هزینه و قیمت کاشت مو چقدر است؟【۱۴۰۲】

۵
(۱)

در این مقاله به بررسی قیمت کاشت مو می‌پردازیم و تمام هزینه کاشت مو را موشکافی می‌کنیم. ریزش مو یه مشکل فزاگیر است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. ریزش مو تنها مختص به آقایان نیست و حتی بانوان نیز درجاتی از ریزش مو را تجربه می کنند. ریزش حدود ۱۰۰ تار مو در روز کاملا طبیعی است و لازم نیست نگران آن باشید.

دردسر اصلی زمانی است که این ریزش به صورت شدیدتر اتفاق بیفتد. در این زمان است که کاشت مو به عنوان یک راه حل دائمی وارد عرصه می شود. محال است که به کاشت مو فکر کرده باشید و در مورد قیمت کاشت مو کنجکاو نشده باشید. برای اینکه در مورد هزینه کاشت مو به پاسخ سوالات خود برسید، با ما همراه باشید. در این مقاله از ویکی درمان به عوامل تاثیر گذار در هزینه کاشت مو می پردازیم.

عامل تاثیر گذار در قیمت کاشت مو

عوامل مختلفی در هزینه کاشت مو تاثیر می گذارند. در ادامه به تعدادی از آنها می پردازیم:

منطقه‌ کاشت مو

هزینه کاشت مو در مناطق جغرافیایی مختلف با یکدیگر متفاوت است. شاید جالب باشد بدانید اگر بخواهید یک روش مشابه را در یک منطقه مخصوص در تهران انجام دهید یا به یک شهر دیگر بروید با هزینه های متفاوتی رو به رو می شوید. این تفاوت قیمت ممکن است شما را شوکه کند.

علاوه بر اینها بعضی روش ها مثل micro fit به دلیل کمیاب بودن تجهیزات و دانش خاصی که نیاز دارند تنها در برخی از کلینیک های خاص در شهرهای به خصوص انجام می گیرد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که بعضی متدها در برخی از کشورها ارزان تر می‌باشد. مثلا اگر به کشور ترکیه سفر کنید خواهید دید که بسیاری از افراد برای پرداخت کم ترین هزینه کاشت مو به آنجا سفر کرده اند. قیمت کاشت مو در ترکیه که به عنوان مهد جراحی پزشکی یاد می شود، حدود ۲۵۰۰ دلار است. همین قیمت پایین باعث جذب توریسم پزشکی شده است. 

برخی با تصور اینکه قیمت کاشت مو در ایران ارزان است، این فرض را دارند که کیفیت کاشت مو پایین است. باید به این نکته اشاره کنم که به دلیل رقابت شدید و بالا بودن میزان کلینیک در ایران، هزینه کاشت مو بسیار مقرون به صرفه است. باید به این نکته اشاره کنم که کیفیت کاشت مو از بسیاری کشورهای پیشرفته اروپایی بالاتر است. برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه برسید باید به بهترین کلینیک کاشت مو تهران مراجعه کنید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت کاشت مو

روش کاشت مو

روش های کاشت مو بسیار گسترده است. از جمله آنها می‌توان به کاشت مو به روش SUT، کاشت مو به روش BHT و کاشت مو به روش SUT اشاره کرد که شناخته شده‌ترین روش ها هستند. برای مثال در کاشت مو به روش میکروگرافت با استفاده از دستگاه الکتریک و بدون خونریزی در سطح سر اتفاق می‌افتد. فولیکول از پوست پوست سر و مو متقاضی گرفته می‌شود و به مناطق طاس سر پیوند داده می‌شود.پس برای اینکه بتوانید قیمت کاشت مو را حساب کنید نیاز است تا با مشورت پزشک متد کاشت خود را انتخاب کنید.

میزان طاسی و گرافت مصرف شده

 هر چه فرد در مناطق بیش تری دچار ریزش و طاسی سر باشد به کاشت گرافت بیشتر احتیاج دارد. برای اینکه بتوانیم کاشت گرافت انجام دهیم نیاز است تا مواد مصرفی و انرژی بیشتری مصرف کنیم. همه موارد گفته شده به بالا رفتن قیمت کاشت مو می‌انجامد.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش کاشت مو کدام است؟

ارزان ترین روش کاشت مو چیست؟

یکی از روش های مقرون به صرفه برای انجام کاشت مو، کاشت مو به روش FUT است. این روش از سرعت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث می شود که فولیکول ها به صورت یکجا برداشته شوند. همین موضوع باعث صرف زمان و انرژی کمتر می‌شود. یکی از روش هایی که با صرف زمان زیاد به صورت تک به تک فولیکول‌ها را از سطح پوست جدا می‌کند، کاشت مو به روش FIT است. کاشت مو به روش FIT از هزینه بالاتری نسبت FUT برخوردار است.

قیمت کاشت مو در سایر کشورها

در کشور خودمان به دلیل بالا بودن تقاضا برای انجام جراحی زیبایی، هزینه های مناسب تری نسبت به سایر کشورها دارد. به عنوان مثال‌هزینه کاشت مو در ترکیه حدود۲۵۰۰ دلار است. قیمت کاشت مو به طور تقریبی در انگلستان، فرانسه و آمریکا حدود ۱۷۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰دلار است. قیمت کاشت مو به در تهران حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است که قیمت بسیار قابل توجهی می‌باشد. همین موضوع باعث شده ایران و ترکیه مقصد بسیاری از متقاضیان خارج از کشور باشد.

در سالهای اخیر با کاهش ارزش پول ملی، قیمت دلار بالا رفته است و منجر به افزایش تقاضا برای کاشت مو در کشور عزیزمان شده‌است. لازم به توجه است که متخصصان کاشت مو در کشور ما بسیار با تجربه بوده و از دانش بالایی برخوردارند. بسیاری از متقاضیان از کشورهای اروپایی و آمریکا برای انجام کاشت مو به روش دلخواه خود، به کشورمان سفر کرده‌اند.

هزینه کاشت مو هر تار مو

هزینه کاشت مو برای هر گرافت

به طور مشخص نمی‌توان گفت که قیمت کاشت مو چقدر می‌‌شود. تعیین قیمت کاشت مو به میزان ریزش مو سر، انتخاب کلینیک و روش کاشت موی مناسب برای شما بستگی دارد. هر چه شدت ریزش بیش تر باشد به گرافت بیشتری برای انجام کاشت، نیاز دارید؛ بنابراین قیمت تقریبی برای شما افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، قیمت کاشت مو بین ۷ تا ۱۰ میلیون است که بسته به عواملی که ذکر کردیم، ممکن است تغییر کند. (این هزینه به صورت تقریبی بیان شده‌است و ممکن است با توجه به تخصص پزشک، هزینه کاشت مو متفاوت باشد.)

مبنای تمام قیمت کاشت مو بر اساس تعداد گرافت و روش کاشت است. برای مثال اگر ۳۰۰۰ گرافت برای کاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار بگیرد، هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون و در روش SUT حدود ۱۴ میلیون است. در روش میکروگرافت، این میزان از گرافت، حدود ۱۴ تا ۱۸ میلیون است. در حال حاضر هزینه کاشت هر گرافت حدود ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

توجه داشته باشید کلینیک هایی که هزینه کمتری برای انجام خدمات کاشت می‌گیرند، کیفیت مناسبی ارائه نمی‌کنند. بعضا دیده شده که آقایان جوانی که به تازگی با این چالش رو به رو شدند در دام کلینیک‌های نامعتبر گرفتار شده‌اند. افراد زیر ۲۵ سال باید تا قبل از تثبیت الگوی ریزش از روش های درمانی دیگر استفاده کنند. در غیر این صورت، کاشت مو تاثیری در چهره شما ایجاد نمی کند و مجددا دچار ریزش مو می‌شوید.

با توجه به ادعای برخی کلینک‌ها، کاشت مو به روش SUT جدیدترین متد در حال حاضر است. دستگاه استفاده شده در این روش سرعت بیشتری نسبت به روش FIT دارد. هزینه کاشت مو به روش SUT بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است.

چکیده مطالب

هزینه کاشت مو در برخی نواحی سر بیش تر است. برای مثال اگر تنها برای افزایش تراکم، انجام بگیرد؛ تعداد گرافت کمتر احتیاج است. در این مقاله از ویکی درمان به طور مفصل به قیمت کاشت مو پرداختیم و عوامل تاثیر گذار در هزینه کاشت مو را نام بردیم. اگر در این زمینه سوالی ذهن شما را مشغول کرده‌است در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

سوالات متداول:

  • کاشت مو چقدر زمان می برد؟

مدت زمان جراحی به تعداد گرافت کاشته شده بستگی دارد. به طور میانگین حدود ۶ تا ۸ ساعت.

  • آیا بیمه بخشی از هزینه را تقبل می‌کند؟

به طور کلی کاشت مو از جراحی های زیبایی محسوب می شود و بیمه هزینه‌ای در قبال آن پرداخت نمی کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۷ دیدگاه

  1. باسلام و عرض خسته نباشید.بنده الگوی شماره ۲ تاسی سر رو دارم یعنی فقط قسمتهای چپ و راست رفته همین و به احتمال زیاد اخرش تا۱۰۰۰گرافت نیاز داشته باشم و در یک جلسه کاشت انجام میشه.لطفا بگید هزینه ش چقدره ؟

    1. سلام دوست عزیز. ما چون خدمات کاشت مو ارائه نمیکنیم و فقط کلینیک جهت کاشت مو معرفی میکنیم میتونید وارد صفحه بهترین کلینیک کاشت مو بشید و سوالتون رو از یکی از کلینیک هایی که اونجا معرفی کردیم بپرسین.

      1. برای اطلاع از هزینه های کاشت مو با کلینیک های کاشت مو تماس بگیرید. چرا که هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی داره ولی حداقل هزینه از هر گرافت ۲ هزار ۵۰۰ تومان شروع میشه به بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *