افتادگی پلک بعد از بوتاکس + درمان آن ❤️

۰
(۰)

بوتاکس امروزه به یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است. اگرچه این روش یک راه سریع و آسان کاهش چین و چروک پوست است، اما چنانچه تزریق به درستی انجام نشود، می تواند نتایج بدی ایجاد کند. به عنوان مثال برخی از افراد دچار افتادگی پلک بعد از بوتاکس می شوند و نمی دانند این عارضه چه مدت طول خواهد کشید و این امر برای آنها نگران کننده است.

ابروها و پلک ها از جمله ویژگی های برجسته صورت هستند. آنها به ما کمک می کنند تا احساسات خود را بیان کنیم و به عنوان چارچوبی برای چشمانمان عمل کنند. انجام تزریق بوتاکس نیاز به تجربه و دانش آناتومی صورت دارد. افراد دارای حرکات ماهیچه های صورت متغیر هستند. بنابراین بهترین دکتر بوتاکس باید در مورد اینکه چه کسی کاندید مناسب برای تزریق است، محل تزریق بوتاکس و عمق مناسب برای جلوگیری از مهاجرت سم بوتولینوم به ناحیه نامطلوب تصمیم گیری کند. بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم مشتق شده است و همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود. در حالی که بوتاکس از نظر فنی سمی است اما می تواند مزایای خاصی را در صورت استفاده در دوزهای کوچک توسط یک متخصص پزشکی معتبر ارائه دهد. بوتاکس نوعی نوروتوکسین است، به این معنی که با سیگنال های ارسال شده توسط سیستم عصبی برای شروع انقباضات عضلانی که حالات صورت را ایجاد می کند، تداخل می کند. این تداخل به دلیل توانایی نوروتوکسین در توقف آزادسازی استیل کولین است، ماده ای شیمیایی که به عنوان پیام رسان بین اعصاب و ماهیچه ها عمل می کند.

هنگامی که استیل کولین مسدود شود، ماهیچه های نزدیک به محل تزریق نمی توانند منقبض شوند و به نوبه خود سفت تر می شوند. عدم تحرک در عضلات صورت باعث کاهش خطوط ریز و چین و چروک در پوست می شود. در حال حاضر تزریق بوتاکس یک روش بسیار رایج است. در واقع، گزارش آمار جراحی پلاستیک ۲۰۱۹، بوتاکس را به عنوان بهترین روش با نزدیک به ۷.۷ میلیون تزریق در طول سال ذکر کرده است.

بیشترین درخواست برای تزریق صورت بین ابروها، تزریق بوتاکس پیشانی و اطراف چشم است. نتایج بوتاکس را می توان از سه تا ۱۴ روز پس از تزریق مشاهده کرد و معمولاً ۳ تا ۱۲ ماه طول می کشد و در افراد مختلف، متفاوت است.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چگونه اتفاق می افتد؟

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس باعث فلج عضلات می شود. اما اگر این تزریق ها به درستی انجام شوند، می توانند از انقباض عضلاتی که باعث خطوط پیری مانند چین و چروک پیشانی، پنجه کلاغی و خطوط اخم می شوند، جلوگیری کند. اگر آن ماهیچه ها نتوانند منقبض شوند، خطوط سنی کمتر دیده می شوند و ظاهری صاف و جوان تر به چهره می دهند.

گاهی اوقات، زمانی که سم تزریق می شود، می تواند به مناطق ناخواسته انتقال یابد. در برخی موارد ممکن است افراد دچار افتادگی پلک بعد از بوتاکس شوند.

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

هنگامی که بوتاکس به نواحی پیشانی و بین چشم ها انجام می شود، تزریق می تواند منجر به افتادگی پلک شود که به آن پتوز نیز می گویند.

  • پیشانی: بوتاکس در پیشانی تزریق می شود تا چین و چروک آن را به حداقل برساند. این تزریق از انقباض عضله فرونتالیس که ابروها را بالا می برد جلوگیری می کند و همچنین از ایجاد خطوط اخم افقی جلوگیری می کند. در بیشتر موارد، ظاهر فرد پس از بوتاکس یک پیشانی صاف را نشان می دهد. اما گاهی اوقات می تواند باعث پایین آمدن ابرو شود که پلک های بالایی را شلوغ کرده و به نظر می رسد که آنها افتاده اند.
  • بین چشم ها: بوتاکس را می توان بین ابروها یا درست روی ابرو تزریق کرد تا خطوط اخم عمودی که مانند عدد ۱۱ هستند و درست بالای بینی ایجاد می شوند به حداقل برسد. گاهی اوقات، مقداری از بوتاکس به پلک فوقانی نفوذ می کند ماهیچه ای که پلک بالایی را بالا نگه می دارد، فلج می شود. اگر این عضله فلج شود، پلک بالایی دچار افتادگی می شود.

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

خوشبختانه افتادگی پلک بعد از بوتاکس موقتی و قابل درمان است. معمولاً فقط مقدار کمی بوتاکس به عضله ای می رسد که پلک شما را بالا می برد. بنابراین، سریعتر از سه تا چهار ماه معمولی که بوتاکس طول می کشد، از بین می رود (به طور معمول دو تا چهار هفته، گاهی اوقات بیشتر گاهی اوقات کمتر). شما همچنین می توانید قطره چشمی به نام آپراکلونیدین (یا آیوپیدین) ۰.۵٪ محلول استفاده کنید. دو تا سه قطره در چشم آسیب دیده دو بار در روز بریزید و بهبود قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

فقط تا زمانی که پلک ها افتاده هستند باید از قطره ها استفاده کنید. پس از دو تا چهار هفته (به طور متوسط)، اثرات بوتاکس از بین می‌رود و هنگامی که بدون نیاز به قطره از خواب بیدار می‌شوید، پلک‌های شما طبیعی به نظر می‌رسند.

یک راه درمانی دیگر برای کاهش اثر افتادگی پلک بعد از بوتاکس این است که ماهیچه های افتاده را تحریک کنید. تحریک عضلات آسیب دیده می تواند به کاهش مدت زمان حل شدن بوتاکس کمک کند. شما می توانید این کار را با ورزش عضله افتاده یا با تحریک الکتریکی انجام دهید. پزشکان اغلب توصیه می کنند از پشت مسواک برقی روی ناحیه آسیب دیده برای چند دقیقه هر روز استفاده کنید. ارتعاشات مسواک به بیدار شدن ماهیچه هایی که در اثر تزریق بوتاکس خفته شده اند کمک می کند.

بهترین درمان برای افتادگی پلک بعد از بوتاکس پیشگیری است. تزریق موفقیت آمیز بوتاکس یک مهارت دشوار است و به یک متخصص پزشکی با تجربه و تخصص نیاز دارد. قبل از انجام هر روش پزشکی، تهاجمی یا غیره مهم است که تحقیقات خود را در مورد فردی که این کار را برای شما انجام می دهد و امکاناتی که قرار است بوتاکس در آن انجام شود، انجام دهید.

سوالات متداول

آیا حمام رفتن بعد از بوتاکس در افتادگی پلک تاثیر دارد؟

بعد از بوتاکس ۱۲ ساعت نباید حمام بروید و از بخورد آب گرم به محل تزریق جلوگیری کنید همچنیم نکات بعد از بوتاکس را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است دچار افتادگی پلک شوید.

اگر دچار افتادگی پلک شدیم چقدر زمان میبرد برطرف شود؟

گاهی اوقات بوتاکس حرکت می کند و ماهیچه ای که پلک را بالا نگه میدارد تحت تاثیر قرار می گیرد اصولا افتادگی پلک تا چند هفته بعد از بوتاکس ادامه پیدا خواهد کرد که بستگی به میزان حرکت بوتاکس دارد. معمولا با از بین رفتن بوتاکس اثرات جانبی آن نیز ازبین می رود بین می رود.

سخن پایانی

اگر تزریق بوتاکس را برای کاهش چین و چروک پوست صورت خود انتخاب کرده اید، حتما به یک بهترین دکتر پوست مراجعه کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از مشکلاتی مانند افتادگی پلک بعد از بوتاکس است. چنانچه به عارضه افتادگی پلک بعد از بوتاکس دچار شدید که اغلب نادر است، احتمالا مجبور شوید تا پایان بوتاکس (حدود شش هفته) صبر کنید تا آنها به حالت عادی خود برگردند و یا ممکن است برای اصلاح مشکل لازم باشد که به پزشک مراجعه کنید تا درمان بیشتری صورت گیرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *