معرفی بهترین دکتر طب سنتی در تهران + بهترین کلینیک ۱۴۰۲

۳.۵
(۲)

طب سنتی به معنای استفاده از تجربیات بومی فرهنگ‌های مختلف، مهارت‌ها و عقایدی که در فرهنگ‌های متفاوت به آن پرداخته شده‌است. اگر قصد استفاده از طب سنتی  برای درمان را دارید، باید با بهترین دکتر طب سنتی آشنا شوید. در طب سنتی از گیاهان و مشتقات بدن حیوانات برای درمان استفاده می‌شود. در برخی جوامع مثل آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همچنان حدود ۸۰ درصد مردم از توصیه‌های طب سنتی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه حدود یک سوم جامعه امکان دسترسی به داروهای مدرن و شیمیایی را ندارند، استفاده از گیاهان طبیعی، جایگزین ایمن برای افزایش سلامت است.

در حال حاضر با مطالعات پژوهشی و اسناد علمی که در این زمینه جمع آوری شده، عده زیادی به آن روی آوردند. در این مقاله از ویکی درمان سعی می‌کنیم تا بهترین دکتر طب سنتی را به شما معرفی کنیم تا نگرانی از این جهت نداشته باشید.

با اتوجه به استقبال مردم از طب سنتی، پیشرفت چشمگیری در این زمینه اتفاق افتاده‌است. از دیگر موارد استفاده از آن، به رفع چین و چروک با طب سنتی می‌توان اشاره کرد. در طب سنتی، تایید پزشکان بر سلامت جسم و روح است. همین موضوع سبب شده تا علاقه مندان به آن، از تخصص گیاه شناسان در مورد جوانسازی پوست در طب سنتی، استفاده کنند. اما گاهی پیش می‌آید که اشخاص غیر متخصص در این زمینه از درمان‌های نامعتبر استفاده می‌کنند که از نظر طب سنتی قابل قبول نیست.

تشخیص بهترین دکتر طب سنتی

برای انتخاب بهترین دکتر طب سنتی باید هر کس معیار خودش را مشخص کند. ممکن است که شخصی برای انتخاب دکتر طب سنتی، معیارش تجربه و رفتار محترمانه پزشک است. گاهی پیش می‌آید که فردی دارای یک بیماری خاص است و به پزشکان مختلفی مراجعه کرده است ولی نتیجه‌ای حاصل نشده. اما در نهایت با مراجعه به بهترین دکتر طب سنتی، توانسته تا دلیل بیماری خود را متوجه شود.

دکتر فوق تخصص طب سنتی در تهران

پزشک با دانش بالا توانسته به درمان کامل با استفاده از دارو، دست یابد. در این بین توجه به ویژگی‌های بهترین دکتر طب سنتی، برای شما مفید است.

  • پیگیری در درمان: وجود یک مشکل اساسی در بدن، باعث بروز بیماری می‌شود. بهترین دکتر طب سنتی کسی است که بتواند با کنجکاوی، در نشانه‌های ظاهری به دلیل اصلی بیماری دست یابد.
  • تخصص کافی: بهترین دکتر طب سنتی کسی است که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، متدهای خود را برای درمان به روز نگه دارد. در انتخاب بهترین دکتر طب سنتی باید به این نکته توجه کرد که پزشک با تخصص کافی، عواقب بیماری را از نظر جسمی و روحی بررسی کند.
  • ارتباط موثر: برای برخی افراد داشتن رابطه صمیمی و راحت با پزشک در درمان بسیار حائز اهمیت است. از نظر خیلی از افراد، بهترین دکتر طب سنتی کسی است که بتواند با بیمار رفتار مناسب داشته باشد و مراجعه‌کننده با او احساس راحتی داشته باشد.
  • تجربه: داشتن تجربه در زمینه طبابت تنها به مطالعه کتاب‌های قطور محدود نمی‌شود. پزشک با تجربه کسی است که با داشتن فعالیت چندین ساله در این حوزه بتواند به درمان بیماری‌های صعب العلاج بپردازد.

شاید شنیده باشید که دست او شفا بود، بهتر است به این نکته توجه کنید که در درمان، ظرافت‌های خاصی وجود دارد. قبل از مراجعه به پزشک باید از دانش و مهارت او در زمینه طب سنتی اطمینان حاصل کنید. توجه به نظرات سایر مراجعه کنندگان، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا از تصمیم خود مطمئن شویم.

مطالب پیشنهادی: درمان گیاهی ریزش مو

 انواع روش‌های طب سنتی

بهترین دکتر طب سنتی کسی است که از انواع روش‌های طب سنتی آگاه باشد. این روش‌ها شامل:

  • حجامت: این روش برای درمان برخی بیماری‌ها مثل سردردهای میگرنی، چربی خون، آسم، بیماری‌های پوستی و نارسایی هضم مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجامت به دو صورت انجام می‌شود که نوع اول با خونگیری است که به حجامت تر معروف است. نوع دوم بدون خونگیری و تیغ است.
  • ماساژ: برای بهبود دردهای عضلانی، اسکلتی، سردردها، گوارشی، رفع افسردگی و افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌ها بسیار موثر است. انواع ماساژ درمانی شامل آرام بخش، ایروودا، تای ماساژ و ماساژهای زیبایی است.
  • گیاه درمانی: یکی از روش‌های قدیمی استفاده از گیاهان مختلف برای درمان بیماری‌های جسمی و روحی است.
  • زالو درمانی: بزاق دهان زالو ماده ضد انعقاد در خون ایجاد می‌کند که باعث رقیق شدن خون می‌شود.

کلام پایانی

ما در این مطلب از ویکی درمان سیع کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با طب سنتی و بهترین دکتر طب سنتی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مورد پسندتان بوده باشد.

سوالات رایج شما عزیزان

آیا پودر جنسینگ در چاقی موثر است؟

طبع جنسینگ، گرم و خشک است و در افراد مختلف با طبع های مختلف تفاوت دارد. در بعضی ها که ضعف قوت داشته و هضم خوبی ندارند، این ماده به چاق شدن می کند.

خون دادن برای چه کسانی مضر است؟

افرادی که کیفیت خونشان بد شده یا می خواهند خون خیلی کمی از آن ها گرفته شود، بهتر است به جای اهدای خون ابتدا به سراغ حجامت و راه های دیگر طب سنتی رفته تا کیفیت خونشان بالا برود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳.۵ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *