درمان گیاهی ریزش مو با ۱۰ روش طبیعی

۰
(۰)

درمان گیاهی ریزش مو امروزه جایگزین درمان های شیمیایی شده است. موهای شما نقش مهمی در عزت نفس شما دارد و مانند تاج بر روی سر شماست. قطعا شما میخواهید تاجی زیبا و درخشان بر روی سر خود داشته باشید پس باید به سالم و زیبا ماندن موهای خود اهمییت بسزایی بدهید. اگر می خواهید موهای از دست رفته تان مجدداً رشد کند یا موهایی که در حال حاضر دارید سالم بمانند، باید از درمان های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

به چه علت موهایمان ریزش پیدا می­کنند؟

درمان گیاهی برای ریزش مو جایگزین بهتری نسبت به درمانهای شیمیایی است. ریزش مو می­تواند دلایل مختلفی از جمله: نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از پیری داشته باشد. البته ریختن بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است اما اگر بیشتر از این باشد مشکلی جدی در بدن شما وجود دارد.

درمان گیاهی ریزش مو موثرترین راه برای داشتن موهایی سالم است

درمان گیاهی ریزش مو با استفاده از روش های سنتی:

ریزش مو از قدیم مشکل اساسی برای تمام افراد بوده است. زیرا کم شدن حجم موهای سر باعث از دست دادن اعتماد به نفس و کم شدن جذابیت ظاهری می­شود. درمان ریزش مو تنها با این چند روش ساده صورت می­گیرد:

  1. استفاده از ماسک تخم مرغ
  2. ماسک شیرین بیان
  3. آغشته کردن مو با شیر نارگیل
  4. مالش پوست سر با چای سبز
  5. شست و شوی سر با آب چغندر
  6. ساخت ماسک خمیری با استفاده از عسل و ماست یونانی
  7. ماسک آلوئه ورا
  8. مالش آب پیاز به پوست سر

درمان گیاهی ریزش موی سر عوارض جانبی هم دارد؟

درمان گیاهی ریزش موی سر ممکن است همراه با خطراتی مثل بروز آلرژی باشد. همیشه باید قبل از استفاده از گیاهان دارویی، تست آلرژیک را انجام دهید.

علائم داشتن آلرژی به درمان گیاهی شامل موارد زیر است:

  • سرخی
  •  خارش داشتن
  • تنفس دشوار
  • داستن سرگیجه

عوارض جانبی بالقوه از درمان گیاهی برای رشد مو عبارتند از:

  1. نازک شدن موی سر
  2. افزایش ریزش مو
  3. پوست سر خشک
  4. سرخ شدن یا تحریک پوست سر

درمان گیاهی ریزش مو موثرترین راه برای داشتن موهایی سالم است

درمان گیاهی ریزش مو نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد؟

در حالی که درمان های گیاهی و شامپو ها در حفظ سلامت مو نقش دارند، اما راز داشتن مو هایی ضخیم، براق و قوی یک رژیم غذایی سالم است. با خوردن این مواد غذایی در کنار تقویت موی سر، ریزش مو و کچلی را فراموش کنید:

  • اسفناج، هویج
  • تخم مرغ، ماست
  • جو دوسر و عدس
  • توت فرنگی
  • گردو

نکاتی درباره مراقبت و نگهداری از مو:

  1. بصورت منظم اصلاح کردن موها
  2. نوک موها بیشترین آسیب را می بینند و اصلاح خوب هر شش تا هشت هفته موها می تواند مشکل موخوره ها ی مو را حل کند. موهای آسیب دیده بافتی نی مانند دارند که می­تواند برای از بین بردن و تقویت شکاف انتهای مو خرد شود.
  3. استرس: یکی از دلایل اصلی مشکلات سلامتی، از جمله ریزش مو است. استرس همچنین می­تواند روند رشد مو را مختل کرده و منجر به سفیدی زودرس شود..
  4. گرفتن دوش آب گرم را به حداقل برسانید. دوش گرم هر چقدر راحت باشد، باعث از بین رفتن کف سر و روغن های طبیعی پوست سر و منجر به خشکی و شکنندگی مو می شود در عوض، آب ولرم را انتخاب کنید و سعی کنید موها را با کمترین دما بشویید.
  5. شانه زدن موهای خیس: تارهای مو زمانی که زمانی که خیس باشند بیشتر مستعد شکستن و جدا شدن از کف سر هستند. باید موها را به روش هوای آزاد و مرتب کردن با شانه دانه درشت خشک کرد تا از ریزش مو جلوگیری شود.
  6. نباید موهای خود را محکم ببندیم. کشیدن بیش از حد مو باعث شل شدن تارهای مو و کنده شدن آنها می شود. باید حتی الامکان موها شل بافته شود و به هنگام خواب موها را بسته نباشد.

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر طب سنتی

درمان گیاهی ریزش مو با مصرف کرم طبیعی:

کرم های گیاهی از روغن های تزریقی با داروی طبیعی و آب ساخته می­شوند که همین مسئله باعث شده به راحتی توسط پوست شما جذب شوند. گیاهانی که در ساخت این کرم بکار رفته اند شامل:

  • کتان غول پیکر به درمان طاسی ناشی از هورمون های استروئیدی با مهار آنزیم  آلفاردوکتاز کمک می­کند.
  • سیب تلخ که در آئورودا مورد استفاده قرار می­گیرد. گوشت خشک شده این میوه برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می­گیرد. سیب تلخ حاوی گلیکوزیدها است که باعث آغاز رشد مو می­شوند.
  • مستور خوابیده باعث افزایش رشد مو و تحریک فولیکول های مو می­شود.
  • گل یاسمن شب در برابر طاسی مقاوم ست.

سوالات متداول کاربران درباره درمان گیاهی ریزش مو:

ریزش مو من کاملاً شدید است، چه کاری می­توانم انجام دهم؟

بهتر است در موارد ریزش مو به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. یک متخصص می تواند در این زمینه مشاوره صحیحی به شما بدهد.

آیا گیاهی برای رفع مشکل طاسی وجود دارد؟

درمان گیاهی ریزش مو برای طاسی وجود ندارد. تنها راه از بین بردن طاسی فقط کاشت مو از طریق جراحی های پزشکی است. باید با متخصص مو مشاوره بگیرید.

آیا درمان گیاهی ریزش مو بطور کامل اثرگذاراست؟

با توجه به نتایج بازخورد های مثبت افراد که از روش درمان گیاهی برای ریزش مو استفاده کردند میتوان گفت بله روش درمان گیاهی ریزش مو اثر گذار بوده است.

حرف آخر:

هر نوع گیاهی نمی­تواند باعث رشد مو بشود اما بعضی از افراد که گیاهان دارویی را بطور دقیق و علمی نمی­شناسند ممکن است از آن گیاهان استفاده کنند. بهتر است قبل از استفاده از هر گیاه دارویی راجب آن اطلاعات کسب کنیم. لازم به ذکر است که باید قبل از استفاده از هر داروی گیاهی نیز با پزشک مشورت کنیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *