لیفت بینی استخوانی با نخ امکان پذیر است؟

۱
(۱)

از آنجا که بینی نقش بسزایی در زیبایی افراد دارد، بسیاری از افراد تمایل دارند تا با روش‌های جراحی، ظاهر بینی خود را تغییر دهند. اما در این بین افرادی هستند که به خاطر هزینه‌های بالا و عوارضی که ممکن است جراحی در پی داشته باشد از این روش استقبال نکنند.

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، امروزه روش‌های متنوعی بدون نیاز به جراحی، برای تغییر ظاهر بینی‌ها در دسترس هستند. یکی از این روش‌ها که ما امروز قصد معرفی آن را خدمت شما داریم، لیفت بینی استخوانی با نخ است.

روش لیفت بینی، یک روش بسیار مؤثر و با ماندگاری مناسب است. اما هنوز بسیاری از افراد با این روش آشنایی کامل ندارند. اگر شما هم در جست‌وجوی یک روش جایگزین برای عمل بینی هستید؛ در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله علاوه بر روش لیفت بینی استخوانی با نخ، مزایا و عوارض آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

** معرفی بهترین جراح بینی استخوانی **

لیفت بینی استخوانی با نخ چیست؟

لیفت بینی استخوانی با نخ یکی از روش‌های زیبایی است، که با تغییر ظاهر بینی انجام می‌شود. در این روش پزشک با کمک نخ‌های بسیار ریز و کوچک فرم دلخواه شما را ایجاد می‌کنند. در حقیقت در این روش، پزشک با توجه به شکل بینی، نخ‌هایی در ناحیه مناسب قرار داده و با ثابت کردن و کشیدن این نخ‌ها، فرم موردنظر را ایجاد می‌کنند.

نخ‌هایی که پزشکان برای لیفت بینی، استفاده می‌کنند، از همان جنس نخ‌های بخیه است. این نخ‌ها شامل نخ‌های پیدواو، گاگ، پلیکولید و هوریکان می‌شود. لازم به ذکر است، انتخاب نوع نخ مورد استفاده، بستگی به تشخیص پزشک معالج دارد.

مدت‌ زمان مورد نیاز برای لیفت بینی استخوانی با نخ حدود ۱۵ دقیقه است. از آنجا که پزشک با کمک داروها موضعی، محل درمان را بی‌حس می‌کند، این روش کاملاً بدون درد است. از این روش می‌توان برای ایجاد انواع تغییرات ظاهری بینی استفاده نمود؛ اما لازم به ذکر است، در مواردی که بینی دچار شکستگی شده یا نیاز به تغییر فرم استخوان بینی است؛ نمی‌توان از این روش استفاده نمود.

ماندگاری لیفت بینی استخوانی با نخ

لیفت بینی استخوانی با نخ چگونه انجام می‌شود؟

در جلسه‌ درمان لیفت بینی، پزشک معالج، برای آن که شما درد این روش درمانی را احساس نکنید، بینی و ناحیه اطراف آن را با پمادهای موضعی بی‌حس می‌کند. سپس نخ‌های مورد استفاده را با کمک سوزن‌های مخصوص، در دیواره‌های بینی به صورت افقی و در نوکی بینی به صورت افقی قرار می‌دهد. سپس با کشیدن و ثابت کردن نخ‌ها، فرم مورد نظر بینی را ایجاد می‌کنند.

از آنجا که در این روش، نخ‌ها با کمک سوزن درون بینی قرار می‌گیرند؛ این روش نیازی به برش و جراحی ندارد. این امر باعث می‌شود و این عمل با سرعت بیشتری انجام شود. هم‌چنین لازم به ذکر است؛ عمل لیفت بینی نیاز به بستری نداشته و به صورت سرپایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی طبیعی

مزایای لیفت بینی استخوانی با نخ

لیفت بینی استخوانی با نخ چه مزایایی دارد؟

لیفت بینی استخوانی با نخ یک روش بسیار مؤثر برای ایجاد ظاهر مناسب بینی است. این روش نسبت به جراحی بینی مزایایی دارد که می‌توان به شرح ذیل آن‌ها را بیان کرد.

  • لیفت بینی استخوانی با نخ هزینه ی بسیار کمتری از عمل بینی دارد.
  • این روش نیاز به آمادگی قبلی خاصی ندارد.
  • آثار این عمل بسیار طبیعی بوده و تا یک سال ماندگاری دارد.
  • این روش بدون نیاز به بیهوش انجام می‌شود.
  • لیفت بینی استخوانی با نخ، زمان بسیار کوتاهی نیاز دارد.
  • پس از انجام این روش می توانید به راحتی از مواد آرایشی استفاده نمایید.

عوارض لیفت بینی استخوانی با نخ

لیفت بینی استخوانی با نخ مانند دیگر روش‌های زیبایی، علاوه بر تمام مزایایی که دارد؛ ممکن است عوارضی را نیز در پی داشته باشد. اگرچه تاکنون عوارض جدی برای این روش لیفت بینی گزارش نشده است؛ اما می‌توان موارد زیر را به‌عنوان عوارض این روش نام برد:

  • در این روش امکان دارد نتایج نهایی با آنچه شما انتظار دارید، مطابقت نداشته باشد. برای این منظور لازم است حتماً پزشک را از نتایج مورد انتظار خودآگاه سازید تا بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد.
  • برخلاف روش‌های جراحی، ماندگاری آثار این روش دائمی نیست. مدت ماندگاری آثار این روش بسته به جذب نخ‌های مورد استفاده بین یک تا دو سال است. البته اگر جراحی بینی نیز توسط بهترین جراح بینی در تهران صورت بگیرد، مفید خواهد بود.
  • برخی اوقات گره نخ‌ها، یک برآمدگی زیرپوست ایجاد می‌کند. در این شرایط باید نخ را از زیر پوست خارج نمود.
  • این روش برای افرادی که پوست نازکی دارند؛ مناسب نبوده، چرا که ممکن است نخ‌ها از زیر پوست قابل‌ مشاهده باشند.
  • در این روش ممکن است بر اثر کشیده شدن نخ‌ها، در سطح پوست چین‌خوردگی و فرورفتگی ایجاد شود.
  • نخ‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند، ممکن است پس از استفاده پاره شوند.
  • این روش بسته به نیاز فرد، نیاز به ترمیم‌های دوره‌ای دارد.
  • ممکن است در محل گره‌ها شخص دچار عفونت شود.
  • این روش ممکن است باعث صدمات عصبی و پرش‌های عضلانی شود.

سخن آخر

لیفت بینی استخوانی با نخ، یکی از روش‌های مؤثر برای زیبایی افراد است. این روش بسیار سریع و بدون درد انجام می‌شود. گفتنی است این روش را نمی‌توان برای مواردی نیاز به تغییر ساختار تیغه و استخوان بینی است، استفاده نمود.

لازم به ذکر است، لیفت بینی استخوانی با نخ، ماندگاری بالایی نداشته، و نتایج آن پس از یک الی دو سال از بین می‌رود. هم‌چنین توصیه می‌شود برای آشنایی بیشتر با دیگر روش‌های، زیبایی بینی دیگر مقالات سایت ویکی درمان را نیز مطالعه نمایید. شما می‌توانید سؤالات و نظرات خود را پیرامون لیفت بینی با نخ، در قسمت نظرات همین صفحه با ما مطرح نمایید.

لیفت بینی استخوانی با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت بینی استخوانی برای افرادی مناسب است که دچار قوز بینی، فرورفتگی پشت بینی، افتادگی سر بینی هستند و یا پره‌های بینی آن‌ها پهن است. هم‌چنین افرادی که به‌تازگی عمل جراحی بینی انجام داده‌اند و باز قصد تغییرات جزی در بینی خود را دارند؛ نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند.

لیفت بینی استخوانی با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجا که در لیفت بینی استخوانی با نخ، از نخ‌های متداول بخیه استفاده می‌شود؛ این روش ماندگاری دائمی ندارد. چرا که این نخ‌ها جذبی بوده و به مرور زمان توسط بدن جذب می‌شوند. بسته به نوع نخ و نوع درمان ممکن است، این روش بین ۱ تا ۲ سال، ماندگاری داشته باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *