بهترین مرکز طب سوزنی در تهران کجاست؟

۰
(۰)

قبل از معرفی بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، ابتدا به تعریف طب سوزنی می‌پردازیم. طب سوزنی که ریشه‌های آن به سرزمین چین باز می‌گردد، یکی از شاخه‌های طب سنتی است. در درمان به روش طب سوزنی، نقاط خاصی از بدن، که به آن‌ها گذرگاه‌های انرژی یا چاکرا گفته می‌شود، شناسایی می‌شوند؛ این نقاط به وسیله سوزن مورد هدف قرار می‌گیرند.

عقیده اصلی در طب سوزنی بر این است که عدم تعادل در گذرگاه‌های انرژی بدن، منجر به وقوع بیماری می‌گردد؛ لذا طب سوزنی با هدف قراردادن این گذرگاه‌ها، به رفع برخی مشکلات و بیماری‌ها کمک می‌کند. پیش از معرفی بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، باید بدانیم یک مرکز طب سوزنی خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

بهترین مرکز طب سوزنی در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

در انجام فرآیند درمانی طب سوزنی مانند هر روش درمانی دیگر، باید به مواردی توجه کرد که بر روی روند درمان تاثیرگذار است. این موارد عبارت اند از:

  • تجهیزات و امکانات مناسب: تجهیزات استفاده شده در روند طب سوزنی، باید کاملاً ضدعفونی شده و استریل باشند؛ چرا که سوزن به داخل بدن بیمار می‌رود و احتمال عفونت در صورت عدم پاکیزگی بالاست.
  • داشتن مجوز رسمی: در ایران مجوز رسمی باید از طریق انجمن طب سوزنی ایران کسب شود.
  • داشتن تخصص در طب سوزنی: علاوه بر اینکه یک مرکز باید مجوز داشته باشد، پزشکی که طب سوزنی را انجام می‌دهد، باید در این زمینه متخصص باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر طب سنتی

بهترین مرکز طب سوزنی در تهران کجاست؟

در بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، انجام این فرآیند طبیعتاً توسط بهترین متخصص‌های این رشته انجام می‌شود؛ لازم به ذکر است که متخصص طب سوزنی به فردی گفته می‌شود که دوره تخصصی طب سوزنی را گذرانده باشد و هر فردی بدون مدرک صلاحیت انجام این فرآیند را ندارد. بنابراین برای معرفی بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، به معرفی بهترین متخصصین طب سوزنی در تهران می‌پردازیم. شما می‌توانید برای انجام طب سوزنی به مطب آن‌ها مراجعه کنید.

بهترین مرکز طب سوزنی در تهران و چاکرا بدن

بهترین متخصص طب سوزنی در تهران

در معرفی بهترین مرکز طب سوزنی در تهران و بهترین متخصص طب سوزنی در تهران، علاوه بر اعضای اصلی انجمن طب سوزنی ایران، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. دکتر الهام بهمنش (عضو اصلی انجمن طب سوزنی ایران):
  • دانش آموخته طب سوزنی دانشگاه TCM شانگهای چین با مدرک مورد تایید H.O.
  • آدرس کلینیک: تهران، میدان فاطمی، نبش جویبار، پلاک ۳۹ (ساختمان بانک انصار)، واحد ۱۵.
  1. دکتر سیامک ترابی نژاد (عضو اصلی انجمن طب سوزنی ایران):
  • دانش آموخته طب سوزنی از چین
  • آدرس کلینیک: یوسف آباد، فتحی شقاقی.
  1. دکتر فرهاد صبری (دبیر انجمن طب سوزنی ایران):
  • پزشک متخصص آنستزی و احیا، استادیار دانشگاه علوم پزشکی، دارای گواهینامه بین المللی TCM  از چین.
  • آدرس کلینیک: بلوار میرداماد، جنب برج اسکان، مرکز جراحی میرداماد، طبقه دوم، کلینیک طب سوزنی دکتر صبری.
  1. دکتر عیسی پیرمرادی (بازرس انجمن طب سوزنی ایران):
  • دانش آموخته طب سوزنی از چین
  • آدرس کلینیک: بلوار کشاورز-ساختمان پزشکان کیمیا.
  1. دکتر کیارش ساعتچی (عضو هیئت مدیره انجمن طب سوزنی ایران):
  • پزشک طب سوزنی از چین و لیزر تراپیست و مشاور در زمینه بررسی علمی سلامت، اصلاح شیوه زندگی و مدیریت استرس
  • آدرس کلینیک: خیابان فاطمی، خیابان هشت بهشت، ساختمان شهاب، پلاک ۱۰،  طبقه دوم.

طب سوزنی در درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

فواید طب سوزنی

بیمارانی که برای انجام طب سوزنی به متخصصین این رشته رجوع می‌کنند، ممکن است با مشکلات و بیماری‌های گوناگونی دست و پنجه نرم کنند. افراد دارای این علائم و عوارض، می‌توانند با مراجعه به بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، از مزایای این روش بهره‌مند شوند.

حال اگر به طور کلی بخواهیم در مورد بیماری‌ها یا مشکلاتی که طب سوزنی بر بهبود آن‌ها تاثیرگذار است، صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رفع یا بهبود انواع دردهای مزمن (دردهایی که در بلند مدت برطرف نشده‌اند، مانند: درد کمر، زانو و سر)
  • رفع یا بهبود سندروم پیش از قاعدگی یا PMS
  • رفع یا بهبود حساسیت‌های فصلی و آلرژی‌ها
  • رفع یا بهبود استرس، اضطراب و افسردگی
  • رفع یا بهبود عوارض بارداری مانند ویار
  • رفع یا بهبود میگرن و انواع سردرد
  • رفع یا بهبود رگ به رگ شدگی و گرفتگی عضلانی
  • رفع یا بهبود بی خوابی
  • رفع یا بهبود فشار خون
  • رفع یا بهبود جوش، آکنه، لک، سیاهی دورچشم، کک و مک و چین و چروک صورت
  • رفع یا بهبود تمایل به استعمال دخانیات هم‌چون سیگار
  • لاغری

مطلب پیشنهادی: رفع چین و چروک با طب سنتی

طب سوزنی چگونه انجام می شود

طب سوزنی چگونه انجام می شود؟

غالباً بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، آن را در چند جلسه انجام می‌دهد. به منظور حصول نتیجه بیشتر، پزشکان درمان چند جلسه‌ای را توصیه می‌کنند. در جلسه نخست، مراجع در ابتدا از سوابق پزشکی خود و عوارض و بیماری‌هایی که قصد رفع ان‌ها با طب سوزنی را دارد صحبت می‌کند. لازم به ذکر است برخی از متخصصین طب سوزنی، یک رژیم غذایی مختص به شما را نیز به همراه درمان با طب سوزنی، ارائه می‌کنند.

طول جلسه درمان معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است و درمان کامل در طی ۱۰ جلسه انجام می‌شود. فاصله جلسات معمولاً دو روز است؛ به طوری که فرد سه بار در هفته تحت درمان قرار بگیرد. روند درمان به این صورت است که متخصص سوزن‌های بسیار باریکی را به نقاطی که با توجه به مشکلات شما، تعیین کرده است، وارد می‌کند. این عمل درد بسیار خفیفی دارد؛ برخی از افراد اصلاٌ دردی احساس نمی‌کنند. تعداد سوزن‌ها بین ۵ تا ۲۰ عدد متغیر است.

چگونه از بهترین مرکز طب سوزنی در تهران نوبت بگیرم؟

برای گرفتن نوبت از بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، کافی است تا با شماره مطب‌هایی که در بالاتر ارائه شدند، تماس بگیرید. البته قبل از مراجعه حضوری حتماً توجه داشته باشید که به شماره ذکر شده زنگ بزنید تا از زمان‌های حضور پزشک متخصص در مرکز اطمینان حاصل کنید.

همچنین با مراجعه به سایت انجمن طب سوزنی ایران، می‌توانید لیستی از متخصصین این انجمن را مشاهده کرده و با کلیک بر روی هریک از اطلاعات و آدرس آن‌ها مطلع شوید؛ این کار به افرادی که به دنبال مرکز طب سوزنی معتبری نزدیک به محل زندگی خود هستند، توصیه می‌شود.

جمع بندی

در انتها باید گفت، پیش از رجوع به بهترین مرکز طب سوزنی در تهران باید با طب سوزنی، آشنایی پیدا کنید. طب سوزنی یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش‌های درمانی برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌هاست. این روش که با ورود سوزن‌های بسیار نازکی به بدن، انجام می‌شود، به متعادل کردن انرژی‌های بدن کمک می‌کند. برای انجام طب سوزنی می‌توانید به لیست بهترین مرکز طب سوزنی در تهران مراجعه کنید.

همواره پیدا کردن بهترین مراکز درمانی از جمله بهترین مرکز طب سوزنی در تهران، به جستجوی فراوان نیاز دارد. به همین دلیل افراد ممکن است که با جستجو در اینترنت یا جویا شدن از اطرافیان خود، بتوانند چنین مراکزی را پیدا کنند. به همین دلیل ما در این مقاله تلاش کردن که علاوه بر توضیحایت در خصوص طب سوزنی، لیستی از بهترین مرکز طب سوزنی در تهران را نیز برای شما گردآوری کنیم.

امیدواریم که با بکارگیری این نوشتار بتوانید اطلاعاتی که به دنبال آن هستید، به دست آورید. لازم به ذکر است که تمامی موارد گفته شده در این مقاله، به طور کامل در بهترین مرکز طب سوزنی در تهران با بالاترین کیفیت خدمات، به مراجعین ارائه می‌شود. رسانه ویکی درمان در حوزه زیبایی و پزشکی رسالتش این است که همواره اطلاعاتی دقیق در این زمینه به همراه لیستی از برترین مراکز پزشکی و کلینیک‌ها را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

سوالات متداول

آیا طب سوزنی درد دارد

بسیاری از افراد از به دلیل درد طب سوزنی از آن هراس دارند. اما خبر خوب این است که طب سوزنی هیچگونه دردی به همراه ندارد.

آیا می توان به کمک طب سوزنی کاهش وزن پیدا کرد؟

طب سوزنی فواید و مزایای زیادی به همراه دارد که درمان چاقی یکی از درمان های آن است. طب سوزنی با بکارگیری روش هایی از جمله کنترل اشتها ، بهتر شدن دستگاه گوارش و افزایش متابولیسم بدن و غیره به کم شدن وزن کمک شایانی می کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *