کاشت مو به روش FCI چیست و چگونه صورت میگیرد؟

۵
(۱)

کاشت مو یک روش دائمی برای حل مشکل کم پشتی یا طاسی مو است. در این عرصه روش های نوینی بوجود آمدند که می توان به کاشت مو به روش FCI اشاره کرد. البته لازم به ذکر است این روش هنوز در مرحله انسانی تست نشده و تنها در عرصه آزمایشی مورد امتحان قرار گرفته است. در ادامه همراه ویکی درمان باشید.

کاشت مو یا پیوند طبیعی مو چیست؟

ریزش مو ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی یا التهاب یا آسیب دیدگی پوست سر باشد. با وجود روش‌های مختلف برای کاشت مو، تمام جراحی ها شامل انتقال فولیکول از بانک مو به ناحیه طاس یا کم پشت است. اکثر جراحی‌های مو، موفقیت‌آمیزند و هرچه مو ضخیم تر باشد، نتایج بهتری حاصل می‌شود. این روش می‌تواند ظاهری زیبا با اطمینان از همیشگی بودن آن را فراهم کند.

مزایا کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به روش FCI می‌تواند این امید را تقویت کند که افرادی که دارای تار موهای نازک در بانک موی خود هستند، نیز به موهای خوش‌حالت و ضخیم دست می‌یابند. در این روش برخلاف روش های مرسوم که فولیکول بعد از کاشت در ناحیه گیرنده، رشد پیدا می‌کند نیاز است که فولیکول در آزمایشگاه تغییر ساختار پیدا کرده و توسط مواد معدنی آماده کاشت شوند. بنابراین ساختار مستحکم تری دارند. 

فولیکول‌هایی که در آزمایشگاه پرورش یافته‌اند روی پوست سر قرار می گیرد. این پروسه آزمایشگاهی زمان‌بر است ولی با توجه به تاثیری که در پرپشت شدن مو می گذارد می توان منتظر نتایج شگفت‌انگیز آن بود.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش کاشت مو چیست؟

مزایا کاشت مو به روش FCI

با توجه به نکاتی که گفته شد، احتمالا پی برده اید‌، این متد بهترین روش کاشت مو در آینده خواهد بود. در سایر روش ها، فولیکول ها بعد از کاشت در محل ریزش، رشد می کنند. در کاشت مو به روش FCI پروسه تقویت فولیکول‌ها در محیط آزمایشگاهی و با استفاده از مواد معدنی انجام می‌گیرد. بنابراین این روش می تواند ضخامت، نوع خمیدگی و سایر ویژگی های ساختاری مو را تغییر دهد. 

پس اگر موهای شما به طور طبیعی ساختار شکننده یا زبر دارند و خواستار تغییر این ویژگی ها هستید، می توانید با کاشت مو به روش FCI دیگر این مشکلات را نداشته باشید. افزایش قطر مو، تغییر نوع و خمیدگی مو و رشد یکنواخت در همه بخشهای کاشته شده از جمله مزیت های کاشت مو به روش FCI است.

موی کاشته شده در این روش، امکان کمتری برای ریزش دارد و می توان گفت دائمی است. با کاشت مو به روش FCI می توان اطمینان حاصل کرد که احتمال ریزش مجدد مو بسیار پایین است، زیرا همان طور که گفته شد، فولیکول ها در آزمایشگاه پرورش یافته و تقویت می شوند، پس از نظر ساختاری از قبل بهبود یافته‌اند.

معایب کاشت مو به روش FCI

معایب کاشت مو به روش FCI

این روش بسیار نوین است که متخصصان پوست و مو با ایده گرفتن از سلول های بنیادی به فکر استفاده از این روش افتاده‌اند. با توجه به آشنایی تازه با این متد، هنوز به مرحله تست انسانی نرسیده و در فاز آزمایشگاهی است. بنابراین معایب این روش همچنان پوشیده است زیرا باید روی افراد با ویژگی‌ها و مدل موهای مختلف تست شود. 

می دانیم هر روش نوینی که بوجود می‌آید با ارتقا یافتن نسبت به مدل های قبل از خود به بهبود نتایج می‌انجامد. کاشت مو به روش FCI با طی کردن پروسه طولانی در آزمایشگاه و در شرایط خاص می تواند کمی زمان‎‌بر باشد. به طوری که بعد از برداشت فولیکول ها در یک جلسه باید مدت زمان چند هفته تا چند ماه را برای رشد و پرورش فولیکول ها، منتظر باشید. 

سپس در تعداد جلسات معین شده به پزشک جراح خود مراجعه کرده و آماده کاشت فولیکول ها باشید. البته باید به این نکته اشاره کرد که در هر جلسه تعداد محدود از فولیکول ها روی پوست سر کاشته می‌شود که این می تواند تعداد جلسات را افزایش دهد. همان طور که گفته شد، مراحل رشد فولیکول‌ها در کاشت مو به روش FCI در آزمایشگاه اتفاق می‌افتد. برای اینکه عوارض جانبی کاشت مو به حداقل برسد باید به بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه کنید.

بنابراین این موضوع هزینه‌های آزمایشگاهی را بالا می برد؛ به طوری که این روش بسیار گران قیمت خواهد شد.

در کاشت مو به روش FCI فولیکول ها از چه ناحیه ای استخراج می‌شوند

در کاشت مو به روش FCI فولیکول ها از چه ناحیه ای استخراج می‌شوند؟

در کاشت مو به روش FCI فولیکول نقش بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. وظیفه رساندن مواد مغذی به مو، به عهده آن است. با توجه به اینکه فولیکول ها در نزدیکی ریشه قرار دارند. افرادی که دچار سوختگی و جراحت می شوند به فولیکول‌ها آسیب می‌رسانند؛ این موضوع مانع رسیدن مواد مغذی مورد نیاز به مو می‌شود که باعث طاسی یا کم پشتی در افراد مختلف می‌شود.

 موهای پشت سر، فولیکول های مقاوم تری دارند به همین دلیل استخراج فولیکول، از ناحیه پشت سر و کناره های گوش راحت تر است. از این ناحیه به عنوان بانک مو در عمل جراحی استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی: قیمت کاشت مو به روش های مختلف چقدر است؟

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش FCI 

می توان گفت این روش برای همه افراد مناسب است. در این روش با تقویت فولیکول‌ها در آزمایشگاه، تغییر در ساختار آنها ایجاد می کنند؛ این تغییرات می‌تواند بازدهی عمل را افزایش دهد و ویژگی های مو را قابل تغییر کند. این روش برای افرادی که موهایشان نرم، خشک و چرب است نیز قابل استفاده است.

 افراد با موهای نازک که از بانک مو ضعیف برخوردارند. تحت شرایط خاص، احتمال دارد کاشت مو به روش FCI بر روی بعضی متقاضیان قابل انجام نباشد؛ ممکن است به دلیل شرایط بدن یا پوست سر آنها باشد. این متقاضیان معمولا افرادی هستند که درگیر بیماری خاص پوست یا در معرض اشعه رادیواکتیو قرار گرفته‌اند. با مراجعه به پزشک پوست و مو می‌توان از داشتن شرایط برای کاشت مو به روش FCI اطمینان حاصل کرد.

چه افرادی برای کاشت مو به روش FCI مناسب اند

چکیده مطلب

امیدوارم این مقاله با عنوان کاشت مو به روش FCI با بررسی مهم ترین نکات در این زمینه به شما کمک کرده باشد تا با این روش نوین بیشتر آشنا شده باشید. مقالات مربوط به کاشت مو به روش super fue و میکرو گرافت را می‌توانید در سایت ویکی درمان مطالعه کنید.

سوالات متداول

  • کاشت مو به روش fci برای چه کسانی مناسب است؟

برای همه افراد به خصوص کسانی که تارموهای نازک دارند و یا کسانی که می‌خواهند جنس مو خود را تغییر دهند.

  • مزیت اصلی کاشت مو به روش fci نسبت به سایر روش ها چیست؟

در روش های دیگر کاشت مو، حجم رشد مو ها محدود است ولی در این روش به دلیل استفاده از محیط آزمایشگاهی و بانک مو دچار محدودیت نیستند.

  • آیا در حال حاضر امکان استفاده از این روش وجود دارد؟

خیر؛ این متد هنوز در فاز آزمایشگاهی است و تست انسانی نشده‌است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *