ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟

۰
(۰)

بیشتر مردم ایران به‌ صورت ژنتیکی بینی‌های بزرگی دارند؛ اما بینی بزرگ باعث می‌تواند بر زیبایی ظاهری افراد تأثیر منفی داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد با راه‌های مختلف مانند جراحی درصدد کوچک کردن بینی خود هستند.

یکی از این روش‌های بسیار کاربردی که محبوبیت بیشتر بین افراد دارد پلاسما جت بینی است؛ که می‌تواند با کوچک کردن و فرم دادن بینی ظاهر مناسبی را برای آن ایجاد نماید.

امروز قصد داریم آن را خدمت شما معرفی نماییم. اگر شما هم به دنبال یک روش کم تهاجمی با ماندگاری بالا به جای عمل بینی، برای فرم دهی بینی خود هستید؛ توصیه می‌کنیم در ویکی درمان این مقاله را از دست ندهید.

YGJYJ

پلاسما جت بینی چیست؟

پلاسما جت بینی، یک عمل سرپایی است؛ که در آن از مواد پلاسما به‌ منظور لیفت بینی و کوچک کردن ان کمک می‌گیرند. مواد پلاسما گازهایی هستند که در دمای بالا حرارت داده شده‌اند. حرارت بالای این مواد می‌تواند؛ بدون ایجاد آسیب جدی، لایه‌های مختلف پوست و چربی را تبخیر کنند. این امر باعث کلاژن سازی بیشتر و جمع شدن ناحیه‌ی درمانی می‌شود.

از آنجا که در پلاسما جت بینی، فقط در پوست بینی تغییر ایجاد می‌شود. این روش برای افرادی که بینی استخوانی دارند مناسب نبوده و فقط برای افرادی استفاده می‌شود که دارای بینی گوشتی می‌باشند. گفتنی است؛ نتایج این روش برای بینی‌های گوشتی می‌تواند حتی از عمل‌های جراحی نیز مؤثرتر باشد.

آیا پلاسما جت بینی درد آور است؟

یکی از سؤالات متداولی که برای متقاضیان پلاسما جت بینی پیش می‌آید؛ این است که این روش تا چه حد دردآور است. در این مورد باید گفت؛ قبل از شروع درمان با روش پلاسما جت بینی، پزشک با کمک داروها موضعی اقدام به بی‌حسی ناحیه درمانی می‌کند. به همین خاطر شما حین درمان هیچ دردی را احساس نمی‌کنید.

 اما پس رفع اثر داروهای بی‌حسی ممکن است، شما درد و التهاب خفیفی را احساس کنید که با مصرف مسکن‌هایی که پزشک برای شما تجویز می‌نماید؛ این درد نیز رفع می‌شود.

 

RJURT

روش اجرای پلاسما جت بینی

قبل از اقدام به انجام پلاسما جت بینی، لازم پزشک معالج در جلسات مشاوره به‌خوبی شکل و نوع بینی شما را معاینه نموده؛ و از نتایج مورد انتظار شما آگاه شود. این امر کمک می‌کند تا پزشک بسته به فرم موردنظر، به‌خوبی از نقاطی که باید تحت درمان پلاسما قرار گیرند آگاه شده؛ و تعداد جلسات موردنیاز برای کسب بهترین نتیجه را تخمین بزند.

در جلسات درمانی نیز، قبل از شروع به کار با دستگاه، پزشک ابتدا به‌خوبی، محل درمان را تمییز نموده و سپس با کمک داروهای موضعی، ناحیه موردنظر را بی‌حس می‌کند. سپس با قلم دستگاه پلاسما جت بینی اقدام به سوزاندن سلول‌های پوستی در نواحی از پیش تعیین‌شده می‌کند. البته لازم به ذکر است؛ جای زخم‌های ناشی از این روش ماندگار نبوده و پس از چند روز خودبه‌خود رفع می‌شود.

آیا پلاسما جت بینی واقعاً مؤثر است؟

اگر قصد شما از انجام پلاسما جت بینی، لیفت و کوچک کردن بینی باشد؛ باید بگوییم این روش کاملاً مؤثر است. چرا که در این روش پزشک معالج با سوزاندن سلول های ناحیه درم، باعث می‌شود؛ پوست بینی جم شود. این امر می تواند تا حد بسیار زیادی بر کوچک شدن و ایجاد فرم مناسب بینی مؤثر باشد.

اما اگر قصد شما از انجام پلاسما جت بینی؛ تغییر کلی ظاهر یا ایجاد فرم‌های فانتزی بینی است؛ این روش ممکن است زیاد مؤثر نباشد. چرا که در بیشتر این موارد، لازم است استخوان تیغه‌ی بینی نیز مورد جراحی قرار گیرد؛ که این امر در روش درمانی پلاسما جت بینی مقدور نمی‌باشد.

CFGJNJ

ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است؟

پلاسما جت بینی در حقیقت یک روش کلاژن سازی بسیار مؤثر است. به همین خاطر نمی‌توان ماندگاری آن را با روش‌هایی مانند جراحی مقایسه نمود؛ اما باید توجه داشته باشید که این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که بینی گوشتی دارند؛ و معمولاً جراحی زیبایی این نوع بینی‌ها نیز برگشت‌پذیر می‌باشد.

البته لازم به ذکر است؛ ماندگاری نتایج پلاسما جت بینی کاملاً بستگی به نوع درمان و پوست متقاضی دارد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفته نتایج این درمان تا حدود سه سال می‌تواند ماندگاری داشته باشد؛ که با توجه به آنکه این روش تهاجمی نبوده و هزینه‌ی بسیار کم‌تری را در مقایسه با روش‌های جراحی در پی دارد؛ بسیار مناسب می‌باشد.

پس از پلاسما جت بینی چه مراقبت‌هایی لازم است؟

مانند دیگر روش‌های زیبایی و درمانی پزشک، در پلاسما جت بینی نیز به‌ منظور بروز عوارض کم‌تر و حصول بهترین نتایج لازم است؛ نیاز به برخی مراقبت‌ها می‌باشد؛ که این مراقبت‌های پس از پلاسما جت بینی به شرح ذیل می‌باشد:

  • پس از انجام پلاسما جت بینی، به مدت چند روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نموده و در صورت خروج از منزل حتماً از کرم‌های ضد آفتاب و کلاه نقاب‌دار استفاده نمایید.
  • قبل و بعد از جلسات پلاسما جت بینی، مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند؛ را قطع نمایید.
  • زخم‌های ناشی از درمان را دست‌کاری نکنید، چرا که این امر ممکن است باعث باقی ماندن اثر آن‌ها روی پوست شما شود.
  • به‌ هیچ‌ وجه محل درمان را ماساژ ندهید؛ و از گرم کردن و فشار دادن آن نیز خودداری نمایید.
  • از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین اجتناب نمایید.
  • حتماً در جلسات درمانی به‌صورت مرتب و در وقت تعیین‌شده؛ حاضر شوید.

دستگاه پلاسما چه تفاوتی با پلکسر و پلکسر پلاس دارد؟

اگر شما هم به دنبال روش‌های زیبایی پوست و یا کوچک کردن بینی خود بوده‌اید؛ احتمالاً با اسامی پلکسر و پلکسر پلاس نیز مواجه شده‌اید. ازنظر تکنیک و کاربرد این روش‌ها کاملاً مشابه پلاسما جت می‌باشند؛ اما قدرت و عملکرد این دستگاه‌ها با هم متفاوت است.

هزینه‌ی هر جلسه دستگاه‌های پلکسر و پلکسر پلاس،  بیشتر از پلاسما جت می‌باشد. اما ازآنجاکه قدرت این دستگاه‌ها نیز بیشتر است؛ تعداد جلسات موردنیاز برای درمان کاهش پیدا می‌کند. به‌طور مثال اگر برای کوچک کردن بینی با دستگاه‌های پلکسر یا پلکسر پلاس نیاز به یک جلسه‌ی درمانی باشد؛ با دستگاه‌های پلاسما جت این تعداد، ممکن است به سه جلسه نیز برسد.

مطالعه بیشتر: بهترین جراح بینی در تهران

پلاسما جت بینی به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارد؟

تعداد جلسات موردنیاز برای کسب بهترین نتیجه درمانی در پلاسما جت بینی به عوام مختلفی بستگی دارد؛ که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به دستگاه مورداستفاده، جنس پوست بینی و شکل نهایی موردنظر اشاره کرد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت تعداد جلسات درمانی این روش بین یک تا سه جلسه می‌باشد که در فاصله‌های ۶ الی ۸ هفته‌ای انجام می‌شود.

 

GBOLV

هزینه‌ی پلاسما جت بینی چقدر است؟

یکی از مسائلی که برای متقاضیان پلاسما جت بینی مطرح می‌شود؛ هزینه‌ی نهایی این روش است. در این مورد باید گفت هزینه‌ی نهایی پلاسما جت بینی؛ بستگی به دستمزد پزشک معالج، کلینیک درمانی و تعداد جلساتی دارد که نیاز به استفاده از این روش می‌باشد. اما باید گفت؛ به‌طور میانگین هزینه‌ی هر جلسه از پلاسما جت بینی، بین ۴۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

پلاسما جت بینی برای چه افرادی مناسب نیست؟

پلاسما جت بینی یک روش کاملاً مؤثر و بدون عارضه است. اما استفاده از این روش ممکن است؛ برای برخی افراد نه‌تنها مفید نباشد؛ بلکه آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. ازجمله‌ی افرادی که نمی‌توانند از پلاسما جت بینی استفاده کنند؛ می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • افرادی که بینی استخوانی دارند
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، صرع و سرطان
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خونی و مشکلات غدد
  • افرادی که مبتلا بیماری‌های پوستی؛ به‌ویژه بیماری‌های باکتریایی و یا ویروسی
  • افراد مبتلا به حساسیت‌های پوستی
  • این روش برای زنان باردار و شیرده نیز توصیه نمی‌شود.

سوالات متداول در مورد پلاسما جت بینی

پلاسما جت بینی دائمی است یا موقتی؟

پلاسماجت بینی روشی موقتی است و بهتر است که این روش پس از بلوغ انجام شود. البته میزان ماندگاری پلاسماجت بینی در بدترین حالت ۳ سال است.

در هر جلسه درمانی چقدر زمان برای پلاسماجت بینی لازم است؟

هر جلسه درمانی با پلاسما جت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می ‏کشد. البته این زمان بستگی به ناحیه تحت درمان دارد.

بعد از درمان پلاسما جت بینی چه انتظاری می‌توان داشت؟

تقریباً دو تا چهار روز پس از درمان می توان شاهد تورم و قرمزی بود. بعد از آن پوست شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند. و پس از گذران این دوره نقاهت نتیجه پلاسماجت بینی نمایان می‌شود.

آیا جای زخم پلاسماجت بینی باقی می ماند؟

در حالت کلی جای زخم پلاسما جت بینی بهبود می‌یابد اما برای سرعت بخشیدن به بهبود پوست، مراقبت از پوست نقش مهمی دارد.

سخن آخر

پلاسما جت بینی یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین، برای عمل‌های جراحی زیبایی بینی است. این روش کاملاً مؤثر، ایمن و بدون درد بوده؛ و می‌تواند به‌خوبی هزینه‌های شما را کاهش دهد. این روش با جمع‌کردن پوست بینی باعث کوچ شدن آن می‌شود به همین خاطر برای افراد دارای بینی گوشتی بسیار مناسب است.

قبل از اقدام به پلاسما جت بینی، لازم است حتماً هدف و نتیجه‌ موردنظر خود را با پزشک معالجتان مطرح نمایید. تا با انجام مشاوره‌ی مناسب بتوانید بهترین راهکار و روش درمان را انتخاب نمایید. هم‌چنین توصیه می‌شود، برای آشنایی با دیگر روش‌های زیبایی و کوچک کردن بینی، دیگر مقالات موجود در سایت را نیز مطالعه بفرمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۱۸ دیدگاه

  1. سلام من دو روزه هایفوتراپی انجام دادم که دکتر گفتن مسکن نخورم مثل استامینوفن کدیین دار الان میخوام پلاسما انجام بدم بعدش ک نمیتونم دارو استفاده کنم نظرتون چیه؟کی پلاسما انجام بدم

  2. من قبل عید ژل برای اطراف چشم تزریق کردم. الان مطلب شما رو خوندم. می تونم الان برای ترمیمش از پلاسما جت استفاده کنم؟ یا بهتره باز ژۀ تزریق کنم.

    1. سلام. تا شش ماه بعد از تزریق ژل توصیه می شود از روش پلاسما جت استفاده نکنید. اما اگر قصد انجام این عمل را دارید؛ بهتر است در جلسات مشاوره پزشک خودتان را از تزریق ژل مطلع فرمایید.

  3. سلامخیلی ممنون از مطالب کاملتون.
    همسرم برای قلبش از داروی سیلوستازول استفاده می کنه، بعد از محرم و صفر هم عروسی خواهرزادشه؛ میخواد با پلاسما جوانسازی کنه، مشکلی ایجاد نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز. پیشاپیش مبارک باشه. قبل از انجام هر اقدامی باید داروهایی مصرفی تون را به پزشک معالجتون اعلام کنید، آزمایشات مربوطه را انجام دهید و سپس پزشک تصمیم میگیرند که شرایط شما مناسب هست یا خیر.

    1. خیلی از دوستان بعد از یک جلسه پلاسماجت به نتیجه مورد انتظار خود دست پیدا می کنند اما برای گرفتن نتیجه بهتر، پیشنهاد میشه سه جلسه به فاصله یک ماه این کار را انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *