همه چیز در مورد درمان دندان درد با سیر!

۳
(۲)

دندان درد به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی، لثه های عفونی، دندان قروچه، یا نخ دندان کشیدن بیش از حد و… ایجاد میشود. صرف نظر از دلایل، شما به دنبال تسکین فوری درد دندان خود خواهید بود. به همین دلیل میتوانید از روش های خانگی مانند درمان دندان درد با سیر استفاده کرد.

دقت کنید بهترین درمان برای درد دندان توسط دندانپزشک شما تایین میشود؛ پس بهترین کار در قدم اول مراجعه به دندانپزشک است. برای تسکین درد خود درمان خانگی دندان درد و مسکن قوی دندان درد میتوانند در این فاصله زمانی موثر باشند. در ادامه با ویکی درمان همراه باشید!

نحوه درمان دندان درد با سیر

درمان دندان درد با سیر

شاید بیشتر شما با خواندن این جمله یاد استفاده سیر در آشپزی افتادید تا خواص درمانی آن؛ قرن هاست که خواص سیر مورد استفاده انسانها قرار گرفته است. یکی از شناخته شده ترین ترکیبات موجود در سیر به نام آلیسین است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است، که میتواند به از بین بردن برخی باکتری های مرتبط با دندان درد مورد استفاده قرار گیرد. آلیسین در سیر له شده یا قطعه قطعه شده یافت میشود.

آیا پودر سیر میتواند به درمان درد دندان کمک کند؟

اگر سیر تازه در دسترس ندارید ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که از پودر سیر به جای درمان دندان درد با سیر استفاده کنید. بدین منظور باید به این نکته دقت کنید که آلیسین به خودی خود در سیر وجود ندارد و تنها وقتی ایجاد میشود که سیر له یا تکه تکه شود تازه آن هم به مدت کوتاه! پس پودر سیر توانایی تسکین درد دندان را ندارد.

آیا درمان دندان درد با سیر عوارض دارد؟

سیر بخش سالم یک رژیم غذایی است و ممکن است به طور موقت به تسکین دندان در کمک کند، به هر حال قبل از امتحان موارد زیر را بخوانید:

  • نفخ
  • بوی بد دهان: سیر بوی تند و تیزی دارد و ممکن است برای همه خوشایند نباشد.
  • بوی بدن: بوی سیر میتواند از طریق تعرق نیز انتشار یابد.
  • ناراحتی معده
  • سوزش سر داپ
  • سوزش دهان
  • رفلکس اسید
  • آلرژی: قبل از مصرف مطمئن شوید که به سیر آلرژی ندارید.

طریقه درمان دندان درد با سیر چگونه است؟

نکته بسیار مهم در درمان دندان درد با سیر این است که باید از سیر تازه استفاده کنید. در ادامه روش درمان دندان درد با سیر را آورده ایم:

  1. سیر بجوید
  • با استفاده از دندان آسیب دیده یک حبه سیر پوست کنده تازه را به آرامی بجوید. این منبع مطمئن (آلیسین) باکتری های دندان شما را از بین میبرد و سبب درمان دندان درد با سیر میشود
  • بگذارید برای مدتی سیر روی دندانتان باقی بماند.
  1. خمیر سیر درست کنید
  • با استفاده از هاون یا قاشق میتوانید سیر را له کرده سپس با کمی نمک مخلوط کنید که در این صورت هم برای از بین بردن باکتری ها مناسب است و هم ممکن است التهاب را کاهش دهد. شما میتوانید مخلوط را با انگشت یا مسواک مورد استفاده قرار دهید

درمان دندان درد با سیر چگونه است؟

نکات درمان دندان درد با سیر:

  1. به مقدار مورد نیاز از سیر استفاده کنید و از استفاده زیاد سیر خودداری کنید بخصوص اگر دندان شما حفره دارد.
  2. برخی از افراد به سیر حساسیت دارند اگر این مورد برای شما صادق است باید از این راه حل اجتناب کنید.
  3. درمان دندان درد با سیر روشی است که حتی در دوران بارداری نیز میتوانید از آن استفاده کنید

در صورتی که به سیر حساسیت دارید و یا طعم آن را دوست ندارید میتوانید از موارد زیر بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر طب سنتی

درمان خانگی دندان درد

  • کمپرس یخ: یخ رگ های خونی را منقبض میکند و سبب تسکین درد، کاهش تورم و التهاب میشود
  • دهانشویه آب نمک: آب نمک یک منبع ضد عفونی کننده است که میتواند مواد غذایی گیر کرده در دندان را شل کند. برای این کار نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل و آنرا مانند دهانشویه استفاده کنید.
  • مسکن ها: مسکن های ضد التهاب بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن میتوانند به طور موقت درد یا تورم مرتبط با دندان را کاهش دهند.
  • چای نعناع: نعناع میتواند با بی حس کردن درد و کاهش دادن تورم سبب بهبود شرایط شود. یک چای کیسه ایی را استفاده کنید و آنرا رها کنید تا نسبتا خنک شود سپس آنرا بر روی دندان خود قرار دهید.
  • آویشن: آویشن نیز مانند سیر دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که می تواند درد را کاهش دهد. برای کمک به کاهش درد، می توانید به آرامی آویشن تازه را بجوید.
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا یک گیاه غنی از آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی است و می تواند درد و تورم دهان را کاهش دهد. با این حال، اگر دیابت دارید یا برای کنترل قند خون دارو مصرف می کنید، آلوئه ورا می تواند گلوکز خون شما را به سطح ناایمن کاهش دهد.
  • و….

همچنین بخوانید: درمان خانگی دندان درد

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

درمان های خانگی می توانند در تسکین فوری درد دندان موثر باشند، اما جایگزین مراجعه به دندانپزشک نیستند. به محض اینکه احساس کردید دندان درد دارید از پزشک خود وقت بگیرید. داروهای خانگی موثر برای تسکین بخشی از درد در زمانی که منتظر وقت پزشک هستید، طراحی شده اند، نه برای تسکین درد یا مراقبت طولانی مدت از دندان آسیب دیده! در صورت مشاهده موارد زیر فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید:

نتیجه گیری

درمان دندان درد با سیر یکی از روش های درمان خانگی دندان درد است که بسیار موثر بوده و درد شما را بصورت فوری تسکین میدهد. دقت کنید که در صورت به وجود آمدن درد دندان در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید.

طریقه درمان دندان درد با سیر

سوالات متداول شما عزیزان

آیا درمان دندان درد با سیر امکان پذیر است؟

بله؛ شما میتوانید از این گیاه به عنوان مسکن فوری دندان درد خود استفاده کنید.

چگونه از سیر به عنوان درمان دندان درد استفاده کنیم؟

میتوانید با جویدن سیر یا له کردن آن بر روی دندانی که درد میکند درد دندان را کاهش دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

حمید حیدری

حمید حیدری هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی. شما را با جدیدترین مقالات منتشر شده در زمینه بهداشت دهان و دندان، بیمارهای دندان و.. آشنا می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *