معرفی روش‌های مؤثر برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

۰
(۰)

همه ما می‌دانیم که حاملگی تغییرات زیادی در پوست بدن مادر ایجاد می‌کند. افتادگی پوست بعد از زایمان موضوعی است که دغدغه همه مادران باردار است.  مادر باردار طبیعتا وزن اضافه می‌کند و پوستش باز می‌شود تا برای جنین در حال رشد که در شکم است، جا باز شود. البته باز شدن پوست در دوران بارداری، ناگهانی نیست و طی چند ماه به وجود می‌آید و بعد از زایمان هم این پوست باز شده، در عرض چند ماه به حالت قبل خود باز خواهد گشت.

اما یادتان باشد فرآیند درمان افتادگی پوست بعد از زایمان ، زمان می‌برد. چرا که بدن شما به تازگی زایمان سختی را پشت سر گذاشته است، پس به خودتان سخت نگیرید. در ادامه به چند روش برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان و سفت شدن پوست اشاره خواهیم کرد. با ما در ویکی درمان همراه باشید تا با روش‌های درمان افتادگی پوست بعد از زایمان آشنا شوید.

افتادگی پوست بعد از زایمان

درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

افتادگی پوست بعد از زایمان ، یکی از عوارض زایمان است و فرقی نمی‌کند که زایمان طبیعی باشد یا سزارین؛ در هر صورت بیشتر مادران بعد از وضع حمل خود با مشکل افتادگی پوست بعد از زایمان مواجه می‌شوند. استرچ مارک، شل شدن پوست، افتادگی سینه‌ها و تغییر رنگ پوست؛ مشکلات پوستی بعد از زایمان هستند که با انجام چند روش، می‌توان از افتادگی پوست بعد از زایمان پیشگیری کرد.

تغذیه مناسب داشته باشید.

لازم است بدانید که یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به عضله سازی و تقویت کلاژن کمک می‌کند.
کلاژن یک پروتئین ضروری برای پوست سالم و سفت است. تغذیه مناسب داشتن یکی از راه‌های درمان افتادگی پوست بعد از زایمان است.

به طور منظم ورزش کنید.

ورزش کردن سبب می‌شود تا عضلات شکم درگیر شده و سفت شوند. در واقع پس از زایمان لازم است تا با تمرینات ساده شروع کنید و به تدریج هر هفته حداقل تا ۱۵۰ دقیقه، ورزش با شدت متوسط ​​انجام دهید.
ورزش‌های قدرتی نیز مانند پیلاتس و یوگا، سبب می‌شوند تا پوست ناحیه اطراف شکم سفت و محکم شود. ورزش‌های دیگر نیز مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری و یا ایروبیک؛ به تقویت عضلات کمک می‌کنند.

استفاده از روغن‌ها و کرم‌های سفت کننده پوست

البته برای اثبات این ادعا، شواهد کمی وجود دارد که روغن‌ها یا کرم های سفت کننده می‌توانند به درمان افتادگی پوست بعد از زایمان کمک کنند. با این حال ممکن است به طور موقت، ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند.

مکمل‌های کلاژن مصرف کنید.

مصرف مکمل کلاژن برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست مفید است. اگرچه بیشتر مطالعات در رابطه با کلاژن روی چین و چروک صورت متمرکز است، اما مصرف مکمل‌های کلاژن می‌توانند به درمان سفت شدن پوست بعد از زایمان کمک کنند و پوست بدن را سفت و تقویت کنند.
در واقع به نظر می‌رسد که مکمل های کلاژن خاصیت ارتجاعی، آبرسانی و تراکم کلاژن پوستی را تقویت می‌کنند که همه این‌ها، ظاهر پوست شل را بهبود می‌بخشند.

لایه‌برداری پوست انجام دهید.

استفاده از اسکراب لایه‌بردار روی پوست شکم هنگام دوش گرفتن، یکی از روش‌های مؤثر برای درمان سفت شدن پوست بعد از زایمان می‌باشد. این کار باعث افزایش گردش خون در همان ناحیه از بدن می‌شود و به ساخت پوست جدید، سالم و با خاصیت الاستیکی بیشتر کمک می‌کند. لایه برداری نیز از دیگر روش‌های رفع افتادگی پوست بعد از زایمان است.

پروتئین بیشتری مصرف کنید.

مواد مغذی خاصی چون پروتئین برای تولید کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم هستند. نیاز شما به پروتئین، بستگی به وزن شما و همچنین میزان فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی دارد که انجام می‌دهید.
به طور کلی، بیشتر خانم‌ها به چیزی حدود ۵۰ گرم پروتئین در روز نیاز دارند و اگر شما فعالیت بدنی زیادی دارید باید پروتئین بیشتری مصرف کنید.

ماساژ با روغن را انجام دهید.

ماساژ دادن ناحیه افتادگی پوست به سفت شدن آن کمک می‌کند. برای ماساژ بهتر است از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید.

از رژیم غذایی سخت بپرهیزید.

شما وقتی رژیم غذایی سخت می‌گیرید؛ در روزهای اول وزن زیادی کم می‌کنید، اما زمانی که رژیم درمانی خود را متوقف می‌کنید وزن دوباره به سرعت افزایش می‌یابد و لازم است بدانید که برای حفظ حالت الاستیکی پوست، بهتر است به آرامی و به مرور زمان وزنتان کم شود. در واقع خود را بیش از حد گرسنه نگه ندارید و از گرفتن رژیم غذایی سخت که منجر به بی حالی شما می‌شود خودداری کنید.

آب بیشتری بنوشید.

بهترین و موثرترین روش برای درمان افتادگی پوست بعد از بارداری، افزایش مصرف آب است. چراکه نوشیدن آب فراوان می‌تواند خاصیت ارتجاعی و زیبایی پوست را بهبود بخشد و به درمان سفت شدن پوست بعد از زایمان کمک کند.

جراحی زیبایی انجام دهید.

قابل ذکر است که یکی از روش‌های درمان افتادگی پوست بعد از زایمان، برداشتن آن از طریق جراحی است. این روش به عنوان جراحی ابدومینوپلاستی یا برداشتن شکم شناخته می‌شود. آخرین روش برای رفع افتادگی پوست بعد از زایمان جراحی است.

درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

جراحی زیبایی برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

جراحی شکم برای خانم‌هایی که از افتادگی پوست بعد از زایمان رنج می‌برند به ۳ روش مختلف انجام می‌شود که این روش‌ها عبارتند از:

  1. جراحی استاندارد یا کامل
    در این روش پوست و چربی اضافی شکم؛ دقیقا از بالای خط موی شرمگاهی تا ناف، از بین می‌‌رود که این روش باعث ایجاد یک زخم در اطراف ناف شکم و یک زخم طولانی در پایین شکم می‌شود.
  2. جراحی مینی
    این روش، پوست و چربی اضافی زیر ناف شکم را از بین می‌برد و جای زخمی افقی در بالای تپه شرمگاهی ایجاد می‌شود.
  3. جراحی تعمیمی
    در این روش، پوست اطراف شکم از قسمت فوقانی و پایین شکم و کناره‌های بدن برداشته می‌شود و جای زخمی به شکل لنگر دارد که در اطراف قسمت جلویی و دو طرف بدن و در دو طرف ناف شکم گسترش می‌یابد. تمام روش‌های ذکر شده برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان موثر هستند. 


در نظر داشته باشید که جراحان توصیه می‌کنند؛ بانوان فقط زمانی که تصمیم به ادامه بارداری ندارند، تحت عمل جراحی مانند شکم قرار بگیرند.

مدت زمان لازم برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان چقدر است؟

اینکه درمان افتادگی پوست بعد از زایمان چه قدر طول می‌کشد، دغدغه هر بانوی باردار است. به طور کلی باید بدانید که این عارضه، عارضه‌ای نیست که یک شبه ظهور کرده باشد و یک شبه هم از بین برود! روش‌های ذکر شده را جدی بگیرید و تا آنجا که می‌توانید از آنها پیروی کنید و در نهایت روی این موضوع خیلی حساس نباشید. به هر حال در ازای یک شکم افتاده و شل، اکنون موجودی دوست داشتنی در کنار شماست که بی‌تردید دنیای شما را زیباتر از قبل کرده است و همین برای شاد بودن کافی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *