۵ خواص جادویی فلفل سیاه برای مو!

۳
(۲)

همه افرادی که رشد موی کمی دارند حداقل یکبار به فکر کاشت مو افتاده اند، مشکلات مو می تواند دغدغه فکری بسیاری باشد؛ به خصوص اگر زمان زیادی را در روزمره خود صرف یافتن درمانی کرده باشید که شما را کاملاً راضی کند؛ بنابراین، چرا از درمان های خانگی استفاده نمی کنید؟!

ویکی درمان در این مطلب سعی میکند به همین موضوع بپردازد. یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات موهایتان این است که از منابع طبیعی کمک بگیرید. حتماً در مورد مفید بودن گیاه آلوورا برای تقویت پوست و مو، روغن نارگیل و روغن هل برای تقویت مو شنیده اید؛ اما آیا از “خواص فلفل سیاه برای مو اطلاعی دارید؟!

فلفل سیاه و تقویت مو

آیا فلفل سیاه برای تقویت مو موثر است؟

بله درست خواندید! این ادویه یکی از مواد طبیعی میباشد که در دسترس، ارزان و در عین حال بسیار موثر است. فلفل سیاه حاوی مواد مغذی است که به ویژه در احیا و شادابی موهای شما بسیار مفید می باشد. در اینجا حقایق جالبی در مورد این گیاه داریم که می تواند برای تقویت موهای شما موثر باشد.

فلفل سیاه از گیاه فلفل است که در زمان نارس کنده می شود و پس از خشک شدن از آن استفاده می شود. معمولا این گیاه برای طعم دادن به غذای شما استفاده می شود. اما، این فلفل چیزی بیش از یک ادویه طعم دهنده میباشد و به دلایل متعددی این قضیه صحیح است. فلفل سیاه یک گیاه شگفت انگیز است که سرشار از ویتامین C، ویتامین B، اسید فولیک، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و پتاسیم است. همه این موارد فلفل سیاه را به یک بمب تقویتی برای موهای شما تبدیل می کند.

۵ مورد از خواص فلفل سیاه بر روی موهای شما!

  1. از بین برنده شوره سر

شوره سر می تواند ملتهب و سبب خارش شود و ممکن است سلامت موهای شما را به خطر بندازد. پوست سر خشک، پوسته پوسته شدن پوست سر، موهای چرب، کثیفی، آلودگی و حتی قارچ ها باعث ایجاد شوره در موهایتان میشوند؛ اما سوال اینجاست نقش این فلفل در این مورد چیست؟!

فلفل سیاه سرشار از ویتامین C است که به پاکسازی موهای شما، از بین بردن پوست مرده و در نتیجه جلوگیری از شوره سر کمک می کند. آنتی اکسیدان ها به پوست سر کمک می کنند تا مواد مغذی کافی را دریافت کند و عملیات مرطوب کردن پوست سر و تولید متعادل سبوم (ماده ای چسبناک و چرب است که به مرطوب سازی پوست کمک میکند) را انجام دهند.

  1. تقویت رشد مو

رشد مو به میزان مواد مغذی ایی که فولیکول های موی شما دریافت می کنند بستگی دارد. گردش خون، مواد معدنی و ویتامین ها را به فولیکول های مو میرساند. اگر رشد موهای شما راکد به نظر می رسد، به دلیل فولیکول های فعال مو است که از خونرسانی کافی محروم هستند.

فلفل سیاه سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین هایی مانند C و B است که هر دو به تقویت خون رسانی به فولیکول های مو کمک می کنند. هرچه فولیکول های موی شما بیشتر تغذیه شوند، رشد موهای شما نیز افزایش می یابد. بنابراین، استفاده از این فلفل یکی از بهترین روش های تقویت موی سر میباشد.

  1. جلوگیری از سفید شدن مو بر اثر افزایش سن

موهای سفید نشانه پیری است. اما امکان دارد موهای شما حتی در دوران جوانی شروع به سفید شدن کنند. سفیدی زودرس مو یک معضل بزرگ در بین جوانان است که سبب کاهش اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر میشود. اشعه های مضر فرابنفش، آلودگی، مواد شیمیایی مضر تزریق شده در محصولات مو، حالت دادن به مو با سشوار و اتو و در نهایت رنگ کردن مو باعث سفید شدن زودرس موهای شما می شود.

مقدار مس موجود در فلفل سیاه و آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از سفید شدن زودرس کمک می کند، و روند سفید شدن مو را به تاخیر می اندازد.

  1. جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو و نازک شدن مو یکی از رایجترین مشکلات مو است که اکثر مردم از آن شکایت دارند و بسیاری از بهترین پزشکان متخصص مو را درگیر کرده است. کثیفی، آلودگی، سبک زندگی ناسالم، الگوی رژیم غذایی نامناسب، چرخه خواب نامتعادل، محصولات موی حاوی مواد شیمیایی، اشعه های مضر UV ساطع شده از خورشید و استرس برخی از عوامل اصلی ریزش مو در مردان و زنان هستند. و اما نقش فلفل سیاه در درمان ریزش مو چیست؟!

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C به پوست سر و فولیکول های مو کمک می کند تا مواد مغذی کافی را دریافت کند که منجر به قوی تر شدن ریشه ها و همچنین تقویت تارهای مو میشود.

  1. حالت دهی به مو

یکی دیگر از موارد مهمی که با آن مواجه هستیم موهای غیر لخت و وز است. موهای وز و گره خورده باعث شکستن مو و در نتیجه ریزش مو می شود. برای درمان این مشکلات، اغلب برای خودتان یک درمان مو یا نرم‌کننده‌های شیمیایی خریداری می‌کنید که به جای حل آن، مشکل را افزایش می‌دهد. فلفل سیاه بر درخشندگی مو می افزاید، آنها را حالت می دهد و از خشک شدن تارهای مو جلوگیری می کند. این ماده فوق‌العاده می‌تواند به شما در دستیابی به موهایی شاداب که هیدراته و مرطوب هستند کمک کند.

خواص فلفل سیاه

چگونه از فلفل سیاه برای موهای خود استفاده کنیم؟!

  1. جهت درمان شوره سر

  • یک قاشق چای خوری فلفل تازه آسیاب شده بردارید.
  • ۳ قاشق غذاخوری ماست را با فلفل سیاه مخلوط کنید.
  • این ماسک مو را می توان روی سر و پوست سر (از ریشه تا نوک) استفاده کرد.
  • مو های خود را با یک شامپوی خوب و بدون مواد شیمیایی بشویید.

تذکر: استفاده بیش از مقدار ذکر شده از فلفل، سبب سوختن پوست سرتان میشود.

  1. جهت حالت دادن به مو

  • نصف قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده بردارید.
  • فلفل را با ۴ قاشق غذاخوری لیمو مخلوط کنید.
  • این مخلوط را با یک روغن گیاهی خوب مخلوط کنید. (می توانید از روغن فلفل سیاه یا روغن زیتون استفاده کنید)
  • موهای خود را آغشته به مخلوط کنید و به آرامی آن را ماساژ دهید.
  • موهای خود را با شامپوی بدون مواد شیمیایی بشویید.
  1. جهت تقویت رشد مو

  • روغن موی گیاهی تهیه کنید. (میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید)
  • نصف فنجان فلفل را اضافه کنید و در شیشه ای با روغن مخلوط کنید.
  • شیشه را به مدت ۱۵ روز در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • مخلوط را از صافی رد کنید تا محلول نهایی بدست آید.
  • این روغن را روی ناحیه ای که موهای خود را از دست داده اید بمالید.

سخن آخر و سوالات رایج

موهای خود را با فلفل سیاه تغذیه کنید و با مواد شیمیایی خداحافظی کنید. یک زندگی سالم و طبیعی داشته باشید و محصولات مو را که به صورت علمی با مواد طبیعی مانند فلفل سیاه فرموله شده اند را جایگزین محصولات متفرقه کنید.

آیا میتوان از فلفل سیاه جهت تقویت مو استفاده کرد؟

فلفل سیاه سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین هایی مانند C و B است که هر دو به تقویت خون رسانی به فولیکول های مو کمک می کنند.

آیا میتوان از فلفل سیاه جهت از بین بردن شوره سر استفاده کرد؟

فلفل سیاه سرشار از ویتامین C است که به پاکسازی موهای شما، از بین بردن پوست مرده و در نتیجه جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

آیا میتوان از فلفل سیاه جهت جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد؟

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C به پوست سر و فولیکول های مو کمک می کند تا مواد مغذی کافی را دریافت کند که منجر به قوی تر شدن ریشه ها و همچنین تقویت تارهای مو میشود.

آیا میتوان از فلفل سیاه جهت جلوگیری از سفید شدن مو استفاده کرد؟

مقدار مس موجود در فلفل سیاه و آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از سفید شدن زودرس کمک می کند، و روند سفید شدن مو را به تاخیر می اندازد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *