ماسک صورت ال ای دی (LED): انواع ماسک نوردرمانی و فواید آن

۱.۷
(۳)

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در انجام فرآیندهای پزشکی رواج پیدا کرده است؛ همچنین تمایل روزافزون به زیبایی، جوانسازی و رسیدگی به پوست، باعث استقبال از روش‌های علمی در زمینه زیبایی شده است. در این مقاله از ویکی درمان سعی داریم تا شما را با یکی از این دستگاه‌ها به نام ماسک صورت ال ای دی آشنا کنیم.

ماسک صورت ال ای دی چیست؟

دستگاه ماسک صورت ال ای دی یا ماسک ال ای دی تراپی، یک دستگاه الکترونیکی در زمینه زیبایی پوست است. اثرگذاری این ماسک، ناشی از نور ال ای دی و نحوه تاثیر آن بر پوست است. خوب است بدانیم اصلی‌ترین پروتئین‌های تشکیل‌دهنده پوست، کلاژن و الاستین نام دارند؛ نور ال ای دی باعث افزایش تولید ارگانیک این پروتئین‌ها در بدن می‌شود و همین امر باعث جوانسازی پوست می‌شود. اما فرآیند نور درمانی دقیقاً به چه صورت انجام می‌پذیرد؟

مطلب پیشنهادی: ماسک صورت استیکی

نوردرمانی ال ای دی چیست؟

فرآیند نوردرمانی به طور کلی به روشی درمانی گفته می‌شود که طی آن با تابش نور، تولید مواد مختلف در بدن، کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. فرآیند نوردرمانی ال ای دی، همان‌طور که از نامش پیداست، به وسیله لامپ ال ای دی انجام می‌شود.

پوست بدن به مرور در اثر عوامل مختلفی نظیر شرایط جوی و جغرافیایی، تغذیه، سبک زندگی، افزایش سن و سایر عوامل محیطی، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌­دهد؛ همین امر باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. این افتادگی در ناحیه صورت تاثیر بسیاری بر زیبایی فرد می‌گذارد.

ماسک‌های نوردرمانی ال ای دی، یکی از راه‌های کم آسیب جوانسازی پوست است. فرد با استفاده مداوم از ماسک صورت ال ای دی، پوست را به تولید مواد جوان‌کننده، تحریک می‌کند. نور ال ای دی علاوه بر بهبود چین و چروک‌های پوستی بر بهبود جای زخم و آکنه نیز تاثیر می‌گذارد. ماسک صورت ال ای دی، یک ماسک ال ای دی تراپی است که منحصراً برای قرارگیری بر روی صورت طراحی شده است.

نور بنفش در ماسک صورت ال ای دی

فرآیند استفاده از ماسک صورت ال ای دی چگونه است؟

این فرآیند باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پزشک در ابتدا با استفاده از بخار آب منافذ پوست را باز می‌کند تا پوست برای انجام فرآیند آماده شود. پزشک پس از باز شدن منافذ و آمادگی پوست، به پاکسازی پوست می‌پردازد؛ فرآیند نوردرمانی با استفاده از دستگاه، پس از این مرحله آغاز می‌شود. پزشک با توجه به نیاز مراجعه‌کننده، نور دستگاه را انتخاب و مدت استفاده از آن را روی بیست دقیقه تنظیم می‌کند. از آنجایی ­که این فرآیند توسط پزشک متخصص انجام می‌شود، لازم است تا قبل از آن حتما ویزیت شوید. فرآیند نوردرمانی با ماسک صورت ال ای دی ممکن است برای تمامی افراد موثر نباشد؛ لذا مشورت با پزشک قبل از اقدام برای درمان، بسیار مهم است

مطلب پیشنهادی: بهترین دستگاه جوانسازی پوست

انواع نورها در نوردرمانی کدام است؟

ماسک‌های صورت ال ای دی، بسته به نوع دستگاه، دارای رنگ‌های مختلفی هستند. بعضی از دستگاه‌ها دارای سه طیف نوری و بعضی دیگر تا هفت رنگ نور دارند. انواع نورها عبارت اند از:

  • نور با رنگ ال ای دی صورتی یا قرمز
  • نور با رنگ ال ای دی آبی
  • نور با رنگ ال ای دی سبز
  • نور با رنگ ال ای دی بنفش
  • نور با رنگ ال ای دی زرد
  • نور با رنگ ال ای دی فیروزه‌ای
  • نور با رنگ ال ای دی سفید

نور با رنگ ال ای دی صورتی یا قرمز:

از پرکاربردترین نورها در ماسک صورت ال ای دی نور صورتی یا قرمز است؛ زیرا باعث تحریک زیاد در تولید کلاژن می‌شود. این رنگ نور برای رفع چین و چروک‌های اطراف دهان، چشم و ابرو کاربرد دارد. خاصیت ضدالتهابی این رنگ نور، به وسیله افزایش و تقویت گردش خون در بدن عمل می‌کند. پوست‌های جوش دار یا پوست‌هایی که به علت چربی دارای آکنه هستند، می‌توانند از این رنگ نور بهره‌مند شوند؛ چراکه این نور باعث کاهش غدد روغنی پوست می‌شود.

نور با رنگ ال ای دی آبی:

نور آبی ال ای دی که به پاک کننده آکنه معروف است، درکاهش جوش‌های صورت موثر است. نور آبی خاصیت ضدمیکروبی دارد و باعث از بین رفتن باکتری‌های مولد آکنه می‌شود. از مزیت­‌های ماسک صورت ال ای دی در زمینه از بین بردن آکنه، نسبت به روش‌های دیگر، خشک نکردن پوست و عدم نیاز به لایه برداری های مکرر است. مدت زمان توصیه شده از این رنگ نور، یک‌بار در هفته و به مدت هشت هفته است.

نور با رنگ ال ای دی سبز:

این رنگ در درمان پوست‌های حساس استفاده می‌شود. نور سبز این قابلیت را دارد که سیاه‌شدگی پوستی که به دلیل کاهش ملانین رخ داده است را درمان کند. پیرو این ویژگی، کمرنگ کردن کک و مک‌ها و جای آفتاب سوختگی نیز از ویژگی‌های نور ال ای دی سبز رنگ است.

انواع رنگ نور ماسک ال ای دی

نور با رنگ ال ای دی بنفش:

نور بنفش در ماسک صورت  ال ای دی، توسط ترکیب دو رنگ آبی و قرمز تولید می‌شود؛ متعاقباً خاصیت هر دو رنگ آبی و قرمز در این رنگ وجود دارد. دلیل ترکیب کردن این دو رنگ نور، جلوگیری از انجام دو مرتبه فرآیند نوردرمانی است.

مطلب پیشنهادی: جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

نور با رنگ ال ای دی زرد:

نور ال ای دی زرد با افزایش جریان اکسیژن در پوست به بهبود کلی پوست کمک می‌کند. نقش اصلی این نور در درمان قرمزی‌های ایجادشده در پوست است.

نور با رنگ ال ای دی فیروزه‌ای:

نور فیروزه‌ای در زمینه خصوصیات موثر بر پوست، چندان تفاوتی با بقیه رنگ‌ها ندارد؛ تنها طول موج متفاوت آن باعث می‌شود که خواص ذکرشده برای سایر رنگ‌ها را  در ماسک صورت ال ای دی به میزان متفاوتی داشته باشد.

نور با رنگ ال ای دی سفید:

نور ال ای دی سفید، بیشترین طول موج را دارد و به همین دلیل به لایه‌های پایینی‌تری در پوست ورود پیدا می‌کند. ماسک صورت ال ای دی، با نور سفید موجب جوانسازی می‌شود؛ این کار از طریق سفت کردن و تقویت کردن پوست اتفاق می­افتد. کم اثر شدن جای زخم‌ها یا آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی با درمان از طریق این رنگ انجام می‌شوند.

نکات قابل توجه پایانی

  • تاثیر استفاده از نور ال ای دی و ماسک صورت ال دی ای برای درمان­ و جوانسازی پوست، از طریق روش‌های علمی ثابت شده است؛ بنابراین لازم نیست نگران اثرگذاری آن باشید.
  • از مزایای ماسک صورت ال ای دی می‌توان به بی‌درد بودن اشاره کرد؛ همچنین از این دستگاه به هنگام بارداری و یا حتی شیردهی می‌توان استفاده کرد.
  • استفاده مداوم از ماسک صورت ال ای دی اثرات پیشگیرانه در زمینه پیری دارد.

سوالات متداول

آیا نورها برای چشم مضر هستند؟

این طول موج ها با شدتی که در پوشانه تعبیه شده برای چشم مضر نیستند. اما توصیه می کنیم که مستقیماً برای مدت طولانی به لامپ ها خیره نشوید. پوشانه طوری طراحی شده که هنگام استفاده چشم های خود را ببندید تا نور به پلک های شما برسد و جوانسازی برای دور چشم هم اتفاق بیفتد.

تفاوت بین LED درمانی خانگی و کلینیکی چیست؟

دستگاه‌های خانگی قدرت دستگاه‌های LED مورد استفاده در کلینیک‌ها را ندارند. اما اگر از ماسک خانگی سه بار در هفته به مدت یک ماه استفاده کنید، دوز معادل آن ارائه می‌شود. نتایج استفاده، هر بار بیشتر نمایان می‌شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱.۷ / ۵. تعداد رای: ۳

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *