نحوه عمل بینی گوشتی چگونه است؟ + راهکارهای کاهش ورم بعد از عمل ❤️

۵
(۱)

عمل بینی که یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی در بین زنان و مردان به شمار می آید، به دو دسته جراحی بینی استخوانی و عمل بینی گوشتی تقسیم می شود. مطالعات نشان می دهد که بیشتر ایرانیان بینی های گوشتی دارند. بینی های گوشتی دارای خصوصیاتی است که در ادامه به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

عمل بینی گوشتی یکی از سخت ترین عمل های بینی است که نتیجه آن به تخصص و مهارت جراح بینی بستگی دارد. در ادامه این مقاله از ویکی درمان، به ویژگی و مشخصات بینی های گوشتی، نحوه عمل بینی گوشتی، مراقبت های بعد از جراحی بینی و اقدامات مهم قبل از عمل می پردازیم.

مشخصات و ویژگی های بینی گوشتی چیست؟

اگر قصد انجام عمل بینی دارید، اولین قدم برای گرفتن نتیجه مثبت، شناخت نوع بینی و پیدا کردن بهترین جراح بینی متناسب با نوع بینی تان است. در ادامه مشخصات بینی های گوشتی را بیان میکنیم که اگر بینی شما در این دسته قرار میگیرد، به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی بگردید. ۷ مشخصه مهم و ویژگی بینی های گوشتی به شرح زیر می باشد:

  1. ضخامت پوست بینی زیاد است.
  2. روی پوست بینی منافذ باز زیادی وجود دارد.
  3. نوک بینی افتاده و به سمت پایین است.
  4. غدد چربی زیادی روی بینی قرار دارد و پوست بینی های گوشتی چرب است.
  5. تیغه بینی نرم است و به راحتی خم می شود.
  6. پره های بینی کمی بزرگ و دایره ای شکل است.
  7. عرض بینی گوشتی نسبت به انواع دیگر بینی ها کمی بیشتر است.

عمل بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

عمل بینی گوشتی به دو روش باز و بسته انجام می شود و نتیجه هر کدام، رفع عیوب ظاهری بینی بدون ایجاد مشکلات تنفسی است. عمل بینی گوشتی نسبت به بینی های استخوانی کمی چالش برانگیز است؛ چرا که اکثر افرادی که دارای بینی های گوشتی بوده اند، بعد از گذشت چند سال این شکایت را داشته اند که فرم بینی آنها دوباره به حالت اولیه برگشته است. در نتیجه، در انتخاب نوع روش جراحی بینی باید به این نکته توجه داشت که نتیجه عمل بینی ماندگار و دائمی باشد و بعد از گذشت چند سال نیاز به جراحی بینی ترمیمی نداشته باشید.

در این قسمت در مورد عمل بینی گوشتی به روش باز و بسته، مزایا و معایب هر کدام از این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

نحوه عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی به روش بسته

در روش عمل بینی بسته، برش ها داخل بینی زده می شود و جراح بینی، با کمک ابزارهای مخصوص اسکلت بینی را جدا و تغییرات لازم را روی بینی ایجاد میکند. مزایای عمل بینی به روش بسته به شرح زیر می باشد:

  • مدت زمانی که جراحی بینی طول میکشد، کم است و بیمار زمان کمتری داخل اتاق عمل خواهد بود.
  • به دلیل اینکه برش ها از داخل بینی زده می شود، آثار جراحی و بخیه ها روی بینی باقی نمی ماند.
  • ورم بعد از جراحی بینی کمتر خواهد بود. همان میزان ورم کم هم، بعد از مدت کوتاهتری از بین خواهد رفت.

اما در کنار همه این مزایای مطرح شده، عمل بینی به روش بسته دارای یک عیب بزرگی است؛ آن هم این است که جراح بینی دید کامل به ساختار بینی ندارد و نمیتواند تغییرات اساسی و زیادی روی بینی ایجاد کند. در نتیجه عمل بینی گوشتی به روش بسته پیشنهاد نمی شود.

جراحی بینی گوشتی به روش باز

اگر بینی دارای تغییرات اساسی باشد، انجام عمل بینی گوشتی به روش باز نسبت به روش بسته بسیار بهتر است. جراح بینی گوشتی، برای اینکه نتایج عمل بینی ماندگار و دائمی باشد، نیازمند انجام پیوند غضروف یا قراردادن پروتز است. چرا که غضروف بینی های گوشتی نرم است و بعد از مدت کوتاهی بعد از عمل بینی دوباره به سمت پایین خم و افتاده می شود. در نتیجه انجام عمل بینی گوشتی به روش باز می تواند، نتیجه مورد انتظارتری را برای شما رقم بزند.

با اینکه مزایای این روش زیاد است، اما بهتر است در مورد عوارض و معایب این روش جراحی بینی گوشتی هم اطلاعات داشته باشید. از معایب عمل بینی گوشتی به روش باز می تواند به تورم بیشتر بینی اشاره کرد؛ در نتیجه دوره نقاهت، بهبودی و کاهش ورم کمی طولانی تر خواهد بود. برش هایی که جراح بینی روی بینی می زند، به میزان خیلی کم ولی روی پوست قابل مشاهده است. پروسه جراحی بینی هم کمی بیشتر طول میکشد و بیمار مدت بیشتری داخل اتاق عمل خواهد بود.

عمل بینی گوشتی با لیزر، دروغ یا واقعیت؟

روش عمل بینی با لیزر، اصطلاحی است که امروزه بسیار زیاد شنیده می شود. اما آیا عمل بینی گوشتی با لیزر امکان پذیر است؟ آیا نتایج آن ماندگار است؟

عمل بینی گوشتی با لیزر، یک روش جراحی مدرن کم تهاجمی است؛ اما جراح بینی صفر تا صد جراحی بینی گوشتی را با این روش انجام نخواهد داد. چرا که با لیزر تنها می تواند مشکلات سحطی پوست بینی را برطرف کرد. به عنوان مثال، از این روش برای از بین بردن چربی پوست، بستن منافذ باز پوست و کاهش ضخامت پوست بینی استفاده می شود. اما برای برطرف کردن مشکلات عمده مانند تغییر ساختار بینی، اصلاح پره ها و سوراخ دماغ، برداشتن پلیپ، انجام پیوند غضروف و قراردادن پروتز، جراح بینی از روش های قبلی مطرح شده استفاده میکند.

بهترین مدل برای عمل بینی گوشتی چیست؟

مدل های مختلف بینی در عمل بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی دارای مدل های مختلفی است که افراد برای داشن بینی زیبا، اقدام به انجام آن میکنند. عمل بینی فانتزی، نیمه فانتزی، عروسکی، طبیعی و مردانه جزء مدل هایی است که طرفداران زیادی دارد. عمل بینی گوشتی فانتزی، نیمه فانتزی و عروسکی بیشتر مورد پسند خانم ها و عمل بینی گوشتی طبیعی مورد پسند آقایان است.

اما آیا افرادی که بینی های گوشتی دارند، می توانند هر کدام از این مدل ها را انتخاب کنند؟ کدام مدل عمل بینی برای افراد با بینی های گوشتی مناسب تر است؟ کدام مدل عمل بینی گوشتی نتیجه ماندگارتری دارد؟ در این قسمت به پرسش ها پاسخ خواهیم داد و هر کدام از این مدل ها را باهم بررسی خواهیم کرد:

عمل بینی گوشتی طبیعی

همانطور که گفتیم، عمل بینی گوشتی طبیعی بیشتر مورد توجه مردان است. در این مدل عمل بینی، جراح سایز بینی را کوچک تر میکند و روی تیغه بینی هم کمی انحراف قرار میدهد، اما از سایز استاندار خارج نمی شود و سعی میکند اندازه بینی با تمام اجرای صورت همخوانی داشته باشد.

عمل بینی گوشتی عروسکی (فانتزی)

در این مدل از عمل بینی، جراح برش بیشتری روی پل بینی ایجاد میکند و قوس بیشتر میدهد. بینی بسیار کوچک می شود و سوراخ های بینی نمایان تر می شود. این نوع عمل بینی نیازمند تیغه بینی قوی تری است و به افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند پیشنهاد نمی شود. یکی از معایب عمل بینی عروسکی، بروز مشکلات تنفسی است که ممکن است برای افراد بعد از جراحی اتفاق بیفتد.

عمل بینی نیمه فانتزی

این مدل جراحی بینی بین مدل عمل بینی طبیعی و فانتزی قرار دارد. نوک بینی در این حالت، کمی بالا می رود؛ نسبت به مدل طبیعی کمی بیشتر. بینی کوچکتر می شود لی از حالت عادی خارجح نمیشود. پزشک در این مدل، غضرو اضافی بینی را برمیدارد و گاهی با توجه به غضروف بینی بیمار، از پیوند غضروف هم استفاده میکند.

آیا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

در گذشته عمل های بینی گوشتی از تکنیک ها و روش های قدیمی استفاده می شده است و نتایج عمل بینی، بعد از گذشت مدتی پس از جراحی به حالت اولیه خود برمیگشت. غضروف و تیغه بینی های گوشتی نرم است و به راحتی خم می شود. در تکنیک های جدید عمل بینی، برای جلوگیری از برگشت پذیری بینی های گوشتی، از روش های تقویت غضروف استفاده می شود. با کمک این روش ها و البته تخصص و مهارت جراح بینی، برگشت پذیری بینی های گوشتی بعد از عمل بسیار کم شده است.

اقدامات مهم قبل از عمل بینی گوشتی

  • شب قبل از عمل بینی، از خوردن مواد غذایی و آشامیددن خودداری کنید. عمل بینی باید ناشتا انجام شود.
  • دو هفته قبل از جراحی، از داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شود استفاده نکنید. مانند آسپرین
  • ۳ تا ۴ هفته قبل از عمل جراحی بینی، از استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیون خودداری کنید.
  • آزمایش هایی که پزشک موردنظرتان تجویز کرده است را انجام دهید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

مراقبت های مهم بعد از عمل بینی گوشتی (کاهش ورم بینی)

انجام مراقبت های بعد از عمل می تواند در نتیجه عمل بینی و کاهش دوره نقاهت بسیار تاثیرگذار باشد. سعی کنید مراقبت های بعد از عمل را تحت نظر پزشک، به بهترین وجه انجام دهید.

  • برای کاهش تورم تا دو روز از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • سرتان را بالا نگه دارید. برای خوابیدن، دو عدد بالش زیر سرتان بگذارید.
  • از خم کردن سرتان بپرهیزید.
  • سعی کنید عطسه، سرفه و خندیدن ناگهانی نداشته باشید.
  • از مصرف غذاهای سفت بپرهیزید. بهترین غذاها در این دوره پوره و غذاهای آبکی مانند سوپ است.
  • آبمیوه کرفس و آناناس بهترین نوشیدنی است که به کاهش درد، تورم و کبودی کمک میکند.
  • عینک نرنید. عینک های آفتابی و طبی سنگین موجب می شود، بینی تان حالت بگیرد.
  • چسب بینی را درست بزنید. سعی کنید نحوه زدن چسب بینی را از پزشک معالجتان آموزش ببینید.
  • از مصرف غذاهای حاوی نمک بپرهیرید.
  • برای نوشیدن از نی استفاده کنید.
  • از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • برای کاهش درد می توانید، طبق نظر پزشک مسکن استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین، بلند کردن اجسام سنین، ورزش های سنگین بپرهیزید. بهترین ورزش بعد از چند روز، پیاده روی سبک می باشد.

هزینه عمل بینی گوشتی چقدر است؟

با توجه به اینکه عمل بینی گوشتی دشواری و پیچیدگی بیشتری دارد، هزینه عمل بینی گوشتی نسبتا بیشتر است. عواملی مختلفی روی قیمت و هزینه عمل بینی تاثیرگذار است. این عوامل به شرح زیر می باشد:

  • دستمزد پزشک (با توجه به مهارت، تخصص و تجربه پزشک)
  • جلسات مشاوره قبل و بعد از عمل (برخی از پزشکان جلسات مشاوره را به صورت رایگان برگزار میکنند.)
  • عمل بینی در کلینیک انجام می شود یا بیمارستان. (انجام عمل بینی در کلینیک ها هزینه بیشتری دارد.)
  • هزینه بیهوشی جهت عمل بینی جدا محاسبه می شود.
  • آیا بینی شما به پیوند غضروف نیاز دارد یا پروتز، می تواند روی هزینه عمل بینی گوشتی تاثیر بگذارد.

به صورت کلی، هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۲ بین ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. اما برای اینکه بتوانید هزینه عمل بینی گوشتی پزشک موردنظرتان را بدانید بهتر است، با مطب یا کلینیک آن پزشک تماس حاصل کنید.

عمل بینی گوشتی قبل و بعد از جراحی

عمل بینی گوشتی در تهران

اگر قصد انجام عمل بینی گوشتی را در شهر تهران دارید، باید یک خبر خوب بدیهم. اینکه تعداد پزشکانی که می توانند بینی شما را به بهترین وجه عمل کنند و به شما نتیجه مثبتی ارائه کنند زیاد است. اما پیدا کردن بهترین جراح بینی گوشتی در تهران کمی سخت است. قبل از انتخاب بهترین جراح بینی بهتر است، معیارهای زیر را بررسی کنید:

  • پرسیدن نظرات مشتریان قبلی
  • دیدن نمونه کارهای جراح بینی گوشتی (تصاویر قبل و بعد)
  • بررسی مجوز پزشک و مدرک علمی و تخصصی (بهتر است متخصص گوش و حلق و بینی باشند.)
  • تجربه، مهارت و تخصص بالا
  • آگاه کردن بیمار از نتیجه جراحی و دادن نتیجه واقع گرایانه
  • هزینه جراحی بینی گوشتی را مقایسه کنید. قیمت های بالا نشان دهنده کیفیت بالای جراحی نیست.

ما در ویکی درمان، مقاله بهترین جراح بینی گوشتی در تهران، مجرب ترین و باتجربه ترین جراحان بینی گوشتی در مناطق مختلف غرب، شرق و شمال تهران را لیست کرده ایم. برای راحتی میتوانید به این صفحه مراجعه کنید، نمونه کارها را ببینید و با پزشک موردنظرتان تماس حاصل بفرمایید.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفته شد، عمل بینی گوشتی کمی پیچده و سخت تر از عمل بینی استخوانی است. غضروف بینی های گوشتی نرم است و به راحتی خم می شود. اغلب افرادی که بینی گوشتی دارند، نوک بینی پهن و افتاده را تجربه کرده اند. در قدیم اغلب افراد شکایت داشته اند که بینی آنها بعد از گذشت چند سال، دوباره به حالت اولیه خود برگشته است. اما امروزه با کمک روش هایی، جراح بینی گوشتی اقدام به تقویت غضروف بینی میکند و نتیجه عمل بینی گوشتی میتواند ماندگار و دائمی باشد.

یکی از نکات بسیار مهم در گرفتن نتیجه و کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی بینی، انجام دادن مراقبت های بعد از عمل بینی است که در این نوشته به تمامی موارد آن اشاره کردیم. انتخاب جراح بینی گوشتی متخصص و باتجربه که بتواند از روش های نوین برای عمل بینی گوشتی استفاده کند، بسیار مهم است؛ در نتیجه معیارهای مهم در انتخاب بهترین جراح بینی را برایتان قرار داده ایم.

سوالات متداول

  • کدام مدل بینی، برای بینی های گوشتی بهتر است؟

مدل های عمل بینی گوشتی، فانتزی، نیمه فانتزی، عروسکی و طبیعی است. اما بهترین مدل عمل بینی گوشتی که نتیجه ماندگار دارد، عمل بینی نیمه فانتزی و طبیعی است.

  • تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی چیست؟

در عمل بینی گوشتی، ضخامت بینی کم می شود، سوراخ ها و پره های بینی کوچک میشود، نوک بینی از حالت افتاده و پهن اصلاح می شود و در صورت نیاز از پروتز یا پیوند غضروف استفاده می شود. در تفاوت بینی استخوانی و گوشتی می تواند ساختار بینی را عوض و تغییرات عمده ایجاد کرد. مثلا قوز بینی برداشته، اندازه و سایز بینی کوچک می شود و..

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

    1. در جراحی بینی شکل ظاهری بینی تغییر میکند. در بینی های گوشتی استخوان بینی بسیار نرم است و برای اینکه به حالت قبل برنگردد نیاز به تغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *