فیزیوتراپی در منزل (قیمت خدمات در سال ۱۴۰۲)

۰
(۰)

بهبود در زندگی مسئله‌ای است که همه ما شبانه روز برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم درباره فواید فیزیوتراپی در منزل صحبت کنیم. بدن انسان نیاز به حرکت و پویایی دارد تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. وقتی یکی از اعضای بدن آسیب ببیند، باید مدت زیادی آن را ثابت نگه دارید. این عدم حرکت سبب ضعیف شدن عضلات می‌شود. فیزیوتراپی به شما کمک می‌کند تا دوباره بتوانید از اندام آسیب دیده خود مانند قبل استفاده کنید.

امروزه با توجه به پیشرفت ارائه خدمات پزشکی در منزل، مانند: مراقبت از بیمار، آزمایش خون، فیزیوتراپی در منزل دیگر نیازی نیست بیماران در مراکز درمانی شلوغ حضور پیدا کنند. فیزیوتراپی در منزل، یک روش درمانی است که برای توان بخشی افراد بعد از آسیب اعضای بدن انجام می‌شود. به کمک این روش درمانی بدن به شرایط طبیعی و عملکردی خود به کمک فیزیوتراپی برمی‌گردد.

مطلب پیشنهادی: بهترین فیزیوتراپی تهران

مزایای فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

در این مطلب می‌خواهیم درباره مزایای فیزیوتراپی در منزل که امری بسیار رایج است صحبت کنیم:

  • امروزه با زندگی شهری اتلاف وقت در ترافیک یکی از مشکلات عمده است، بسیاری از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی درمان خود را به تعویق می‌اندازند. فیزیوتراپی در منزل یکی از راه حل‌های مناسب برای این افراد است.
  • افراد در منزل احساس امنیت بیشتری داشته و با خیال راحت‌تری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. 
  • فیزیوتراپیست با حضور در منزل از نزدیک حرکات بیمار را کنترل می‌کند تا بیمار حرکات را به درستی انجام داده و در صورت لزوم حرکات را اصلاح می‌کند.
  • از دیگر مزایا فیزیوتراپی در منزل حضور اعضای خانواده در کنار بیمار است. در صورت بروز مشکل افراد خانواده می‌توانند به فرد بیمار کمک کنند.

مواردی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارید!

لیستی از مواردی که افراد نیاز به فیزیوتراپی دارند را در این مطلب بیان می‌کنیم:

  • درد گردن و کمر
  • آرتروز مفاصل
  • شکستگی
  • خستگی جسمانی
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات زانو، مچ پا
  • رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات اندام‌ها
  • آسیب‌های ناشی از ورزش و فعالیت‌های بدنی

مواردی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارید!

انواع فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی گردن: با توجه به استفاده نادرست از گوشی و لپ تاپ، گردن فشار زیادی را تحمل می‌کند. خم کردن بیش از حد سبب فشاری خارج از توان روی گردن می‌شود. در فیزیوتراپی گردن با استفاده از تمرینات اصلاحی می‌کوشند تا آسیب‌ها را کمتر کرده و سلامتی را به افراد بازگردانند.

فیزیوتراپی کمر: ستون فقرات و کمر در معرض دردها و آسیب‌های زیادی هستند، فیزیوتراپیست با استفاده از روش‌های ورزش درمانی، طب سوزنی، تحریک الکتریکی اعصاب به فرد کمک می‌کند تا سلامتی خود را به دست آورد.

فیزیوتراپی دست: نقش دست در انجام کارهای روزانه بسیار حیاتی است. دست‌ها در معرض آسیب‌های زیادی هستند. فیزیوتراپی دست در جهت تقویت عضلات دست انجام می‌شود. 

فیزیوتراپی زانو: زانو یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن است که در صورت آسیب، درد طاقت فرسایی ایجاد می‌کند. از جمله آسیب‌هایی که به زانو وارد می‌شود شامل: آرتروز، آسیب رباط‌ها و شکستگی است. فیزیوتراپی در منزل با استفاده از روش‌های طب سوزنی و گرما به فرد بیمار کمک می‌کند.

فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی: یکی از رایج‌ترین مشکلات در افراد با سنین بالا سکته مغزی است. علت بروز سکته مغزی فشار عصبی است. فیزیوتراپیست در کنار روش‌های درمانی می‌تواند به بیمار در روند بهبودی کمک کند. شما می توانید فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل را با یادگیری برخی تکنیک ها، انجام دهید.

فیزیوتراپی پا: درد، بی‌حسی، گزگز شدن پا از مشکلات شایع پاها است. مشکلات پا به دلیل بیماری‌های مختلفی ایجاد می‌شود. تحرک و ورزش درست از مشکلات پا جلوگیری می‌کند. با فیزیوتراپی در منزل می‌توانید به صورت اصولی ورزش کنید.

فیزیوتراپی ریه: بیماری انسداد ریه در تنفس فرد تاثیرات بدی می‌گذارد. با فیزیوتراپی ریه از تجمع ترشحات جلوگیری شده و با آزاد سازی اسپاسم عضلات تنفسی، آرامش تنفسی به بیمار برمی‌گردد.

فیزیوتراپی فلج: در فیزیوتراپی فلج، تمرکز بر کل بدن است و با یک برنامه منظم می‌توان عضلات را بهبود بخشید. در این فیزیوتراپی تمرکز تنها بر دست و پا نیست.

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی: اگر به تازگی عمل جراحی داشته‌اید، فیزیوتراپیست می‌تواند با تمرینات منظم به تحرک و تقویت عضلات و برگشتن به حالت عادی کمک کند.

فیزیوتراپی لگن: مشکلات در عضلات لگن معمولا باعث ایجاد مشکل در دفع ادرار و مدفوع می‌شود. فیزیوتراپیست با معاینات شرایط بیمار به درمان او کمک می‌کند.

تعرفه فیزیوتراپی در منزل در سال ۱۴۰۲

هزینه فیزیوتراپی در منزل به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند: نوع آسیب، تعداد اندامی که به فیزیوتراپی نیاز دارد، تعداد جلسات و روش فیزیوتراپی. به همین دلیل نمی‌توان برای آن یک قیمت مشخص تعیین کرد. برای دریافت قیمت مشخص می‌توانید با مراکز معتبر و پزشکان متخصص مشورت کنید.

فیزیوتراپی در منزل

کلام آخر

فیزیوتراپی در منزل یک کار و حرفه‌ی درمانی است که از روش‌های مختلف مانند: درمان دستی، ورزش درمانی و درمان‌های الکتریکی استفاده می‌شود. گاهی اوقات برای راحتی بیماران فیزیوتراپی در منزل انجام می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند به بیماران در بهبود آسیب‌هایی مانند: کمر درد، گردن درد، زانو درد کمک کنند. در این مقاله ویکی درمان سعی کردیم از فواید فیزیوتراپی صحبت کنیم.

سوالات متداول

در چه مواردی نیاز به فیزیوتراپی در منزل داریم؟

در صورتی که درد گردن و کمر، مشکلات زانو، مچ پا، آرتروز مفاصل، شکستگی، آسیب‌های ناشی از ورزش و فعالیت‌های بدنی، خستگی جسمانی، مشکلات تنفسی و رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات اندام‌ها داشته باشید.

انواع فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپی کمر، فیزیوتراپی گردن، فیزیوتراپی دست، فیزیوتراپی پا، فیزیوتراپی زانو، فیزیوتراپی ریه، فیزیوتراپی لگن، فیزیوتراپی فلج، فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی و فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *