تزریق بوتاکس پیشانی (روش های افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی)

۰
(۰)

با تزریق بوتاکس پیشانی، زیبایی خود را بیمه کنید، وقتی به ظاهر خود و به چین و چروک صورت فکر می‌کنید، ممکن است، فکر کنید که فقط گذشت زمان است که باعث ظهور خطوط روی صورت شما می‌شود. در صورتی که این طور نیست. چند مورد که موجب چین و چروک صورت می‌شود عبارت‌اند از:

  • کاهش تولید کلاژن
  • حرکات تکراری

فواید تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس، یک درمان زیبایی است، که برای آرامش و صاف شدن و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. در این روش پزشکان عضلات صورت را به طور موقت از طریق ماده فعال آن فلج می‌کنند. بوتاکس پیشانی با سم بوتولینوم نوع A بین چشم‌ها (خطوط ۱۱) تزریق می‌شود. تزریق بوتاکس پیشانی، روش‌هایی برای صاف کردن خطوط افقی و چین و چروک‌های عمودی بین چشم است.

این تزریق‌ها باعث شل شدن عضلات پیشانی می‌شوند. برخی افراد ممکن است، تزریق ژل و بوتاکس را در پیشانی خود انتخاب کنند تا خطوط اخم عمودی و چین و چروک‌ های پیشانی را به حداقل برسانند.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

به طور کلی، اثر تزریق بوتاکس ۶ تا ۱۲ ماه می‌ماند و بعد از ۱۲ ماه نیاز به تکرار تزریق است. با این حال، اثرات اولین تزریق شما ممکن است، زودتر از بین برود. در این صورت، شما زودتر از اولین قرار ملاقات خود به پیگیری درمان، نیاز خواهید داشت. پس از آن، باید بتوانید انتظار داشته باشید، درمان‌های شما طولانی‌تر شود.

ممکن است بلافاصله پس از درمان نتایج را مشاهده نکنید، برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند، قبل از تعیین وقت ملاقات بعدی، حداکثر ۱۴ روز صبر داشته باشید، تا تاثیرات آمپول خود را مشاهده کنید. توجه کنید برای اینکه نتیجه دلخواه را از بوتاکس بگیرید باید تزریق آن توسط بهترین دکتر بوتاکس انجام گیرد.

ذکر این نکته ضروری است، که با وجود تایید FDA برای استفاده از بوتاکس پیشانی، پزشکان با مهارت بالا هنوز محتاط هستند. این بدان دلیل است که اگر چه تزریق بوتاکس پیشانی می‌تواند در صاف شدن چین و چروک موثر باشد، اما باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادگی پلک‌ها یا ابروهای ناصاف می‌شود. دوز تزریق باید به دقت کنترل شود.

ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی

افزایش مدت ماندگاری بوتاکس پیشانی

لایف استایل و شیوه زندگی شما

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به صورت سنگین و متناوب ورزش میکنید باید بدانید که، ورزش سنگین می تواند آثار و ماندگاری تزریق بوتاکس پشیانی یا هر قسمت دیگری از بدن را کاهش دهد. در کنار آن، داشتن تکنیک های اصولی تغذیه و استفاده از میوه و سبزیجات به شادابی پوست و افزایش مدت ماندگاری بوتاکس کمک شایان می یکند.

محل و نوع چین و چروک های پوست

اینکه چقدر چین و چروک دارید و این خطوط چقدر عمیق است می تواند در میزان تزریق و ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد. البته نوع خطوط شما هم می تواند تاثیر مستقیمی در ماندگار نتایج داشته باشد. در کل دو نوع چین و چروک روی پوست شما نمایان خواهد شد. یکی چین و چروک های استاتیک هستند که بدون اینکه شخص حرکتی انجام دهید روی پوست نمایان هستند. دومی چین و چروک هایی که با حرکت دادن عضلات صورت، مثلا اخم کردن، خندین و یا هر حرکت دیگری دیده می شود. این دسته از خطوط به چین و چروک های دینامیک معروف هستند.

در مورد اول، تزریق بوتاکس نمی تواند پاسخ مناسبی به شما دهد و می توانید از بقیه روش های موجود در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست مانند لیفت صورت استفاده کنید. در مورد خطوط داینامیک تزریق بوتاکس می تواند نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نوع پوست و ماهیچه

اگر جنس پوست و ماهیچه صورت شما ضخیم و سفت باشد می تواند در کاهش ماندگاری بوتاکس بسیار تاثیر گذار باشد. اگر شما دارای همچین پوستی هستید بهتر است به جای تزریق بوتاکس از روش های دیگر جوانسازی پوست استفاده نمایید.

هر کلینیکی را برای تزریق بوتاکس پیشانی انتخاب نکنید!

اگر بیش از حد واحد، بوتاکس دریافت کنید، به صورت شما آسیب بدی وارد می‌شود و می‌تواند باعث سنگینی یا افتادگی در مناطق آسیب دیده شود. از آنجا که سم استفاده شده در بوتاکس باعث فلج شدن عضلات می‌شود، شما تا چند ماه دیگر قادر به حرکت دادن آن عضلات نخواهید بود؛ تا زمانی که دارو از بین برود. دریافت بوتاکس بیش از حد، در مکان‌های درست یا اشتباه، همچنین می‌تواند چهره شما را “یخ زده” و بی‌حالت نشان دهد.

اگر در انتخاب پزشک اشتباه کنید، این امر ‌موجب می‌شود تا شما عضلات صورتتان را از دست دهید و مجبور به تکرار درمان شوید؛ زیرا بوتاکس نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

واقعیت‌هایی درباره‌ تزریق بوتاکس پیشانی

  1. بوتاکس در واقع چین و چروک‌ها را پاک نمی‌کند.
  2. موقت است.
  3. برای مدت بسیار کمی دارای عوارض است.
  4. فقط مخصوص افراد مشهور نیست.

تزریق بوتاکس پیشانی

۵ نکته حیاتی در مورد تزریق بوتاکس پیشانی

  1. تزریق بوتاکس پیشانی، یک راه درمان برای بدست آوردن زیبایی صورت و از بین بردن چروک صورت و جوانسازی پوست است.
  2. برای تزریق بوتاکس پیشانی، پزشکان می‌توانند حداکثر ۱۵ تا ۳۰ واحد بوتاکس تزریق کنند. برای خطوط ۱۱ پیشانی (خطوط اخمی) حداکثر ۴۰ واحد می‌توان تزریق شود.
  3. این محلول ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا در عضلات شما مستقر شود، بنابراین ویکی درمان به شما توصیه می‌کند، تا آن زمان بی‌حرکت بمانید، با این حال بعد از درمان، ورزش خیلی شدید یا گرم انجام ندهید و وقتی که به خانه می‌روید، صورت خود را با احتیاط شستشو دهید.
  4. میزان تزریق بوتاکس پیشانی برای همه افراد به یک اندازه نیست. تزریق برای هر فردی با توجه به نوع پوست و چروک آن متفاوت خواهد بود.
  5. بعد از تزریق بوتاکس، کبود شدن محل تزریق ایرادی ندارد. کبودی بعد از تزریق یکی از علائم شایع تزریق بوتاکس پیشانی است؛ ولی همه‌ی این‌ها به نوع پوست و حساسیت پوستی شما بستگی دارد.
  6. نکات درباره اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس را به طور کامل بدانید.

 

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

مهمترین عاملی که در تعیین قیمت تزریق بوتاکس پیشانی یا لب، یا تزریق بوتاکس خط خنده نقش دارد، این است که محل مورد نظر به چه میزان  بوتاکس نیاز دارد؟ میزان تزریق بوتاکس براساس سی سی محاسبه می شود. هر سی سی حدودا بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. حال اگر میزان سی سی مورد نیاز برای محل مورد نظر ۲ سی سی باشد، هزینه تزریق بوتاکس تقریبا یک میلیون تومان خواهد شد.

کلام آخر

گرچه بوتاکس اکنون بیشتر از گذشته در دسترس است، اما بسیار مهم است که یک متخصص با تجربه را ببینید، حتی اگر گرانتر باشد. بعضی از کلینیک‌ها هستند که هزینه‌های بسیار کمی را از شما دریافت می‌کنند، اما به قول قدیمی‌ها هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری! پس لطفا به صورت خود آسیب نزنید.

سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس پیشانی

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

خیر تزریق بوتاکس دردی را متوجه شما نمی کند. درد ناشی از تزریق بوتاکس گذرا و موقت است.

آیا استفاده طولانی مدت از بوتاکس باعث کاهش اثر آن یا فلج دائمی عضله می‌شود؟

عضله هیچ وقت به صورت دائم براثر بوتاکس فلج نمی‌شود. فقط ممکن است بعد از چندین بار تزریق، نسبت به بوتاکس مقاوم‌تر شود. در این صورت بوتاکس، اثرگذاری کمتر و کوتاه‌تری خواهد داشت.

از چه سنی تزریق بوتاکس مجاز می‌باشد؟

تزریق بوتاکس زمانی شروع می‌شود، که فرد خط اخم و یا چین و چروک در زیر چشم و ناحیه پیشانی در او نمایان شود. اما برخی تحت عوامل ژنتیک و وراثت دارای چین و چروک می‌باشند که باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک حاذق ابتدا بررسی و سپس اعمال شود.

آیا تورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس پیشانی رخ می‌دهد؟

کبودی و تورم در محل تزریق بوتاکس شایع نیست و فقط در بعضی افراد رخ می‌دهد. مویرگ‌هایی که در زیر پوست پراکنده‌اند ممکن است دچار پارگی شوند که در این صورت کبودی جزئی حاصل می‌شود و طی دو یا سه روز برطرف خواهد شد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۳۱ دیدگاه

  1. من برای میگرنی که داشتم بعد کلی پرس و جو رفتم کلینیک دردنفس و برام تزریق بوتاکس انجام داد و خوب شدم خدا خیرش بده دکترهای خوبی داره من انقدر سر درد می گرفتم که همش باید میرفتم تو اتاق تاریک و ساکت تا چند روز بعد تا سر دردم خوب بشه ولی آن خداروشکر خوب شدم و مشکلی ندارم

  2. مال من وقتی اثرش رفت و خطوط دوباره برگشت حس کردم پوستم شل شده و عمق خطوط بیشتر

    مامانم می گفت رفتی پوستت رو دستکاری کردی و هم افتادگیش بیشتر شده و هم شل شده و هم چروک ها بیشتر

    من یه مثالی رو برای بوتاکس میزنم همیشه :

    به همه گفتم بوتاکس برای من مثل باد کردن یه بادکنک نو رو داشت . که صاف و تمیز و سفت هستش ولی کافیه یه بار بادش کنی و بعد مدتی هوای داخلش رو خالی کنی … بادکنک شل و ول میشه و هیچ وقت مثل روز اولش صاف نمیشه

    1. نمی توان سن دقیقی برای تزریق بوتاکس اعلام کرد. خیلی از افراد در سن های کم دچار چین و چروک های عمیق هستند که تزریق بوتاکس میتونه به آن ها جواب مناسبی بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *