تقویت موی سر + معرفی بهترین روش برای تقویت تارهای مو

۵
(۱)

تقویت موی سر از مواردی است که نه‌ تنها موجب زیبایی در ظاهر شما می‌شود، بلکه از ریزش و کم پشت شدن مو نیز جلوگیری می‌کند. امروزه عوامل گوناگونی موجب ریزش مو می‌شوند که دلایل آن زمینه‌های ارثی یا عوامل طبیعی و بدنی هستند. به همین دلیل تقویت موی سر در درمان ریزش مو موثر بوده و در افزایش حجم آن تاثیر زیادی دارد که این موارد در بین جوانان حائز اهمیت است.

بهترین روش تقویت موی سر چیست؟

برای تقویت موی سر ابتدا باید با ساختار فولیکول مو و منابع غذایی مورد نیاز مو آشنا شوید، همچنین باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در چه سنی قرار دارید؟
  • رژیم غذایی شما چگونه است؟
  • سابقه ارثی ریزش مو دارید یا خیر؟
  • از چه نوع شامپو یا مواد شیمیایی برای موهای خود استفاده می‌کنید؟
  • نکات مهم در زمینه مراقبت و حفظ موی سر را رعایت می‌کنید؟
  • آیا ریزش موهای شما شروع شده یا خیر؟

توجه ویژه به هر کدام یک از این موارد باعث حفظ و نگهداری موها می‌شوند. به طور مثال اگر فردی در خانواده خود سابقه ارثی ریزش مو داشته باشد، می‌تواند احتمال بدهد که در سنین بالاتر، دچار ریزش مو شود.

به‌طور کلی مراقبت و تقویت موی سر در سنین پایین‌تر موجب ماندگاری و دوام بیشتر تارهای مو می‌شود. نکته قابل‌توجه اینجاست که ریزش مو تا حدودی طبیعی است و زمانی موجب نگرانی می‌شود که از حد طبیعی بیشتر شود.

بهترین روش شستشو موی سر

از جمله نکات مهم که در تقویت موی سر اهمیت دارد، روش صحیح شستن موی سر است. شستن صحیح موی سر تا حد زیادی مانع از ریزش مو می‌شود. نکات زیر در شست‌وشوی موی اهمیت زیادی دارند و برای تقویت موی سر در زنان ضروری هستند:

  • در حمام از شامپوی زیاد استفاده نکنید.
  • هنگام شستن مو به‌ آرامی ریشه و پوست سر را ماساژ دهید.
  • از سشوار کشیدن با دمای بالا به‌ طور جدی خودداری کنید.
  • زمانی که موها خشک نشده‌اند از شانه زدن آن‌ها خودداری کنید.

هرکدام از این مواردی که نام‌برده شدند، باید با چنگ زدن آرام به پوست سر صورت گیرند که باعث افزایش جریان خون و تقویت ریشه مو می‌شوند.

روش شست و شوی موی سر جهت تقویت تارهای مو

رژیم غذایی

از مهم‌ترین عوامل تقویت موی سر، مواد غذایی است. هرچه رژیم غذایی مورد استفاده افراد سالم‌تر باشد، احتمال ریزش مو کاهش می‌یابد. مصرف کم‌ غذای سرخ‌کردنی، چرب و استفاده از غذاهای سالم همچون حبوبات، سبزی‌های و غذاهای دریایی، مصرف کافی پروتئین، ویتامین و کلسیم و سایر مواد مغذی مفید برای پوست و مو می‌توانند، در تقویت موی سر تاثیر زیادی داشته باشند.

به‌طورکلی تغذیه و رژیم مناسب به طور مستقیم بر تقویت موی سر تاثیر می‌گذارند. پس ضروری است که تا حد امکان تغذیه مناسبی داشته باشید. همچنین آمارهای گرفته شده نشان می‌دهند، کشورهایی که مردمان آن از غذاهای سالم و طبیعی استفاده می‌کنند، آمار ریزش مو در آن کشورها بسیار کمتر است.

مراقبت کردن از مو در برابر عوامل محیطی

  • به‌طورکلی باید سعی شود موها در معرض هیچ‌گونه آلودگی آب‌وهوا قرار نگیرند. از شست‌وشوی موها با آب داغ به‌شدت بپرهیزید.
  • هرچه از موها در برابر سرما و گرما بیشتر مراقبت کنید، در آینده نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. از طرف دیگر در هر یک از فصول سال مخصوصاً تابستان بعد از ورزش‌های سنگین و نیمه‌سنگین که بدن دچار تعریق می‌شود، باید پوست و موها با دقت و به طور کامل شسته شود.
  • همچنین از شناکردن در آب‌های ناسالم یا آب‌هایی که دارای مقدار بیش از حدی کلر است، به‌طورجدی خودداری کنید.

راه های تقویت مو سر چیست؟

برای تقویت موی سر، انتخاب شامپوی مناسب یکی از موارد مهم است. شامپو، موها را از هرگونه آلودگی و گردوخاک و چربی تمیز می‌کند. حال اگر شامپوی مورد استفاده توانایی ازبین‌بردن این‌گونه آلودگی‌ها را نداشته باشد به مهم‌ترین وظیفه خود یعنی تقویت موی سر عمل ‌نکرده است.

پس از شستن موی سر، حتماً آن را با یک حوله تمیز خشک کنید و نباید هیچ‌گاه سشوار داغ را بر روی موهای خیس قرار دهید؛ زیرا این کار باعث شکنندگی موی سر می‌شود. همچنین هیچ‌گاه موهای خیس را نباید شانه کرد. اجازه دهید موها کاملاً خشک شوند. سپس با شانه دندانه درشت موهای خود را شانه کنید که این کار موجب تقویت موی سر می‌شود.

استفاده از مکمل‌های تقویتی

ابتدا باید مواد غذایی مورد استفاده بصورت سالم و مفید باشند که توصیه می‌شود، مواد غذایی سالم استفاده کنید تا داروها و مواد شیمیایی.

حال اگر تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن از طریق غذا کافی نباشد، باید از مولتی‌ ویتامین‌هایی از جمله زینک، زینک پلاس یا یونی زینک، مکمل تقویتی هیرویت، مکمل بیوتین و… استفاده شود. این‌گونه مکمل‌ها شامل مواد معدنی و ویتامین و… هستند که در هر حال ضروری است، قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

هم‌چنین یکی دیگر از راه‌های تقویت موی سر استفاده از روش‌های درمانی تقویتی مانند مزوتراپی مو می‌باشد. در مزوتراپی مو با استفاده از تزریق کوکتل‌های که معمولا دارای موادی مانند: ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی مختلف، اسیدهای نوکلئیک می‌باشند، اقدام به بهبود مشکلات مختلف مرتبط با مو می‌کنند.

راه های تقویت مو سر چیست؟

عوامل مهم در ضعیف شدن تارهای مو

  • نرسیدن خون به فولیکول‌ها:

از جمله عوامل مهم نرسیدن خون به فولیکول‌ها، مقدار بالای کلسترول خون است. از جمله راه‌های تقویت موی سر مصرف مواد غذایی است که دارای کلسترول پایین و مواد ارزش غذایی بالا و مفید است.

  • التهاب پوست سر:

استفاده بیش از حد رنگ مو، مواد شیمیایی و حرارت و همچنین قرار گرفتن مدت زیاد در معرض آلودگی، باعث ضعیف شدن موها، ریزش مو و همچنین شوره سر می‌شود. پس برای تقویت موی سر به این موارد توجه کنید.

  • کمبود مواد غذایی:

کمبود ویتامین های موردنیاز بدن نیز بر عدم تقویت موی سر تاثیر می‌گذارد.

از جمله نشانه‌های ضعیف شدن مو، مقاومت کششی پایین مو است که هنگام کشیدن مو به‌راحتی کنده می‌شود. همچنین خشک و کم‌رنگ شدن مو و ریزش بیش از حد طبیعی مو از نشانه‌های ضعیف شدن مو هستند.

چکیده مطلب

از عوامل مهمی که در زیبایی نقش دارد مو است. راه‌های گوناگونی برای تقویت موی سر وجود دارند که قبل از هرگونه عمل باید جنس و نوع فولیکول موی خود را بدانیم. از دیگر عوامل مهم در تقویت موی سر داشتن رژیم غذایی مناسب، حفاظت از مو در برابر آلودگی و گردوغبار، شست‌وشوی درست مو است.

نکات مهم دیگر برای داشتن موهایی زیبا و درخشان این است که از شامپوی مناسب استفاده کنید. زمانی که موهایتان خیس است آن را شانه نکنید و از سشوار داغ نیز کاملاً دوری کنید. استفاده از مکمل‌های تقویتی مو یکی از راه‌های تقویت و افزایش حجم مو است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *