هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ + لیست قیمت عمل زیبایی بینی

هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران و شهرستان ها!

۴.۳
(۶)

عمل بینی یا همان رینوپلاستی (Rhinoplasty: RIE-no-plas-tee)، یکی از انواع جراحی های زیبایی به حساب می آید که امروزه در صدر عمل های زیبایی قرار گرفته است. اما یکی از عوامل تاثیرگذار در انجام این عمل، هزینه عمل بینی است که می تواند با توجه به نوع فرم بینی، تجربه و تخصص بهترین جراح بینی، منطقه جغرافیایی، میزان پیچیدگی و مدت زمان عمل، نوع عمل رینوپلاستی اعم از ترمیمی و غیره، میزان و نوع تجهیزات استفاده شده در عمل، متفاوت باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قیمت بالای عمل بینی نشانه حرفه ای بودن جراح بینی نیست. عواملی مختلفی روی هزینه جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار است. در این مقاله هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ و عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی بینی را با هم بررسی خواهیم کرد.

هزینه عمل بینی در ۱۴۰۲ چقدر است؟ [جدول قیمت]

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین، حدود ۵۰ میلیون تومان برای بینی های معمولی می باشد. همچنین شایان ذکر است که ممکن است در بعضی از کلینیک ها در شهرستان ها، این میانگین قیمت تا ۲۰ میلیون تومان هم پایین بیاید و هیچ معیاری برای اینکه بگوییم قیمت دقیق چقدر است، وجود ندارد. هزینه دستمزد جراح، کلینیک انتخابی، مدلی که می خواهید جراحی بینی انجام دهید نیز، روی این قیمت تاثیر گذار خواهد بود. طبق بررسی ویکی درمان در سال ۱۴۰۲:

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ در تهران و شهرستان ها

نوع عمل

شروع قیمت حدودی (تومان)

عمل بینی ترمیمی

۲۲.۰۰۰.۰۰۰

عمل بینی گوشتی

۱۶.۰۰۰.۰۰۰

عمل بینی استخوانی

۱۵.۰۰۰.۰۰۰

عمل بهبود انحراف بینی یا همان سپتوپلاستی

۱۵.۰۰۰.۰۰۰

هزینه های جانبی عمل بینی در سال ۱۴۰۲ در تهران و شهرستان ها

نوع هزینه

قیمت حدودی (تومان)

ویزیت دکتر متخصص

۱۰۰.۰۰۰ – ۲۰۰.۰۰۰

آزمایش های قبل از عمل

۲۰۰.۰۰۰ – ۸۵۰.۰۰۰

چسب بینی و داروهای مورد نیاز بعد عمل

۱۵۰.۰۰۰ – ۳۰۰.۰۰۰

عکسبرداری قبل و بعد از عمل

۲۰۰.۰۰۰ – ۳۰۰.۰۰۰

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ در تهران

کلینک (دکتر)

شروع قیمت حدودی (تومان)

دکتر علی جاودان

عمل های بینی استخوانی، گوشتی شروع از ۷۰.۰۰۰.۰۰۰
عمل بینی ترمیمی ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ – ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰

کلینیک خانه سفید

۴۵.۰۰۰.۰۰۰

دکتر حسین نژاد

عمل های بینی استخوانی، گوشتی شروع از ۵۰.۰۰۰.۰۰۰
عمل بینی ترمیمی ۷۰.۰۰۰.۰۰۰

دکتر منافی

عمل های بینی استخوانی، گوشتی شروع از ۵۰.۰۰۰.۰۰۰
عمل بینی ترمیمی ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

بر اساس این گزارش، متوجه می شویم که هزینه عمل بینی در تهران، بالاتر از شهرستان می باشد. در این میان، عمل بینی ترمیمی، بیشترین قیمت را دارد.

هزینه عمل بینی شامل چه مواردی است؟

هزینه عمل بینی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه‌های بیهوشی.
  • هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی.
  • آزمایش‌های پزشکی.
  • نسخه‌های دارویی.
  • حق‌الزحمه جراح.

دقت داشته باشید که داشتن بینی زیبا و خوش‌فرم تأثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد؛ بنابراین مهم است که قبل از جراحی، بیمار درک واضحی از تغییراتی که ممکن است ایجاد شوند، داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح بینی در تهران

عوامل تاثیرگذار در قیمت عمل بینی

عوامل تاثیرگذار در قیمت عمل بینی

اولین کار برای جراحی این است که به پزشک مراجعه کنید، معاینه شوید و عکس‌‎برداری‎‌‌های لازم از بینی شما انجام شوند؛ در نهایت بعد از انجام‌دادن این کارها، هزینه عمل بینی بر اساس نوع بینی شما تعیین می‌شود. اگر جراحی بینی با هدف زیبایی انجام شود، هزینه عمل بینی با توجه‌ به استخوانی و گوشتی بودن بینی شما تعیین می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه جراحی به عواملی زیر بستگی دارد:

  • نوع روش عمل بینی (روش‌های غیر جراحی معمولاً هزینه کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارند؛ زیرا کمتر تهاجمی هستند، نیازی به بیهوشی عمومی ندارند).
  • تجربه و تخصص دکتر مورد نظر.
  • هزینه مشاوره .
  • هزینه متخصص بیهوشی.
  • هزینه‌های تسهیلات.
  • هزینه جلسات معاینه بعد از عمل (بعد از عمل جراحی باید فرد به مدت یک ماه به پزشک مراجعه کند).
  • موقعیت جغرافیایی (هزینه جراحی زیبایی بینی با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت است. جراحان باتجربه معمولاً در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز و مشهد زندگی می‌کنند و در نتیجه هزینه عمل بینی در این شهرها بیشتر است).
  • هزینه‌های درمانی پس از عمل بینی.
  • نوع بینی فرد (استخوانی یا گوشتی بودن؛ لازم به ذکر است که هزینه عمل بینی گوشتی در ایران بیشتر از هزینه جراحی بینی استخوانی است).

دکتر علی جاودانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و آمریکا.

تصویر دکتر علی جاودانی جراح بینی در تهران

ایشان دوره پزشکی عمومی (دوره ۷ساله)، بورد تخصصی جراحی (دوره ۴ساله) و بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی (دوره ۳ساله) خود را در دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی ایران با رتبه ممتاز پشت سرگذاشته اند و در حال حاضر عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و انجمن راینولوژی آمریکا می باشند

درصد بالای نمونه های موفق عمل های ایشان به علت در اولویت قرار داشتن سلامت بیمار، وضعیت تنفسی، مشاوره صادقانه، تمرکز بالا در تناسب بینی با شاخص های آناتومیک صورت و همچنین سن و جنس بیمار می باشد.
تمامی مراحل پروسه جراحی اعم از مشاوره قبل از عمل و آنالیز ، عمل جراحی و ویزیتها و مراقبت های بعد از عمل و آموزشها مشخصا توسط خود ایشان انجام شده که طبعا این مسئله تاثیر مثبتی بر درصد رضایت مندی بالای نتیجه اعمال جراحی ایشان داشته‌است.

راه های ارتباطی با دکتر جاودانی:

تلفن: ۸۸۶۹۰۹۰۹

شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۱۶۴۳۷۲

آدرس: تهران، بلوار فرحزادی، روبروی اریکه ایرانیان، کوچه عباسی اناری، انتهای کوچه پلاک ۵۱، واحد ۲۱

وبسایت: https://javdanimd.com/

شبکه های اجتماعی: https://www.instagram.com/javdani_md

هزینه انواع روش‌های جراحی بینی

روش‌های جراحی بینی به‌طورکلی به دو روش باز و بسته انجام می‌شوند. این روش‌ها تاثیر مستقیمی بر روی هزینه عمل بینی دارند که در ادامه در مورد هرکدام توضیح می‌دهیم:

  • هزینه جراحی بینی به روش باز

در این روش، جراح برشی را در زیر بینی ایجاد می‌کند تا پوست کاملا بلند شود و تمامی قسمت‌های اصلی بینی برای جراحی قابل‌دسترس باشند. بعد از این نوع جراحی، بینی متورم خواهد شد و البته بعد از مدتی هم این ورم از بین می‌رود. عمل بینی گوشتی، نقص‌های مادرزادی، بد فرم شدن بینی ناشی از ضربه معمولا به این روش انجام می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح بینی گوشتی

هزینه جراحی بینی به روش باز

  • عمل بینی به روش بسته

در روش جراحی بسته که به آن رینوپلاستی گفته می‌شود، برش‌هایی در داخل بینی و بین غضروف‌ها انجام می‌شوند. دید جراح در این روش محدودتر است؛ چرا که دسترسی به پشت و نوک بینی بدون برش خارجی و با کادر در سوراخ‌های بینی است. این روش معمولا برای اصلاحات جزئی بینی انجام می‌شود. تورم بینی در روش بسته کمتر بوده و دوره درمان کوتاه‌تر است. هزینه عمل بینی به روش باز و بسته نیز با یک‌دیگر متفاوت خواهد بود.

  • هزینه عمل بینی استخوانی

مشخص است که عمل بینی استخوانی که فقط یک برآمدگی جزئی دارد، نسبت به بینی که غضروف محکم  دارد، هزینه کمتری برای جراحی روی دست فرد خواهد گذاشت. هزینه عمل بینی استخوانی بعد از تشخیص بهترین جراح بینی استخوانی مشخص خواهد شد. به صورت میانگین هزینه عمل بینی استخوانی در سال ۱۴۰۲، در تهران به صورت میانگین ۵۰ و در شهرستان ها ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است.

  • هزینه عمل پولیپ بینی 

هزینه عمل پولیپ بینی می‌تواند به اندازه وسعت پولیپ بینی متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از خدمات جراحی بینی همزمان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر هزینه نهایی داشته باشد. بنابراین برای آگاهی از هزینه‌های جراحی پولیپ بینی، بهتر است به جراحان ماهر پولیپ بینی مراجعه و با او درباره روند و هزینه‌های نهایی مشاوره کنید. 

هزینه‌های مرتبط با اجرای عمل جراحی پولیپ بینی، به دلیل عوامل متعددی متفاوت است. از این‌رو هیچ‌کس نمی‌تواند یک قیمت ثابت و قطعی را مشخص کند. برخی از عواملی که بر تعیین هزینه جراحی پولیپ بینی تاثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  1. پزشک و جراح انتخاب شده
  2. هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل
  3. محل کلینیک اجرای عمل
  4. اندازه و ابعاد پولیپ‌ها
  5. روش جراحی مورد استفاده

بنابراین، بهتر است به متخصص مجرب و کارآزموده مراجعه کنید تا در مورد جزئیات هزینه‌های جراحی پولیپ بینی مطلع شوید.به نظر می‌رسد که هزینه حداقل برای عمل پولیپ بینی تقریباً ۱۰ میلیون تومان است. اما باید به یاد داشت که محل انجام عمل، بیشترین تاثیر را بر هزینه نهایی دارد.

گاهی اوقات پزشکان ممکن است همزمان با عمل پولیپ بینی، عمل جراحی دیگری مانند رینوپلاستی بینی (برای درمان انحراف بینی) نیز انجام دهند که هزینه آن حداقل حدود ۱۵ میلیون تومان می باشد و میزان هزینه عمل حذف پولیپ هم باید به آن اضافه کرد. البته با توجه محل کلینیک و تبحر پزشک می تواند مقادیر آن تغییر کند.

  • هزینه عمل انحراف بینی 

عمل انحراف بینی، در حقیقت یک روش درمانی است. در این عمل تیغه بینی صاف و اصلاح می‌شود تا تنفس راحت تر شود. جراح، استخوان و غضروف اضافی را تراشیده و به قرینه شدن بینی کمک می‌کند. برای انجام این عمل حساس، باید به متخصص حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کنید. به طور میانگین قیمت عمل انحراف بینی در سال ۱۴۰۲ از ۱۷ میلیون تومان شروع می‌شود.

  • هزینه عمل بینی با لیزر

عبارت عمل بینی با لیزر یک عبارت کاملا تبلیغاتی است و در دنیای واقعیت این عمل انجام نشدنی است. در نتیجه مراقب مراکز و پزشکانی که با این عنوان اقدام به جذب مشتری و دریافت هزینه میکنند، باشید. به دلیل اینکه این روش وجود خارجی ندارد، هزینه ای را نمی توان برای این روش درنظر گرفت.

  • هزینه عمل بینی ترمیمی (ثانویه)

عمل بینی ترمیمی اقدامی است که بسیاری از افرادی که از نتیجه عمل بینی اولیه خود ناراضی بوده اند یا دچار مشکلات تنفسی شده اند انجام میدهند. عمل بینی ترمیمی بسیار سخت تر، پیچیده تر و حساس تر از روش های مختلف جراحی زیبایی بینی است. در نتیجه هزینه بالاتری دارد. هزینه عمل بینی ترمیمی بسته به این که چه نوع تغییراتی باید در بینی عمل شده ایجاد شود متغیر است و قیمت آن از معمولا از ۷۰ میلیون تومان به بالاست. بهتر است بعد از جلسه مشاوره، از بهترین جراح بینی ترمیمی استعلام قیمت کنید.

  • هزینه عمل بینی گوشتی

عمل بینی پهن و گوشتی کمی سخت تر و پیچیده تر از مابقی بینی هاست. ایجاد تغییرات در بینی های گوشتی به دلیل نرم بودن استخوان بینی کمی سخت تر و حساس تر است. در این نوع جراحی زیبایی، مهم این است که بعد از چند سال بینی به فرم اولیه خود برنگردد. هزینه این عمل، نزد بهترین پزشکان عمل بینی گوشتی از ۲۰ میلیون تومان به بالا در شهرستان ها و ۴۵ میلیون تومان در تهران گزارش شده است. 

هزینه عمل بینی گوشتی
هزینه عمل بینی گوشتی

قیمت عمل بینی در تهران و شهرهای دیگر چقدر تفاوت دارد؟

به طور معمول، قیمت عمل بینی در تهران نسبت به شهرستان‌ها بالاتر است. علاوه بر آن، پزشکانی که مهارت و تجربه بالاتری دارند، نسبت به جراحان تازه‌ کار قیمت بالاتری نیز برای عمل بینی تعیین می‌کنند. به طور میانگین قیمت عمل بینی در تهران از ۲۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۷۰ میلیون تومان هم برسد.

قیمت عمل بینی در شهرهای بزرگ مانند شیراز نیز، با تهران تفاوت زیادی ندارد. هرچند، در برخی از شهرهای کوچک ممکن است قیمت عمل بینی از ۱۵ میلیون تومان هم شروع شود. توصیه می شود، برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی بینی در شهر خود با متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک در شهر خود مشاوره داشته باشید.

آیا بیمه، هزینه عمل بینی را پرداخت می کند؟

اگر هدف شما از انجام جراحی بینی صرفا خدمات مربوط به زیبایی و رفع عیوب ظاهری بینی است، شرکت های بیمه هزینه عمل بینی را پرداخت نمیکنند. نه تنها هزینه عمل بینی به دلیل زیبایی، بلکه هر اقدام دیگری که در حوزه زیبایی انجام میشود، تحت پوشش بیمه های پایه و بیمه تکمیلی نمی باشد.

اما شرکت های بیمه ای وجود دارند که هزینه عمل بینی در صورت شکستگی، انحراف، مشکلات تنفسی مانند پولیپ بینی را پرداخت میکنند. اگر می توانید به شرکت های بیمه ثابت کنید که عمل بینی به دلیل این موارد بوده است، می توانید هزینه عمل بینی را از شرکت بیمه دریافت کنید.

مقایسه هزینه عمل بینی در ایران با سایر کشورها

هزینه عمل بینی در ایران به طور متوسط ۸۰٪ ارزان‌تر از آمریکا است؛ اما بااین‌وجود، کیفیت جراحی در کشور ما در سطح جهانی است. به‌طوری‌که حتی برخی از مدل‌های آمریکایی برای جراحی زیبایی بینی به ایران سفر کردند. هزینه عمل بینی در ایران حتی کمتر از استرالیا، آلمان، هند و ترکیه است. با درنظرگرفتن تمام هزینه‌های بیمارستان و آزمایش‌ها، انجام جراحی بینی اولیه در ایران از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است. درحالی‌که شما باید حداقل ۸۵۰۰ دلار برای جراحی زیبایی بینی در آمریکا هزینه کنید.

تایلند، مجارستان، مکزیک، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایران و کره جنوبی از کشورهایی هستند که پزشکان آن بهترین عملکرد را در جراحی بینی داشته‌اند. اگر بخواهیم به هزینه عمل بینی در سایر کشورها نگاهی بیندازیم باید بگوییم که این هزینه در ترکیه ۲۲۵۰، فرانسه و آلمان ۵۵۵۰، انگلستان ۶۸۰۰ و در هند ۲۲۰۰ دلار است. حتی هرساله افراد متخصص زیادی از سراسر دنیا به دلیل بالا بودن مهارت و تخصص برای انجام جراحی بینی به ایران سفر می‌کنند.

 عمل بینی در ایران با سایر کشورها
عمل بینی در ایران با سایر کشورها

سخن پایانی و سوالات متداول

برای بسیاری از بیماران، هزینه عمل بینی می‌تواند موضوع قابل‌توجه باشد. جراحی زیبایی و یا اقداماتی که به دلایل زیبایی دنبال می‌شوند، به‌ندرت تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرند و می‌توانند هزینه سنگینی را برای شما دربرداشته باشند. با این‌حال، بسیاری از افراد تمایل دارند که به دنبال ظاهری زیبا یا اصلاح نقصی باشند که سال‌ها درگیر آن شده‌اند.

اگر جراحی زیبایی بینی آن چیزی است که شما در نظر دارید، درک عواملی که در هزینه کل روش شما تأثیر می‌گذارد، بسیار مهم است.  پس حتما به بررسی هزینه عمل بینی بپردازید. بهتر است قبل از هر اقدامی در مورد روش‌های این جراحی و حتی هزینه‌های آن اطلاعاتی داشته باشید و سپس برای جراحی اقدام کنید.

هزینه عمل بینی، تعرفه مشخصی ندارد که همه پزشکان با توجه به آن، هزینه را اعلام کنند. تجربه و تخصص پزشک و نتیجه و نمونه کارهای او می تواند در تعیین هزینه بسیار تاثیرگذار باشد. ما در این مقاله نرخ حدودی هزینه عمل بینی را اعلام کردیم،اما پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیم به این عمل زیبایی حتما با پزشک موردنظرتان در مورد هزینه ها صحبت کنید.

هزینه های جانبی عمل بینی شامل چه مواردی می شود؟

هزینه های جانبی شامل هزینه عکس و رادیولوژی، دارو، تغذیه مناسب برای دوران نقاهت، هزینه ویزیت پزشک، موارد ضروری است که در محاسبه هزینه عمل بینی آن ها را نیز در نظر بگیرید.

آیا جراحی زیبایی بینی تحت پوشش بیمه درمانی است؟

وقتی جراحی زیبایی بینی برای بهبود عملکرد تنفس (به دلیل انسداد مجاری تنفسی)، بزرگ بودن مخروط داخل بینی، شکسته بودن استخوان بینی و مواردی این‌چنین باشد، چه با روش جراحی و چه با روش غیر جراحی معمولا تحت پوشش بیمه انجام می‌شود. این در حالی است که اگر جراحی بینی به هدف زیبایی انجام شود، معمولا تحت پوشش بیمه نیست. در این شرایط هزینه عمل بینی بیشتر خواهد بود.

هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی چقدر است؟

هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی برای هر فرد با فرد دیگر تا حدودی متفاوت است و به همین دلیل،نمی توان یک رنج قیمت مشخص کرد؛ اما به طور کلی هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۲ چیزی حدود ۲۵ تا ۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. این قیمت در مقایسه با عمل بینی در بیمارستان خصوصی تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۴.۳ / ۵. تعداد رای: ۶

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۴۲ دیدگاه

    1. سلام به علت حساسیت بیشتر برای عمل بینی های گوشتی، معمولا هزینه بیشتری از بیمار گرفته می شود. بله حتما در حال آماده سازی یک لیست از بهترین جراحان بینی در تهران برای شما هستیم.

  1. من همیشه سر این بینی داستان داشتم و باعش دشه خیلی اعتماد به نفسم بیاد پایین. ولی خب واقعا هزینه عملش خیلی بالاست نمیدونم یا باید تحمل کنم این شریط و یا باید یه جوری جمع کنم برم پرداخت کنم با این وضع گرونی ها هم اصن نمیشه رو پس انداز فکر کرد. باید برم وام بگیرم فکر کنم

    1. حق دارید دوست عزیز برای عمل بینی هیچ تعرفه ای مشخص نیست و هر پزشکی خودش هزینه رو مشخص میکنه. ما درصدد جمع آوری لیست پزشکانی هستیم که هزینه عمل بینی را به صورت اقساط دریافت میکنید. این لیست تا چند وقت دیگه منتشر میشه و می تونید با خیال راحت ازش استفاده کنید. به سایت مجدد مراجعه کنید تا بتوانید به لیست دسترسی داشته باشید

    1. سلام دوست عزیز.
      کمی صبر کنید و به ویکی درمان مجدد مراجعه کنید. ما در تلاشیم که بهترین جراح های بینی که عمل بینی را قسطی انجام میدهند را جمع آوری کنیم و در اختیار شما قرار بدید. ممنونم از همراهی شما. در چند روز آتی به سایت مجدد مراجعه کنید.

        1. سلام دوست عزیز ما خدمات ارائه نمیکنیم برای اطلاع دقیق از هزینه عمل بینی نیمه فانتزی لطفا با پزشکهای معرفی شده در صفحه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *