نتیجه باورنکردنی کاشت ابرو بعد از یکسال (تصاویر قبل و بعد)

۵
(۱)

امروزه با توجه‌ به پیشرفت روزافزون دانش زیبایی، بسیاری از عمل‌های زیبایی همچون کاشت ابرو بعد از یکسال امری شدنی و برای عموم مردم جالب است. اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و می‌خواهید یک راه‌حل دائمی داشته باشید، پیوند ابرو می‌تواند نتیجه طولانی‌مدت داشته باشد. باید دانست که کاشت ابرو یکی از عمل‌های زیبایی است که نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پیوند ابرو بعد از یکسال بیشتر آشنا کنیم.

کاشت ابرو یا پیوند طبیعی ابرو چیست؟

بسیاری از بیماران علاقه‌مند به پیوند به‌عنوان راهی برای رشد مجدد موهای ابرو هستند که پس از سال‌ها کندن به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است. اگرچه در ابتدای این روش هدف این بود که تا رشد ابرو را در بیمارانی که از نتیجه ژنتیک یا از عوارض جانبی شیمی‌درمانی ازدست‌داده بودند بازگرداند، اما پیوندها اخیراً به‌خاطر کاربردهای پزشکی و آرایشی بخار گرفته‌اند.

زمانی که کاشت ابرو بعد از یکسال را می‌خواهید انجام دهید باید بدانید که پیوند موی ابرو از روی موهای بالای گوش شما توسط پزشک و متخصص گرفته می‌شود. یک جراح نه‌تنها وظیفه دارد که موهای فردی، بلکه باید فولیکول‌های مو را نیز منتقل می‌کند. این فرایند کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که موهای جدید پس از اینکه ریزش اولیه را پشت سر گذاشتند، منتقل شده و در نهایت می‌توانند در ابروهای شما رشد کنند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران

عکس کاشت ابرو بعد از یکسال

۳ مرحله اصلی کاشت ابرو

همان‌طور که گفته شد پیوند ابرو نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. چراکه اگر به‌غیراز آن باشد، ممکن است باعث ایجاد آسیب به فولیکول و پیاز مو شده و در نهایت منجر به آسیب به مو شود. در این حالت استفاده از مو دیگر ممکن نخواهد بود.

  1. در اولین مرحله از کاشت ابرو بعد از یکسال موی ابروی شما از موهایی که در بالای گوش قرار گرفته‌اند، گرفته می‌شوند. سپس هم موهای فردی و هم فولیکول‌های مو باید توسط جراح منتقل شوند. این مرحله از کاشت ابرو بعد از یکسال به شما و متخصص کمک خواهد کرد بدانید آیا موهای جدید بعد ریزش موهای اولیه منتقل شده‌اند و آیا می‌توانند در ابروهای شما به رشد ادامه دهند یا خیر.
  2. در مرحله دوم مو را از طریق دستگاه‌های پیشرفته مانند میکروسکوپ مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهند تا از سالم بودن پیاز مو اطمینان حاصل کنند.
  3. در مرحله سوم شروع به پیوند ابرو می‌کنند.

باید بدانید که در این روش، جراح مورد نظر اقدام به ایجاد برش‌های کوچک در محل‌هایی که اهداکننده فولیکول هستند، می‌کند. البته این برش‌ها در محل‌های پیوند نیز انجام می‌گیرند. کاشت ابرو بعد از یکسال به ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارد. برای برداشتن مو از یک نوار کمک گرفته می‌شود که بسیار باریک است.

باریک بودن نوار باعث می‌شود که جای نگرانی و دلواپسی از بابت این‌ که جای زخم و جراحت روی ابرو بماند نباشد. در مرحله دوم مو را از طریق دستگاه‌های پیشرفته مانند میکروسکوپ مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهند تا از سالم بودن پیاز مو اطمینان حاصل کنند.

پیوند ابرو چه مزایایی به دنبال دارد؟

  • دائمی و همیشگی بودن موهای ابرو.
  • پوشاندن و پرکردن ناحیه‌های خالی و زخمی ابرو.
  • افزایش میزان تراکم موهای ابرو.
  • تغییر مدل و قرینه سازی ابرو.
  • انجام در کوتاه‌ترین بازه زمانی و با نتیجه سریع.
  • درد و سوزش کمتر نسبت به تاتو، هاشور و غیره.

نتیحه کاشت ابرو بعد از یک سال چه شکلی خواهد بود؟

سؤالی که برای خیلی از افرادی که قصد ترمیم ابروهای خود را دارند؛ پیش می‌آید. این است که شکل ظاهری آن‌ها با کاشت ابرو بعد از یک سال چه تغییری می‌کند؟ در پاسخ این سؤال باید گفت عوامل و موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند بر نتیجه نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال مؤثر باشد. از این میان می‌توان به علت کم‌پشتی، روش کاشت ابرو و سبک زندگی فرد اشاره نمود. در ادامه تأثیر هر یک از این موارد را بر کاشت ابرو بعد از یک سال باهم بررسی می‌کنیم.

تأثیر علت کم‌ پشتی بر نتیجه کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر اثربخشی کاشت ابرو مؤثر است؛ علت ریزش و کم‌پشتی ابروهاست. به طور کلی می‌توان عوامل زیر را به‌عنوان دلایل اصلی کم‌پشتی ابروها نام برد.

  1. وسواس مو کنی.
  2. اختلالات تیروئیدی.
  3. ضعف سیستم ایمنی.
  4. حساسیت‌های شیمیایی و دارویی.
  5. عوامل ژنتیکی.
  6. استرس.
  7. برخی بیماری‌ها.
  8. برخی قارچ‌های پوستی.

گفتنی است هریک از موارد فوق می‌تواند باعث کم‌پشتی و کاهش ابروها شود. به همین خاطر لازم است قبل از کاشت ابرو علت ریزش آن رفع شود. به طور مثال اگر علت اصلی کم‌پشتی وسواس مو کندن است؛ و این عامل رفع نشود. نتیجه‌ی نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال به‌هیچ‌وجه مطابق میل شما نخواهد بود. چراکه این امر باعث می‌شود در طول این یک سال نه‌تنها ابروهای خود شخص بلکه موهای کاشته شده نیز کنده شوند.

عکس قبل و بعد کاشت ابرو بعد از یکسال

روش‌ های انجام کاشت ابرو کدامند؟

باتوجه‌به نوع موی ابرو و کم پشتی مدل آن شما می‌توانید روش و مدل مناسب و مدنظر را انتخاب نموده و از نتیجه کار خشنود باشید. یکی از مزیتی‌هایی که کاشت ابرو دارد، این است که این عمل برخلاف عمل‌های زیبایی دیگر تنوع روش‌های بیشتری دارد که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • کاشت ابرو به روش FUT.
  • کاشت ابرو به روش FIT.
  • کاشت ابرو به روش FUE.
  • کاشت ابرو به روش MICROGRAFT.

تأثیر روش کاشت بر نتیجه‌ نهایی کاشت 

از روش‌های مختلفی می‌توان برای کاشت ابرو استفاده نمود. این روش‌ها شامل کاشت به روش FUE، FIT و BHT می‌شود. در روش FUE یک نوار کوچک از بانک مو جداشده و در ناحیه‌ی ابرو کاشته می‌شود؛ اما در روش FIT، موها به‌صورت تک‌به‌تک از بانک مو برداشته می‌شوند. روش BHT نیز کاملاً شبیه به روش FIT است؛ و تنها تفاوت آن‌ها در محل برداشت مو است؛ که در این روش از موی بدن در صورت هماهنگی با ابروها استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت، ماندگاری فولیکول‌ها با روش FUE بیشتر از روش FIT و BHT است؛ و به همین خاطر در صورت استفاده ازاین‌روش، نتیجه‌ی نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال ماندگاری بیشتری دارد. اما لازم به ذکر است استفاده ازاین‌روش به دلایل مختلف برای کاشت ابرو با مشکلاتی همراه است. به همین خاطر کمتر ازاین‌روش برای کاشت ابرو استفاده می‌شود.

قبل و بعد کاشت ابرو بعد از یکسال

فرآیند و مراحل کاشت ابرو

معمولاً بعد از کاشت مو و کاشت ابرو بعد از یک سال، نتایج کاشت تثبیت‌شده و ماندگاری خوبی دارند؛ و به‌نوعی نتایج نهایی کاشت مو بعد از یک سال کاملاً مشخص است. ازاین‌رو کم‌تر پیش می‌آید که متقاضی بعد از این زمان برای ترمیم ابروهای خود مراجعه نماید. همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی ممکن است باعث شود، نتایج نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال زیاد مورد دلخواه متقاضی نباشد. به همین خاطر لازم است تا از کاشت و پیوند ترمیمی استفاده شود. این امر کمک می‌کند تا شکل ابروها به هدف نهایی متقاضی نزدیک‌تر شود.

اما برای خیلی از افراد این سؤال مطرح است که آیا بعد از کاشت می‌توان دوباره برای ترمیم اقدام کرد؟ در پاسخ این سؤال باید گفت بله؛ چرا که کاشت ابرو باعث نازک شدن پوست  نشده و شما تا وقتی‌که فولیکول مناسب برای کاشت داشته باشید می‌توانید از این متد برای پر کردن ابروهای خود استفاده نمایید.

هم‌چنین لازم به ذکر است؛ فرآیند کاشت ابرو بعد از یک سال، تفاوت خاصی با کاشت ابرو در دفعه‌ی اول ندارد. در این روش نیز ابتدا شکل نهایی و مدنظر ابروی روی پوست کشیده شده، سپس فولیکول‌های مو از بانک مو اخذشده و در محل موردنظر پیوند می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از مو در بانک موی شما موجود باشد.

چکیده مقاله

در این مقاله به عوامل مؤثر بر نتایج نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال پرداختیم. و هم‌چنین گفته شد درصورتی‌که از شکل ظاهری ابروی خود پس از کاشت رضایت ندارید. می‌توانید از کاشت مجدد برای ترمیم ابروهای خود بهره ببرید. اما لازم به ذکر است؛ درصورتی‌که توصیه‌های پزشک معالج خود را به‌درستی انجام دهید. معمولاً نیازی به کاشت ابرو بعد از یک سال نمی‌باشد.

شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از روش‌های نگهداری و ترمیم ابرو، دیگر مقالات این سایت را مطالعه نمایید و درصورتی‌که در این مورد برای شما سؤالی پیش آمده است می‌توانید سؤال خود را در بخش نظرات با ما مطرح نماید.

سوالات متداول

  • آیا می توان پس از کاشت ابرو آنها را اصلاح کرد؟

بله می توان همانند سابق برای اصلاح ابرو ها به آرایشگاه مراجعه کرد.

  • آیا پس از کاشت ابرو می توان شنا کرد؟

تا زمان بهبود کامل زخم های ابرو نمی توان به استخر و سونا رفت. باید تا بهبودی کامل زخم ابروها صبر کرد.

  • آیا می توان بر روی تتوی ابرو کاشت انجام داد؟

بله می توان انجام داد. اینکار به تبحر و مهارت پزشک بستگی دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *