جت

مزایای روش لیفتینگ با پلاسما جت

  • هزینه آن کمتر از هزینه عمل بینی یا همان رینوپلاستی است.
  • تاثیر و نتیجه دراز مدت
  • بدون نیاز به بی‌هوشی
  • عوارض کم و خفیف
  • بهبودی سریع

فواید و مزایای لیفت بینی بدون جراحی چیست؟

مهمترین مزیت لیفت بینی بدون جراحی (لیفت بینی با نخ ) عدم جراحی و عوارض آن می‌باشد.در ضمن میزان بالا بردن بینی را هم متناسب با سلیقه فرد تنظیم می‌کنند.

آیا لیفت بینی بدون جراحی دائمی می‌باشد؟

پاسخ این سوال منفی می‌باشد زیرا نخ هایی که برای لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند پس از مدتی جذب خواهند شد.

هزینه عمل های زیبایی بینی بدون جراحی چقدر است؟

میزان مواد مورد استفاده برای تزریق، موقعیت مکانی محل عمل بیمارستان یا مطب، میزان تخصص، شهره و محبوبیت پزشک، کمیت و کیفیت تجهیزات و لوازم موجود در مطب یا بیمارستان، تعداد جلسات مراجعه به پزشک برای مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی، در برآورد هزینه ها موثر می‎‌باشد.

در لیفت بینی بدون جراحی آیا احتمال عفونت وجود دارد؟

خیر، اما هر پروسیجری که روی بدن صورت می‌گیرد، چنانچه به صورت استریل انجام نشه می‌تواند عفونت کنه حتی ایجاد آبسه کنه.لذا رعایت نمودن استریلیته در هنگام کار از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

نتیجه گیری

لیفت بینی بدون جراحی یک روش عالی و مقرون به صرفه برای بیمارانی است که تمایل دارند ظاهری خوشایندتر داشته باشند و در عین حال تحت عمل‌های سنگین رینوپلاستی نیز قرار نگیرند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

    1. بستگی داره شما کدوم روش را برای لیفت بینی انتخاب میکنید. اگر از طریق تزریق ژل و بوتاکس این کار رو انجام می دهید هم بینی استخوانی هم بینی گوشتی نتیجه خوبی دارد. در مورد لیفت بینی با نخ بینی های گوشتی می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *