بارزترین ویژگی های متخصص ارتودنسی چیست؟

۵
(۲)

متخصص ارتودنسی کسی است که با اتمام دوره ۶ الی ۷ سال دندانپزشکی عمومی و سپس با گذراندن دوره تخصصی ۳ الی ۴ سال، به درمان ناهنجاری‌های فک و دندان بپردازد. در ادامه شما را با ویژگی‌هایی که بهترین متخصص ارتودنسی باید داشته باشد، آشنا خواهیم کرد.

دکتر مسعود داودیان از متخصصان به نام ارتودنسی و همچنین مدیر کلینیک دندانپزشکی سیمادنت بوده است. در این مقاله با ایشان و خدمات ارائه شده در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت آشنا خواهید شد.

تعریف دقیق ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی به عنوان درمان دندانپزشکی برای حرکت دادن دندان ها با وارد کردن فشار نسبتا کم به آنها است. هدف از انجام این کار، در وضعیت مطلوب قرار دادن دندان هایی است که به صورت نامرتب در دهان قرار گرفته اند. با انجام این فرآیند می توان اذعان کرد که عملکرد دهان، لثه، فک و دندان مطلوب خواهد شد.

در صورت قرار نگرفتن درست دندان ها در دهان، فشار حداکثری به عضلات فک و وارد می شود. در پی این اتفاق، فرد دچار سردردهای بسیار شدید خواهد شد. با انجام ارتودنسی و قرار گرفتن فک و دهان در وضعیت ایده آل، این مشکلات ناپدید خواهند شد.

متخصص ارتودنسی علاوه بر رفع مشکلات دهان و دندان، به افزایش اعتماد به نفس بیمار، کمک می کند. شاید شنیده باشید برخی از کودکان به دلیل عدم قرارگیری صحیح دندان ها در جای خود مورد اذیت قرار گرفته اند. این اتفاقات می تواند بر روی سلامت روان کودک اثرگذار باشد. انجام ارتودنسی پاسخ مناسب به این مشکلات خواهد بود.

مشخصات متخصص ارتودنسی

خصوصیات بارز بهترین متخصص ارتودنسی

دکتر ارتودنسی فردی است که علاوه بر دندانپزشکی در زمینه ارتودنسی دارای تخصص کافی باشد. متخصص ارتودنسی پس تکمیل تحصیلات خود در حوزه دندانپزشکی، با گذراندن یک دوره جداگانه، به تخصص در زمینه ارتودنسی دست خواهد یافت.  در حال حاضر تنها دو درصد از پزشکان کشور دارای تخصص در زمینه ارتودنسی هستند. متخصص ارتودنسی در از بین بردن مشکلاتی از این قبیل دارای تخصص است:

  • از بین بردن معایب دندان
  • برطرف کردن مشکلات موجود در فک
  • از بین بردن معایب عضلات صورت

در ادامه به ویژگی های برترین متخصص ارتودنسی می پردازیم:

  • دارای وجدان و اخلاق کاری و متعهد به وظایف: با مراجعه به متخصص ارتودنسی در همان جلسه اول متوجه خواهید شد که از این ویژگی‌ها بهره مند است یا خیر؟ پزشکی که دارای این خصوصیات باشد، نسبت به انجام مسئولیت خود سهل انگار نبوده و تلاش می کند تا بهترین متد را برای بیمار خود اعمال کند.
  • اختصاص زمان برای مشاوره و راهنمایی او: بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند در پروسه درمان، به بیمار خود بهترین متد را پیشنهاد دهد. برای اینکه بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را بیابید کافی است تا به نحوه برخورد او با بیماران خود توجه کنید. آیا ارتودنتیست شما به برای تمام بیماران وقت کافی می گذارد؟ برای آنها اهمیت قائل می شود تا تمام سوالات آنان را پاسخ دهد؟ در رابطه با سوالات بیمار در مورد هزینه ها، به صورت صادقانه پاسخگو است؟ همچنین باید به این نکته توجه کنید که یک متخصص ارتودنسی مجرب باید توانایی توضیح و آموزش لازم در رابطه با نکات لازم قبل و بعد از عمل را برای بیمار داشته باشد.

مناسب ترین سن برای ارتودنسی

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از سوالاتی که همواره برای افراد مطرح بوده این است که آیا بعد از گذشت دوران کودکی، همچنان امکان ارتودنسی وجود دارد یا باید فاتحه سلامت دندان خود را خواند؟

شاید جالب باشد که بدانید برای انجام ارتودنسی، سن خاصی وجود ندارد. متخصص ارتودنسی پیشنهاد می کند بعد از رشد دندان های دائمی و مشاهده ناهماهنگی در لثه، اقدام به انجام ارتودنسی کنید.

طبق اعلام سازمان دندانپزشکی آمریکا؛ میانگین سنی برای انجام ارتودنسی بین ۸ تا ۹ سال است. اگرچه انجام معاینات و تشخیص آن باید توسط متخصص ارتودنسی انجام گیرد و امکان دارد از ۷ سالگی نیز ارتودنسی انجام پذیرد.

سخن آخر

انجام ارتودنسی برای کسانی که درگیر مشکلات دندان و دهان است، واجب است. شاید با رد کردن سن ارتودنسی، از انجام آن ناامید شده باشید، اما یک متخصص ارتودنسی مجرب می تواند برای شما معجزه کند. بنابراین با دقت لازم تمام ارتودنتیست ها را بررسی و از بین آنها، بهترین را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما دکتر مسعود داودیان است، بدون معطلی به سایت سیمادنت کلینیک (https://simadentclinic.com) مراجعه کنید.

 

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه