فرق بوتاکس با تزریق چربی در چیست؟

۰
(۰)

فرق بوتاکس با تزریق چربی برای افرادی که به دنبال عمل‌های زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود هستند، سؤال چالش‌برانگیزی است. امروزه بیشتر افراد جامعه به زیبایی و سلامت خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. از آن جا که روش‌های متفاوتی برای جوان‌سازی پوست و عمل‌های زیبایی وجود دارد، بیشتر افراد به دنبال تزریق فیلر و چربی هستند.

همه چیز در رابطه با فرق بوتاکس با تزریق چربی

در میان عمل‌های زیبایی، توجه به پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از مردم از روش‌های سنتی و نوین برای جان سازی پوست خود استفاده می‌کنند. یا برخی از افراد با تزریق چربی‌ها و ژل‌ها به لب‌ها و گونه‌های خود به آن استایل دلخواهشان را می‌بخشند. ما در این پست قصد داریم. فرق تزریق بوتاکس با تزریق چربی را برای شما به‌صورت کامل بیان کنیم.

قبل از اینکه وارد جزئیات این بحث شویم، ابتدا با هرکدام یک از روش‌های بالا آشنا می‌شویم. بعد از آشنایی با این روش‌ها، هرکدام را با هم مورد مقایسه قرار می‌دهیم.

تزریق چربی به چه عملی گفته می‌شود

یکی از روش‌های رایج در عمل‌های زیباسازی، استفاده از تزریق چربی‌ به اندام‌های مختلف صورت و بدن است. این چربی‌ها توست پزشک متخصص از بدن فرد گرفته می‌شود و برای عمل زیباسازی از آن استفاده می‌شود. بیشتر افراد با بالارفتن سن آن‌ها چین‌وچروک‌های را در پوست صورت خود مشاهده می‌کنند، یا دوست دارند استایل اندام‌هایی مانند لب‌ها و گونه‌ها را تغیر دهند، از این عمل استفاده می‌کنند. این عمل تفاوت‌هایی با تزریق ژل و تزریق بوتاکس دارد. در ادامه فرق بوتاکس با تزریق چربی را بیشتر موردبحث قرار می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر تزریق چربی

بوتاکس چیست؟

حرکت عضله‌ها در نواحی مختلف بدن و به‌خصوص در ناحیه صورت، باعث ایجاد چین‌وچروک‌هایی می‌شود. در این میان پزشکان با استفاده از روشی به نام بوتاکس و تزریق آن به‌صورت فرد، این عضله‌ها را فلج می‌کنند و مانع از حرکت آن‌ها می‌شوند. در واقع بوتاکس یک نوع دارو است که از ترکیب سم بوتولونییوم ساخته شده است. اگر مراقبت های بعد از بوتاکس رعایت شود این روش عوارض خاصی ندارد.

بیشتر کاربرد بوتاکس در از بین بردن چین‌ و چروک‌های دور چشم، صورت و حتی چین‌وچروک‌های ناحیه پیشانی است. پس الان تا حدودی به جواب سؤال فرق بوتاکس با تزریق چربی رسیدیم. فهمیدیم که بوتاکس یک داروی پزشکی است و به نواحی مانند صورت و پیشانی تزریق می‌شود. اما جربی از خود بدن انسان گرفت می‌شود.

فرق بوتاکس با تزریق چربی

فرق بوتاکس با تزریق چربی در چیست؟

اگر بخواهیم به‌صورت جزئی فرق بوتاکس با تزریق چربی را موردمطالعه قرار دهیم، می‌شود ساعت‌ها به‌صورت تخصصی در مورد آن صحبت کرد. اما ما اینجا به زبانی کاملاً ساده و از چندین لحاظ آن‌ها را مورد مقایسه و بررسی قرار می‌دهیم. ابتدا یک سری فاکتور را لحاظ کرده و آن‌ها مورد مقایسه قرار خواهیم داد. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • ساختار
  • کاربرد
  • هزینه
  • ماندگاری و تأثیر
  • عوارض  و موارد دیگر

فرق بوتاکس با چربی در ساختار

همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، فرق بوتاکس با تزریق چربی در ساختار آن‌ها مشهودترین چیز است. در تزریق جربی از بدن خود فرد متقاضی عمل‌های زیبایی چربی می‌گیرند و استفاده می‌کنند. با روش‌های خالص‌سازی چربی، چربی را گرفته و آن را به نواحی مختلف بدن تزریق می‌کنند تا عمل زیباسازی را انجام دهند. اما بوتاکس یک نوع داروی پزشکی است. از موادی به نام توکسین بوتولونیم یا نوروتوکسین ساخته می‌شوند. هدف اصلی آن‌ها فلج کردن ماهیچه‌های متحرک صورت است.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر بوتاکس

تفاوت بوتاکس با تزریق چربی در کاربرد آن‌ها

کاربردهای این دو نوع عمل در زیباسازی تا حدودی متفاوت است. اما وجه شباهت هم دارند. از جمله شباهت آن‌ها می‌تواند به این اشاره کرد که هر دو برای زیباسازی پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند. عمده استفاده از بوتاکس‌ها در فلج سازی ماهیچه‌های متحرک پوست صورت، زیر چشم‌ها و پیشانی است.
عمل تزریق چربی کاربردهای گسترده‌تری دارد، علاوه بر رفع چین‌ و چروک پوست، می‌تواند در فرم دهی به لب و گونه‌ها و همچنین تزریق به برخی دیگر از اندام‌های بدن اشاره کرد. همچنین از عمل تزریق چربی در پرکردن نواحی گود افتاده نیز کاربرد فراوانی دارد. پس فرق بوتاکس با تزریق چربی در کاربرد آن خیلی زیاد است.

فرق بوتاکس با تزریق چربی در هزینه

به‌صورت کلی نمی‌توان آن‌ها را از لحاظ هزینه مقایسه کردم مگر اینکه هر دوتای آن‌ها را در یک کاربرد و آن هم در رفع چین‌وچروک صورت مورد مقایسه قرارداد اگر فرض ما بر این باشد، قطعاً تزریق چربی به‌خاطر سختی‌هایی که دارد هزینه بیشتری را برای فرد متقاضی در پی خواهد داشت. ماندگاری و تأثیر بوتاکس را در چندین روز قابل مشاهد است. اما اگر یک نفر بخواهد تأثیر آن را به‌صورت کامل احساس کند به یکی دو هفته نیاز دارد. ماندگاری آن طبق گفته کسانی که از این روش استفاده کرده‌اند، ۵ تا ٧ ماه است.

از طرف دیگر تأثیر تزریق چربی کمی بیشتر طول می‌کشد این روش معمولاً بین ٢ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا تأثیر خود را به طور کامل بگذارد، اما ماندگاری آن در مقایسه با بوتاکس بیشتر است. تزریق چربی می‌تواند به مدت ۴ تا ١٢ ماه ماندگار باشد. این هم یکی از فرق بوتاکس با تزریق چربی می‌تواند باشد.

فرق بوتاکس و تزریق چربی

عوارض بوتاکس در مقایسه با تزریق چربی

هر دو این روش‌ها می‌توانند عوارضی به همراه داشته باشند. اما عوارض آن‌ها آن‌قدر شدید نیست. اگر هم عوارضی داشته عوارض آن‌ها موقتی است. در این جا به مهترین عوارض آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از جمله عوارض بوتاکس:

  • احساس خارش در ناحیه مورد تزریق بوتاکس
  • احساس سوزش
  • ایجاد عفونت
  • سردرد و سرگیچه

تمامی این عوارض جانبی و موقتی هستند. اما فرق بوتاکس با تزریق چربی در عوارضها هم مشاهده خواهد شد. از عوارض چربی می‌تواند به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

  • کبود شدن ناحیه مورد تزریق
  • احساس درد کم
  • ایجاد زخم تیرگی پوست

این عوارض‌ها مانند عوارض‌ بوتاکس موقتی هستند.

سخن پایانی و سوالات رایج

تا به این جا فرق بوتاکس با تزریق چربی را با هم مورد بررسی قراردادیم. اگر شما به دنبال عمل زیبایی پوست خود هستید و می‌خواهید از شر چین‌وچروک‌های پوست خود راحت شوید، بوتاکس و تزریق چربی می‌تواند برای شما مفید باشند. بسته به شرایط خود و باتوجه‌به توصیه‌های یک پزشک متخصص می‌توانید از هرکدام یک از این روش‌ها نهایت استفاده را ببرید.

بوتاکس چه مواردی را اصلاح می کند؟

بوتاکس تنها بر چین و چروک هایی که ناشی از حرکت ماهیچه ها هستند اثر می گذارد. این چین و چروک ها به عنوان خطوط حرکتی شناخته می شوند و به آن ها خطوط ناشی از حالت صورت نیز می گویند.

آیا تزریق بوتاکس تاثیری بر چین و چروک پوست دارد؟

در اکثر بیماران نتایج مثبت داشته و عوارض آن در کمتر از یک هفته از بین می رود. بیمار می تواند به کار های روتین خود بپردازد، معمولا ۳ الی ۴ ماه ماندگاری دارد.

تزریق ژل چه تاثیری روی صورت می تواند داشته باشد؟

نتایج حاصل از تزریق ژل و میزان ماندگاری آن، بستگی به نوع فیلری دارد که برای صورتتان انتخاب می کنید. البته در بعضی از موارد، بیمار می تواند هم از ژل استفاده کند و هم از بوتاکس و در این زمینه متخصص می تواند بیمار را راهنمایی کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *