بهترین روش های تقویت مو در زنان

۰
(۰)

تقویت مو در زنان موضوع مهمی به شمار می‌رود. زیرا همه می‌دانند که موهای پرپشت و شاداب بر زیبایی چهره تاثیر بسیاری می‌گذارند. اگرچه ممکن است به دلیل مشکلاتی تقویت مو در زنان دشوار باشد، ولی غیر ممکن نخواهد بود. توجه نمایید که نمی‌توان تاثیر ژنتیک بر درخشان و زیبا و پرپشت بودن مو را نادیده گرفت. از سوی دیگر اگر موهایتان مانند سابق زیبا و پرپشت نیست باید برای حل این مشکل عامل ایجاد آن را بیابید.

علت ریزش مو در زنان چیست؟

 ریزش مو هم در زنان و هم در مردان پدیده شایعی است. از جمله عواملی که باعث ریزش مو در زنان می‌شود، می‌توان به رژیم غذایی و تغذیه اشاره کرد. تغذیه نقش بسیار مهمی بر روی سلامت و تقویت مو در زنان دارد. استرس و اضطراب شرایط روحی سخت و دشوار از جمله عواملی خواهند بود که ممکن است کمتر به آن‌ها توجه شود.

ژنتیک و هورمون‌های بدن، کمبود پروتئین‌های مورد نیاز بدن زنان، کم خونی و کمبود ویتامین B در بدن، شست‌وشوی نامناسب موها، استفاده از شامپوهای نامناسب که با جنس مو تطابق ندارند، استفاده از رنگ‌های شیمیایی با کیفیت پایین و همینطور به صورت مداوم از عوامل شایع ریزش مو در زنان هستند. با رعایت نکاتی ساده و کسب اطلاعات در رابطه با تقویت مو در زنان می‌توان ریزش مو را جبران کرد.

استفاده از شامپوی نامناسب

اگر یک شامپو با ترکیب فوق‌العاده‌ای داشته باشید و روش استفاده از آن را ندانید می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. بهتر است بدانید اگر موهای شما ضعیف و و نازک شوند ترمیم آن‌ها سخت‌تر از زمانی خواهد بود که دچار ریزش شده‌اند.

اگر بخواهید به صورت روزانه از سشوار، بیگودی، اتوی مو، استفاده کنید به موهایتان آسیب وارد خواهد شد. زیرا این وسایل در رطوبت رسانی به تارهای مو اختلال ایجاد می‌کنند. همینطور سشوار برای خشک کردن موهای خیس با دمای بالا باعث تبخیر آب درون لایه کوتیکول می‌شود.

 همین امر به فیبر مو آسیب وارد می‌کند و در نتیجه تارهای مو ضعیف و نازک خواهند شد. متخصصان مو توصیه می‌کنند برای تقویت مو در زنان خشک کردن مداوم با این وسایل را تا حد ممکن کاهش دهید.

بهترین مواد غذایی  برای تقویت موی سر زنان

بهترین مواد غذایی برای تقویت موی سر زنان

از جمله موارد غذایی که می تواند در تقویت موی سر مفید باشند، عبارت است از:

  1.  تخم مرغ: این ماده غذایی اکسیژن کافی را به موهایتان می‌رساند و دارای آهن، پروتئین، سلنیوم و زینک است.
  2. گوشت ماهی: گوشت ماهی، ویتامین‌ها و امگا ۳ مورد نیاز بدن را تامین کرده و باعث تقویت مو در زنان می‌شود.
  3. گردو: دارای ویتامین E و بیوتین است که برای تقویت مو در زنان ماده موثری خواهد بود.
  4. اسفناج: ویتامین لازم برای تقویت مو در زنان را تامین می‌کند.
  5. ماست: دارای کلسیم و ویتامین D، برای رشد و تقویت مو در زنان، ماده غذایی مناسبی است.
  6. خواص فلفل سیاه برای مو: بهتر است بدانید که فلفل سیاه خواص زیاد و معجزه آسایی برای مو دارد.

چه ماسکی برای تقویت مو در زنان مناسب است؟

روش ها و ماسک های طبیعی بسیاری در این راستا وجود دارند. از جمله مواردی که می تواند در درمان ریزش مو موثر باشد، عبارت است از:

  •  ماسک عسل و روغن زیتون

جهت آماده کردن این ماسک برای مو، نیاز به مقداری روغن زیتون و عسل دارید. برای این کار باید اندکی روغن زیتون را در یک ظرف مسی یا از جنس روی، بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شعله را خاموش کنید تا خنک شود. آنگاه به این ترکیب عسل را اضافه نموده و بر روی موهای خود ماساژ دهید. پس از یک ربع می‌توانید موهای سر خود را آبکشی کنید.

جهت آبکشی نیز از آب ولرم استفاده کنید. عسل به عنوان یک ماده دارویی پرخاصیت تاثیر شگرفی بر تقویت مو در زنان و درخشندگی آن، خواهد داشت.

  • ماسک تخم مرغ

برای تهیه این ماسک نیاز به یک عدد تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، مقداری شیر و روغن زیتون خواهید داشت. این مواد را به هم مخلوط کنید و بر روی موهای خود ماساژ دهید. می‌توانید با یک پلاستیک یا یک کلاه موهای خود را بپوشانید و پس از نیم ساعت آن را آبکشی نمایید. می‌توانید تخم مرغ را بدون اینکه با هیچ ماده دیگری ترکیب کنید بر روی موهای خود بمالید و پس از گذشت نیم ساعت آن را آبکشی نمایید. این ماسک ساده که همواره نیز در دسترس است تاثیر زیادی بر تقویت مو در زنان خواهد گذاشت.

  • ماسک آلوئه ورا

این گیاه دارای ویتامین‌هایی از جمله E ،B و C است که برای تقویت مو در زنان ماده مناسبی خواهد بود. همچنین بر رشد مو در زنان تاثیر گذار است. علاوه بر موادی که گفته شد، این گیاه ویتامین B12 و اسید فولیک نیز دارد.

برای تهیه این ماسک ژل آلوئه ورا را در یک کاسه بریزید و آن را کاملا له کنید تا یک مایع یکدستی حاصل شود. سپس آن را بر روی موهای خود بمالید و پس از اندکی موهایتان را بشویید. این روش در تقویت مو در زنان بسیار تاثیرگذار است.

  • استفاده از حنا هندی

حنا هندی به عنوان یک ماده آرایشی در کشورهای مختلف استفاده می شود. حنا نیز می‌تواند گزینه خوبی برای رنگ کردن موها و ابروها باشد. حنا هندی از طریق تقویت فولیکول مو می‌شود. در واقع حنا هندی هیچگونه ضرری ندارد؛ اما به دلیل حناهای تقلبی که در بازار موجود است، اما یکی از عوارض حنا هندی به دلیل وجود پارافنیلین دی آمین، باعث التهاب پوست می‌شود، حساسیت در فرد ایجاد می‌کند و دچار خارش و سوزش می‌شود.

روش‌های تقویت ریشه‌های مو

روش‌های تقویت ریشه‌ های مو

 همواره پزشکان و متخصصان مو تاکید می‌کنند که برای مراقبت و تقویت مو در زنان استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی با کیفیت گزینه مهمی است. همینطور پس از استفاده از نرم کننده برای آن که مواد و ترکیبات این شامپو بر ساقه و فولیکول‌های مو اثرگذار باشند، پیشنهاد می‌شود از حوله گرم یا کلاه حمام استفاده شود. با رعایت نکاتی ساده و در دسترس تقویت مو در زنان نتیجه خواهد داد.

برای آنکه بتوانید به رشد موها و ترمیم آن‌ها کمک کنید می‌توانید هر روز موهایتان به شکل دیگری ببندید. توجه نمایید که از هر مدلی برای بستن مو استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است حتی به ریشه‌های مو نیز آسیب وارد کرده و آن‌ها را بکند.

 همچنین به یاد داشته باشید که برس کشیدن به صورت روزانه می‌تواند در پخش شدن چربی در تمام نقاط پوست سر تاثیرگذار باشد. در نتیجه حتماً از برس مناسب استفاده کنید. برای تقویت مو در زنان باید از پوست سر نیز مراقبت به عمل آید.

سخن آخر

 اگر از پوست سر درست مراقبت کنید استحکام تارهای مو افزایش می‌یابد. برای درمان موهای آسیب دیده باید پوست سر نیز بررسی شود. به عنوان مثال، می‌توان از روغن‌های مرطوب کننده قبل از استحمام استفاده کرد. استفاده از نرم کننده‌ها باعث شادابی پوست سر و جلوگیری از احساس خارش، خشک شدن پوست و در نتیجه تقویت مو در زنان خواهد شد.

امروزه راهکارهای زیادی برای تقویت مو در زنان پیشنهاد می‌شوند که تنوع بسیار بالایی دارند. تغذیه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت مو شناخته می‌شود. از جمله مهم ترین روش های تقویت مو که امروزه طرفداران زیادی داشته است کراتینه مو است که بهتر است راجب آن بهتر بدانید و انجام دهید.

اگر به تغذیه و رژیم غذایی مناسب توجه نشود استفاده از راهکارهای بیرونی تاثیر زیادی نخواهد گذاشت. همچنین کاهش استرس و اضطراب سهم بسزایی در داشتن موهای شاداب و درخشان دارد. با رعایت این نکات کلیدی و ساده می‌توانید از داشتن موهای زیبا و پرپشت لذت ببرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *