کربوکسی تراپی دور چشم

۴.۵
(۲)

استفاده از کربوکسی تراپی دور چشم یک درمان زیبایی بوده که روز به روز طرفداران بیش‌‌تری پیدا کرده است، گرچه بسیاری از افراد واقعا نمی‌دانند که‌ کربوکسی تراپی زیر چشم چگونه کار می‌کند.

کربوکسی تراپی دور چشم با تحریک گردش خون و تولید کلاژن، حلقه‌های تیره دور چشم را از بین می‌برد که به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند. بنابراین، با دنبال کردن ادامه این مطلب متوجه خواهید شد که، کربوکسی تراپی چگونه کار کرده و بر روی سیاهی دور چشم تأثیر می‌گذارد.

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش غیرجراحی است که با استفاده از دی اکسید کربن، در زیر سطح پوست از طریق یک سوزن بسیار ظریف انجام می‌شود.

کربن دی اکسید گاز نامرئی و بدون بو است و یکی از اجزای هوای تنفسی ما می‌باشد. بنابراین، هیچ نگرانی در مورد سمیت آن وجود ندارد. برای رفع چین و چروک صورت از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود، در صورتی که کربوکسی تراپی برای رفع چین و چروک نیست.

کربوکسی تراپی دور چشم برای رفع حلقه‌های سیاهی که به ویژه در زیر پلک پایین و در اطراف چشم ظاهر می‌شود، به کار می‌رود.

این سیاهی در اثر تجمع ملانین (رنگ‌دانه تیره پوست) و گشاد شدن رگ‌های خونی مختلف در پوست اطراف چشم، ایجاد می‌شوند و می‌تواند در افراد در سنین، جنسیت و قومیت‌های مختلف ظاهر شود. اما برخی از عوامل می‌توانند شانس ایجاد آن‌ها را افزایش دهند، مانند: کم خوابی، خستگی و ژنتیک.

علت و عوامل موثر در سیاهی دور چشم

ناحیه چشم بیش‌ترین تأثیر را از روند پیری دارد و ناحیه ای است که این علائم را با سرعت بیش‌تری نشان می‌دهد. با این حال، نقص زیبایی در اطراف چشم نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود.

حلقه‌های سیاه که در اطراف چشم ظاهر می‌شود می‌تواند به این علت باشد که ناحیه چشم تعداد زیادی سلول چربی دارد‌‌‌‌‎‎، بنابراین در معرض تجمع چربی است و ناحیه زیر چشم تعداد زیادی مجرا برای رسوب رنگ‎دانه‌های خون و ملانین دارد.

وقتی پوست اطراف چشم در اکسیژن‌رسانی خون مشکل دارد، این خون جمع می‌شود و آهن موجود از هموگلوبین آزاد شده و در پوست رسوب می‎‌کند.

کربوکسی تراپی دور چشم

سپس یک سری واکنش‎‌های اکسیداسیون اتفاق می‌افتد و رنگدانه‌ای به نام هموسیدرین را تشکیل می‌دهد. رسوب هموسیدرین هم‌چنین می‌تواند به دلیل افزایش گردش خون در ناحیه چشم رخ دهد.

حلقه‌های تیره و غالبا شکل غاری زیر چشم، حالت خسته و آزار دهنده‌ای به صورت می‌دهد. حلقه‌های تیره می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. سبک زندگی یکی از عوامل هم در این رابطه است.

شب‌های بی خوابی، استرس، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل و سیگار، علاوه بر روند طبیعی پیری، در ظهور آن نقش دارند. عوامل ژنتیکی و بیماری‌هایی مانند آلرژیک نیز در این امر نقش دارد.

حلقه‌های تیره بعد از ۳۰ سالگی بیش‌تر مشاهده می‌شود و به این دلیل رخ می‌دهد که با افزایش سن، پوست کلاژن را از دست می‌دهد و نازک و شل می‌شود.

کربوکسی تراپی دور چشم چگونه انجام می‌ شود؟

کربوکسی تراپی، علی رغم اینکه به طور گسترده برای درمان چربی موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش تیرگی و سیاهی چشم کمک کند. در طی این روش، دی‌اکسید کربن دقیقاً زیر پوست، کنار چشم تزریق می‌شود.

به محض اینکه دی اکسید کربن به پوست وارد شود، به طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شود و نیازی به از بین بردن آن نیست. این درمان برای کار بر روی سیاهی دور چشم حداقل به چهار تا شش جلسه زمان نیاز دارد و بعضی از کلینیک‌ها شش تا هشت جلسه را نیز توصیه می‌کنند.

نکاتی که باید قبل از انجام کربوکسی تراپی دور چشم بدانید

پوست اطراف چشم به طور متوسط ​​۰.۵ میلی‌متر ضخامت دارد، در حالی که این ضخامت در سایر قسمت‌های بدن به ۲ میلی متر می‌رسد. از این رو این واقعیت درست است، که چشم اولین منطقه‌ای است، که نشانه‌هایی از آسیب وارده به مرور زمان را نشان می‌دهد.

استفاده از کانسیلر برای استتار سیاهی و تیرگی دور چشم به طور فزاینده‌ای در خانم‌ها اتفاق می‌افتد. خبر خوب برای کسانی که به دنبال یک راه حل قطعی‌تر هستند، این است، که گزینه‌هایی برای درمان های زیبایی وجود دارد.

حلقه‌های تیره رنگ در نتیجه رسوب ملانین بر روی پوست ایجاد می‌شود و بیش‌تر در افرادی با پوست تیره، تمایلات ژنتیکی و آلرژیک دیده می‌شود. در این حالت، برخی از افراد به دنبال انجام لایه برداری شیمیایی یا لیزری هستند.

اما اکثر افراد با کربوکسی تراپی دور چشم کار می‌کنند، روشی که با استفاده از سوزن ظریف، سطحی انجام می‌شود و از طریق آن دی اکسید کربن به پلک پایین تزریق می‌شود.

کربوکسی تراپی دور چشم

تجهیزات مورد استفاده در کربوکسی تراپی دور چشم

همان‌طور که می‌دانید در کربوکسی تراپی دور چشم از دی اکسید کربن استفاده می‌شود. تجهیزات کربوکسی تراپی دور چشم، متشکل از یک مخزن گاز دی اکسید کربن است که توسط یک لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می‌شود. تنظیم کننده جریان، سرعت گاز را با سرعت انتخاب شده توسط متخصص کاهش می‌دهد.

این گاز از یک تنظیم کننده جریان در یک لوله استریل خارج می‌شود که یک فیلتر به خروجی متصل است تا قبل از عبور گاز از یک سوزن کوچک که به طرف مقابل فیلتر متصل است، ناخالصی‌های کم‌یاب را از بین ببرد. اکنون گاز خالص آماده تزریق از طریق سوزن کوچک در زیر پوست است.

نتایج کربوکسی تراپی دور چشم

همان طور که گفته شد، کربوکسی تراپی دور چشم بدون درد است، اما ممکن است ناراحتی کمی داشته باشد؛ به دلیل تفاوت در تکنیک‌های مورد استفاده برای درمان هر منطقه از بدن احساسات مختلفی ایجاد می‌کند.

از کرم بی‌حسی معمولاً برای بیماران استفاده می‌شود تا هرگونه ناراحتی مرتبط با سوزن را کاهش دهد. هنگام درمان، دور چشم متورم می‌شود، اما با جذب گاز این حالت فروکش می‌کند. با بهبود گردش خون در ناحیه، تا ۲۴ ساعت پس از درمان، نواحی گرم خواهد شد.

ما در این مطلب سعی کردیه‌ایم تمام نکات در زمینه کربوکسی تراپی دور چشم را مورد بررسی قرار دهیم. شما می‌توانید دیگر مطالب ویکی درمان در این زمینه را مطالعه کرده و اگر سوالی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی دور چشم

  • پس از انجام این عمل تا چند ساعت نباید آب و رطوبت به چشم برسد.
  • تورم تا ۴۸ ساعت باقی خواهد ماند و پس از آن برطرف می‌شود.
  • تا ۲۴ ساعت پس از عمل، از استحمام با آب سرد و شنا خودداری کنید.
  • تا یک ماه دور از اشعه‌های خورشید قرار گرفته و نیز از برزنه کردن خودداری کنید.
  • تا یک یا دو روز پس از انجام کربوکسی تراپی دور چشم از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • از کرم‌ای پوستی تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  • هرچند جلسه که بعد از انجام عمل برای شما در نظر گرفته شده است را طی کنید.

هزینه کربوکسی تراپی دور چشم

مزایا و معایب کربوکسی تراپی دور چشم

با انجام عمل کربوکسی تراپی به راحتی تیرگی دور چشم‌تان را از بین خواهید برد. همچنین دوران نقاهت طولانی مدن نیز بعد از انجام این کار وجود نداشته و شما به راحتی می‌توانید به امور روزمره خود رسیدگی کنید. از عوارض کروکسی تراپی دور چشم می‌توان به قرمزی چشم و بالا رفتن حرارت بدن اشاره کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود می‌یابد.

سوالات متداول در خصوص کربوکسی تراپی دور چشم

تعداد جلسات کربوکسی تراپی دور چشم چقدر است؟

تعداد جلسات ممکن است با توجه به هر فرد متفاوت باشد و توسط متخصص در ارزیابی اولیه تعیین می‌شود. نتایج پنج تا شش ماه طول می‌کشد و به طور معمول ۶ تا ۱۲ جلسه است و فاصله بین یک جلسه تا جلسه دیگر تقریبا هفت روز است.

کربوکسی تراپی دور چشم درد دارد؟

کربوکسی تراپی دور چشم دردناک نیست و بیماران فقط با تزریق گاز، احساس سوزن سوزن شدن اندکی می‌کنند.

آیا کربوکسی تراپی برای سیاهی دور چشم موثر است؟

این درمان ظاهراً با افزایش جریان خون در ناحیه ای که گاز استفاده می‌شود، باعث بهبود اکسیژن رسانی و حفظ ظاهر پوست می‌شود.

آیا کربوکسی تراپی دور چشم دائمی است؟

برای کسانی که سیاهی دور چشم دارند که با افتادگی و خطوط دور چشم همراه است، مناسب است که برای این که ماندگاری طولانی داشته باشد، هر هفته و ۱۵ تا ۲۰ جلسه لازم است.

هزینه کربوکسی تراپی دور چشم چقدر است؟

هزینه کربوکسی تراپی به عواملی مانند محل تحت درمان، ابزار درمانی و شدت مشکلات پوستی بستگی دارد. هزینه این عمل نیز در هر جلسه ۲۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۴.۵ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *