جوانسازی پوست با آر اف کونتراج

۵
(۱)

با گذر عمر و تغییرات به وجود آمده در بدن از جمله افتادگی و شل شدن پوست، به وجود آمدن لک، و مشکلاتی از این قبیل؛ این سوال در ذهنمان به وجود می‌آید که چه راهکارهایی برای جوانسازی پوست و برگشتن نشاط پوست وجود دارد.در دنیای امروز که علم به سرعت در حال پیشرفت و ترقی است برای از بین بردن دغدغه هایمان راه های بسیاری وجود دارد؛ ما در این مقاله از ویکی درمان به یکی از این روش ها به نام آر اف کونتراج می‌پردازیم.

آر اف کونتراج چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه های سفت کننده پوست یا آر اف کونتراج از انرژی فرکانس رادیویی، نور مادون قرمز و نور شدید پالسی برای سفت شدن پوست استفاده می‌کنند. دستگاه‌های زیبایی که برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده‌اند، در سفت شدن پوست شل تاثیراتی دارند اما از کارایی کمتری نسبت به نمونه‌های حرفه‌ای خود برخوردار هستند. دستگاه آر اف کونتراج شامل استفاده از امواج انرژی، برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما است؛ که به عنوان درم شناخته می‌شود، این گرما تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

منبعی معتبر به این نتیجه رسیده است که: حفظ دمای بیش از ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) برای بیش از ۳ دقیقه باعث آزاد شدن پروتئین های شوک حرارتی بدن می‌شود. این پروتئین ها بدن شما را تحریک می‌کنند تا فیبرهای کلاژن جدید ایجاد کند. این روش (ار اف کونتراج) معمولاً کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و باید تقریباً بدون درد باشد.

چگونه کلاژن باعث جوانی پوست ما می‌شود؟

کلاژن رایج ترین پروتئین در بدن شما است. کلاژن چارچوب پوست شما را ایجاد می‌کند و به پوست شما استحکام می‌بخشد. با افزایش سن، تولید کلاژن سلول های بدن کم می‌شود که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می‌شود. شل شدن پوست از ۳۵ سالگی شروع می‌شود که روند کاهش کمیت و کیفیت کلاژن پوست شروع می‌شود.

تاریخچه دستگاه آر اف کونتراج 

RF درمانی از سال ۲۰۰۱ برای مبارزه با افتادگی پوست و علائم پیری استفاده می‌شود. درمالیفت اولین دستگاه RF برای سفت شدن پوست بود، اما اکنون دستگاه‌های بسیاری با این کاربرد ارائه می‌شوند. امواج RF یک لایه پوست در عمق را با تابش (اشعه ای با ۱۲۲ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت) یا (۵۰-۷۵ درجه سانتیگراد) گرم می‌کنند.

تاریخچه دستگاه آر اف کونتراج 

امواج فرکانس رادیویی چیست؟

امواج RF یا آر اف کنتراج نوعی تابش است. منتشر کردن انرژی با امواج الکترومغناطیسی را تابش می‌گویند. بسته به میزان انرژی آزاد شده می‌توان آن را به عنوان انرژی کم یا انرژی زیاد طبقه بندی کرد. از نمونه‌هایی از تابش انرژی بالا می‌توان به اشعه ایکس و گاما اشاره کرد، در حالی که امواج دستگاه آر اف کونتراج کم انرژی در نظر گرفته می‌شوند. امواج رادیویی، WiFi و مایکروویوها همه انواع امواج RF هستند.

گزارش هایی از تاثیرات آر اف کونتراج

قرار گرفتن پوست در معرض ماورا بنفش (UV) می‌تواند باعث از بین رفتن کلاژن موجود شود. یک مطالعه معتبر ۲۰۱۱ نشان داد که ۳ ماه درمان آر اف کونتراج منجر به بهبود های قابل توجه بالینی در گروهی از افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​آسیب خورشید شده است.

 چند موارد از نتایج درمان به روش آر اف کونتراج را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • بررسی یک مطالعه نشان داد که ۲۴ نفر از ۲۵ مراجعه کننده که بین ۵ تا ۸ جلسه را پشت سر گذاشتند، در فرم بدن آنها تغییرات مثبتی به وجود آمده است و از نتایج خود خوشحال بودند.
  • کانتورینگ صورت، اثر آر اف کونتراج همراه با درمان الکترومغناطیسی پالسی را به مدت ۸ هفته بررسی کردند و محققان بهبود قابل توجهی در شلی پوست صورت در همه شرکت کننده ها پیدا کردند و ۷۳ درصد از آنها تغییراتی در کانتور صورت داشتند.
  • چین و چروک و خطوط ظریف: منبعی معتبر تاثیر آر اف درمانی بر چین و چروک‌های دور چشم زنان میانسال را بررسی کرد و دریافت در طول ۶ هفته چین و چروک اطراف چشم آنها به طور باور نکردنی کاهش یافت.
  • RF برای لاغری صورت : درمان آر اف کونتراج این امکان را دارد که به عنوان یک روش غیر جراحی برای لاغری صورت شما است.

عوارض دستگاه آر اف کونتراج 

عوارض دستگاه آر اف کونتراج

  • سفت شدن RF پوست معمولاً در صورتی که توسط جراح دارای تجربه انجام شود ایمن تلقی می‌شود.
  • اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد و روش به اشتباه انجام شود، می‌تواند پوست مراجعه کننده را بسوزاند.
  • شایعترین عوارض جانبی عبارتند از: (تورم موقتی، سرخی، مور مور) در افرادی که دارای پوست تیره هستند این عوارض بیشتر یافت شده.
  • تابش آر اف کونتراج مشابه نوع تابشی است که از برخی وسایل خانگی مانند وای فای یا تلفن همراه ساطع می‌شود. اگرچه اثرات تابش کم انرژی به طور کامل مشخص نیست، اما تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر خطرات اشعه آر اف کونتراج وجود ندارد.

نتیجه گیری

با افزایش سن، کمیت و کیفیت فیبرهای کلاژن در پوست شما کاهش می‌یابد. در درمان با روش آر اف کونتراج، از اشعه کم انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما استفاده می‌کنند. این گرما به بهبود علائم چین و چروک و افتادگی پوست و تولید کلاژن کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهدد که آر اف معمولاً خطرات جانبی ندارد و می‌تواند در درمان نشانه های خفیف یا متوسط ​​پیری موثر باشد. اگر قصد انجام جوانسازی پوست یا آر اف را دارید، ما در مقاله بهترین کلینیک زیبایی به معرفی چندتا از بهترین و پیشرفته ترین مراکز پرداخته ایم و می توانید به لیستی از بهترین مراکز دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول

جوانسازی پوست با فرکانس رادیویی در خانه امکان پذیر است؟

برخی شرکت ها با ارائه این دستگاه ها (آر اف) درمان خانگی را ترویج می‌دهند. بعضی شواهد موجود نشان می‌دهد که این دستگاه ها برای درمان افتادگی پوست و چین و چروک موثر هستند. در یک تحقیق نشان داده شده که ۶ هفته درمان آر اف کونتراج با استفاده از این دستگاه خانگی تاثیرات مثبتی را به همراه داشته و هیچ گونه عوارضی در این روش ثبت نشده است.

هزینه سفت شدن پوست با فرکانس رادیویی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

قیمت درمان با این دستگاه بستگی به ناحیه تحت درمان و محل زندگی شما دارد. سفت شدن پوست معمولاً عمل زیبایی محسوب می‌شود و ارائه دهندگان بیمه آن را پوشش نمی‌دهند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *